کد خبر 1396158
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲
گزارش‌‌های بدحجابی و پارتی در کانال «دادسرای ارشاد» ثبت می‌شود

بدحجابی در تاریخ جمهوری اسلامی اگرچه یک نقص محسوب می شود اما برآمده از بی حیایی و خدای ناکرده بی عفتی نیست.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: برداشتن روسری در خیابان معنی اش چیست؟ ماجرای کشف حجاب نسبت به گذشته تغییر کرده است. در ظاهر نمایند. از قضا با یک پدیده نوظهور مواجهیم. 

ما پیشتر نیز با پدیده بیحجابی مواجه بودیم. اما..

بدحجابی در تاریخ جمهوری اسلامی اگرچه یک نقص محسوب می شود اما برآمده از بی حیایی و خدای ناکرده بی عفتی نیست. برآمده از غرب پسندی های عرفی گرایانه است. به همین دلیل است که رهبرانقلاب تاکید داشتند بدحجابی یک نقص است اما معیار نهایی برای قضاوت افراد نیست. 

چه بسا دختران بدحجابی که هم انقلابی اند و هم اهل معنویت؛ هرچند گرفتار این خطا. 

اما از این خطا تا آن خطا فاصله بسیار است. کدام خطا؟

ما با یک پروژه سیاسی مواجهیم. لذا نوع مواجهه با این خطای سیاسی از جنس آن خطای فرهنگی نیست. خطای سیاسی برخورد امنیتی می طلبد و خطای فرهنگی مواجهه آموزشی و فرهنگی. 

از کدام خطای سیاسی حرف میزنیم؟ 

موضوع کشف حجاب را یکبار دقیق شویم. 

معنی کشف حجاب یعنی ایستادن مقابل احکام؟ ازین هم بالاتر چون ممکن است برخی لامذهب یا شل مذهب باشند. یعنی ایستادن مقابل قانون؟ ازین هم بالاتر چون ممکن است کسی این قانون را قبول نداشته باشد. 

برداشتن حجاب ایستادن مقابل دموکراسی و جمهوریت است. یعنی چی؟ 

اکثریت این کشور مسلمانند. اسلام دین غالب است. حجاب از احکام دینی است. پس به حکم دموکراسی باید به حقوق اکثریت احترام گذاشت. ممکن است بگوئید حجاب اختیاری است. بی حجاب و باحجاب باید آزاد باشند. این حرف ظاهر قشنگی دارد اما قرائت دیگری از تقابل خشن با دموکراسی است. 

چون  ایستادن مقابل قانون است. حجاب الزام قانونی است نه اجبار. اخیرا یک حرف جدیدی باب شده است که: " مگه زمان رضا خان قانون کشف حجاب نبود؟ پس چرا مقابله کردید؟" پاسخ خیلی روشن است. قانون حجاب با قانون کشف حجاب یک تفاوت عمیق و البته ساده دارد. قانون کشف حجاب قانون برامده از دیکتاتوری بود ولی قانون حجاب برآمده از اراده مردمست. رضا خان با دیکتاتوری مقابل دین مردم ایستاد، مردم هم مقابلش ایستادند.  

برگردیم به بحث اصلی. با پدیده نوظهور مواجهیم. پدیده ای که هدف نهاییش ایستادن مقابل اکثریت مردم است. به همین دلیل گفته می شود کشف حجاب سیاسی است. 

ظاهر یکیست. اما فاصله معنادار است. این بی حجابی آن بی حجابی نیست. ما با جمعیتی بسیار محدود مواجهیم که خواسته یا ناخواسته با کشف حجاب مقابل جمهور مردم ایستادند. 

ماجرای کشف حجاب ابزار جدید تقابل با اکثریت مردم است. به همین دلیل است که یک خبرنگار فراری از ایران که این روزها کارمند مواجب بگیر سفارت آمریکا شده است با صراحت می گوید هدف از کشف حجاب براندازی است و لاغیر.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 81
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 50
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    آنچه که یقین هست استفاده چادر بیشتر در خانم‌های بیسواد دیده میشه خانمهای باسواد اینقدر شعورشون میرسه که استفاده از چادر امنیت نمیاره حتی باعث آسیب میشه در هنگام استفاده از آسانسور در هنگام عبور از خیابان درشب در هنگام استفاده از پله برقی در هنگام نشستن در ترک موتور و دیده شده حتی چادربه چرخماشین عبوری پیچیده وباعث مرگ شده اما چرا تأکید میشه از چادر استفاده بشه اون هم مشکی که نماد مرگ و تباهیه
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      24 25
      چقدر امنیت روانی زن نابود شد ترو خدا بس کنید
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      48 26
      کدام سواد منظورت است؟ چرا هر کس نیچه و این خزعبلات می خوانه سریع می ره سراغ پیپ و کلاه برت و این ادا اطفالا که ما باسواد شدیم و در مقابل به چادر و ریش گیر میده آره اونایی که لقمه حلال می خورند فقیرند و ترک موتور باید سوار بشوند ببخشید شاسی بلند ندارند
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      46 22
      بي سواد جد و آباد شماست كه امنيت رو فقط جسمي مي دونيد ، امنيت روان نداريد و فكر مي كنيد كه بي شخصيت هاي تازه به دوران رسيده اي كه با بد حجابي ادعاي كلاسشون ميشه ، مي تونن پرچمدار جامعه و ماردان فرداي ايران باشند، به خيانت هاي جامعه و .. دقت كنيد ، شما و بدحجابان مروج بي عفتي و ضربدري و ... هزار كثافت كاري ديگه هستيد اينقدر دم از انسانيت نزنيد كه نميشه شما رو حداقل جزء حيوانات هم دونست.
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      53 27
      ما که توی فامیلمون چادری ها همه دکتری و فوق لیسانس هستند. و اتفاقاً بدحجاب های فامیلمون اکثراً آدمهای تازه به دوران رسیده و با مدارک پایین تحصیلی هستند. شاید توی ده هزار تا چادری یک نفر (که ناوارد هست) چادرش لای چرخ موتور گیر کنه، ولی از هر ده تا بد حجاب پنج تاشون در معرض سوءاستفاده جنسی یا مزاحمت هستند. اون وقت چطور فکر می کنید حجاب باعث بی امنیتی میشه!
    • مانا IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      32 13
      الحمدالله معنی بیسواد را از منظر نگاه شما دانستیم اقا یا خانم باسواد لطفا ان مغز اکبندت که فقط تحت سیطره شبکه اینتراشغال و مهدکودک من و تو هست را بردار و بیار دادگاههای خانواده ببین چند درصد خانم چادری و چند درصد خانم بی حجاب که تازه بعلت حضور در دادگاه حجاب افتضاح شان را پوشیده تر کرده اند وجود دارد بعد بیا افاضات چرت بکن زنهای بی حجاب نه تنها کثافت به جامعه زده اند که حتی خودشان هم به خودشان رحم نمی کنند ان شاالله با ظهور فرمانده به تمام این مسایل پایان داده خواهد شد
    • Rain IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      25 9
      _...؟؟؟عالم برسرت با این دیده گات،دختردایی ام خواهرشهیدپزشک عمومی ست-باحجاب کامل چادر،برادرش روان پزشک خانمش باچادره،خانم دباغ سلام الله علیها:خدمت حضرت امام خمینی رحمته الله علیه رسیدند وپرسیدند:چادرواجب است؟ رهبرکبیرانقلاب فرمودند:چادرججاب برترآست-
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      28 10
      ازخدا شرم کن بیسواد کسی که زنش مثل عروسک وتابلونقاشی میاره بیرون!؟خوب جوابت ازعزیزان گرفتی پرفسور!اول فکرکن بعدنظر بده که نحندن بهت!!
    • مصر IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      25 9
      والا دور و برای ما خانومای چادری تحصیلکرده و دارای تحصیلات عالیه و استاد دانشگاه و خانومی مانتویی و بی حجاب یا آرایشگر هستن و ناخن لاک میزنن یا مغازه دار و کاسب!
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      26 11
      اتفاقا در محل سکونت ما خانم های عقده ای و روان پریش برای ابراز وجود و جلب توجه ،بدن خود را برای جلب توجه دیگران به نمایش می گذارند و اکثر خانمهای فرهیخته دارای حجاب کامل اسلامی هستند
    • ایرانی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      20 5
      چقدر بی سوادی... آیا هر زنی فوت شده چادری بوده؟؟؟ قطعا اون که از بی حجابی زن ها بهره کشی میکنه مردان هوس ران هستند
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      16 4
      اون چیزی که مشخصه اینه که اگر زنی اعتماد به نفس و شخصیت قوی داشته باشه نیاز ندارد با نمایش بدنش جلب توجه کنه و از دوران باستان تا کنون توی تمام ادیان حجاب و پوشش سفارش شده و زنی که چادر سر می‌کنه استفاده کردن از اون رو هم بلده و اتفاقا آدمهای تازه به دوران رسیده بی هنر فکر می کنن با بی حجابی می تونن کمبود هاشون رو جبران کنن
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      5 18
      اگر پوشش چادر عفت میاره خرس های پشمالو هم از شما با عفت ترند. عفت در ذهن و کلام و رفتار باید باشه نه خودپنهان کردن و زورکی و ظاهر فریبی
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      27 3
      خخخه آن حیوان مانند شما اشرف مخلوقات نیست که بتوانند از طبیعت ابزار درست کند هرچند که جنس نر آنها اجازه نمی‌دهند ماده در بین نر های دیگر برود در ضمن باز حیوانات دارای پوشش طبیعی هستند درحالت عادی ولی شما انسانها بدون پوشش چی را می توانید بپوشانید؟!!!!
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      12 2
      سالانه در کل ایران دو مورد گیر کردن چادر لای چرخ موتور گزارش نمیشه اما روزانه 3یا چهار قتل فجیع ناموسی ناشی از بیبندوباری و بیحجابی فقط رسانه ای میشود
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      9 4
      تحصیلات خانواده ما دکتری و فوق لیسانسه و چادری هستیم اتفاقا بعضی از آشناهامون که دیپلمو با زور گرفتند و کارشون ولگردی تو خیابونه و یا نهایتا تو مغازه و یا مطب منشی هستند بدحجاب هستند و صد البته که آدمهای بیسواد 80 سال پیش هم معرفت و آگاهی و شعورشون از آدمهایی که فقط مدرک ظاهری گرفتند و حتی بلد نیستند چجوری باید فکر کرد، بیشتره
    • راضیه ده نمکی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      7 4
      بسیاری از اساتید بزرگ کشور خانم ها هستند که بسیاری از این خانم ها بهترین پوشش و حجاب را دارند....من که اطراف خودم فقط خانواده های کم درآمد تر جامعه رو بدحجاب دیدم...شاید چون حجاب الان گرون ترین پوشش هست... در ضمن اینکه تو رسانه های متاسفانه داخلی و خارجی، زن محجبه رو فقیر و بد نشان داده اند دلیل اصلی این حرف روهوایی بود که زدی.... تو جامعه الان ما حجاب نماد فرهنگ و شعوره.... دختری که حجاب رو انتخاب میکنه یعنی کاملا بهش آگاهه و میدونه که چرا خدا گفته حجاب داشته باش و میدونه که بدون حجاب فقط مورد لذت جویی افرادی مثل تو واقع میشه که بهش میگید حجابت رو بردار تا از احساسات پاکش سوء استفاده کنی و بعد مثل دستمال کاغذی پرت کنی کنار.... حجاب دلیل عقلانی، شرعی داره و همه دنیا به این رسیدند جز روشنفکر نما های درپیت
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      11 0
      00:16 تو اینققققققققققققققدر مغزت پوچ و خالیه که هنوز نمی فهمی اگر یک بی سواد کار خوب بکنه دلیل بی ارزش بودن کار نیست و اگر یک باسواد مثل مهندس ساختمان متروپل کار بد بکنن دلیل باارزش بودن ان کار نیست
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      3 13
      استفاده از چادر خطرناک است بعلاوه بدگمانی به طرف مقابل القا میکند.
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      2 0
      گذشته از ادعاهای بی دلیلی که کردید و موارد کمی که به خاطر بی احتیاطی خود افراد بوده رو به مسئله دیگه ربط دادید!! مگه چادر فقط برای امنیت و وسیله دفاعیه؟!! منظور از امنیت مگه فقط امنیت جانی یا مالیه؟!! بعض وقتها کمربند ایمنی هم باعث مرگ افراد شده و اگه نبسته بودن زنده میمونم! در مورد کمربند ایمنی هم همین ادعا رو دارید میگید باسوادها نمی بندن؟! بعض افرادی که تو آب رودخونه و دریا می افتن خفه میشن، دریا و رودخونه ها رو خشک کنیم؟! تو همین کشورهای غربی خانمهای با سواد و محقق چه تیپی و آرایشی دارن خانمهای هرزه و .... چی؟! بعضیا میگن عامل اصلی طلاق ازدواجه!😁
    • هانیه IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      6 0
      من یه خانم لیسانس و دانشگاه رفته و اهل مطالعه هستم و با افتخار چادر هم می‌پوشم و واقعا تعجب میکنم این مزخرفات رو چطور روتون میشه می‌نویسید اتفاقا کاملا برعکس نظر عجیب شما من و خیلی دیگه از دوستان چادری که خیلی هاشون مدرک تحصیلیشون بالاتر از من هست اینو بارها تجربه کردیم که ایجاد مزاحمت برای چادری ها خیلی کمتر اتفاق میفته و کسانیکه قصد مزاحمت دارن بیشتر سمت بد حجاب ها و بی حجاب ها میرن حالا قصد شما از این حرف ها چیه من که نمیدونم
    • خانم چادری IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      3 0
      شما دقیقا مشخصه هدفتون چیه از بیسواد نشون دادن خانم های چادری.اگر رجوع کنید به تاریخ کشف حجاب ،متوجه میشید اولین کسایی که کشف حجاب کردن انسانهای بیسواد،بوالهوس و ترسو بودن.نمونه اش خاندان بیسواد پهلوی.زن رضا خان نمونه ی بارز یک زن بیسواد و بی فرهنگه.از اون طرف بانویی مانند بانو مجتهده امین در عالیترین سطح تحصیل خانمی چادری و محجبه بودند.
  • نیما IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    25 17
    کسانی که فکر می کنند می توانند حجاب اجباری در جمهوری اسلامی وردارند همانا در توهمی آشکار به سر می برند
  • قربان IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    13 2
    مسی الهی جز جگر بگیری
  • م IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    28 25
    حجاب بالاترین تمدن بشر است. فهم فلسفه حجاب هوش و ذکاوت می خواهد که بعضی ندارند.
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      9 7
      وقتی حکومت قانون حجاب را به سخره می گیرد و 20 سال قبل جلوی آن بی حیاها که داشتند روسری را عقب تر می بردن برخورد درست و نه موردی می کرد الان حرف از این چیزها نمی بود !
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    4 13
    مشکل اصلی از اثرات بد کرونا و همچنین واکسن کرونا بر روی مردان است که متاسفانه قدرت جنسیشان را کاهش داده!باید فکری برای این قضیه کرد،بعد بیحجابی زنان خودبه خود بر طرف میشود،نیاز به گشت و ارشاد هم نیست.
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    33 12
    کل متن سفسطه آمیز بود. در حالیکه کشور مشکلات اساسی دارد این همه وقت و هزینه برای امری که اخرش هم تجربه نشان داده به جایی نمی رسد عجیب است!
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      26 18
      هیج مشکلیدر کشور اساسی تر از نابود شدن یک نسل در آتش بی عفتی و بی حیایی نیست. همه ضررهای مادی قابل جبران است اما فروپاشی خانواده و طلاق و فرزندان طلاق و قتلهای عشقی و ناموسی که همه نتیجه بی حجابی است جبران ندارد.
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      15 14
      از بی حجابی شروع می کنید تا به از ازدواج با سگ و گربه و محارم برسید و بعد احساس پوچی و خود کشی به همین راحتی و خوشکلی، راهی که مدینه فاضله شماها طی کردن و شما تازه می خواهید راه انها را بروید
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    12 29
    حجاب حیا می خواهد انسان بی حیا حجاب براش هیچ معنایی نداره آدمی که احساس سرما نمی کنه خودش را نمی پوشاند احمق ها شما حتی یک نفر را هم نمی توانید با حیا بکنید چون عرضه ی این کار را ندارید سواد این کار را ندارید عقل این کار را ندارید برای همین باید سبک تروریست ها و وهابی ها را پیش بگیرید یعنی زور و اجبار را وارد دین بکنید
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      15 10
      دقیقا به همین صورت که به زور مردم را وادار کردیم ماسک بزنند و کمربند ایمنی ببندند و بیمه بدهند و نمای ساختمان درست کنند با همان زور هم باید با حجابشان کنیم. چطوری است فقط با این اجبار مشکل دارید؟ چون خدا را از حکومت عزل کرده اید.
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      4 11
      میشه بفرمایید کجا با زور موفق شدید کسی را با زور ماسک بزنید و مجبور به بستن کمربند کنید؟ در بدترین شرایط کرنا هم استفاده از ماسک طبق اعلام خودشون به ۶۰ درصد نرسید و هنوز خیلی ها حتی افراد تحصیلکرده کمربند نمی بندند.تازه این به جونشون بسته است.
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    28 22
    یادمان باشد اگر کسی لباس با طرحی خاص به تن کرد، اگر کسی ریش دارد و اگر کسی کروات می زند به ما ربطی ندارد. اگر کسی اضافه وزن دارد یا زیاد لاغر است به ما ربطی ندارد. اگر کسی به موسیقی سبکی خاص گوش می دهد و اگر کسی ازدواج نکرده یا فرزندی ندارد به ما ربطی ندارد. اگر کسی آرایش زیاد می کند و اگر کسی به شیوه خودش زندگی می کند و به کسی صدمه نمی زند به ما ربطی ندارد. حریم و زندگی خصوصی دیگران به هیچ کس ربطی ندارد. پس مسئله نوع پوشش افراد که سالهاست به نام دین و به اجبار قانون در حال تبلیغ است یک مسئله شخصی و به حریم خصوصی جامعه مربوط می شود. نباید مردم را مجبور به انجام کاری کرد. پیامد منفی آن طی سال های آینده گریبانگیر مسئولین کشور خواهد شد.
    • سید IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      15 12
      کسی با تنوع پوشش و ریش نزاشتن و... مخالف نیست. اما وقتی یه خانومی ساپورت نازک میپوشه با مانتوی چسبون تا بالای باسن که همه برجستگی‌های بدن معلومه و پیرمرد ۹۰ ساله هم به حرکت واداشته میشه، باید با این مدل برخورد کرد. والله تو اروپا و آمریکا تا همین پنجاه شصت سال پیش خانوما حجاب داشتن.
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      17 19
      دقیقا برعکس. حتی با نگاه مادی و سکولار عقب افتاده امثال تو، وقتی بی حجابی سبب فروپاشی خانواده، افزایش فرزندان طلاق، گسترش بزهکاری و افزایش قتلهای ناموسی و عشقی می شود و سالانه دهها هزار میلیارد تومان بیش از بیشترین اختلاسها را بر بیت المال و مالیات دهنده ای چون من تحمیل می کند کافیست که محکم جلوی بی حجابی با یستم. منطق به من ربطی ندارد منطق کافران دیوانه است. چون حتی کافران عاقل هم برای قوانین خودشان و رعایت حتی قوانین رانندگی بشدت سخت گیری می کنند
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      14 2
      این بنده خدا هم که کلهم رد داده. خیابان را با اتاق خواب اشتباه گرفته . جناب خیابان مکان عمومیه، اتاق خواب خونه نیست که شخصی باشه . ماشین سواری وسیله شخصیه ولی رانندگی در خیابان امری عمومی به حساب میاد نه شخصی پس باید تابع قوانینی باشه و نمیشه استدلال کرد چون ماشین وسیله شخصیه پس من هر جور دلم بخواد توی خیابان رانندگی می کنم . حجاب هم همینطوره . البته من ربط و تشابه چاق و لاغر بودن یا ازدواج کردن یا نکردن افراد را به حجاب و بی حجابی نفهمیدم و این مشابه اینه که گواهینامه رانندگی را به چاق یا لاغر، مجرد یا متاهل بودن افراد نسبت بدیم!!
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      9 1
      حریم خصوصی جامعه!!! از همین حرف متناقضت که معناشو نفهمیدی پیداست که چقدر اهل تفکر و منطقی! هنوز نفهمیدید حریم شخصی و خصوصی تو خونته نه جامعه که از اسمش پیداست حریم جمعی و عمومیه و هر غلطی رو نمیشه تو حریم عمومی که آثارش به عموم مردم میرسه انجام داد
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      11 2
      یادمان باشد......به ماربط ندارد؟اینودیگه ازکجاآوردی؟امام حسین علیه السلام باتمام امکانات حتی کودک۳ساله خوددرمقابل افرادی مثل توایستادوشهیدامربه معروف ونهی ازمنکرشدوسیدالشهدالقب گرفتند.
    • هانیه IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      2 0
      از کی تا حالا جامعه و کوچه و خیابون شده حریم شخصی که ما خبر نداشتیم جناب من خودم یه خانم هستم و میگم که بیرون از خونه و جامعه محل کار و فعالیت اجتماعی هست نه خودنمایی کردن واقعا به حرف های که میزنید فکر هم میکنید ؟
  • IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    10 7
    کمر همتی که زن بست به نابودیه خانواده احدی نبست
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 2
    آ باریکلا خوبه
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    12 7
    این حرف یعنی مبنای حقانیت برای شما دموکراسی است نه خدا. انسان را شایسته ربوبیت بر انسان می دانید نه خدا را .
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    9 5
    این ادبیات دموکرات مآب برای چیست؟ مگر قرار است قانون بر اساس میل مردم باشد که می گویید که مردم معتقد هستند حرمت زن اسلامی شکسته می‌شود؟ اگر با این حساب مردم معتقد بودند که هسند کمربند ایمنی اعصاب خرد کن است و تا پلیس نباشد معمولا آن را نمی بندند و یا تا زور نباشید زیر بار بیمه نمی روند و یا کلاه کاسکت به سر نمی گذارند و... با آنها هیچ برخوردی نکنید. شما موظف هستند قانون کشور را که بر آمده از شرع مقدس اسلام است اجرا کنید. خواه مردم بپسندند و خواه نپسندند.
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    9 9
    شک نکنید بزرگترین اولویت هر جامعه ای همان چیزی است که بیش از همه دشمن دارد آن را می کوبد. الان بیش از حتی موشکهای بالستیک، بیش از غنی سازی اورانیوم و حتی بیش از اصل اسم جمهوری اسلامی، دشمن دارد حجاب را می زند. شک نکنید آنها درست فهمیده اند که اگر گناه در جامعه اسلامی علنا آزاد شد، رسما و به طور مبنایی حاکمیت دین نفی شده است. تمام اقتصاد بهانه ای است برای آنکه تمام هم و غم جمهوری اسلامی بشود یک مساله سکولار به اسم اقتصاد. یعنی بشود نرمال مثل بقیه دنیا. یعنی گلوله دودزایی برای فاجعه اخلاقی و سقوط عفت عمومی. البته شکی نیست که از نظر اقتصادی هم بی حجابی با آمار هولناک طلاق و فرزندان طلاق و قتلهای عشقی و ناموسی و هزینه پرونده های آن سالانه بیش صدها اختلاس بزرگ برای کشور خسارت دارد. اما به هر حال هر خسارت مادی قابل جبران است. در حالی که وقتی حیا و عفت و غیرت رفت و بی غیرتی تبدیل به نشانه روشنفکری و مایه افتخار شد، دیگر جبرانی وجود ندارد. شک نکنید کسانی که دایم دم از فرهنگسازی می زنند، هدفی جز رها کردن جامعه ندارند. چون همین ها در تمام قوانین بشری بشدت از تشدید برخورد و بازرسی و نظارت دم می زنند و مثلا نمی گویند برای بد بودن اختلاس و یا رشوه باید فرهنگسازی شود! یا وقتی مردم به زور پلیس کمربند ایمی را می بندند و یا به زور عوارض شهرداری و حق بیمه را می دهند خبری از ادعای فرهنگسازی و حذف اجبار نبست. پس مطلقا جای کوتاه آمدن در این فقره نیست و هر کس در هر مقام و به هر بهانه ای ، عدم برخورد با بی حجابی را تجویز کند، خواسته یا ناخواسته در حال خیانت به اسلام و انقلاب اسلامی است.
  • امین IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 16
    قانون حجاب بر امده از مردمست.
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      12 2
      قانون حچاب برآمده از حکم خداست که انسان را خلق کرده و بهتر میدونه برای داشتن آرامش روحی و جسمیش چه دستوری باید بده که البته اکثر مردم کشور ما هم احکام اسلامی رو قبول دارند
  • ایرانی IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    12 12
    یه نگاه بنداز تو جامعه واقعا افتضاح شده این چه وضع پوششه
  • حسین IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    6 6
    در کل فرقی نداره. هر کدوم ضعفای خودشو داره.دخترای با حجابی ک اعتماد به نفس و اگاهی کمی دارن در مقابل دخترای بدحجابی ک ظاهر ازادی طلب انسانی دارن اما در واقع اولویت اصلیشون پوله
  • DE ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    11 8
    متأسفانه برخی از خانم ها در جامعه خیلی بی حیایی می کنند که آسیب اصلی رو هم به خودشون می زنند. این به خاطر نداشتن تربیت دینی صحیح و دوری از فرامین الهی ست.
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 2
    عالی
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    27 14
    من یه خانم هستم توشهر من هنوز حجاب کامل از بین نرفته خداراشکراما عده ای هم هستند که پوشش مناسب ندارند والا بخدا وقتی خانمی باپوشش نامناسب میمبینم دلم میخواد بمیرم حجاب مگر فقط مو پوشندن هسته الان دیگه کل اندامت درگیر شلوارا کوتاه مانتو ها باز گشاد کوتاه استین کوتاه یقه باز موهاهم که اصلا نگم اخه میخواهیم به کجا برسیم
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      14 26
      حجاب افراد به افراطی ها مثل تو ربط ندارد
    • به ۰۹:۲۳ IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      16 9
      افراطی که تویی که تحمل سالم ماندن جامعه را نداری و می خواهد همه جوانان را به فساد بکشی. اما به ما خیلی ربط دارد. فرزند طلاقی که در اثر بی حجابی فرزند طلاق شده فردا می شود سربار همین اجتماع. هزینه قتلهای عشق و ناموسی را از مالیات و جیب من بر می دارند ای دشمن خدا.
  • DE ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    25 2
    حجاب زمان پیامبر ص و ائمه معصومین س چگونه بود همانگونه عمل کنید
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      3 16
      برو عربستان نزد اجدادت
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      2 0
      دقیقا همینه ولی موضوع اینه که بعضیا با کاتولیک تر از پاپ شدن برای خودشون مغازه باز کردن ‌.
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      7 1
      اجداد ما حجاب کامل داشتند همان گونه تمام ادیان الهی دیگر حجاب کامل را دستور دادن
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      10 1
      حجاب درزمان پیامبرباالان تفاوتی نداره چون خداوقرآن هردوزمان یکیست.قرآن هم تنهاکتاب آسمانیست که برای همه زمانهاست.ایستادگی درمقابلش ایستادگی درمقابل خداست.اونیکه جواب داده،تیکه انداختی وبه خیال خودت بردی،آخرت روچکارمیکنی؟
    • وطن پرست DE ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      1 1
      فقط در مورد حجاب مثل زمان پیامبر عمل کنن یا در مورد امر به معروف و نهی از منکر هم می شه؟ اخه کجاتون رو بگیرم که نمیرید!!
  • شاکری IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 3
    سلامت باشیم . حجاب نماد است ، با آن میزان پاکی زنان و غیرت مردان مشخص میشود ، و دشمنان انسانیت برای ناپاکتر و بی غیرت تر کردن جامعه روی شرایط حجاب جامعه حساب باز می کنند.
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    4 1
    حجاب چادر که سهله حجاب از ورق فولاد هم که بشه وقتی قانون درست و مجری قانون درست نباشه با ضرب و زور نمیشه مردم رو با عفت نشان داد.
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      0 0
      تمام والسلام
  • US ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    6 13
    من بعنوان یک زن باحجاب که پوشش چادر رو خود و خانواده ام انتخاب کرده ایم بطور کامل با حجاب اجباری مخالفم و آنرا توهین به همه زنان و بویژه زنان باحجاب می دانم. لطفا با این سختگیری ها که ربطی به اسلام ندارد ارزش ححاب را در نزد مردم ایران بیش از این پایین نیاورید
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      16 2
      لطفا روشنفکر نمایی خودتان را برای خودتان نگه دارید رعایت حجاب برای به گند نکشیدن جامعه هست اسلام پیش کش
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 2
    حجاب به معنای حفظ ظاهر و پوشش در حد عرف در همه جای دنیا معموله اما شما اگر واقعا اسلام براتون مهمه سعی کنید که به کار مردم و مشکلات مردم توجه و رسیدگی بشه نه اینکه طرف فقط چادر سرش کنه وبه اتکا چادر در اداره ها و سازمانها برای خودش حکومت راه بندازه و حتی برای اونهاییکه واقعا حجاب دارند هزار جور تهمت و افترا درست کنند. منشی روسای ادارات و سازمانها رو ریشه یابی کنید که چه جوری اون پست را بهش دادن و چه روابط زیر پوستی با رییس و مردها ی دیگه داره.
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      5 2
      زن که نباید اصلا و بدون دلیل کار کند در محیط مردان نامحرم! مسئله اول این هست که این اجرا شده
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 1
    حجاب خوبه ولی اگر بزور اجرا بشه بدون شک فساد بیشتری ایجاد خواهد کرد و چه بسا خوش بحال فرصت طلبانی که در نهاد ها ی دولتی و خصوصی خوب بلدن سو استفاده کنند. بجای حجاب اجباری بهتره معیارهایی شایسته سالاری بر نهاد ها و ارگان های مختلف بر اساس کاردانی، کاربلدی، رضایت مندی ارباب رجوع و صد البته رعایت پوشش متناسب کارکنان اعم از آقا یان و خانم ها بر قرار شود .
  • US ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    راست میگی
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 1
    00:16 بی سوادی شرف دارد به سواد دکتر و مهندسانی که شرف ندارد چو دزدی با چراغ اید گزیده تر برد کالا
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 0
    به نظر می رسه روش ما برای معرفی اسلام به نسل های باید اصلاح بشه چون بخش مسلمان جامعه کشورهایی مثل ترکیه، مالزی، اندونزی و ... که تحت تهاجم فرهنگی بودند شعائرشون رو بهتر حفظ می کنند
  • هادی IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 0
    بنده هیات علمی دانشگاه هستم و نظرات اکثر عزیزان رو خوندم. این موضوع رو تا حدی بررسی کردم: ما در جامعه و بیرون از خانه انسان داریم و نه زن و مرد که بخوایم مثلا در محیط کار ویژگی های جنسی خودمون رو نشون بدیم. حتی در جوامع غربی این بحث حدود و عرفی داره و کسی نمیتونه قانونا و عرفا هر طور دلش خواست وارد جامعه بشه به اسم آزادی. مشکل بد حجابی در کشور ما چند دلیل داره و یکی از دلایل اصلی اون که اینجا میگم بار روانی رو دخترا و زنان نسل جدید که متاسفانه اگر این طور نپوشن عقب مونده جلوه داده میشن. دلایل دیگه باشه سر جای خودش. و خواهش آخر این موضوع دیدگاه و کار ریشه ای بدون جبر و تکروی میخواد. به امید زمینه سازی برای ظهور انسانیت کامل
  • امین IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    40 درصد ارا
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    امروزه جوانهایی که عشق توییت زدن دارن و مبانی فکری و فرهنگی و دینی درست و حسابی ندارن دارن آفت میشن تامل عزیزم
  • اعظم IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    4 3
    مخالف بی حجابی هستم / باید فکر اساسی برای این بی بندباری کرد
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 1
    با بعض ابعاد متن موافق نیستم بله افراد بی حجاب انگیزه های مختلفی دارن و برای هر کدام باید برخورد مناسب خودش رو داشت ، عده ای عالمانه و عامدانه قصد انحراف جوانها رو دارن، بعضی دنبال جو و مد و همسنها و ... هستن، بعضی تربیت خانوادگیشون اونطور بوده و ... اما از یک نکته نباید غافل بود بی حجاب با هر انگیزه‌ای که باشه بی حجابه و بی حجابی اثر خودش رو در جامعه داره، روان و امنیت ذهنی و نسلی و ... تهدید می کنه من تو آب شهر به قصد کشت سم بریزم یا اشتباهی سم بریزم یا حتی با نیت خیر به جای کلر سم بریزم، بعض نتایج دنیوی و بعض اثرات معنوی کار یکیه ، مرگ مردم ، البته عقوبت کار متفاوته به خاطر نیت، جای بحث داره
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    25 1
    پیشنهاد می شود به جای برخورد با زنان بی حجاب با همسران و پدران بی غیرتی که آنها را بی حجاب به کوچه و خیابان می فرستند و در پارکها دنبال دوست پسر می گردند بر خورد شود آنها را به جرم بی غیرتی محاکمه کنند چون اگر اینها غیرت داشته باشند ناموس خود را در معر نمایش نمی گذارد و منتظر باشد که عده ای ارازل و اوباش به ناموسش تعرض کنند
  • محمدرضا IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 0
    خطاب به 16:40- 1401/4/16ازسخنان گوهربارحضرت امام خمینی(ره)فرمودند:اگرعریان گشتن تمدن است!پس تمدن حیوانات ازانسان ها بالاتراست!!؟
  • حرف حساب IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 1
    حجاب اجباری نه با دین منافاتی دارد نه قانون
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 1
    دلم مثل زغال واسه شهیدان سرزمینم میسوزه خدا یا هیچی نمیخوام فقط یه چیزی میخوام اللهم عجل الولیک فرج
  • مریم IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 2
    حجاب اجباری به مرور زمان محکوم به شکست است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس