کد خبر 1392906
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸
اپل به دستکاری بازار مرورگر‌ها متهم شد

کهنه سرباز جنگ مرورگرها شرکت اپل را به دستکاری در بازار مرورگرها متهم کرد.

به گزارش مشرق، مهندسی که دهه اخیر را در پروژه‌های مرورگر وب در شرکت‌های گوگل و مایکروسافت کار کرده است، اخیرا صحبت‌های جالبی درباره جنگ مرورگرها داشته است.

الکس راسل در یک پست وبلاگی جدید گفت که اپل عمداً از نفوذ خود در بازارهای سخت افزار و سیستم عامل موبایل استفاده کرده است تا "تنوع موتور مرورگرها را تضعیف کند". به گفته راسل، اپل به طرق مختلف مانع تنوع در بازار مرورگرهای وب می‌شود.

اگرچه راسل به کیفیت توسعه دهندگانی که روی WebKit کار می‌کنند اشاره می‌کند، اما ادعا می‌کند که اپل به میزان قابل توجهی بودجه موتور مرورگر WebKit را کم کرده است و بنابراین قادر به رقابت با Blink (موتور Chromium) نیست.

اپل به دستکاری بازار مرورگرها متهم شد

او می‌گوید نتیجه این است که توسعه‌دهندگان شخص ثالث، هزینه‌های اضافی قابل‌توجهی را در رابطه با ساخت برنامه‌های خود برای چندین موتور مرورگر متحمل می‌شوند. به عنوان مثال، موزیلا، سازنده فایرفاکس، به دلیل الزامات سختگیرانه اپل، ورود خود به iOS را «حدود هفت سال» به تاخیر انداخته است.

اپل با برداشتن همزمان حجم عظیمی از بودجه برای ساخت مرورگر، بازگرداندن کمترین امکانات به توسعه موتور و جلوگیری از پر کردن شکاف توسط دیگران را برگردانده است.

البته طبق معمول شرکت اپل پاسخی به درخواست‌ها برای اظهار نظر نداشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس