ویژه ها

خصلت شناخته شده افراطیون اصلاح طلب این است که فاجعه می‌آفرینند و از همان فاجعه دست‌سازشان، فرصتی برای کینه‌توزی علیه نظام می‌جویند. این افراد از بانیان اصلی وضع موجود اقتصادی در کشور هستند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** پاره کردن روبان افتتاحیه توسط «حقوق بگیر ملکه انگلیس»

امروز نخستین شماره جدید روزنامه هم میهن به مدیرمسئولی «غلامحسین کرباسچی» منتشر شد. این روزنامه منتسب به حزب کارگزاران است. روزنامه های این حزب پیش از این با تیتر «من هم شارلی هستم» به همدردی! با کاریکاتوریست هتاک به پیامبر اعظم(ص) اقدام کرده و از سوی دیگر با سرپوش گذاشتن بر عملکرد بسیار ضعیف دولت روحانی، تصویر معاون اول رئیس جمهور را در لباس سوپرمن منتشر کرده بودند.

و اما روزنامه هم میهن در شماره اول چاپ جدید خود یادداشتی از یکی از فعالین ضدانقلاب ساکن لندن منتشر کرده است. «مسعود بهنود» که این روزنامه اصلاح طلب از او با عنوان روزنامه نگار پیشکسوت نام برده است، در یادداشت خود توصیه کرده که آدم های جامعه ایران را معرفی کنید.

پاره کردن روبان افتتاحیه توسط «حقوق بگیر ملکه انگلیس» / از تبلیغ «برجام موشکی» تا حمایت از جاسوس های موشکی

مسعود بهنود، از عناصر بدسابقه سیاسی و رسانه ای است که سالهای گذشته علیرغم صدور حکم زندان، از ایران گریخت. از وی در دوران رژیم پهلوی با عنوان «خبرچین ساواک» نام می برند.

با پیروزی انقلاب اسلامی، مسعود بهنود در رویکردی منافقانه شروع به افشاگری علیه حامیان خود در رژیم پهلوی کردوی چندی بعد برای اینکه وانمود کند از گذشته خود پشیمان است، فیلمنامه   «خانه عنکبوت» را نوشت و خودش نیز در آن فیلم بازی کرد. بهنود در یکی از سکانس های فیلم خانه عنکبوت گفت: «عروسک خیمه‌شب بازی فرح پهلوی شده بودم.»

مسعود بهنود نقش بسیار مهمی در شبکه‌سازی برای اپوزیسیون داردبهنود روزنامه‌نگاران متمایل به غرب در داخل کشور را شناسایی و آنان را مطرح می کند  و تلاش می کند که این دسته از خبرنگاران و روزنامه نگاران را به ترک کشور ترغیب کرده و در ادامه این افراد را به عنوان نیرو در اختیار شبکه‌های معاند قرار می دهد.

پیش از این، یکی از روزنامه‌نگاران درباره پروژه دشمن در جذب روزنامه نگاران ایرانی  گفته بود: «مسعود بهنود به نیابت از نازنین زاغری به دفتر روزنامه‌های مختلف می‌رفت و در اتاق سردبیر با سوژه موردنظر قرار ملاقات می‌گذاشت. در آن دیدارها آقای بهنود پیشنهاد تابعیت انگلیس و دستمزد بالا به پوند را داده و نیرو برای زاغری جمع می‌کرد.»

پاره کردن روبان افتتاحیه توسط «حقوق بگیر ملکه انگلیس» / از تبلیغ «برجام موشکی» تا حمایت از جاسوس های موشکی

در حقیقت یکی از کارویژه های بهنود، اغفال جوانان و فعالین رسانه ای و سربازگیری از این افراد و تشویق آنها به خراب کردن پل های پشت سرشان و سپس انداختن این افراد به چاه رسانه های ضدانقلاب است.

مسعود بهنود چندی پیش با توهین به انقلاب اسلامی در توئیتی نوشته بود: «۴۱ سال از انقلاب می گذرد، تمام شد، دنیا عوض شد، انقلابیون ۵۷ هم هر کار میخواستند کردند، تاریخ بودند، تاریخ ساختند، خوب یا بد. یک مثل قدیمی: گیوه پاره را تا عید نمی شود پوشید. به کسی که می گوید من انقلابیم اعتماد نکنید، دروغگوست، هزار محافظ دارد، در قصر نشسته، کدام انقلاب؟.»

وی همچنین به بهانه روز دختر در حساب شخصی خود در اینستاگرام با توهین به مردم ایران نوشته بود: «روز دختر روزی است که دیگر هیچ دختری نه تنها از داس پدر  سیلی برادر بلکه از قدم زدن های تنهای شباهنگام در خیابان های خلوت دیارش هم نهراسد.»

پاره کردن روبان افتتاحیه توسط «حقوق بگیر ملکه انگلیس» / از تبلیغ «برجام موشکی» تا حمایت از جاسوس های موشکی

پیش از این «محمدحسین صفارهرندی» درباره کارنامه سیاه بهنود گفته بود: «مسعود بهنود خیلی‌ها را در چند نسل فاسد کرده و عده زیادی را پای چوبه دار برد ...آن زمان بهنود عقبه بسیاری از نشریات اصلاح‌طلب داخل بود.»

لازم به ذکر است که روزنامه اعتماد در ۲۸ مرداد ۹۹ در اقدامی تأمل برانگیز به انتشار یادداشتی از  «مسعود بهنود»   درباره کودتای ۲۸ مرداد پرداخت. بهنود در این یادداشت مدعی شده بود که کودتای ۲۸ مرداد به هیچ عنوان کودتایی خارجی به دست جاهلان و فواحش خیابانی نبوده است.

همچنین مسعود بهنود در یادداشت مذکور مدعی شده بود که «در تحولات سیاسی فرشته و دیوی در کار نیست». این یعنی حق و باطل وجود خارجی ندارد و چیزی تحت عنوان ظالم و مظلوم نیز معنا ندارد.

حالا روبان افتتاحیه این روزنامه اصلاح طلب به دست حقوق بیر ملکه انگلیس پاره شده است. متاسفانه بخش قابل توجهی از فعالین و رسانه های اصلاح طلب مرز خود با جریان برانداز و حامیان تجزیه ایران و دشمنان ملت ایران را مشخص نکرده و به همین دلیل پیش از این لقب «سرمایه های اسرائیل» را از دشمن دریافت کرده بودند.

** از تبلیغ «برجام موشکی» تا حمایت از جاسوس های موشکی

روزنامه شرق در مطلبی نوشت: «پرونده فعالان محیط‌ زیست جزء پرونده‌های پرابهامی است که هنوز نتوانسته افکار عمومی را قانع کند؛ پرونده‌ای که گفته‌ها و شنیده‌ها درباره آن بسیار است و با وجود همه نارضایتی‌ها از ادامه حبس فعالان محیط‌ زیست، وارد پنجمین سال خود می‌شود؛ آن‌هم در شرایطی که هنوز چرایی دقیقی از جاسوس‌بودن هفت فعال محیط‌ زیست (یک نفرشان دو سال پیش آزاد شد) اعلام نشده است.»

در ادامه این مطلب آمده است: «اکنون که نزدیک به پنج سال از زندانی‌شدن کارشناسان و متخصصان حوزه محیط‌زیست کشورمان گذشته است، برخی امیدوار شده‌اند تغییر و تحول صورت‌گرفته در اطلاعات سپاه منجر به رسیدگی دوباره به این پرونده پرابهام بشود؛ چراکه مدیران قبلی در این نهاد امنیتی بر وقوع جرم از سوی فعالان محیط‌ زیست اصرار داشته‌اند، اما این روزها شاید یک کورسوی امید کوچک برای رد فعل جاسوسی از سوی این افراد وجود داشته باشد.»

پاره کردن روبان افتتاحیه توسط «حقوق بگیر ملکه انگلیس» / از تبلیغ «برجام موشکی» تا حمایت از جاسوس های موشکی

برخی رسانه های اصلاح طلب از هر ابزاری استفاده می کنند تا بلکه توان دفاعی ایران را فشل کرده و در صنعت موشکی بتن بریزند.

این طیف یکروز از برجام موشکی دفاع کرده و مدعی است که برای لغو تحریم ها باید بر توان دفاعی کشور چوب حراج بزنیم و روز دیگر از جاسوس های موشکی در لباس فعال محیط زیست دفاع می کند.

این روزنامه اصلاح طلب طوری وانمود کرده که گویا نهادهای امنیتی بدون هیچ دلیلی صرفا چند فعال محیط زیست را بازداشت و محاکمه کرده اند. این در حالی است که حقیقت ماجرا چیز دیگری است. یکی از پایگاه‌های موشکی و فضایی ایران در استان سمنان در منطقه حفاظت‌شده خارتوران قرار دارد. استان سمنان دارای ۳ پایگاه برای پرتاب ماهواره به فضا و نیز تست موشک است.  کاووس سید امامی و همکاران وی در پوشش فعالیت‌های زیست محیطی، تمرکز و توجه خاصی روی یکی از این سایت‌ها داشتند.

نکته قابل تأمل اینجاست که سایت موشکی ایران در منطقه حفاظت‌شده خارتوران که توسط فعالان به‌ظاهر زیست محیطی دید زده می‌شد، از آن پایگاه‌هایی است که برای رژیم صهیونیستی از خطرات بالقوه به شمار می‌رود.

دادستان وقت تهران درباره فعالیت جاسوسی در پوشش فعالیت محیط زیستی گفته بود: «کاووس سیدامامی دارای تابعیت مضاعف کانادا و از مرتبطان اصلی افسر اطلاعاتی آمریکا در ایران بوده، به‌نحوی‌که این افسر اطلاعاتی در سفر به ایران در منزل کاووس سیدامامی استقرار می‌یافته است. این شبکه در پوشش اجرای پروژه‌های علمی و زیست‌محیطی نسبت‌به جمع‌آوری اطلاعات موردنیاز اقدام می‌کرده است».

گویا از نگاه اصلاح طلبان کاووس سیدامامی و محیط زیستی ها، دفتر حسام الدین آشنا، دری اصفهانی و برجام، حسین فریدون و دانیال زاده، مهدی جهانگیری، اکبر طبری، مهدی هاشمی رفسنجانی، بهروز و فیروز ریخته گران در پرونده بانک سرمایه، هادی رضوی، محمد امامی، محمدعلی نجفی و...همگی از نیروهای اصیل بوده و برای آنان پرونده سازی شده است.

** نعل وارونه افراطیون اصلاح طلب برای پاک کردن صورت مسئله

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «شادمانی مشترک از بازداشت یک مصلح» به قلم «آذر منصوری» فعال اصلاح طلب و از بازداشتی های فتنه ۸۸ نوشت: «گروه نخست، کسانی هستند که مدت‌هاست برخورد با تاجزاده را زمزمه می‌کنند. چه آنها که با جعل سخنان او زمینه پرونده‌سازی علیه او را فراهم کردند و چه کسانی که امروز در حال تشکر از نهادهایی هستند که حکم بازداشت او را صادر کرده‌اند. این گروه از بازداشت مصطفی تاجزاده خرسند و شادمانند.»

در ادامه این مطلب آمده است: «گروه دوم اما همان‌هایی هستند که تاجزاده را متهم به اصلاح‌طلبی خشونت پرهیز می‌کنند و معتقدند اصلاحات در ایران به نقطه پایانی خود رسیده است و باید تاجزاده دستگیر می‌شد تا به او و همه کسانی که مانند او فکر می‌کنند، ثابت شود که این نظام اصلاح شدنی نیست و شما اصلاح‌طلبان اساسا وجودتان مانع براندازی نظامی می‌شود که راهی جز برانداختن آن نیست. البته طبعا این افراد ممکن است اختلاف نظرهایی در شیوه براندازی داشته باشند و حتی نوعا شاهد دعواهایی برای رهبری این جریان در بین آنها هستیم. اما همه آنها بر این امر توافق دارند که اصلاح‌طلبان سوپاپ اطمینان نظام جمهوری اسلامی هستند و قبل از براندازی این نظام باید آنها براندازی شوند.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «آنها همگی از دستگیری تاجزاده شادمانند. هر دو جریان مجهز به لشکر سایبری هستند و با اختلاف دیدگاه ۱۸۰ درجه‌ای در یک نقطه اشتراک نظر دارند؛ حذف اصلاحات و تاجزاده و همه اصلاح‌طلبانی که مانند او می‌اندیشند.»

پاره کردن روبان افتتاحیه توسط «حقوق بگیر ملکه انگلیس» / از تبلیغ «برجام موشکی» تا حمایت از جاسوس های موشکی

این فعال اصلاح طلب مدعی شده است که نیروهای طیف انقلابی و جریان برانداز هر دو از بازداشت تاجزاده خوشحال هستند. این ادعا در حالی است که اتفاقا این طیف تندروی اصلاح طلب است که همواره با جریان برانداز و معاند همراه و همصدا بوده است.

چندی پیش روزنامه ابتکار در مطلبی به نقل از «محمدعلی وکیلی» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم نوشته بود: «باید تکلیف ما روشن شود که می‌خواهیم چه نسبتی با جمهوری اسلامی داشته باشیم؟ می خواهیم در جمهوری اسلامی بازی اپوزیسیون و برانداز را داشته باشیم؟ نقش براندازان را ایفا کنیم؟ هدف...آقای حجاریان...یا آقای تاجزاده...ارسال این پالس به حکومت است که نقش چماق را برای حکومت ایفا می کنند که شاید حکومت به هویج همراهی کند، اگر این باشد این نسخه منسوخ شده است.»

یکی از فعالین فضای مجازی پیش از این در توصیف رفتار افراطیون اصلاح طلب نوشته بود؛ حکایت این افراد حکایت همان قاتلی است که جلوتر از همه زیر تابوت مقتول را میگیرد و صدای اشهد گفتنش هم از دیگران بلند تر است.

خصلت شناخته شده افراطیون اصلاح طلب این است که فاجعه می‌آفرینند و از همان فاجعه دست‌سازشان، فرصتی برای کینه‌توزی علیه نظام می‌جویند. این افراد از بانیان اصلی وضع موجود اقتصادی در کشور هستند. اما با توهین به فهم و شعور مردم،  با هیاهو و جنجال درباره موضوعات مختلف در پی پاک کردن ردپای خود هستند.

افراطیون اصلاح طلب و از جمله تاجزاده تاکنون به دفعات در نامه ای مشترک با جریان برانداز خارج نشین، پیوند اشکار طیف تندروی اصلاح طلب در داخل و جریان برانداز خارج نشین را نمایش داده اند.

جریان تندروی اصلاح طلب در فتنه ۷۸ و فتنه ۸۸ و اغتشاشات دی ۹۶ و آبان ۹۸ بارها و بارها پیوند آشکار خود با جریان برانداز را اثبات کرده است.

«مصطفی تاجزاده»   از فعالین اصلاح طلب و از محکومین فتنه ۸۸ چندی پیش صراحتا گفته بود: «تفاوت ما با براندازان عمدتاً در راه‌حلی است که ارائه می‌کنیم آنان یا به انقلاب باور دارند یا به سرنگونی با کمک قدرت‌های خارجی به طور مشخص امریکا. ما با هر دو راه مخالف هستیم به دلیل اینکه هزینه چنین اقداماتی به مراتب بیشتر از مزایا و فواید آنها می‌بینیم و معتقدیم که اصلاحات اگر چه کند و زمانبر اما با اطمینان بیشتر و هزینه کمتر و با حفظ نظم و ثبات می‌تواند ما را به اهداف مشترک نزدیک کند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    14 0
    دیگه واقعابرجام موشکی خیانته
  • UA ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    20 1
    هنری که تهش وطن فروشی و فیلم سیاه ساختن و فرهنگ ملت ایران را مسخره کردن است بمیرد بهتر است
  • محمد IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    3 0
    واقعاً اصلاح طلبان سرمایه های رژیم صهیونیستی در ایران هستند و نوکر آمریکا. خداوند شر این نوکران آمریکا و غرب به خودشون و اربابانشون برگرداند.
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    3 0
    اگر اینها متهم به این خیانتها علیه ملت ومملکت هستند و نفس مفت می کشند پس مدعی العموم کجاست ؟
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    2 0
    به جای اینکه به گفته های دیگران ایراد بگیرید!،سری به ادارات بزنید!،والله وبالله همه حکومت ها از درون نابود میشوند!،عده ای با رانت و پارتی بازی وارد ادارات میشوند و هر کاری دلشان میخواهد میکنند،دادگاهها،ادرارات خدمات رسان به مردم،دارند پوست مردم رو میکنند.باور کنید وقتی به ادارات رجوع میکنی انگار از یک کشور دیگری آمده ای!؟.طرف یادش رفته که دارد از خودت حقوق میگیرد!،آدم به بیماری صعب العلاج مبتلا بشه ولی گیر دادگاه و کلانتری وادارات دولتی نشه!؟.
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      1 0
      صعب العلاجم بگیری گیر پزشکهایی می افتی که برات کیسه می دوزند. تعطیلات کلا نیستند. کرونا میاد مطبشون تعطیل میشه تو هزار پستو قایم میشن. بستری میشی داروهای بی ربط فاکتور می کنند تا پول سوا کنند .... از ماست که برماست
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    روز دختر
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    تمام این بدبختی ها تقصیر صدا و سیماست که هرروز یه میمون را معروف میکنه و چند وقت دیگه میندازه به جون شرف و ابرو وارزشهای دینی مملکت .....اینقدر که به این فوتبالیستها و هنرپیشه ها در تلویزیون وقت داده میشه به دانشمندان و متفکران داده نمیشه
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس