‏حمایت از ‎همتی در جبهه اصلاحات رای نیاورد

دوستان تاجزاده در جبهه اصلاحات، طی بیانیه‌ای از احتمال تخلف ضابطان و مقامات قضایی در جریان دستگیری تاجزاده سخن گفته و خواستار پیگیری شخص ریاست قوه قضائیه در این باره شده‌اند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

دردسر دوستان نادان برای یک مجرم سیاسی

تاجزاده بدون روتوش/ ترور شینزوآبه هم "ژاپن‌پرست‌های ایرانی" را بیدار نکرد!

جبهه اصلاحات بعنوان نهاد رأس جریان چپ ایران و اتاق فکر تحریم‌کننده انتخابات 1400، در بخشی از یک بیانیه که پیرامون دستگیری مصطفی تاجزاده منتشر کرد، نوشت:

"از رییس محترم قوه قضائیه می‌خواهیم مطابق وعده‌ها و رویکردهای اعلامی خود این موضوع را بررسی کند، در صورت مداخلهٔ بی‌رویهٔ ضابطان یا بی‌مبالاتی اشخاص و مقامات قضایی در این مورد، پیگیری جزایی لازم را در دستور قرار دهد و روند آن را به اطلاع افکار عمومی برساند."[1]

باید به این افراد یادآوری کرد که سیاست علم "حرف زدن در همه احوال" نیست بلکه علم تفکر، عقلانیت و پاسخگویی است.

اتهامات و جرم تاجزاده هم دیر یا زود اعلام می‌شود و آقایان بایستی به جای بیان اباطیلی مثل تأدیب ضابطان، بصورت اصولی به دفاع بپردازند. البته اگر فکر می‌کنند برای اقدامات و مواضع تاجزاده پاسخی در چنته دارند.

گفتنیست در زبان فارسی ضرب‌المثلی داریم که تاجزاده باید آنرا با خود حتما زمزمه کند.

ضرب‌المثلی که می‌گوید:

"دشمن دانا بلندت می‌کند/ بر زمینت می‌زند نادانِ دوست"

***

ترور شینزوآبه هم "ژاپن‌پرستهای ایرانی" را بیدار نکرد!

تاجزاده بدون روتوش/ ترور شینزوآبه هم "ژاپن‌پرست‌های ایرانی" را بیدار نکرد!

تنها چند روز پس از ترور شینزوآبه، نخست‌وزیر سابق کشور ژاپن که ایرادات و اهمال‌های فاحش سیستم امنیتی، تیم حفاظت و سرویس‌های مدیریتی کشور ژاپن را برملا ساخت؛ یک فعال اصلاح‌طلب ایرانی دست به یک دفاع پرطمطراق از سیستم نظارتی در کشور ژاپن زد.

علی صوفی، از وزرای دولت اصلاحات به تازگی در کنایه به مشکلات مدیریتی دولت رئیسی به ایلنا گفته است:

"به طور مثال در کشور ژاپن، اگر بخواهد خطایی صورت بگیرد، آنقدر دستگاه‌های نظارتی کارکشته وجود دارد که مو را از ماست بیرون می‌کشند و جلوی آن خطا گرفته می‌شود. اما در کشور ما اینگونه نیست"! [2]

ما قضاوت درباره این تعریف و تمجید آقای صوفی از کشور ژاپن و نیز خودتحقیری ایشان؛ تنها چند روز پس از ترور شینزوآبه بر اثر ضعف سیستم مدیریتی و ناشی‌گری ژاپنی‌ها را به قضاوت مخاطبان محترم می‌گذاریم.

شاید برای مخاطبان محترم جالب باشد که ژاپن همچنان در اشغال آمریکاست و تمام مناسبات راهبردی و کلان این کشور در سایه نظارت و اجازه‌های آمریکا باید صورت بگیرد.

***

روش برخورد علی(ع) با مخالفان تند سیاسی

تاجزاده بدون روتوش

تاجزاده بدون روتوش/ ترور شینزوآبه هم "ژاپن‌پرست‌های ایرانی" را بیدار نکرد!

بازداشت "مصطفی تاجزاده" کنشگر اصلاح‌طلب با حکم دستگاه قضایی، در نزد برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی حرف و حدیث‌هایی را برانگیخته است.

در این بین اما کاربرانی که گویا علایق اصلاح‌طلبانه دارند، تاجزاده را یک اصلاح‌طلب مصلح و قانونمدار می‌خوانند که عبور از او به معنای روبرو شدن با براندازان است!

برخی دیگر نیز با تعدادی فیلم و البته جعلیات تاریخی از این می‌گویند که چرا نظام اسلامی که همواره بر تحمل منتقد تأکید دارد، تاجزاده را دستگیر کرده و نیز در حکومت امیرالمؤمنین(ع) هیچ زندانی سیاسی‌ای نبوده است.

حرف و حدیث‌های اشاره شده همچنین در حالی است که مراجع قضایی و امنیتی کشورمان هنوز دلایل بازداشت تاجزاده و اتهامات او را رسما بیان نکرده‌اند.

در کنار این رخدادها اما خوانش مواضع تاجزاده در سال‌های اخیر و همچنین حقایق عقلانی و تاریخی می‌تواند به فرایند تحلیل صحیح در ماجرای بازداشت تاجزاده کمک کند.

*شاید عده کمی از مردم و خواص باشند که مصطفی تاجزاده حوالی 4 سال قبل در اظهاراتی رسمی صراحتا اینطور گفته بود که خیلی از حرف‌های اصلاح‌طلبان و براندازان یکیست اما اصلاح‌طلبان با براندازان در راه‌حل (و نه لزوما در هدف!) مرزبندی و اختلاف دارند. [3]

تاجزاده همچنین همان کسی است که پس از پیش‌لرزه فتنه اقتصادی در آبان 98 به صحنه آمد و گفت که این اغتشاشات، وسیع‌تر و خشن‌تر تکرار خواهد شد. [4]

اما به زعم تحلیلگران منصف، اینها بخش کوچکی از جرایم سیاسی تاجزاده است و او گناه بزرگتری هم دارد... گناه بزرگی به نام "تحریم انتخابات" که تاجزاده در انتخابات 1400، آنرا هم به پرونده خود افزود.

باید دانست که بر زمین گذاشتن صندوق رأی و پشت پا زدن به جمهور که برخی معتقدند می‌تواند بزرگترین دستاورد یک انقلاب باشد دقیقا به معنای قیام علیه مردم و حکومت است. همچنانکه در تأیید این معنا دیدیم که سعید حجاریان نیز پس از تحریم انتخابات 1400 در یک توییت اینطور نوشت که "اصلاحات صندوق محور مُرد"!

این پرونده صفحات دیگری هم دارد.

تاجزاده پرچمدار تئوری براندازانه "اصلاحات ساختاری" است! همان که در فرم و محتوا معتقد به ایجاد تغییر در جمهوری اسلامی است.

یک تئوری تا آن اندازه تند که حتی برخی بزرگان اصلاحات صراحتا عنوان کردند که ناممکنش می‌دانند.

دأب مشهور تاجزاده نیز مقصرتراشی از رهبری در اجرائیات کشور است.

اجرائیاتی که علی‌الاصول به رئیس‌جمهور مربوط است نه به هیچکس دیگری... اما تاجزاده تا آن اندازه بر مقصرتراشی اشاره شده تأکید دارد که این خوی ناجوانمردانه او دستمایه طنز و مزاح در شبکه‌های اجتماعی نیز شده است.

پس بدانیم که این همان تاجزاده بدون روتوشی است که برخی مدعیان، او را صلح‌جو و خشونت‌پرهیز نامیده بودند!

در بحث شبهه "عبور از اصلاح‌طلبی و رسیدن به براندازی" نیز اگرچه گزاره‌های قبلی نشان می‌دهد چطور برخی اصلاح‌طلبان عملا هیچ فرقی با براندازان ندارند اما می‌توان به این توضیح اشاره کرد که مادام که یک نظام سیاسی دارای عقلانیت، قانون‌مداری و کارآمدی باشد؛ با هیچ خطر سیاسی مواجه نخواهد شد. اگرچه منتقد منصف و نیروی سیاسی همسو با عقلانیت و پیشرفت به افزون شدن سرعت پیشرفت کمک می‌کند.

در این رابطه می‌توان به یک مثال ساده مثل کشور چین اشاره کرد که اساسا دارای آزادی سیاسی و دموکراسی به معنای عام نیست اما دارای پیشرفت اقتصادی است.

پس نبود "منتقدان تند و ساختارشکن" لزوما به معنای مواجهه با براندازی نیست.

در بحث نبود زندانی سیاسی در حکومت امیرالمؤمنین(ع) هم اگرچه این حرف خالی از عقلانیت حکومتی است و یک حکومت طبعا تعدادی زندانی خواهد داشت که برخی از آنها هم اصطلاحا سیاسی هستند. اما از آنجا که صاحبان این ادعای غلط، به نبود هیچ روایتی در این زمینه استناد می‌کنند، می‌توان به بخشی از کتاب مشهور "الغارات" اشاره کرد.

در این بخش از کتاب الغارات که مربوط به رخدادهای حکومت امیرالمؤمنین علی(ع) است، می‌خوانیم: وقتی امیرالمؤمنین (ع) به سمت نهروان میرفت، مردی از قبیله نَخَع را به عنوان جانشین خود در کوفه قرار داد. روی او نامه‌ای به حضرت نوشت که دو قبیله "غنی و باهله" فتنه‌انگیزی میکنند و دست به دعا برداشته‌اند که دشمنت بر تو پیروز شود! علی(ع) در پاسخ نوشت: آنان را از کوفه بیرون کن و نگذار حتی یک نفر از آنان در کوفه بماند.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1559084

2_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1251253

3_ mshrgh.ir/905078

4_ mshrgh.ir/1018114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 96
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    82 17
    تاج زاده قبل ازین باید بازداشت می شد این مزدور اسقاطیل تغییر رژیم درایران به گور می برد
    • سعید MD ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      42 11
      تاج زاده جز منافقان و دشمنان درجه یک اسلام است
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      17 17
      باید بدحجاب ها را هم مانند تاجزاده دستگیر بشن
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      8 14
      به نظرتون ربطی به اقدامات دولت و جراحی مثلا اقتصادی نداره؟؟
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      9 20
      کاش قبل از تاجزاده بد حجاب ها را دستگیر میکردند.
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      17 14
      دارو را چرا گران کردید؟؟
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      13 10
      ترور شینزو آبه تقصیر روحانی و اصلاح طلبانه.
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      5 11
      باید فضای مجازی را ببندید الان همه فضای فجازی پر شده از حرف های این عنصر خاین من خودم تابحال نظرات ایشان را نمیدانستم و
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      12 7
      همه اینا زودتر باید زندانی میشدند.
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      8 0
      چرا محاکنه این عناصر فاسد علنی و زنده پخش نمیشود تا مردم هم بفهمند؟؟
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      8 2
      اخبار بیست و سی باید قبل از دستگیری اول اخبار اعتراف ایشان را پخش میکرد
    • وطن پرست DE ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 1
      دوباره برگشتید به دوران بازنشر دادن هر روز تاجزاده و احتمالا تا چند وقت دیگه زیباکلام.
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 1
      زن تاجزاده گفته بد بخت ها از من ترسیدن وقتی من نبودم اومدن با ترس مصطفی رو بردن .من برم ببینم اگر قرص های مصطفی رو نبرده باشید و بهش ندید وای بحالتون با من طرفید از بزرگ و کوچیکتون رو نابود میکنم
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    26 12
    به این جماعت رحم نکنید تجریه نشون داده اینا وقیح تر از این حرفا هستن
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      9 0
      دوران رحِم اجاره ای به پایان رسید
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      11 0
      تاجزاده از ایران فرار کنه میشه یکی مثل مسعود رجوی تروریست
  • امیرعلی IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    24 39
    من کاری به اصلاح طلب و اصولگرا ندارم. ولی تاجزاده واقعیت ها رو گفته... تا مادامایکه شماها نخوایین واقعیت رو بپذیرید اوضاع همینه که می بینید
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      17 2
      اصولا واقعیت همان است که بی بی سی می گوید. مثلا اینکه پریروز سراسر ایران تمام محلت مملو از جمعیتی بود که داشتند دعای عرفه می خواندند با آنکه اصلا واجب هم نیست، قطعا دروغ بوده! فقط اقلیت بهایی هایی پر و سر و صدا واقعیت هستند!
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      9 15
      تاجزاده گفت ایران اصلاح پذیر است و به جرم نشر اکاذیب دستگیر شد
    • علی IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      4 7
      برو مصاحبه تاجزاده و زاکانی رو ببین. چقدر تاجزاده دروغ پراکنی کرده رو ببین بله.دقیقا تاجزاده واقعیت رو گفته.یعنی چیزی که تنفاق افتاده و ما ظاهر اون مسئله رو میبینیم.اما حقیقت نیست و اون حقیقت رو پنهان و تحریف میکنه حقیقت با واقعیت فرق داره و عموما چون مردم واقعیت رو میبینن اون رو به مردم نشون میدن و با این فکتی که دارن حقیقت رو تحریف میکنن
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      12 3
      پیر پاتال های آلبانی چطورن؟؟؟؟؟؟///
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      11 1
      منافقین تیرانا اگه در ایران فعالیت کنند شبیه اصلاح طلبان خواهند بود و اصلاح طلبان اگر به کمپ تیرانا بروند میشوند مشابه منافقین خلق
    • !! IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      1 0
      آدم نادون ! همصدایی با دشمنا ، گفتن واقعیتهاست ؟ با این نگاه تو؛ مصی فاجعه هم ، یه مصلحه ، که فقط نیت خیر داره ! چرا نمیخواین بفهمین ؛ که اینا اهداف پلیدی دارن و دلشون ، اصلا برای ایران و مردمش نمیسوزه ؟؟!!!
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      ژاپن موشک نداشت مرحوم حاجی
    • IQ ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      1 0
      تاج زاده اگر کارش درست بود عارفه دخترش....
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      1 0
      خائن خائن است و تأیید کننده خائن نیز خائن. تو هم معلوم نیست که کجای اروپا یا فلسطین اشغالی یا عرستان یا امارات نشسته ای ولی بدون که میاوریمت.
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    5 12
    مسئولين براي حفاظت از خودشون و پول گرفتن از مردم عالين ولي براي کار کردن هميشه مستاصلن. کلا براي خودشون و آقازاده هاشون خوب کار ميکنن.
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      7 0
      آلبانی چه خبر؟ آب و هوا خوبه؟ خورد و خوراک و .... به راهه؟
    • RU ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      2 0
      شنیدم تیرانا شلوغ پلوغ شده، اوضاع اقتصادی فجیعه! پیر و پاتالهای مثلا مجاهد باطنا منافق تروریست آلبانی نشین! پوشک بزرگسال گیرتون می آد؟
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    9 0
    آنان را از کوفه بیرون کن و نگذار حتی یک نفر از آنان در کوفه بماند. = مجازات = تبعید. )
    • RO ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      7 0
      برخی اصلاح طلبان ازجمله کرباسچی به مصطفی تاجزاده تذکر می‌دادند که حدّ خود در انتقاد به سیستم و نظام را بشناسد و زیاده‌روی نکند!
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      خب پس جرم سیاسی بوده.
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    37 2
    تاجزاده رو همونجور که جوانان دهه شصتی رو محاکمه و مجازات میکرد مجازات کنید. تاجزاده و گنجی مبدا برخوردهای گاز انبری و خشن با افراد مخالف خودشون بودند. خیلی از خطابه ها و سخنرانی هایی که مرحوم شهید بهشتی درباره اصلاح رفتار ماموران حکومتی و جلوگیری از دوقطبی شدن جامعه و ترد مردم از حکومت بیان میداشتند خطاب به امثال گنجی و تاجزاده بود
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      13 5
      جای ایت الله خلخالی خالی که به این مفسدین رسیدگی کند.
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      4 0
      بار ها خدا برای ما در طول تاریخ مثال میاره و نتیجه ی افراط و تفریط رو گوش زد میکنه تا عبرت بگیریم ولی کو گوش شنوا برای بعضی ها...
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      2 0
      خدا خیرت بده حوانمرد، یکی از علتهای زیاده رویهای امثال روحانی،تاجزاده، حجاریان، خاتمی، موسوی، گنجی و امثالهم پاک کردن همین کارنامه سیاهشان در دهه 60 است، خیانت این قماش در به انزوا و چه بسا به انحراف کشاندن جوانان آن روزگار و بدنام کردن انقلاب عظیم مردمی ، محاکمه جداگانه ای میطلبد.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    15 3
    اگر در کشور ما مو را از ماست می کشیدیم که همه اصلاحات الان در زندان بودند
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      6 2
      باید اصلاحات را با پهباد میزدیم ولی رحم کردیم.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    15 2
    با این جماعت فتنه گر باید به شدت و جديت برخورد شود ، جماعتی که هدفشان ، طبق گفته خودشان ، با صهیونیست ها ، یکی ست ، یعنی نابودی ایران و نظام جمهوری اسلامی در ایران است ، نباید با سرمایه های صهیونیستی و تفاله های آمریکایی مماشات کرد و به بهانه رأفت اسلامی اجازه داد در جهت منافع صهیونیست ها فعالیت کنند.
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    7 1
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • محمدایوب IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 2
    در سریال ستایش انجاکه حشمت فردوس به عروسش می گوید در مورد نوه اش به ستایش اگر آن زمان که کوچک بود با پشت دست توی دهانش می‌زدی الان پررو نمیشد حالا مثال این بی شرفان پرو هست اگر این وطن فروشان را در فتنه 78که تاج زاده سردمدار واتش بیار معرکه بود ودرفتنه 88با آنها برخورد درست و حسابی میشد امروز این وطن فروشان نعره نمیکشیدند وبا بی حیایی از رییس قوه قضاییه بخواهند ویا زنش نظام را تهدید کند اگر یک مو از سر شوهرش کم شود فلان میکنم
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      2 2
      ولی آخرش حشمت فردوس بدجوری تنبه شد.
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      2 0
      امثال تاج‌زاده هم بدجور تنبیه شده و خواهند شد و فرق آنها با حشمت فردوس آنست که فردوس فهمید ولی این جماعت نمی‌فهمند و نخواهند فهمید چون در جهل و خودخواهی غرق هستند و آه مردمی که به آنها خیانت کرده اند گریبانشان را گرفته و به زمین گرم در دنیا زده شان و در آخرت هم خواهد زد
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    11 1
    اینان مناققند و منافق بسیار خطرناکتر از مشرک است
  • Mohamad IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    5 1
    من میگم تاجزاده که دم از عدالت می‌زند دزد فاسد
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      1 1
      خخ. منتظر اعترافات ایشان ار اخبار بیست و سی هستیم.
  • سلام IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    4 2
    تبعییییید
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 3
      باید به نجف تبعید شود.
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      3 0
      به هرکجای ایران که تبعید شود هیچکس به حرف های ایشان گوش نخواهد کرد.
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      7 0
      تبعید بشه میشه یکی مثل مسعود رجوی ثانی لعنت الله علیه
    • IQ ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      0 0
      حیف از نجف نیست برای این ملعون این شهر مقدس رو نباید با وجود این افراد آلوده کرد نجف شهر مراجع عالی شیعیان و امام خمینی بوده
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    5 1
    شاید برای مخاطبان محترم جالب باشد که ژاپن همچنان در اشغال آمریکاست و تمام مناسبات راهبردی و کلان این کشور در سایه نظارت و اجازه‌های آمریکا باید صورت بگیرد دیگه با چه زبانی باید فریاد بزنند که ما ایرانی رو دوست داریم که برده آمریکا باشد
    • سورنا IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      2 0
      همه میدونن
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 1
      یعنی اشغال هست و این همه پیشرفت کرده؟ این که خودش موفقیته
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 0
    تاجراده حالا فهمید که اشتباه میکرد
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    6 0
    ننگ بر تاجزاده
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    3 0
    تاجزاده یه شخصی است که نظراتش بارشدفهم مردم مثل فتنه 88ازرونق افتاده که تحریک به بی بندوباری حتی به خاطرنابودشدن وطن توسط گروههای مختلف که کاخ سفیدحامی انهاست وتبدیل شدن ایران به میدان گلادیاتوری بدترازسوریه
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    تاجزاده یه شخصی است که نظراتش بارشدفهم مردم مثل فتنه 88ازرونق افتاده که تحریک به بی بندوباری حتی به خاطرنابودشدن وطن توسط گروههای مختلف که کاخ سفیدحامی انهاست وتبدیل شدن ایران به میدان گلادیاتوری بدترازسوریه
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    4 1
    تاجزاده یه شخصی است که نظراتش بارشدفهم مردم مثل فتنه 88ازرونق افتاده
  • نادری IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 0
    تاجزاده دیگه کیه
  • مریم IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    5 0
    روحانی و معاونش معصومه ابتکار باید محاکمه شوند
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 9
    بگویید تاجزاده به غیر از " حرف زدن " و انتقاد زبانی اقدام دیگری انجام داده که مستحق دستگیری باشد
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      3 1
      زیارت حضرت عباس را بخوان. لعن‌ا... قتلتک بالایدی و الالسن
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      2 1
      بستگی دارد که شما حق را چگونه تعبیر کنید . ابن ملجم ملعون شمشیر به فرق سر حق زد در حالی که فکر می کرد کارش حق است .
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    4 0
    تاج زاده رو تبعید کنید دشت گندم بریان
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    7 1
    ژاپن مستعمره آمریکاست
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      چرا اندونزی با سرعت نور در حال پیشرفت است؟ الگوی امارات چیست؟ چرا سنگاپور شفاف ترین نظام بانکی جهان را دارد؟ چگونه چین فقط در 20 سال به گونه ای عمل کرد که 60 درصد آنچه مردم آمریکا مصرف می کنند چینی است؟
  • محمد SE ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 3
    بازداشت یک منتقد کلامی در هر درجه ای باشه منفور هست
  • ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 2
    چجوری باید بصورت اصولی به دفاع بپردازند وقتی اتهامش معلوم نیست و به قول شما دیر یا زود مشخص میشه
  • کامران IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    4 1
    تاجزاده با روتوش و بی روتوش به فکر ملت نبوده و نیست و فریادهاش در جهت حفظ منافع غربه
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    5 0
    یک خوارجی افراطی است و جای تعجب است که تا بحال چرا دستگیر نشده است ؟ او همواره منافع ملی را فدای منافع جناحی کرده و می کند را باید به حبس ابد محکوم کرد . دستگیری فایده ای ندارد .
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 1
      خخ. از اون قرصها که وسطش خط داره 2 تا بخور.
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 1
    باید عکس یک ....را هم پیوست می کردید تاجزاده بدون رو توش یک ....بیش نیست .
  • روجا IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    3 0
    بگو دوستت کیست تا بگویم نیستی! دوستان تاجزاده هم مثل او شر و شرور و منافق و فتنه گر و سرنگونی طلب و نحس و نجس و پلشت و پلید و ملعون هستند .
  • علی افصحی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    4 1
    تاج زاده مجرم سیاسی نبست بلکه یک مجرم قطعی امنیتی و ضد انقلابی است
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    4 0
    خدایا این اصلا ح طلبان چی از جون مردم می خوان چقدر ادم می تونه پر رو باشه
  • FR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 1
    صبر کنید خبرهای مهمی از تاج زاده خواهیم شنید
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      باز هم اعترافات حقیقی و ...
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    نه شما از ژاپن چیزی میدونید نه اونها. بشینید فکر کنید راه چاره برای مملکت خودمون پیدا کنید اگر واقعا دلسوز هستید.
  • !! IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 0
    اصلاح طلبان ؛ بزدل ، نادان و عمله غرب !!
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    دوستان مستقر در ژاپن میتوانند کمک کنند ، بازتاب سفر آبه و دیدار با رهبری چگونه بود ، گزارش کامل بود و تفسیری هم در رسانه ها داشت . بدانم ، بعد اگر آنچه تصور دارم باشه ، بقول برخی توهمم را بیان میکنم .
  • ثریا IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    چهل ساله در مقابل مفسیدین اقتصادی، مفسیدین شایعه پخش کن و دروغ گوهایی که با دروغ هایشان از مردم درآمدزایی میکردند، سکوت کردید. بایست مسئولین پاسخ بدهند چقدر دیر بیدار شده اید.
  • مرصاد IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 1
    امثال این تاجزاده مزدور لجن پراکن ؛ تا توانستند ، این سالها ، از رافت نظام ، سو استفاده کردند !!
  • امید IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    هیچ کشوری اینقدر آزادی بیان نداره که پولدارهایش با دروغ هایشان بر مردم حکومت کنند و نیروهای امنیتی اش در خواب باشند و اقدامی نکنند.
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 0
    تاجزاده جنایتکاره و عامل و آمر جنایات خلخاله لطفا به 300 پرونده جنایات او در خلخال هم رسیدگی کنید.
  • حجت RU ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 1
    وقتی پیامبر فهمید منافقین در غیاب ایشان مسجد ضرارو ساختن دستور داد وقتی منافقین توشن، مسجدو با منافقین توش...........تا درس عبرتی برای آنها و امثال آنها شود و مخروبه اش را هم ..........
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    بدون شک بزرگترین خیانت و جنایت منافقین خلق شهادت شهید مظلوم بهشتی بود، بهشتی یک ملت بود و بعد از ایشان صحنه برای میدان داری خشک مغزانی چون تاجزاده و روحانی و خاتمی و ... خالی شد، و هنوز انقلاب شکوهمند مردم بواسطه تندرویهای این انقلابی نماهای مذبذب به ریل اصلیش بازنگشته است. خیلی وقاحت میخواهد که این اپورتونیستهای بی حیا یکی دو دهه بعد ادعای پرچمداری اصلاح و آزادی را داشته باشند در حالیکه جای واقعیشان بایگانی تاریخ است.
  • GB ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    این بابا که عروسک خیمه شب بازی بیش نیست اصلکاریها رو باید گرفت که همه میدونند کیا هستند
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    دقیقا
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    گراني كه بشه از فيلما زياد ميشه اره يه جورايي حواس عوام بايد پرت بشه جراح عزيز
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    تاجزاده را به حکم ابد محکوم کنید تا خیال اصلاح طلبان هم راحت شود مگر می شود هر روز شاهد یک توطئه ای به دست جیره خواران غربی و با حمایت اصلاح طلبان به ریاست فتنه گری مثل خاتمی باشیم گرچه اصلاحات مرده است اما مرده آنها را به خودشان ثابت کنید تا دیگر متوهم نشوند
  • علی IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    آقا تاج‌زاده رو ببرید وسط میدان انقلاب
  • مجتبی IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    مگه این خائنان به نظام تا حالا به آزادی سیاسی در نظام جمهوری اسلامی معترف بودند که حالا با بازداشت این احمق داعیه سرکوب آزادی و عدم انتقادپذیری سر دادند؟
  • یک نفر IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    مخاطبین مشرق آدمهای خاصی هستند! جالبن کلا. خیلی از اعدام و دستگیری و .. حرف میزنن. عجیبا کلا
  • آرش مرتضوی CA ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    خبر بازداشت تاجزاده، خبر خیلی بدی برای قشر روشنفکر ایران است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس