کد خبر 1394659
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
پهپاد بیرقدار

رسانه‌های یونانی از طرح مخفیانه برای مقابله با پهپادهای ترکیه و کور کردن آن‌ها خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های یونانی از اجرای طرح مخفیانه برای مقابله پهپادهای ترکیه‌ خبر دادند. این طرح در دو ماه گذشته به صورت کاملا محرمانه اجرا شده است، یک چتر واقعی برای مقابله با پهپادهای ترکیه در جزایر و نقاط حساس سراسر یونان در حال راه‌اندازی است.

این سامانه در حال استقرار که از فناوری (رژیم) اسرائیل استفاده می‌کند، اساساً به گونه‌ای عمل می‌کند که درقابلیت پرواز پهپادهای دشمن بالقوه ایجاد اختلال می‌کند. هدف این سامانه اساساً «کور کردن» پهپادهای تهدید کننده است تا آنها نتوانند ماموریت خود را کامل کنند.

این سامانه نسخه‌ای ضد پهپاد با نیازهای خاص یونان و سازگار شده است. جزئیات این برنامه در هفته‌های اخیر به بیرون درز پیدا کرد که باعث آزردگی دولتمردان یونان شد.

این در حالی است که روز دوشنبه طرح خرید سه فروند پهپاد  «ام کیو-۹» آمریکا با ایستگاه‌های فرماندهی آنها با هزینه‌ای حدود ۴۰۰ میلیون یورو به کمیسیون مربوطه در مجلس یونان ارائه می‌شود.

در رویدادی دیگر، همزمان با واکنش مثبت آمریکا به نوسازی جنگنده‌های «اف-۱۶ بلاک» نیروی هوایی ترکیه، یونان نیز خواستار خرید شماری جگنده نسل پنجم از ایالات متحده شد.

 «کریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان هنگام سخنرانی در نشست سران ناتو در «مادرید» در روزهای گذشته گفت که یونان نامه درخواستی برای خرید جنگنده نسل پنجم «اف-۳۵ لایتنینگ» ساخت شرکت «لاکهید مارتین» را به آمریکا ارسال کرده است.  

به گفته میتسوتاکیس، یونان قصد دارد ۲۰ جنگنده اف-۳۵ خریداری کند و ۲۰ فروند دیگر نیز به عنوان گزینه دیگر در نظر گرفته می‌شود. انتظار می‌رود که این جنگنده‌ها سال ۲۰۲۷ به دست نیروی هوایی یونان برسند.

 یونان از سال ۲۰۰۹ در حال بررسی خرید اف-۳۵ بوده، اما به دلیل وضعیت مالی بارها این سفارش به تعویق افتاده است. انتظار می‌رود جایگزین جنگنده‌های قدیمی «فانتوم اف-4» (شبح) ساخت شرکت آمریکایی «مک‌دانالد داگلاس» یونان شود که در دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی تحویل داده شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    7 8
    قبل اینکه اف۳۵ به یونان برسه جنگنده ملی ترکیه عملیاتی خواهد شد.فرق اف۳۵یونان با جنگندهTF-Xاینکه که دیگه کنترل جنگنده ملی ترکیه دست آمریکا نیست و هر جور مایل باشه ازش استفاده خواهد کرد.
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      14 6
      یک عده میگفتن tfx همون kfx کره هست درحالی که جنگنده ترکيه 4 متر از عرض و دو بیش از دو متر از طول از جنگنده کره بزرگتره و جالب‌تر اینکه از نظر ماکسیمم سرعت ارتفاع پرواز توان حمل سلاح و حتی برد عملیاتی جنگنده ترکيه قدرتمند تره. مثل اینکه بگیم بی ام وه همون منتاژ پراید هست
    • مینو IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      0 0
      جالبه یونان آه نداره با ناله سودا کنه علما اروپا یروز ازش حمایت نکنه کل کشور به فنا میره ولی باز دنبال خرید جنگنده و انواع سلاح ها هستش انگار تاریخ رو خوب یاد داره
    • کیان ایرانی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      3 11
      کدوم جنگنده‌ی ملی ؟؟؟؟؟ ما که هرچی از ترکیه دیدیم یا کپی بوده یا مونتاژ.... مثل هلیکوپتر و پهپاد و حتی تانکشون که نتونستن یه موتور براش پیدا کنن. من به شخصه از اینکه یه کشور مسلمان پیشرفت کنه خوشحال میشم ولی نه اینجوری که مثل امارات یا ترکیه فقط کار منتاژ بکنن، خداکنه اگر هواپیمایی هم میسازن واقعا از موتور تا تسلیحات و آویونیکش ساخت خودشون باشه.
    • اطلس IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      2 1
      تانگ آلتای ترکی که طرحش اصلی بلک پنترز کره جنوبی ،سیستم هدایت و شلیک BAE سیستمز انگلیس و موتور بوش آلمان ( البته با تحریم آلمان فعلا موتور دوو کره قراره بیندازند) یا بالگرد آتاک که طرح اصلی آن اگوستیا وستلند ایتالیایی و انگلیسی ( با موتور ونی هال و....آمریکایی که هنوز موتور غربی جایگزین پیدا نکرد که مجبور به خرید موتور شرقی و اوکراینی شد که با سیستم بالگرد غربی جور در نمیاد)و امثال این تسلیحات مونتاژی زیاد است
  • رحمت عیدی IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    4 3
    یعنی هرچی بخای به پانترکها فحش بدی بده فقط بهشون نگو یونان خخخ، خاک بر سر پانترکها و عشق تورچیه ها که کورن نمیبینن شدن عروسک خیمه شب بازی اسقاطیل که از اینور به ترکیه پهپاد میده از اونور به یونان ضد پهپاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس