اصولی: اسکوچیچ دفاعیات خود را مطرح کرد

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: اسکوچیچ نقطه نظراتی داشت، دفاعیاتی مطرح کرد و بحث‌های خود را با اعضای هیأت رئیسه در میان گذاشت.

به گزارش مشرق، احسان اصولی درمورد جلسه امروز اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با دراگان اسکوچیچ اظهار داشت: این جلسه از ساعت سه بعد از ظهر شروع شد و حدود شش ساعت طول کشید. در  خدمت دراگان اسکوچیچ بودیم. دوستان در هیأت رئیسه نکات، نقطه نظرات، دغدغه‌ها و مواردی که پیرامون تیم ملی به وجود آمده با اسکوچیچ مطرح کردند.

وی افزود: براساس مباحث اعلام شده در کمیته فنی این دغدغه‌ها و نکات مطرح شد. اسکوچیچ هم نقطه نظراتی داشت، دفاعیاتی مطرح کرد و بحث‌های خود را با اعضای هیأت رئیسه در میان گذاشت.

سخنگوی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: پس از خروج اسکوچیچ از جلسه اعضای هیأت رئیسه از جهات مختلف این موضوع را مورد بررسی قرار داده و در نهایت قرار شد مباحث با دوستان در کمیته فنی مطرح شود. ضمن اینکه یکی از بحث های اسکوچیچ این بود که به جلسه کمیته فنی دعوت نشده بود. قرار شد هیأت رئیسه جمع‌بندی خود را به زودی به اطلاع مردم عزیز و هواداران فوتبال برساند.

اصولی ادامه داد: دوستان ما روز گذشته در کمیته فنی موضوع حرفه‌ای و روال را رعایت نکردند؛ البته این موضوع را پیگیری کردیم و گویا علم نسبت به این موضوع نداشتند. به هرحال باید نقطه نظرات و جمع بندی‌هایی که در کمیته‌های ما به ویژه کمیته فنی مطرح می‌شود به عنوان نظر مشورتی، فنی و کارشناسی با سرپرست فدراسیون مکاتبه شود و برای بررسی به هیأت رئیسه بیاید؛ البته اعضای کمیته فنی امروز به این موضوع اقرار کردند. این موضوع فضای  ذهنی عموم جامعه و فضای رسانه‌ای را دچار التهاب کرد.

وی اضافه کرد: خواهش می‌کنم اکنون نیز گمانه زنی نکنید تا خادمین شما در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با لحاظ کردن جمیع جهات به یک تصمیم صحیح و قابل دفاعی برسد. تصمیم گیرنده بارها گفته‌ایم هیأت رئیسه فدراسیون هست. مسیر درست و منطقی طی می شود. امیدوارم در یک شرایط خوب و ایده آل بهترین تصمیم اتخاذ شود و باز هم من برای پاسخگویی در خدمت خواهم بود.

اصولی درمورد اینکه آیا خودش به عنوان عضو هیأت رئیسه نظر کمیته فنی را قبول دارد، گفت: این موضوع در حال بررسی است.

وی درباره اینکه ظاهراً فدراسیون فوتبال برای اسکوچیچ هتل رزور نکرده و او قرار است امشب به کشورش بازگردد، توضیح داد: این موضوع درست نیست، زیرا خودش تصمیم داشت امشب بازگردد و مجدد ۳۰ تیر به ایران بیاید. از خودش شنیده‌ام برنامه‌اش این است که امشب به کرواسی بازگردد، اما نباید از این موضوع برداشت شود که برخورد بدی با اسکوچیچ کرده‌ایم و می‌خواهیم برکنارش کنیم‌. خودش درخواست کرد امروز بیاید و امشب هم بازگردد. از این موضوع هم استقبال کردیم.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درمورد اینکه سردار آزمون درخواست کرده اگر قرار به برکناری اسکوچیچ است باید با او محترمانه برخورد شود، توضیح داد: روی این موضوع تردید نکنید. هنوز به این تصمیم نرسیده‌ایم که بخواهم حرف آزمون را تایید یا رد کنم و صحبت مرا حمل بر این نکنید. با همه رفتار محترمانه‌ای خواهیم داشت به ویژه با افرادی که زحمت کشیدند. این سرلوحه عملکرد ما بوده و اثبات نیز شده است. در این خصوص صاحب کارنامه هستیم و از این به بعد نیز اینگونه خواهد بود، اما هنوز هیچ تصمیمی مبنی بر تغییر یا عدم تغییر گرفته نشده است. مباحث و متغیرها بسیار متعدد است و همه آنها باید بررسی شود. انشاءالله به زودی تصمیم خود را اعلام خواهیم کرد.

اصولی درمورد اینکه آیا بین اعضای هیأت رئیسه درمورد ماندن یا رفتن اسکوچیچ اختلاف نظر وجود دارد، گفت: اختلاف نظر نیست بلکه متغیرهایی وجود دارد و باید داده‌ها ارائه شود. برخی از این داده‌ها و موضوعات در دسترس نبود. درباره برخی صحبت‌هایی که اسکوچیچ امروز گفت نیز باید بیشتر تامل شود. این نکاتی است که تصمیم منطقی و عاقلانه را در پی دارد. همه تایید می‌کنند هرچه قدر رفتار سنجیده‌تر، پخته‌تر داشته باشیم و از جنبه‌های مختلف موضوع را مورد بررسی قرار بدهیم تصمیم بهتری خواهیم گرفت.

وی درمورد اینکه با توجه به دو دستگی بین بازیکنان تیم ملی در صورت بقای اسکوچیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد، عنوان کرد:  این دو دستگی و اختلاف نظر و دیدگاه همیشه بوده است. از قضا یکی از بحث‌های امروز نیز همین بود. به هیچ وجه نباید این مسائل را حمل بر دودستگی کنیم. بار قبلی هم گفتم وقتی چیزی به اسم منافع ملی، تیم ملی و پرچم جمهوری اسلامی ایران محور می‌شود همه اختلاف‌ها کنار گذاشته می‌شود و همه با یک هدف کار می‌کنند. این اتفاق در گذشته در تیم ملی هم بوده، اما آن چیزی که مردم ما دیدند یکدستی و تلاش برای اعتلای نام سرزمین عزیزمان ایران است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه نام بردن یک بازیکن از هم تیمی‌های خود با القابی مثل مار یا اینکه آنها دو جور حرف می‌زنند نام برد نشانه چیست، پاسخ داد: این حرف‌ها گفته می‌شود اما از رسانه‌ها خواهش می‌کنم خیلی به برخی از مسائل دامن نزنید. برای خودمان، کشورمان و تیم ملی فضا و شرایطی مهیا کنیم تا اگر اختلاف نظری نیز وجود دارد ما مسبب رفع آن باشیم نه اینکه بخواهیم به آن دامن بزنیم.

اصولی درمورد اینکه اما این موارد فراتر از اختلاف دیدگاه و نظر است، گفت: اینگونه نیست. بنابر نظر اهل فن و نمونه‌هایی که خود اسکوچیچ هم در آن جلسه صحبت کرد و سایر دوستان دیگر، مسبوق به سابقه بوده است. همه این موارد به شکل خیلی خوبی مدیریت می‌شود و هرکسی نقشی دارد که باید مطابق آن بهترین عمل را انجام بدهد. خارج شدن از این نقش‌های تعریف و تعیین شده هم آسیب فردی دارد و هم آسیب جمعی.

وی درباره اینکه تاخیر در تعیین تکلیف اسکوچیچ به فضای فعلی دامن خواهد زد، گفت: برای این موضوع یک زمان مشخصی داریم. داده‌هایی را کسر داشتیم که آنها را می‌گیریم و در اسرع وقت اعلام نظر خواهیم کرد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درمورد اینکه برخی بازیکنان که استوری منتشر کردند حتی یک ثانیه نیز در تیم ملی بازی نکرده‌اند و با آنها چه برخوردی خواهد شد تا دیگر شاهد دودستگی نباشیم، گفت: ترکیب تیم ملی برعهده سرمربی است. من به عنوان عضو هیأت رئیسه باید نقش خود را ایفا کرده و به آن پایبند باشم اما درمورد اخلال کنندگان فضا آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی وجود دارد که اگر لازم باشد مطابق آنها عمل خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    همه این آتیش ها و التهاب ها از ابراهیم قاسمپور شروع شده، من نمیدونم برای چی این شخص شده عضو کمیته فنی فدراسیون ؟ کسی که هر بار سرمربی تیمی شده بعد از چند بازی و با افتضاح و دعوا از اون تیم جدا شده چه کارنامه ای داشته که شده عضو کمیته فنی فدراسیون و درباره تیم ملی نظر میده و باعث التهاب میشه؟
  • +++ IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    جالب است که آشفتگی در تیم ملی قبل از بازیهای جام جهانی مسئله تکراری شده، عین اتفاقی که قبل از جام جهانی فرانسه افتاد. ظاهرا سود یک عده در این است که بین صعود به جام جهانی و بازیهای جام جهانی، مربی عوض شود
  • mojtaba SE ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    این چه ماله کشی هست؟؟اول برو جلو خلاف علنی و از قصد قاسم پور رو بگیر که قانونا بجای کاره مشورتی ,حرفهاش به تمام دنیا صادر شده و بعد به شما رسیده...قاسم پور میگه چون ما نظر فنی دادیم باید مسئولان هم گوش و اجرا کنند!
  • امید IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    اصلا شک نکنید که اسکوچیچ در سمت خود ابقا خواهد شد کمیته فنی بدون مشورت با اصل کاریا یه تصمیمی گرفت اما حتی از رفتارو گفته های وزیر ورزش هم می‌شد برداشت کرد که قرار نیست مربی تغییر کند
  • امید IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    اصلا شک نکنید که اسکوچیچ در سمت خود ابقا خواهد شد کمیته فنی بدون مشورت با اصل کاریا یه تصمیمی گرفت اما حتی از رفتارو گفته های وزیر ورزش هم می‌شد برداشت کرد که قرار نیست مربی تغییر کند اما نظر شخصیم اینه که حتی اگر قرار بر ماندنش هست حداقل برای جام جهانی در کنار مربیان جوان مثل کریم باقری و غیره یک مربی کمکی باتجربه ایرانی که دیسیپلین هم داشته باشه بزارن کنار اسکوچیچ
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    اسکوچیج را ابقاء و حهانبخش، طارمی و حاج صفی را اخراج کنید همه جیز حل خواهد شد
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    امیدوارم قانونمداران و حقوقدانان به رفتار متناقض و مشکوک کمیته فنی ورود کنند، اینکه در این مقطع چنین کمیته ای با چنین موضوعی تشکیل جلسه دهد از اساس مشکوک است چه رسد به اینکه بخواهد رای به اخراج سرمربی دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس