انقلاب اسلامی ایران

عده‌ای در فضای سیاست ایران هستند که ملاکشان برای قضاوت و سیاست‌ورزی، ‌ عقل و انصاف نیست. بلکه فرد و منفعت سیاسی است و لاغیر.

سرویس سیاست مشرق _ تشکل موسوم به انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران اخیراً به بهانه دستگیری مصطفی تاجزاده بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش امتداد در بخشی از این بیانیه آمده است:

"ای آمرین فعلی حکومت! مردم با شما هم رای نمی‌باشند، به خود بیایید! لازمه بقای حاکمیت در رواداری و دادن آزادی‌های اجتماعی به مردم است و اگر این مهم برآورده نشود جمهوری‌اسلامی دچار تنش‌هایی می‌شود که تاب تحمل آن را ندارد. آگاه باشید، هدفی که مسیرش زندانی‌کردن منتقدین، حصر بی‌گناهان، ظلم به مظلومان و ماکیاولسیم باشد، راه اسلام نیست، بلکه راه چاه است! چاهی که ژرفای آن بر رژیم قبلی روشن گشت و اکنون شما در مسیر آن گام برمی‌دارید. همگان متفق هستند که اسلامی بودن اسم نظام به معنی تقدس آن نیست و آنچه ممکن است برای نظام ما تقدس به ارمغان بیاورد آزادی فرهنگی و آزادی سیاسی می‌باشد. "[۱]

*از بهانه صدور این بیانیه که بگذریم؛ تأکید کسانی از رجال جریان سیاسی خاص و سربازان مسخ شده آن‌ها بر این‌همانی بین نظام جمهوری اسلامی و رژیم پهلوی؛ حقایق زیادی را برای شناخت دوست و دشمن در پیش چشم مردم آشکار کرده است.

چه اینکه مردم عزیز ایران باید بدانند عده‌ای در فضای سیاست ایران هستند که ملاکشان برای قضاوت و سیاست‌ورزی، ‌ عقل و انصاف نیست. بلکه فرد و منفعت سیاسی است و لاغیر.

این نخستین بار نیست که از اردوگاه اصلاحات رفتار این‌همانی‌سازی نظام اسلامی با حکومت پهلوی شنیده می‌شود. و در واقع باید گفت که کوچکترها به دهان بزرگترها نگاه کرده‌اند...

همین چند روز قبل بود که یک رسانه اصلاح‌طلب نیز در یادداشتی با عنوان "بازتولید سرنوشت حکومت‌های اقتدارگرا" ادعا کرد که سرنوشت فروپاشی شوروی و سقوط پهلوی در انتظار نظام جمهوری اسلامی ایران نیز هست.

نویسنده این یادداشت همچنین با همسان‌سازی سپاه با ساواک نوشته بود: گویا سرنوشت حکومت‌های اقتدارگرا با وجود تندروها در حال بازتولید است! [۲]

دفن عقل و انصاف به احترام تاجزاده! / دانشجوهایی که اهل مطالعه نیستند

مخاطبان و خوانندگان محترم باید بدانند که این‌همانی حکومت‌های ساقط شده با نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران بخشی از شغل روزمره برخی کسان در داخل اردوگاه چپ ایرانی است و تقریبا روزی نیست که آنها با سوء استفاده از نجابت رهبری و رواداری نظام اسلامی، صفت یک دیکتاتور یا یک نظام اسقاط شده را به نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت ندهند.

مثال‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد که در ادامه برخی از آنها به رؤیت مخاطبان محترم می‌رسد:

۱_ عباس عبدی در سال ۹۷: تبعیض و تحقیر پهلوی علیه مردم منجر به سقوط شد و جمهوری اسلامی هم دچار تبعیض است.

۲_ سعید حجاریان در سال ۹۷: اصلاح‌طلبی نمی‌میرد؛ چه در دوره شاه، چه در دوره جمهوری اسلامی و چه در سایر ادوار.

۳_ سعید حجاریان در سال ۹۵: اگر بزهای فراری (کنایه از بروز فساد) زیاد شوند ما هم به سرنوشت بنی‌اسرائیل مبتلی می‌شویم.

۴_ فیاض زاهد در سال ۹۵: اصلاح‌طلبان آخرین سنگر نظام جمهوری اسلامی هستند و این چنین نخواهد بود که مردمی که از جریان اصلاح طلبی ناامید شده‌اند سراغ جناح رقیب بروند بلکه مایوس شدن مردم از اصلاح‌طلبان به طور قطع فضا را تند و رادیکال تر می کند... پس از محاکمه مهندس بازرگان و دوستانشان –در دوران شاه- "جنبش‌های چریکی مسلحانه" در ایران شروع شد.

۵_ مصطفی تاجزاده در سال ۹۷: شاه فروپاشید نه به این دلیل که از مردم عذرخواهی کرد بلکه پیام مردم را دیر شنید. برای جمهوری اسلامی هنوز دیر نشده، ولی دراین مورد تضمینی نداریم چون ممکن است به قول قیصر امین‌پور «خیلی زود دیر شود.»[۳]

*پر واضح است که اینان در مسیر این‌همانی نظام جمهوری اسلامی با نظام پهلوی حرکت می‌کنند و البته دستگیری تاجزاده یک بهانه است. تاجزاده‌ای که علت دستگیری او هنوز بصورت دقیق از سوی مراجع ذیصلاح بیان نشده اما رفتارهای غیر قابل قبولی مثل تحریم انتخابات را در پرونده خود دارد. ولی می‌بینیم که همسایگانش از دستگیری او هم نتیجه یکسان بودن نظام اسلامی با رژیم پهلوی را می‌گیرند.

 این ادعا در حالی است که ایران اسلامی مثل رژیم پهلوی مستعمره آمریکا نیست، قانون کاپیتولاسیون در آن رواج ندارد، ساواک ندارد که شکنجه و ارعاب سکه بازار آن باشد، بهایی‌ها در سیستم قضایی و اجرایی و تقنینی آن نفوذ ندارند، مقامات ارشد کشور اهل مشروب و قمار و هوس‌بازی نیستند، خان و خان‌بازی در کشور از رواج افتاده است، ژاندارم کسی نیستیم و مهمتر از همه اینکه ایران اسلامی از یک کشور نوکر صفت و بازیچه به یک "هژمون" تبدیل شده است و از متحدان خود در اقصی نقاط جهان حمایت‌های سیاسی و نظامی و اقتصادی به عمل می‌آورد.

گویا دانشجویان انجمن اسلامی دانشکده فنی حتی از این حد از مطالعه هم غافل بوده‌اند که بدانند جدای از مقولات یاد شده که هر یک به تنهایی می‌تواند اثبات کننده این باشد که ما در مسیر پهلوی نیستیم؛ شاخص‌های زیست رفاهی و اقتصادی، شهرنشینی، بهداشت، امنیت و... در نظام جمهوری اسلامی کاملا ارتقا یافته و اگرچه ایرانِ امروز هم مثل همه دیگر حاکمیت‌های جهانی با بعضی مشکلات اقتصادی دست به گریبان است اما پیشرفت‌های آن می‌تواند کاملا علت اصلی بروز انقلاب مردم ایران برای خلاص شدن از شرّ حکومت دست‌نشانده پهلوی را نشان دهد.

و انتظار این است که دانشجویان بیش از مردم و دیگران نسبت به این حقایق اشراف داشته باشند و بازیچه دست این و آن نشوند...

***

۱_http://www.ensafnews.com/۳۵۷۹۶۲

۲_mshrgh.ir/۱۳۹۶۰۴۱

۳_mshrgh.ir/۱۳۹۶۰۴۱

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • گزگن IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    26 13
    اصلاح طلبی مرده است چون ...... مرده است
    • سید IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      15 9
      و تاجزاده ملانصرالدین زمانه ما !!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      17 1
      اصلاح طلبان نابود کننده ایران و ایرانی کی میخواد جلوی‌این همه خیانت و نابودی اینا گرفته بشه خدا میدونه
  • ایرانی IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    7 22
    تشکر میکنم از بیانیه دانشگاه
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    10 17
    اي كاش مستعمره امريكا بوديم
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      8 1
      در این گرانی چی می خوری حماقتت زیاد شده!؟
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    35 15
    بابا کجا دانشجو هستن اینا؟؟؟؟ یه مشت تنبل درس نخون ولگرد با چاشنی حماقت و ابله و عقده ای
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      7 0
      مغزشون از افکار تاجزاده پر شده
  • ابوالفضل DE ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    12 13
    عقل و انصاف =تاجزاده
    • سید IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      9 3
      و نورانیت چهره که همه را متحیر کرده است! از شدت تقوا !!!!!!
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      8 0
      همون مفهوم آزادی و دموکراسی رو به گند کشیدین بسه دیگه دست از عقل و انصاف بردارین حداقل این دو مفهوم دچار قلب معنی نشن .
    • ... IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      5 0
      تاجزاده و عققققققللللل!!!!!!! تاجزاده و انصااااااااف!!!!!! بعید می دونم. خدا نگذره از اصلاحات و اصلاح طلبها رو که در اصل افسادات و افساد طلب بودند و هستند و خواهند بود.
    • ... IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      4 0
      تاجزاده و عققققققللللل!!!!!!! تاجزاده و انصااااااااف!!!!!! بعید می دونم.
    • ... IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      4 0
      تاجزاده و عققققققللللل!!!!!!! تاجزاده و انصااااااااف!!!!!! بعید می دونم.
    • ... IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      4 0
      تاجزاده و عققققققللللل!!!!!!!
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    24 9
    مگر تاجزاده عقل داشته که بخواهند آنرا دفن کنند.
  • سید IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    21 14
    ننگ و مرگ بر هر کسی که به بهانه های مختلف سعی در قداست زدایی و تضعیف جایگاه ولایت فقیه دارد!!!!!
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    12 12
    از وطن‌فروشان رذلی که مدعی اصلاح‌طلبی هستند، انتظاری بیش از این نمی‌توان داشت.
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    18 5
    از دانشجویان فنی امروزی که دانشجویانی اینستایی و مجازی و اهل دوز و کلک و تقلب هستن و قبولی در گروه ریاضی، صرفا با حضور در کنکور میسر می شود نباید انتظار تفکر منطقی داشت و الا خودشان می فهمیدن که همین اشکار علیه حکومت بیانیه دادن خود گواهی است بر وجود ازادی در جمهوری اسلامی است.
    • اللهم عجل لولیک الفرج IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      0 0
      عزیزم؛ این تحرکات پوچ و تو خالی رو به همه دانشگاهیان و دانشجویان نسبت ندید. اصلاح طلبها اینجورین که دو سه تا نوچه تو هر رشته ای با وعده و وعید دست و پا می کنن واسه روز مبادا. خیلی هم دنبال رسانه ای کردن موضوعاتشون هستند.
  • علی IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    6 4
    قاعدتا"" طبق روال معمول سنواتی پیش نویس این بیانیه انشاء گونه با اغوا والقاء افراد وجریانها ی پشت پرده توسط فردی تهیه واگر فرصتی برایشان بوده باشد توسط دوستانش مورد ویراش وشارژ قرار گرفته است مردم انتظار دارند این فرد با اطمینان بخشی مسئولین ودعوت از او قبل از آنکه او ودوستانش بیشتر در لجنزار دامهای فریب وپوشیده شیاطین غرق شوند با برگزاری بحث وگفتگو دررسانه ملی مبانی سست این لفاظی سرهم شده روشن واز شبهه فراکنی جلوگیری شود تا ملت خود تکلیفش را با اینان روشن کند.وبی عیاری اینان نیز در عرصه سیمرغ برملاء شود
  • عبدالله مومن IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    12 6
    ازین انجمن های اسلامی ای که در دوران اول انقلاب. با اسم اسلام. جزو اعضاء منافقین بودند زیاد دیده ایم. چخخخخخخ
    • احسان معتمدی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      19 0
      این انجمن اسلامی نیست بلکه انجمن شیطانی است انجمن اسلامی در خط اسلام و قران و ولایت فقیه حرکت می کند نه در خدمت پول زرسالاران بی دین چهره موجه و باند فساد و فتنه
  • مریم IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    16 5
    وقتی آب سربالا بره؛ قورباغه هم ابو عطا میخونه دیگه. خخخخخخ. مرگ بر تاجزاده. مهره ی سوخته ی غرق شده. مرگ بر تاجزاده. دشمن خونی ایران و ایرانی. مرگ بر تاحزاده؛ گرگ در لباس میش. مرگ بر تاجزاده. مرگ بر تاجزاده.
  • NL ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    9 5
    لطفا زندان
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 3
    با این تحلیل ....
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    19 6
    اینها بچه های انجمن آمریکایی هستند نه انجمن اسلامی بروید به بینید کدام اینها حتی نماز می خوانند هیچ کدام حتی هیچ کدام ، علنی روزه خواری می کنند ، اینها نتیجه زاییده افکار خاتمی نفوذی آمریکایی است
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    8 5
    مبتلایان یانکیخولیا هر از چندی یک بی برای خودشان میسازند
  • حسن حبشی IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    3 9
    البته از مشرق جز این انتظار نمی رود
  • محمد IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 5
    الان واقعا این مطالب که نوشتید باوردارید.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    13 5
    آزادی مد نظر این ها آنارشیسم است که اگر با آن مقابله نشود به هرج و مرج و اسقاط نظام می انجامد، نه اینکه مقابله با آن خطرناک باشد بلکه لازم و ضروری است.
  • ع‌ IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    5 4
    اگر‌دانشجو.‌بودن‌که‌دنبال یللی‌و‌تللی‌نبودن
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    10 4
    اصلاح طلبی از نظر این ها، نه اصلاح مفاسد و اشکالات ساختاری است بلکه وابستگی به غرب، راحت طلبی، مجاز بودن به فساد و از این قبیل امور است.
  • هاشم IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    3 3
    مسخره است
  • شهروند IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    7 1
    اصلاحات به نفع شیطان ، خواسته ی ملت ایران نیست بلکه خواسته ی شیطان پرستان است.
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    5 0
    همه میدونن تاجزاده چکاره ست
  • مجید IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    6 0
    نویسندگان بیانیه قطعا دانشجو نیستند، اینها همان نفوذی های تاجزاده و کارگزاران هستند که در تشکل مقدس انجمن اسلامی ها نفوذ کرده اند
  • سیب IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    5 0
    چقدرم تاجزاده بی گناهه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ابوالفضل FR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 5
    ایا پیامبر ص و ائمه در زمان خودشون منتقد و مخالف نداشتن ؟ ایا اونا هم رفتارشون در برابر مخالفان و منتقدان مثل شماها بود؟
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    2 0
    برخی میگفتن 6ماه دیگه انقلاب اسلامی نابودمیشه الان همین اولتیماتوم رابرای تجزیه امریکاوفروپاشی کاخ سفیدمطرحه
  • abas IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    9 1
    سلام 15 سال پیش بازوق شوق فرزندم فرستادم دانشگاه بعد از چهار سال پشیمان شدم چون نه علم چندانی اموختند نه از سیاست سردر میاورند.توقع بدونه منطق هزار برابر تفکراتی که هیچ منتقی در ان نیست.هشتاد درصد این دانشجوها اگر تاریخ پاس کرده باشند فقط در حد گرفتن نمره است. که امیدی به این هشتاد درصد نیست هرچه در فضای مجازی در حد دو خط میخوانند وگویی هیپتونیز میشوند بدونه اینکه تحقیقی بکنند.ای کاش فکری به حال ساختار دانشگاها شود که روح روان ومغز بچه های ما را ضد دین وضد مذهب بار می اورند.اف بر اصلاح طلب ضد انقلاب غرب پرست.
  • کامران IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    3 0
    بحث تاجزاده از حد انتقاد و نظر شخصی بالاتر رفت. در هیچ کشوری چنین چیزی قابل تحمل نیست
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    2 1
    جرم تاجزاده رو بنویسید تا طرفداراش مظلوم نمایی نکنن
  • ایمان IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    2 0
    پاینده باد ایران و ایرانی
  • محمود IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 4
    تاج زاده حرف حق زد.
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      کلا از اول غیر از مزخرفات چیزی نگفته
  • FR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    3 0
    واقعا جای تاسف و تعجب است. دانشجویان زمانی پیشگامی آرمان‌های آینده را نوید میدادند که پدرانشان و نسل قبل از آنها کمتر در مسیر اطلاع سیاسی وتاریخی قرار داشتند ولی ظاهرا اکنون برخی از دانشجویان برعکس تحت تاثیر سیاست بازان حرفه ای و بی سواد های هوچی و سربازان ارتجاع غربی موضع گیری میکنند
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    2 0
    بیانیه ی تشکل؟!
  • علی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    7 0
    دانشجوی رانتی و سهمیه ای و تقلبی و مجازی و ..بهتر از این نمیشه نه سواد دارد و نه درک سیاسی و نه شعور نوشتن و حمایت ،
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    23 0
    کسانی که نام خود را دانش جو گذارده اند، بد نیست که کمی فکر کنند. فکر کنند که آیا آزادی حدّ ندارد؟ به نظر این جانب هر نوع آزادی حدّ دارد. می دانیم که «انتخاب شغل آزاد است» ولی دانش جویان بزرگ وار؛ هر کسی نمی تواند شغل شاطری نان سنگک پزی را انتخاب کند. نمونه ی آن کسی است که مرض پوستی دست دارد. پس گرچه شغل آزاد است ولی حدّ دارد. برای تمامی شغل ها همین است. انتخاب شغل خلبانی آزاد است ولی کسی که چشمانش درست نمی بیند نمی تواند خلبان گردد. بیان و گفته نیز - در جمهوری اسلامی نه در کشورهای غربی - آزاد است ولی اگر کسی جمله ای بگوید که بخشی از راز کشورش را به دشمنان اعلام نماید، این جا باید جلوی او را گرفت چون استقلال کشور - که بیش از 80 میلیون جمعیّت دارد - مهم تر از آن شخص است به بیان دقیق تر نباید آن 80 میلیون نفر فدای یک نفر گردند. در جمهوری اسلامی اگر کسی اسرار کشور را فاش نماید، اگر کسی اصول انقلاب اسلامی را نبیند، این تاریخ چهل و چند ساله را در نظر نگیرد، دل دادگی مردم را به اسلام و انقلاب نبیند و حرف هایی بزند که برای دشمن رخنه ی نفوذ باز کند، باید جلویش را بگیرند. شما دانش جویان این مطالب را خوب می دانید و اگر با دانستن این اصول، باز هم از خطاکاری دشمنان انقلاب دفاع می کنید - اگر نمی دانید بدانید - شما دانش جوی ایرانی نیستید، شما پیاده نظام دشمن هستید که ایجاد رخنه برای دشمن را تأیید می کنید. البتّه و به اغلب احتمال مثل بسیاری از پیاده نظام های بی جیره و مواجب.
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    1 0
    انجمن اسلامی دانشگاه تهران یک نمایش کمدی مسخره و مضحک است که نام انجمن اسلامی اوایل انقلاب را به سرقت برده است و اعضا آن بیشتر اهل بدخوری و پارتی های مختلط شبانه هستند تا نماز و روزه.
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    1 0
    چه دانشجویان ابلهی هستند
  • ال طه IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    لعنت بر خائن لعنت بر بانیان ننگ نامه ی بر جام چای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس