تصمیم شورای ششم شهر تهران درباره سگ گردانی/آرامش به بوستان‌ها باز می گردد؟

اخبار متواتری پیرامون خط و نشان مسئولان برای مبارزه با "سگ‌گردانی" که امنیت و بهداشت مردم را با خطر مواجه کرده به گوش می‌رسد. اما این خط و نشان‌ها در عمل هنوز ظهور و بروزی نداشته است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

سگ‌ها در خیابان، دینداری و تصمیمات مدیران در جلسات!

"قطع دست" در انتظار سارقان/ انتقاد معاون اقتصادی ظریف از مقاومت ایران!

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با انتقاد از وضعیت حجاب در ساحل رودخانه دز گفت: اجازه هنجارشکنی در ساحل رودخانه دز را نمی‌دهیم چرا که این موضوع به یک دغدغه مردمی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، "محمدحسن پرآور" یکشنبه شب گذشته در نشست علنی شورای اسلامی شهر دزفول در خصوص مطالبه مردم برای برخورد با ناهنجاری‌ها در جامعه افزود: موارد زیادی از ناهنجاری در چال کندی، دره توبیرون و دیگر مناطق گردشگری دیده می‌شود که  با توجه به حساسیت مردم امروز نشستی با حضور مسئولان محلی و امنیتی دزفول برگزار شد.

وی با بیان اینکه قرار است نیروی انتظامی حضور بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: میزبان خوبی برای میهمانان در اوقات فراغت هستیم ولی به هیچ وجه اجازه هنجارشکنی را نخواهیم داد و همواره با تذکرها، اطلاعیه ها، ورود  ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و برخورد نیروی انتظامی جلوی هنجارشکنی‌ها را خواهیم گرفت.

"سیدباقر موسوی فخر" یکی دیگر از اعضای شورای شهر دزفول نیز در این نشست گفته است: سگ گردانی به یکی از معضلات شهرستان دزفول تبدیل شده و باعث ناراحتی مردم متدین دزفول شده است.
وی افزود: فرهنگ غرب روی برخی افراد تاثیر گذاشته و باعث شده با سگ گردانی، مکان های عمومی را از نظر بهداشت و امنیت برای شهروندان ناامن کنند.

موسوی‌فخر تأکید کرده است: کشف حجاب و هنجارشکنی در ساحل رودخانه دز مشاهده شده که پیشنهاد می‌شود با توجه به وسعت ساحل دز  قرارگاه ساحلی تشکیل شود.[1]

*تقریبا روزی نیست که از جانب مسئولان کشوری یا استانی یا چهره‌های متنفذ، اعتراضی را در زمینه سگ‌گردانی و بدحجابی نشنویم و یا شاهد وعده مسئولان برای برخورد نباشیم...

اما اتفاقی که در اصل افتاده اینست که گویا همه چیز در حد حرف مانده و قضیه به حدی شاهد بی‌مبالاتی است که اخیرا دیدیم یک عضو مجلس خبرگان برای مبارزه با سگ‌گردانی "فراخوان مردمی" داد![2]

در قضیه بروز منکرات در نقاطی از جامعه دو نکته بدیهی وجود دارد:

اول اینکه چنین رخدادی برازنده جامعه اسلامی نیست و اکثریت متدین مردم را دچار تشویش خاطر و ناامنی کرده است.

و دوم اینکه راه‌های جلوگیری از این بلایا نیز راه‌های ساده و آشکاری هستند که متأسفانه آنطور که باید و شاید به آنها پرداخته نمی‌شود.

دقت شود که نبود کار فرهنگی موثر و غیبت برخوردهای انتظامی و قضایی مناسب با مظاهر منکر در جامعه، رخدادی نیست که اثرات کمی داشته باشد بلکه بنیادهای نظام و امنیت کشور را تهدید می‌کند. ضمن اینکه حمایت اکثریت متدین جامعه از نظام اسلامی را نیز کاهش می‌دهد.

پیش از این جانشین فرمانده کل فراجا در سخنانی تصریح کرده بود که نیروی انتظامی طبق قانون مکلف است با سگ‌گردانی برخورد کند.

***

"قطع دست" در انتظار سارقان

"قطع دست" در انتظار سارقان/ انتقاد معاون اقتصادی ظریف از مقاومت ایران!

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وجود رابطه مستقیم میان اجرای قانون کاهش مجازات حبس تعزیری و افزایش میزان وقوع جرم سرقت در جامعه گفت: درباره برخی جرایم از جمله سرقت، برخوردهای قانونی وجود دارد اما برای مرتکبان تکرار جرم کافی نیست.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی با تاکید بر اینکه درباره مجازات سارقان، انتظار مردم اجرای قانون است، خاطرنشان کرد: برای مجازات جرم سرقت آن‌چه در شرع آمده قطع دست سارق است –که- اگر شرایط شرعی و قانونی آن وجود داشته باشد، اجرا می‌شود و این موضوع مورد انتظار مردم نیز است.

وی همچنین گفت: به نظر من اعمال تخفیف مجازات‌ها و اجرای قانون کاهش مجازات حبس تعزیری در رابطه با سرقت باید حذف شود.[3]

*مجازات‌های بازدارنده و قاطع، یگانه راه کاهش سرقت و سایر جرایم است که البته همانطور که می‌بینیم مطالبه آن از حد محافل تحلیلی و زمزمه‌های مردم فراتر رفته و به مسئولان پارلمانی هم رسیده است.

ما پیش از این در وبلاگ مشرق تصریح کردیم که از جمله راه‌های مقابله با سارقان، مجازات قطع ید است[4] و این مسئله هرگز نباید با مسامحه مواجه شود زیرا عاقبت آن افزایش سرقت و ناامنی‌های روانی و فیزیکی و اقتصادی برای مردم عزیز ایران است.

اگرچه بایستی دقت شود که تجمیع شرایط لازم برای قطع ید یک سارق بسیار نادر است اما اجرای همان مقدار معدود نیز سبب عبرت‌آموزی‌های گسترده خواهد بود.

مردم و مسئولان باید بدانند که اگر تلخی و سختی مجازات قطع ید برای دزدان را تحمل و اجرا نکنند؛ آن دست ناپاک، جرم و جنایت‌های جدیدتر، بیشتر و سنگین‌تری را انجام خواهد داد و این حکمت قانون شرعی و قضایی قطع ید است.

در بحث شرایط شرعی و قانونی مجازات قطع ید برای سارقان و دزدان باید بدانیم که بنابر ماده ۲۶۸ قانون مجازات اسلامی سرقت تنها در صورت وجود ۱۳ شرط مستوجب قطع دست و اجرای حد سرقت است.

این شرایط عبارتند از:

الف- شیء مسروق شرعاً مالیت داشته باشد

ب- مال مسروق در حرز (مکان متناسبی است که مال عرفاً در آن از دستبرد محفوظ می‌ماند) باشد

پ- سارق هتک حرز کند

ت- سارق مال را از حرز خارج کند

ث- هتک حرز و سرقت مخفیانه باشد

 ج- سارق پدر یا جد پدری صاحب مال نباشد

 چ- ارزش مال مسروق در زمان اخراج از حرز، معادل چهار و نیم نخود طلای مسکوک باشد

ح- مال مسروق از اموال دولتی یا عمومی، وقف عام و یا وقف بر جهات عامه نباشد

خ- سرقت در زمان قحطی صورت نگیرد

 د- صاحب مال از سارق نزد مرجع قضایی شکایت کند

 ذ- صاحب مال قبل از اثبات سرقت سارق را نبخشد

ر- مال مسروق قبل از اثبات سرقت تحت ید مالک قرار نگیرد. ز- مال مسروق قبل از اثبات جرم به ملکیت سارق در نیاید

ژ- مال مسروق از اموال سرقت شده یا مغصوب نباشد

بنابراین اگر مال مسروقه در مکان مناسبی که از دستبرد دزد عرفا محفوظ است، نباشد. مثلا در کنار خیابان گذاشته شده باشد یا در اتاقی بدون قفل و محافظ آن سرقت مستوجب حد سرقت یعنی قطع دست نخواهد بود یا سرقت مخفیانه نباشد؛ مجازات سرقت، قطع دست نخواهد بود.

در نهایت باید به این نکته نیز اشاره کرد که قطع دست نیز مراحل و ضوابطی دارد. ماده ۲۷۸ قانون مجازات اسلامی به تأسی از نظر فقها حد سرقت را به این شرح اعلام کرده است:

الف- در مرتبه اول، قطع چهار انگشت دست راست سارق از انتهای آن است، به طوری که انگشت شست و کف دست باقی بماند

 ب- در مرتبه دوم، قطع پای چپ سارق از پایین به نحوی که نصف قدم و مقداری از محل مسح باقی بماند

پ- در مرتبه سوم، حبس ابد

 ت- در مرتبه چهارم، اعدام هر چند سرقت در زندان باشد.[5]

گفتنیست طبق اعلام اخیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، "سرقت" طی 5 سال گذشته مهمترین جرم قوه  قضائیه را در حوزه کیفری به خود اختصاص داده است و آمار بالایی دارد.[6]

***

رازهای تلخ و سربه‌مهر دولت روحانی آشکار می‌شود

انتقاد معاون اقتصادی ظریف از مقاومت ایران!

"قطع دست" در انتظار سارقان/ انتقاد معاون اقتصادی ظریف از مقاومت ایران!

"غلامرضا انصاری"، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در دوران ظریف، اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با فراز پیرامون مقاومت و هزینه‌های اقتصادی گفته است:

"ما ۴۰ سال مقاومت کردیم حالا نیز می‌توانیم مقاومت کنیم اما این مقاومت بسیار پرهزینه است و اگر دولت دست از اقتصاد نکشد و سوبسیدهای پنهان را حذف نکند، اقتصاد ما فلج خواهد شد!"

او در ادامه تصریح می‌کند: این روزها ما در حال مبارزه با تحریم‌ها هستیم اما مبارزه‌ای بسیار پر هزینه و سخت. مبارزه‌ای که هم به واسطه اعمال تحریم‌ها و دولتی بودن اقتصاد موجبات اعمال فشار بیشتر بر مردم را فراهم آورده است!

انصاری مجددا نیز می‌گوید: به صورت کلی اگر از من سووال کنید آیا ما توان مقابله با تحریم‌ها را داریم؟ از دیدگاه بنده، بله می‌توانیم تحریم‌ها را تحمل کنیم. ما چهل سال مقاومت کردیم حالا هم می‌توانیم اما مقاومت ما، مقاومت پرهزینه‌ای است.[7]

*اکنون و با خوانش این اظهارات شاید دقیق‌تر مشخص شود که چرا دیپلماسی اقتصادی ایران ضعیف است، چرا محمدجواد ظریف روی خوشی به حاج‌قاسم و میدان و مقاومت نشان نمی‌داد و چرا رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار خود با ارکان دولت سیزدهم علیرغم اینکه دیپلماسی اقتصادی سال‌ها در وزارت خارجه متصدی داشت اما بر لزوم تقویت آن تأکید کردند.[8]

جالب‌تر آنکه اکنون برای همه آشکار می‌شود که ما با نگاهی بنیادی در وزارت خارجه دولت آقای روحانی مواجه بوده‌ایم که صراحتا منتقد مقاومت است. و قابل تأمل آنکه این فهم را ندارد که منافع ملی یک کشور مستلزم هر هزینه‌ای باشد اما پرداخت آن مایه مباهات است.

بله! مقاومت و دور زدن تحریم‌ها هزینه دارد. اما گویا آقایان متوجه نبوده‌اند که یک کشور در مسیر امنیت و اعتلای خود و یک ملت در مسیر اقتصاد و آرمان‌هایش مجبور به پرداخت هزینه است. البته به شرط اینکه در حق مردم ظلم نشود.

و نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته با قرار گرفتن در مسیر رفع مشکلات، از آن ظلم نیز بری باشد.

برائتی که بواسطه آن می‌توان ادعای آقای انصاری را به بوته نقد و قضاوت مخاطبان گذاشت. و آن اینکه مردم بواسطه مقاومت ایران متحمل فشار شده‌اند یا اینکه امنیتشان تضمین شده است و به نان و سوخت و اینترنت ارزان دسترسی دارند؟

ما همچنین از آقای انصاری می‌پرسیم که آیا جنگ روسیه با اوکراین، اختلافات اقتصادی چین با آمریکا و حضور آمریکا در آب‌های آزاد جهان و عملیات‌های مختلف این کشور در مناطق مختلف مستلزم هزینه‌های فراوان نیست؟

حتما هست و اکنون آیا به عقل آن سیاستمداران و دیپلمات‌های خارجی نرسیده که از خرج‌کرد این هزینه‌ها منصرف شوند؟

پاسخ اینست که آنها این هزینه‌ها را در مسیر تحقق منافع ملی خود تصور می‌کنند. اگرچه مجددا تأکید می‌شود هدف برخی از آنها در این میان غلط و متجاوزانه است.

وجه امیدوارانه ماجرا نیز آنست که آقای انصاری دیگر در وزارت خارجه سمت اقتصادی ندارد و همه باید خوشبین باشیم که معاونت اقتصادی وزارت خارجه در دوران آقای امیرعبداللهیان هرگز به مقاومت دید انتقادی ندارد و تلاش می‌کند تا وجه اقتصادی هژمون ایران را اتفاقا در راستای مقاومت تقویت کند.

گفتنیست برخی از افراد منتسب به جبهه اصلاحات طی 11 سال گذشته تاکنون صحبت‌هایی مبنی بر فلج بودن یا شدن اقتصاد ایران در اثر تحریم‌ها مطرح کرده‌اند که البته تجربه نشان داد تمامی این حرف‌ها غلط است و هژمونی ایران توانسته بر تحریم‌های خود غلبه کند و اثر آنها را به کمتر از 30 درصد برساند.

برخی معتقدند اساس تصمیم آمریکا برای کاهش دادن برخی تحریم‌ها نیز نه به دلیل توافقات فی‌مابین یا برجام که به دلیل بی‌اثر شدن تحریم‌ها در چارچوب راهبرد مقاومت و اقتصاد مقاومتی است.

***

1_ irna.ir/xjJPRL

2_ mshrgh.ir/1383635

3_ https://www.isna.ir/news/1401040503372/

4_ mshrgh.ir/1388020

5_ http://fna.ir/6p4to

6_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1247752

7_ https://www.farazdaily.com/fa/tiny/news-51890

8_https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=48588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 188
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    97 24
    هر جا که از اجرای حکم الهی به خاطر یه سری مصلحت اندیشی ها کوتاه آمدیم دقیقا از همون جاها داریم ضربه میخوریم...
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      30 8
      برجام نافرجام نشان داد که هزینه سازش از مقاومت خیلی بیشتر است و سبب تشدید مشکلات اقتصادی کشور و معیشتی مردم می شود.
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      22 11
      نتیجه 8 سال مذاکره و سازش با امریکا 10 برابر شدن قیمت دلار و طلا و خودرو و مسکن و غیره و کوچک شدن سفره های مردم شد افساد طلبان بازهم از سازش دم می زنند !!!
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      8 1
      آقا جان دقت کنید همگی ، در قانون و شرع مقدس برای قطع ید تجمیع شروط ۱۶ گانه لازم و ضروری است ، پسفردا نگین کشور ملاحظه کاره ها
    • DE ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      3 1
      "قطع دست" در انتظار سارقان/ انتقاد معاون اقتصادی ظریف از مقاومت ایران!/ .. درباره مجازات سارقان، انتظار مردم اجرای قانون است
    • هاشمی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      6 1
      در اینده یک دست میشن یا نه دست افتابه دزدها را می برند فقط
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      6 2
      بر عکس دیدگاه رایج، شروط ۱۶ گانه در اکثریت سرقت‌های خصوصی وجود داره.
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      16 2
      کسانی که سر چندین بانک یا ارگان یا سازمان یا دولت را مکررا کلاه گذاشته اند هم باید دست و پایشان قطع شود
    • ایرانی عصبانی AU ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      4 4
      موافقم.اما این اواخر مصلحت اندیشی کاری دستمون داده که ملت را به انقلاب بی تفاوت کرده است.
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 4
      طرح خوبی است دست یک نفر هم باشد بازدارنده است
    • SE ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      5 1
      دست و پا میبرید لابد برای اینکه جرم و جنایت کم بشه دیگه،اینطور نیست؟!! در اینصورت چرا آمار جرم و جنایت مرتب در حال افزایش هستش؟؟؟!!
  • علی اصغر قاسم پور IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    34 71
    زن هم موجود زنده است و احتیاج به هوای مناسب و شادابی دارد. در این گرمای بالتر از ۴۰ درجه و طاقت فرسا پیچیدن زنان در پوششی گرم که شکنجه ی آنان است کاری منطقی و عاقلانه و اخلاقی نیست. باید فرهنگ جامعه اصلاح شود.
    • سید IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      35 15
      دلت برای شادابی و زندگی زنان سوخته است یا چشمان هیزت دلتنگ شده اند! همین چشمان هیز ثابت می کند که پوششی را که تو از آن ناراحتی، برای بانوان عفیفه امنیت زا است!!!
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      25 8
      خخخخ همین که یک مرد ... حمایت از بی. حجابی میکند معلوم است که ......
    • محمدایوب IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      25 8
      احتمالا حکم حجاب در اسلام در زمان عصر یخبندان ویا در سیبری صادر شده بعد موجود نه. فیلسوف مانند فیلسوف رفسنجانی موجود برای اشیاء به کار می‌ره مخلوق آنهم اشرف مخلوقات پس خداوند نظرش بوده که این افریده اش به عنوان کالا ویا وسیله عیاشی ولذت بردن امثال تو استفاده نشود بفهم
    • ایرانی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      22 11
      سلام. احکام دین اسلام ، فقط برای مناطق خوش آب و هوا نیست و برای همه مکانها و زمانها است . ضمناً در زمان پیامبر در عربستان با آن هوای گرم ، این احکام در قرآن تأکید شده است . پس باید به همه احکام الهی پایبند بود .
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      34 10
      ببند دهنت رو.تو مصلحت انسان رو می فهمی یا خدا!!!! بعدش از کی تاحالا حجاب توی گرما کار شاقی شده.از نظر تو هم روزه احتمالا نباید گرفت چون انسان ها دوست دارند طول روز غذا بخورن ابله
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      4 9
      باشه تو افرادتو بیار بیرون گرمشون نشه
    • احمد IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      18 7
      حجاب پیچیدن زن درهوای گرم نیست!!! اولا که مردان هم پوشش دارند وشلوار وگیذاهن میپوشند وفقط روسری ندارن والان برخی مردان گوشش بیشتری ازبرهب بدحجاب‌ها دارن وثانیا هرعبادت وکسب کمالی مقداری سختی دارد وثالثا که لباس‌های خنک وروشن درهوای گرم می‌توانند بپوشند ودیگر اینکه زحمت وسختی کم حجاب مانع زحمت ومشکلات زیادی از جامعه متل فسادوفحشا درجامعه و طلاقها وبی سرگرستی زنها وبچه ها ومشکلات روانی رامیگیرد
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      14 7
      ایضا مردان هم! آیا آنها هم باید لخت بیرون بیایند؟ لب خود را شتری، کاشت مژه، ژله گذاری کنند؟
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      7 6
      والله دردمای بالای 40 درجه من که مردم بارکابی هم توخونه عرق میکنم
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      20 8
      اتفاقا بیشتر مخالفان حفظ حجاب زنان اقایان هستند راستی چرا؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      9 4
      از اسمی که انتخاب کردی مشخصه کاملا"فیکی
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      15 6
      الان تو که توی هوای گرم لخت هستی بیشتر میسوزی یا کسی که پوشیده است؟ از آن گذشته کسی زنان را در هیچ پوشش گرمی نپیچانده ،کسانیکه حجاب چادر دارند ،خودشان مصلحت دانسته اند و بد حجابان هم که با پوشش تور در خیابانها مانور میدهند ،کسی هم با آنها کاری ندارد . اگر تو علاقه مندی که چشم چرانی کنی ،گردن کسی نینداز و دهان ناپاکت را ببند
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      17 6
      والا ما که مردیم، حجابمون از بیحجابای امروزی بهتره، یه کلاه هم بخاطر گرما میزاریم رو سرمون موهامون هم که دیگه معلوم نی، عملا حجاب ما مردا بهتره! مشکل گرما نی، مشکل از جای دیگس، تو فصل های غیر تابستون هم وضعیت همینه.
    • بنده خدا IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      6 10
      زن ها میتوانند در روزمای گرم بیرون نیانند و ولگردی نکنند به مردانشان کار را بسپارند و کارهایشان را برنامه ریزی کنند اینها همش بهانه برای ولگردی تو کوچه و خیابان است البته بعضی زنان والسلام
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      8 12
      وقتی کسی به چیزی اعتقاد نداشته باشد همه چیز برایش سخت است نماز سخت است روزه سخت است جهاد سخت است حجاب سخت است بخشش سخت است نیکی سخت است اما وقتی ایمان داشته باشی سر نه چیز است که شایسته پای تو بود!
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      2 3
      بانوان خودشون بلدن از حقوقشون دفاع کنند!من هم به عنوان یک بانوی مسلمان حجاب رو مانع شادابی خودم نمی دونم ؛بلکه مانع شادابی نگاه های ناپاک برخی است که اتفاقا امروزه مدافع حقوق زنان اند!
    • Rezaei IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      1 3
      گرما و سوزاندن جهنم که بدتر و هزاران بار شدیدتره حواست باشه دینتو عوض نکن هر اتفاقیم بیافته تو از اونجور ادمایی هستیکه بری خارج دینت سیم سانیه عوض میشه و جهنم انتظارتو میکشه این تحدید در قران امده من نمیگم برو بخون اگ اعتقاد داری
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      موجود زنده بودن چه ربطی به حجاب دارد؟ پس از این به بعد زنان زایمان نکنند زیرا درد وحشتناکی دارد یا مردان مسئولیت خانواده را برعهده نگیرند چون باید دو یا سه شغل طاقت فرسا را انجام دهند یا و هزاران یا ی دیگر....ثانیا اینکه شما بهتر میدانی هواگرم است یا خدایی که ما را خلق کرده؟ و با این حساب شما زنان در زمستان باید حجاب کامل داشته باشند و در تابستان لخت مادزاد باشند و مردان هم همینطور ..گویا در جنگل زندگی میفرمایید
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      0 0
      نیاز به هوای تازه دارد یا مردان نیاز به چشم چرانی و...
  • محمدایوب IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    81 10
    تفکر حاکم در وزارت امور خارجه تفکر قاجاراست هرروز که یکی از اعضای گذشته آن دهان باز میکند گویی یکی از درباریان قاجار سخن میگوید اینها دست پهلوی را از پشت بسته اند باید برای آن فکری کرد از اساس باید خانه تکانی کرد
  • سید IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    40 10
    با وجود امثال ظریف الممالک و عراقچی و تخت روانچی و انصاری بسیار بی جا بود که انتظار عزت برای کشورمان از چنین وزارتخانه ای داشتیم !
  • امیررضا IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    32 12
    8 سال دولت قبل که دستهاشون رو بالا بردن و از کدخدا آویزان شدن چه نتیجه ای گرفتیم؟ کی میخوان مغزهای پوسیده استعمار زده شون رو به روز رسانی کنند؟
    • ایرانی IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      6 5
      تورم تک رقمی یادت رفت؟؟؟؟!!!! برجام رو هم ایران بهم زد با خود تحریمی بابت عدم مبادلات با امریکا/ ترامپ هم دید منافع امریکا تامین نشد در برجام (برعکس چین و روسیه) امد علنی برجام رو باطل کرد برعکس ایران که غیر مستیم برجام رو باطل کرده بود!!!!
  • قریشی بوکانی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    9 6
    جناب آقای غلامرضا انصاری، خریدن شرافت و بزرگی هزینه میخواهد . نمیشود شما در خانه بشینی و سر سربلندی رو بالا بگیری . مگر دشمنان ایم ملت و نظام برای تحریم ما بهایی نمی پردازند؟ مگر ناوگانهایی که در خلیج فارس برای ایران مستقر کرده اند و یا پایگاههایی که در اطراف ایران مستقر کرده اند برایشان هزینه ندارد؟ آنها هم تریلیونها دلار کسری بودجه دارند و باز هم برای تحریم ایران هزینه صرف می کنند آنوقت شما انتظار دارید ما به بهانه هزینه بالای مقابله سر تسلیم فرود بیاوریم؟!!! امثال شما نه آزاده اید نه دین و ایمان دارید وگرنه عزت را به بهای نان سر سفره به میز معامله نمی آوردید
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    22 14
    باید شرع در مورد دزدا اجرا بشه
    • رویا IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      23 12
      تو این حساب دست نصف مردم ایران باید قطع شه قانون مسخره ییه و مخالفم
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      12 2
      من یک دزد بودم. سالها پیش. قاضی بمن گفت: تورو یکماه می فرستم زندان ببینی انانی که راه خلاف را در پیش گرفته اند چه عاقبتی داند. بعد که بیرن امدی تصمیم بگیر. ایا دزدی خوبه ادامه بده نبود بروی کارکن . هر کاری . خداراشکر در ایران پول ریخته به اندازه ی کافی. من به زندان رفتم. حرفهای آن قاضی در گوشم بود ادمها دیدم و وقتی بیرون امدم سیگارفروشی کردم و دست فروشی. از قضات می خواهم که فرصتی به کسانیکه خواسته یا ناخواسته دست به چنین کارهایی می زند را با شدت حکم صادر نکنند. خداپدر آن قاضی را بیامرزد که دو دقیقه فقط بامن حرف زد یک عمر بمن عزت بخشید.
  • تهرانی IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    11 3
    ""قطع دست" در انتظار سارقان" لشگر یک دست ها ...
  • سیروس وطن‌دوست DE ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    20 21
    مشکل آنست که اگر قوانین اسلامی در مورد سارقان اجرا گردد،انوفت با هشتاد میلیون آدمهای یک دست چکار باید نمود؟؟!!
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      18 5
      کافر همه را به کیش خود پندارد
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      17 4
      تو نگران دست های خودت باش!
    • DE ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      10 18
      سرویس وطن‌ دزد۰۸:۴۲ نوشته : مشکل آنست که اگر قوانین اسلامی در مورد سارقان اجرا گردد،انوفت با هشتاد میلیون آدمهای یک دست چکار باید نمود؟؟!!// انگل لیس عفونت و لجن کرده توسرت پیداست خیلی بدبخت و خود تحقیر کنی کی فارسی یادت داد حیف زبان ما که تو یاد گرفتی . انگل لیس که قرنهاست به غارت و دزدی و جنایت و کشت و کشتار در جهان مشغول است و کلا دزدان دریایی بودند و الان هم هستند با سر کار آوردن دزدی بنام رضا پالانی تمام منابع مارا بالا کشیدند و دزدیندد و در عین حال داخل مغزهای پوکی مانند تو کردند که 80 میلیون دزد در ایران هستند
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    11 2
    خب با این شرایطی که گفته شد همون مثل قبل نباید دست دزدان قطع شود و راه خوبی برای دزدی و اختلاس مسولان گذاشته شده است . یعنی گفته مال دولتی نباشد یعنی اگه مسئولی اختلاس کرد نباید دستش قطع بشه.
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      4 2
      چون قطع دست براش کمه؛ باید سرش قطع بشه.
  • مهرداد IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 4
    حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی برای مجازات جرم سرقت آن‌چه در شرع آمده قطع دست سارق است
  • ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    8 13
    بعد از 8 سال رها کردن فرهنگ و انداختن مردم در شبکه های مجازی فاسد آمریکایی دولت انقلابی باید کار اساسی بکنه.
  • اميد IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    9 3
    اين هم بازتاب نميشه ولي من نا داميد نميشم دو موضوع اينكه هي نگين وكش ندين اينها لحبازن و دست بدبخت ها رو قطع ميكنن چرا بابك ها طبري ها جهانگيري ها ....قطع نشد با اين حجم دزدي
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      2 4
      شرلئط قطع ید رو بخون شامل بابک زنجانی نمیشه.حکم اون اصلا لز جهت دیگه احتمالا کلا اعدامه
    • علی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      3 3
      چون گفته ،اگه از دولت بدزدی قطع نمیشه ،همچنین باید مخفیانه باشه ،مثلا زورگیری چون اشکار قطع نمیشه ،و......گرچه هیچکدام اجرا نمیشه ،وگرنه بخواند جمع کنند معلومه مال خر معلومه ،و....اشکال قوه قضاییه هست
  • ایرانی IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    8 13
    قطع دست دزدان و اختلاسگران و مفسدان اقتصادی بهترین روش شرعی و قانونی است .وقتی که انجام شود ظاهر مفسدان و دزدان دربین مردم شناخته و عبرتی برای دیگران میشود .
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      2 5
      شدیدا موافقم
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      3 0
      این قانون هم اجرا بشه واسه مردم معمولی اجرا میشه
    • CO ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      18 1
      جناب ایرانی ٬ قطع دست و سر بریدن و برده داری و بکنیزی گرفتن فرزندان اسیران و... تنها در درون قلمرو مرزهای عرب تباران بوده است و درتاریخ پیش و پس از اسلام ایران و فرهنگ ایرانی هیچ جایگاهی نداشته است
    • DE ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      4 8
      اینکارها چیه میکنید زشته قطع دست آبرو آدم تو دنیا میره .چرا مانند داعش امریکایی سر نمیبرید هزار هزار چرا مانند منافقین امریکایی کل خانواده را ترور نمیکنید چرا مانند امریکای جنایت پیشه اون عموسام حرام لقمه میلیون میلیون آدم نمیکشید که کلاس داشته باشه آخه قطع انگشت هم شد کار کلی رفتید تو اعصاب دزدها چرا آخه اینقدر شما دزدان و سارقین و اراذل و اوباش را اذیت میکنید اینها همه نتیجه زحمات فرهنگ غربی و فرهنگ انگلیسی است .تازه داریم یواش یواش به خاطر 33 سال زحمات اصلاح طلبها و اشرافیون مثل امریکایی ها میشیم بعد یه هو قطع انگشت ؟؟. اگه کلا دزدی عیب بود که امریکا و انگلیس و غربی ها قرنها ملت ها را غارت نمیکردند و اموالشون را نمیدزدیدند.
    • CO ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      2 0
      در پاسخ به شهروند آلمانی : آیا موجوداتی همچون « حَجّاج بن یوسف ثقفی» آمریکایی بوده است ؟ داعش هم از پیروان «حَجّاج بن یوسف ثقفی و ابن تیمیه » است
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    9 12
    این رفتار چهر نظام را بشدت مخدوش می کند
  • علی IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 2
    با ندانم کاریهای مسئولان
  • امید IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 2
    قطع ید دست که انجام نمیشه و اگر زمانی هم خواستن(متاسفانه مسئولین براساس نفس خودشون عمل میکنن و خدایی درکار نیست) انجام بدن باید در وسط جامعه انجام بشه که درس عبرت باشه
  • علیرضا IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    12 4
    سلام تورا به خدا احکام الهی را پیاده کنید ای مسئولین آیا ازغیرخدامی ترسید این همه مشکلات به علت اجرا نشدن احکام قرآنی است.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    5 12
    سلام.قطع دست حرکت بسیار خوبی است. اما پیشنهاد میشود. برای شروع کار،برای اینکه خرده ریزها حساب دستشون بیاد،ابتدا بزرگ ترها و حساب پس داده ها و کلان رو دستگیر کنید! دزدی که دائم دزدی میکند،و مشخص است،که شغلش شده این! کسی که اگاهانه رفته اختلاص کرده! کسی که در کار رفته اگاهان و از روی اگاهی رفته دلار خریده،تا به کمک کاهش پول ملی،پولی به جیب بزنه!(و با زندگی 84 میلیون انسان بازی میکند!) کسی که کالاهاش رو احتکار میکند و به مردم نمیدهد! تا بتواند چندبرابر بیشتر،بفروشد! ربا خوار مفت خوری،که روی پول که قرض داده(!) سود میکشد و بی منطق سود میخواهد!(همه در مسائل کلان و کسانی که شغلشون همینه! و ضربات سنگین به کشور زدن،اونم به علم و اگاهی!) همچنین باید با بی حجاب و بی بندبارها هم برخورد شدید بشه! یک دزد، مال و ثروت کسی رو میدزده و چند روزی برای اون شخص ترس به وجود میاره! اما یک بی حجاب و بی بندبار، یک عمر زندگی یک نوجوان و نونهال و جوان و خانواده رو بهم میرزه و سیستم فکرشی رو میبره در جهل،کفر و زندگی سیاه!
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    7 4
    حقوق بشر دردش نیاد یه وخت....
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    3 4
    و در ادامه پیام قبلی. به نظر من،در صورتی که دست این دزد حرفه ای و .. قطع شد، لازم نیست دیگه تویه زندان باشه! (البته در زندان باشه،ابروش بیشتر حفظ میشه!) ازاد بشه! و حالا بره با این ننگ زندگی کنه! ... و با بی حجاب هم باید با قطعت بدتر از دزدان اموال برخورد بشه. لازم نیست برخورد فیزیکی یا زندانی در کار باشه! همین که یک سری از خدمات اجتماعیش حذف یا محدود بشه و براش سوء سابقه رد بشه . متوجه اعمال ننگینش میشه.به مرور!
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    7 2
    موافقم
  • اردشیر عابدیان ریزی IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    12 12
    عدم رعایت پوشش بی احترامی به عرف اجتماعی و ضد اخلاق و سنن ایرانی است ...ما باید ارزش های جامعه ایرانی را حفظ کنیم ..
  • علی جوان IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    8 3
    سلام بهترین قانون است ۰
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    14 13
    اینا فکر معضل سگ گردانی هستن. چقدر اولویت هاتون مردمیه! واقعا جای تاسفه.
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      5 9
      مسئله اینجا است که اکثریت مردم متدین هستند و ابن مسئله داره زندگی شون رو به چالش میکشون و سگ باز نیستن اگه شما سگ باز هستی مسئله دیگه ایه
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      5 2
      سگهایاحمله میکنن یادستشویی میکنن باکک جمع میکنن دلیلی نداره توخیابون باشن
    • محمدایوب IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      4 1
      9/50واقعا جای تاسف است که اینها معضلشون سگ گردونیه
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      9 3
      11:23 من هیچ حیوون خونگی ندارم چون اصولا خونه ندارم! و اینها به جای پیگیری مشکل مسکن مردم شب و روز پی توصیه به دولت برای حل مشکل سگ گردانی هستن! دغدغه و اولویت پیگری منظوره افتاد؟
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    13 2
    قطع دست زمانی است که محیط زندگی مردم را به سمت دزد هل ندهد
  • رضا IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    5 7
    اوضاع مملکت حاصل دهه ها بی تدبیری و خود فروختگی دولتمردان چه در حکومت الان و چه قبلی هست،اما جالب ترین موضوع بی..... غربگدایان فعلی هست که برای خوش خدمتی به کدخدا از هیچ کاری دریغ نکردن
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    14 1
    قطع دست رااز دزدی های کلان شروع کنید تاتاثیرگذارترباشد
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      7 0
      بایدشفافیت انجام بشه
    • DE ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      12 0
      انوقت از مسئولین بی دست می شوند. خحخحخحخ
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    8 9
    اگر دست دزدان راقطع کنید دزدی،خفت گیری ونالمنی که مدتیست خصوصا در شهرهای بزرگ غوغامیکند،تمام خواهدشد.إن شا ءالله
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      2 4
      من فکر می کنم درسته قانون کشور و شرع قانونه و هر تمردی مستوجب قهر! ولی اقای قاضی که حکم میدی دست دزدی قطع بشه. ایا نمی شود اورا سه ماه نگاه داری رفتگری کند؟
    • CO ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      12 1
      امن ترین شهرهای جهان را بررسی گنید که هیچکدامشان مسلمان نیستند پس ریشه نا امنی و تبه کاری را در چیز دیگری باید جست و برایش راهچاره یافت .
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      1 1
      منظورت از امن ترین شهرهای جهان که شهرهای طویله ای مثل آمریکا نیست که؟؟!! خخخخخخخخ
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    14 12
    قطع دست؟ الان سال 1401 هستیم نه سال 40 هجری!
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    9 4
    همیشه مردم در بین شما ها ابزار هستند! هر چیزی که مد نظر شماه و هم فکرانتون هست رو تو دهن مردم میزارید! همه مردم میخوان دست هر نوع سارقی قطع بشه؟؟؟
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    3 8
    درود بر مشایی و احمدی نژاد وبقایی وظریف وفائز هاشمی لعنت بر مخالفان این بزرگمردان
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      4 1
      جزو کدوم قماشی که همه اینا رو باهم قبول داری؟
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    7 0
    دست حسن رعیت و رفقاشم قطع میشه یعنی؟
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    عنصاری باید بدونند صدام بی مورد و بی توجیه به تحریک اوستاهای شما در اون ور اب ان همه خسارت جانی و مالی و.. به کشور زد -ذ ذات استکبار پلشتی و بد سگالی است ساده لوحی هم حدی دارد شماها در اون سوی دریاها سر وسری با اربابتان دارید و دنبال سیر کردن شکم اونا هستید تا مثلا زنده بمانید اما ملت ایران دنبال زندگی سالم و بی غل غش هستند لطف کنید بخیر شماها امید نیست شر نرسانید اون کوپولخان ظریف یانکی هم مهره ای اسبی آسیب زا بمنافع ملی ایران عزیز بوده وهست
  • US ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 1
    بنظر من هدف از احکام شرعی جلوگیری از تکرار جرم و عدم تبدیل آن جرم به جرمی دیگر هست در صورتی که قطع دست ضامن تبدیل آن جرم به جرمی دیگر بخاطر ضایعه دائمی فیزیکی نخواهد بود.
  • محمدایوب IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    3 2
    روزی که قرار بود برای مذاکره بروند روحانی ابن قاجار گفت آب خوردن ما هم به برجام بستگی دارد وخزانه خالیست وانبارهای کالاهای اساسی خالیست هم باید چرخ سانتریفیوژ بچرخد هم چرخ زندگی مردم...........اما............
  • محمدایوب IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    5 1
    بابا جمع کنید هر چند وقت یک بار جوک میگین سگ بازا کلی هال میکنند وقتی شهرداری در بهترین مکانها برای سگها کلینیک اجازه تاسیس میده اینها حرف مفت هست
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      1 2
      اون برای سگ نگهبانه نه سگ مردم ازارتوسط صاحبش
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    4 2
    متاسفانه برای یک مسولیت ساده به یک کارمند هزار مسیر تایید و ارزشیابی دنبال میشود ولی در انتخاب مسولیین بالای کشور تقریبا با توصیه و لابی مسولیتها به اسانی واگذار میشود. چطور مسولیتهای اقتصادی به کسانی واگذار میشود که هیچ تعهدی به مقاومت اقتصادی کشور ندارند و خواسگاهشان تسلیم کشور است؟
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 3
    باید از سرقت سوم شروع به قطع انگشت شود در صورت هر تکرار یک انگشت قطع شود
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    قانون واقعا مشکل دارد مگر زندگی یک روستایی چقدرمیارزد که تا بیست میلیون تومان درزدی از او نباید پیگرد داشته باشد
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    3 1
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 2
    اقا تورو خدا این قطع انگشتان سارقین رو اجرا کنین چرا حاصل یک عمر تلاش باید یک شبه بره بعد طرف اگه بگیرن با کمال پررویی بهش میگن چندتا سابقه داری میگه هفت تا افتخار میکنه
  • حسن IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 2
    یکی برای همیشه باید زجر بکشه بجاش کاش میشد مدت حبسشونو زیاد کرد
  • FR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 3
    در مورد قطع دست که ظاهرا نمایندگان مجلس بامطرح کردن برخی موضوعات حاشیه درست میکنند و بهانه بدست معاندین ...
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    5 0
    تا زمانیکه سارقان بیت المال مسیولین کارکنان وابستگان شیفتگان ژن های برتر لقاها اقازاده ها خودی را قطع ید نکنید حق ندارید حتی یکنفر از سارقان عادی را که همینها باعث وبانی سارق شدنشان شدنند را قطع ید کنید
  • masoud IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    3 3
    قطع دست بهترین راه حل جمع شدن دزدی هاست
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    7 1
    کاملا مخالفم با قطع دست. با قطع دست طرف از زندگی ساقط میشه خواهران سارق انگشت نما میشن کسی با اونها ازدواج نمی کنه. بجای این کارها بروید در حوزه اشتغال نرخ حق بیمه و مالیات را به ازای هر استخدام کارگر کم کنید. واقعا قطع دست زیبنده شرایط امروزه نیست.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 2
    ببینیم تعریف کنیم
  • رضا NL ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 9
    منتظر اجرای قانون قطع ید دزدها هستیم، اوباش و دزدها شهرهای بزرگ را تبدیل به جنگل کردن حتی در روستاها و باغات از دست دزدها کسی آسایش نداره .
  • علی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 0
    در شرایط اقتصادی اجتماعی امروز ، برخورد قاطع با سارقین نیاز به تأمل بیشتری دارد ، باید همه جوانب امر را دید. وقتی که کرایه خانه ی یک واحد ۶۰متری در یک شهرستان کوچک شده ۱۵۰میلیون تومان پیش و ماهیانه ۴میلیون ! در واقع دزد های بزرگ چنین صاحب خانه هایی هستند ، نه فقط آن سارقین کوچه و خیابان. اگر قرار است دستی قطع شود باید دو دست اینچنین افرادی قطع شود. نه آن جوان بیکار سرخورده از هرجا
  • رضا IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    6 0
    بی عدالتی در سازمان سنجش آموزش کشور ونظام اداری و استخدامی کشور که با سو استفاده از قدرت اکثریت نمایندگان مجلس و وزرای دولت در کشور شکل می گیرد باعث ناامیدی ازبین رفتن رقابت دزدی بیکاری و اینکه افراد بی لیاقت سر کار می‌روند می‌شود و....
  • علی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 1
    یه زمانی شهردار تهران دزدی کرده بود و از ساخت سدها پول کلانی به جیب زد اقای هاشمی از تریبون اعلام کردن اگه سد رو خارجیها میساختن اینقدر میشد حالا ایشون ساخته ومقداری برداشته مگه چی شده اگه همانموقع جلوی اینکار گرفته بودن الان وضع اینجوری نبود دوما افرادیکه دزدی میکنن کارمند نیستن بیکارن دولت یه کاری براشون جور کنه منبع درامد داشته باشن انوقت دست قطع کنه و سگ گردانی تو همه دنیا هست وکسی هم مریض نشده چون واکسن میزنن
  • حقیقت# IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 0
    این درد رو به کجا بگیم که جماعتی با زیر ده درصد که کوچکترین قدم و هزینه ای برای انقلاب و دفاع و امنیت مردم و مملکت نداشته اند ، که برعکس همیشه باعث عذاب و دردسر بوده و هستند !
  • آرش IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    8 5
    صد رحمت به طالبان
  • FR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    5 5
    قطع دست تصمیم بسیار خوبی است به شرط انکه از مسئولانی که به نهوی از بیت المال دزدی میکنند و از اقا زاده ها ! اکثرا یک دستی خواهند شد !
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      11 2
      یه بار موبایلتو تو خیابون بدزدن دیگه از این حرفای توییتری نمیزنی و میشی طرفدار قطع دست دزدها. بهتر نیست پیشگیری کنی؟
  • سعید IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    8 0
    اول از گدا زادهای دیروز وآقا زادهای امروز شروع کنید اگرمردید
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 0
    بابا ول این نگاههای کوته بینانه کنید فردا همین اصلاحاتیها زبونشون ۶ متر میشه به مردم میگن دولت رئیسی=گیر به جوونا .بابا بری اقصاد جلسه بذارین نه بری سگ گردانی
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      1 0
      در خصوص سگ گردانی: چون من قبلا سگ داشتم عرض می کنم. سگها دو غده در انتهای دمشان دارند که برای شناسایی و ردیابی محلشان استفاده می کنند. این غده ها باید هر ده روز یکبار تخلیه شود وگرنه دچار عفونت شده و سگ بیمار میشود. گرچه سگ گردانی الان تو بورسه ولی این راهم در نظر داشته باشید .احتمالا نمی دانستید؟!
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 0
    . البته به شرط اینکه در حق مردم ظلم نشود واقعا شرط بزرگیه ، این همه فسادهای کلان ، این تورم زیاد ، سیستم کاغذبازی و پارتی بازی ، چند دهه فشار ظلم نیست؟!...
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    10 1
    خوب به اسم مردم هرکاری که دلتان میخواهد میکنید
  • علی IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 0
    اگر این سارق و خائن صاحب منصب بود چی جایش در هتل اوین است
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    10 0
    جلوی فساد مسولامونم بگیرین.فقط زورشان به این مردم میرسه.واسه موتور میگیرن.واسه چند تار مو همینطور.واسه هرچی گیر بعد مدیر مسول تو روز روشن 780 میلیون دلارو خورده انگار نه انگار.کو حق مردم
  • DE ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    10 0
    نه تنها مردم به آموزش در ساده زیستی نیاز دارند، برای جلوگیری از خرده دزدیها وضع اقتصادی مردم را ارتقاء بدید. با ضرب و شتم فرزندان، مثل پدری که عاجز در آوردن نون سر صفره است رفتار نکنید. تازه جواب دهبد کسیکه دست ندارد چگونه بایست غذا بخورد و چگونه طهارت بگیرد.
    • CO ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 2
      شما از آلمان ( از ثروتمند ترین کشور های جهان ) تشریف تان را بیاورید به کلمبیا ما به شما همان ساده زیستی که با تکبر و پرخاشسرزنش و به دیگران توصیه میکنید را در اینجا کلمبیا به شما خواهیم آموخت !!
    • CO ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      0 0
      هموطن گرامی خواهش میکنم مرا ببخشید من دیدگاهم در پاسخ به دیگری با پرچم آلمان بود اشتباهی در زیر کامنت شما پاسخ دادم .پوزش میخواهم
  • IQ ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    11 2
    سارق با داشتن دو دست شده دزد حالا فکر کنید بی دست چی میشه یک آدم ناقص که میشه معضل برا خانواده‌ش و باید اونها مکافات دزدی بچه هاشون رو پس بدن اعدامشان کنید بهتره
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 2
    خسته شدیم از این چیزای پیش پا افتاده.
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 0
    اول از خودی های اختلاس گر ، صاحبان پرونده های چند هزار میلیارد تومانی ، رانت بگیران و رانت دهندگان ، بدهکاران نجومی و..شروع و گردنشان رابزنید بعد پله به پله تا آفتابه دزد های گرسنه که دستشان قطع شود
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      1 1
      همان حرف عوامانه همیشگی. هرکس خلاف کرد باید مجازات شود. کلان باشد یا خرد. نمیفهمید واقعا؟
    • ایرانی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      2 0
      IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ می فهمیم ولی مثل این که شما متوجه نیستید. معلومه که همه ی کلان ها رو مجازات نمیکنن. حالا هم میگن اگر از دولتی باشه واقعا مسخره س!
  • غلامرضا جوانمرد IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    5 2
    اول باید ایجاد اشتغال شود . یعنی کار داشته باشند یعنی رفاه حاکم شود . سپس اگر کسی دزدی کرد قانون اجرا شود.
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      5 4
      یعنی هرکس بیکار بود باید دزدی کند و امنیت اقتصادی و فیزیکی دیگران را به خطر بیاندازد؟ ضمنا در ایران کار فراوان است. آنچه که نیست یا کم است "کار پشت میزی" است.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    3 0
    لطفا حتما حتما در مورد مسولان و بستگان اختلاس گر هم این قطع دست اجرا شود
  • ممد IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 1
    وقتی برخی از مسئولین و کسانیکه با احتکار ارزاق عمومی و .... دزدی میکنند واسمش رو تخلف میزارند در حالیکه با جان مردم بازی میکنند بعد هم با وثیقه آزاد میشوند این میشه نتیجه که کار بجایی برسه که دیگه توی خیابان نمیشود از دست زورگیران وسارقین به اموال وعنف وکسانیکه با ارزاق عمومی خون مردم را می مکند ، راحت راه رفت .
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 2
    والا باید کل این افراد دزد رو گردن زد به جای قطع ید
  • نیما IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    3 2
    دست سارقان قطع باید گردد در دوران پیامبر خلفای راشدین و آقا امیرلمومنین هم این حکم اجرا می شد حکم خدا باید اجرا شود زنده باد اسلام واقعی نابود باد شرک و الحاد
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 2
    زبان فارسی به این قشنگی و خوش فهمی من نمیدونم چه اسراری که حتما تخصصی نوشته بشه که هیچ کس هم معنی ان را نفهمه جز اندکی
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 2
    اقای انصاری هشت سال مملکت را غارت کردید دیگه چیزی نمانده
  • رضا IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    5 0
    قالپاق دزد قطع دست حضرات اختلاس گر چند هزار میلیاردی پس چی میشه.
  • علی IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 0
    پس یعنی شما می‌فرماید مشکلات اقتصادی از اختلاس دزدی حیف ومیل بیت المال آقازاده‌ها خارج نشین بی کفایتی مسولین وبی وجدانی بعضی مسولین ممنون از شما من فکر میکردم مشکلات اقتصادی از تحریمهاست
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    3 0
    برخورد با دله دزدها مخصوصا اونایی که زورگیری میکنن واجب و ضروریه. ولی ای کاش دست اون دزدهای کله گنده که اختلاس میکنن هم شامل این شرایط بشه.
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 4
    سنگ بزرگ قطع دست علامت نزدن است چون شما از اروپایی ها می ترسید
  • رضا IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 0
    پس سرقت بانک ملی حدی است دست سارقان باید قطع شود
  • ناشناس IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 0
    مردم از قو قضایی می خواهند سران مفسدان اقتصادی قطع کنند نه چارتا آفتابه دزد
  • غفاری IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 2
    با سلام‌شما رو چه به سگ گردانی.برید دنبال کارهای مهم تر.تخصص دارین به گیر الکی و نابود کردن زمان و وقت.
  • علی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    4 0
    چرابرای اختلاسگران وغارتگران بیت المال و... حکم قطع دست واحکامی ازاین قبیل در نظر گرفته نمیشود
  • احورا باران IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    3 0
    قطع دست رو شروع كنيد اونايى كه هزار هزار ميليارد تومان اختلاس ميكنند
  • کورش NL ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 2
    اگه واقعی باشه عالیه نباید به دزد رحم کرد در مورد سگ گردانی در پارکها جریمه سنگین جواب میده
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 4
    زنده باد سد محمد خاممی درود بر ظریف یک تار موی ظریف به هر چهاصولگرا است میارزد
  • پوریا IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 11
    ترو قرآن دست دزدا رو قطع کنین تا عبرت بشه ،بخدا زن و بچم جرات ندارن تنها حتی توی کوچه برن
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 0
    من خیلی انقلابی ومذهبی نیستم ولی همینو میدونم که تورم گرانی الان صد هابرابر زمان جنگه هشت ساله است چرا ؟ چون اون موقع مقامات کشور آویزون شرق وغرب نبودند
  • مداح اهلبیت IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 9
    سلام و احترام به مدیران و دست اندرکاران سایت وزین مشرق . در برخورد با اشرار و سارقان فارغ از انگیزه انها برای ارتکاب جرم ، بر خلاف اظهارات اخیر در خبر (( حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی با تاکید بر اینکه درباره مجازات سارقان، انتظار مردم اجرای قانون است، خاطرنشان کرد: برای مجازات جرم سرقت آن‌چه در شرع آمده قطع دست سارق است –که- اگر شرایط شرعی و قانونی آن وجود داشته باشد، اجرا می‌شود و این موضوع مورد انتظار مردم نیز است.))) راهکار و مفاد قانونی کافی وجود داشته و قبلا نیز اعلان رسمی شده است . چندین سال است که این جرائم مورد بحث و اشاره موکد مسولان عالی قضایی و ... بوده که متاسفانه در موارد اخیر بزه اشرار دارای رویکرد و گرایشات به سرویس های امنیتی خارجی نیز شده است . آقای املی لاریجانی رئیس وقت قوه قضائیه در سال 1391 در مورد زور گیران و سارقان مسلح اعلام کردند : حسب موازین شرعی و قانونی مصوب، تفاوتی میان بکارگیری سلاح سرد یا گرم وجود ندارد و در حکم محاربه و مجازات آن نیز اعدام است. اقای ملکشاهی رئیس وقت کمیسیون قضایی مجلس نیز در همان تاریخ 1391/9/25 اظهار داشتند : درباره آنچه رئیس قوه قضائیه عنوان کرده است باید اشاره کنم که همین قوانین موجود ما ظرفیت اجرا را دارد و مشکلی در حوزه قانونی نداریم. وی افزود: در زورگیری و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم از این طریق فرقی بین کاربرد سلاح گرم و سرد وجود ندارد و هر دوی آن محاربه محسوب می شود. حال با دارا بودن این بضاعت شرعی و قانونی ، شایسته است مسئولین امر در جهت ارامش و بهداشت روانی جامعه و حذف اهرمهای دشمنان نظام ، سریعترین اقدام قانونی و جهادی را اجرایی نمایند. جزاکم الله خیرا
  • علی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    4 0
    اول قانون را در مورد مسئولان خائن و خودفروخته که این همه خیانت و جنایت مرتکب شدند اجرا کنید تا حساب کار دست این خرده پا ها اید وگرنه وضعیت همین است
  • اسماعیل IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 0
    بنظرم باید هرچه سریعتر کوپن اقلام اساسی مثل زمان جنگ به مردم داده بشه. ما واقعا نمی توانیم روغن بخریم و به بقتال و سوپری و تمام مغازه دارهای شهر بدهکاریم. آقایان نماینده گان این وضعیت معیشت در شان و منزلت یک ایرانی نیست.
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 1
    با این شرایط 13 گانه قطع دست یعنی ای دزدهای محترم خیالتان راحت بفرمایید راخت باشید
  • ناصر IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    9 10
    حجاب وپوشش یک امرشخصی است و هیچ کسی نمی‌تواند برای مردم حدومرز تعیین کند
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      6 2
      امر شخصی!!! بله اگه تو خونش باشه امر شخصیه ولی تو اجتماع اثرش جمعیه
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 1
    کاش میشد با زیرپوش بریم خیابون.
  • سید جلال فاطمی IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 3
    قطع دست واقعا عالی است دزدی کمتر میشه
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 1
    بالاخره حقوق بشر اجازه داد ؟ حقوق بشر به یه آمریکایی ها اجازه می دهد با زانو نفس آدمها رابگیرند اما به شما اجازه نمی ده سارق مسلح را تا کلانری ببرید!
  • نیما IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 4
    ۱۴۴۳ بدن خودمه لباس خودمه خیابان چی ؟ خیابان هم مال خودته ؟ امربه معروف و نهی از منکر واجب است اما به شرطی که احتمال بدهیم مقداری اثر کند
  • محمد IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 2
    امیدوارم این قانون قطع دست اجرا بشه تا این سطح از دزدی و زورگیری کم بشه خیلی داره زیاد میشه امیدوارم حرف نباشه و عمل کنند
  • نیما IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 2
    ۱۱۳۵ این موضوع به ماربطی ندارد میخواستن سرقت نکنن حکم اسلام باید اجرا شود دیروز امروز آینده ۱۴۰۰ سال پیش ندارد
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    4 0
    خب بسم الله از کسانی شروع کنید که هر روز یک جور اختلاس و دزدی میکنند
  • علی SG ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    4 0
    اگر نسبت به اختلاس‌گران دانه درشت چندهزار میلیاردی و زالوهای اقتصادی که معیشت چند میلیون نفر رو بازیچه امیال شیطانی خود کرده‌اند بجای جریمه نقدی و برگرداندن مال دزدی و زندان طویل‌المدت، اعدام در نظر گرفته بشه دله‌دزدها حساب کار میاد دستشون و نیازی به قطع دست پیدا نمیشه
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 2
    می گن آمار دزدها تو دنیا حدود ۲ در صده اما همین دو در صد ببینید چقدر نا امنی در دنیا ایجاد کرده اند چقدر باید قفل بسازند چقدر گاو صندوق وحفاظ ودور بین ونگهبان و پلیس ومحکمه وزندان و مال تلف شده که هیچوقت پیدا نمی شود به نظر شما کدام قانون بهتر جلوی این همه اتلاف را می گیره؟
  • نیما IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 1
    تازه اگر حکم قطع دست در این دنیا اجرا بشود خدای متعال در اون دنیا با سارقان بهتر تا خواهد کرد
  • DE ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    3 0
    جلوی فقر را بگیرند جلوی اختلاسگر را بگیرید جلوی حق خوری بگیرید بهشت اجباری درست نکنید ساعت 4 صبح صدای درست اروده نکنید سارقان شاید خانوا ده داشته باشند برای خانواده انها با این عمل ها مشگل درست نفرمایند
  • CA ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 1
    سارقان: قطع دست. اختلاس گران کلان: تفریح و خندیدن به ریش مردم، حتی اگه ظاهرا در حال گذراندن دوره محکومیت باشن.
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 2
    من خودم چادری هستم. فصل گرما که می شود و برای کار ضرور یا غیر ضرور بیرون می روم با اینکه سعی می کنم نهایت لباسهای مناسب تابستان را به تن کنم باز هم بعضی روزهای بسیار گرم واقعا اذیت می شوم. ولی بعد رو به آسمان به خداوند می گویم این اندک را به عنوان جهاد در راه خودت از من بپذیر.
  • پیروزه IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 9
    طرح بریدن دست دزد باید زودتر انجام می شد بابا مردم دیگه خسته شدند تا کی باید اموالی که سالها زحمت کشیدند بدست بیاورند با یک بار دزدی از دست بدهند
  • GB ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    3 3
    با وحشیگری و نقص عضو کردن مردم جلوی دزدی و فساد گرفته نمیشه؟ چرا دست مسئولین دزد رو قطع نمیکنید تا مردم خوشحال بشن؟
  • محمد IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    102 0
    موافقم اول از سارقان و غارتگران بیت المال مسلمین شروع کنید
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 0
    دزدا یا دله دزدا!!
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 2
    به خاطر رضای خدا این قانون مبارزه با سرقت را با قید سه فوریت به تصویب برسانید تا مردم در امان باشند
  • ناشناس IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 3
    من تا حالا ندیده و نشنیده ام
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    2 0
    پس اول از قطع دست بانک ها و دزدها بخاطر سرقت اموال ده ها میلیون کارگر و کشاورز و فقر جامعه
  • گروگان IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    2 0
    به نظر من نه تنها سارقان بلکه اختلاسگران. بیشتر کارمندان بانکها. بچه های آقا زاده ها که تا مفرغ دستشان تو جیب ملت هست
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    0 1
    سگ گردانی کاری به دین داری و غیر دین داری نداره، یک انسان عاقل براش مهمه که پارکی که خودش قدم میزنه یا بچش اونجا بازی میکنه آلوده به هزاران انگل و بیماری مشترک بین انسان و سگ و یا هر حیوانی نباشه.لطفا به دغدغه مردم توجه ویژه ای بشه!
  • IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    0 1
    اقای مشاور شما بودید که ظریف مشاوره میداید ومیدان ودپیلماسی رو به رو هم قرار داداید وباعث شهادت سردا ر عزیز ما شداید شما بودید که مالک اشتر به شهادت رسید.. بس کن اقا چقدر حقوق میگرفتید در دوران روحانی وظریف حال چیز دیگی می کوید
  • زهره IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    7 0
    فقط می تونم بگم که بترسید
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    1 1
    به فتوای بسیاری از مراجع از گذشته تا کنون اجرای بعضی حدود با اجازه امام معصوم باید باشد نه امثال اقای غضنفر ابادی
  • Exi IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    0 2
    طرف گفته برای هیجان دزدی میکنم!!! معلومه یه مدت حبس جوابگو نیست براش.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    1 0
    دزدان سابقه دار، موبایل قاپ، دزد خودرو و اینگونه افراد که از دزدی دست بر نمیدارند باید فقط با پابند الکترونیک آزاد شوند تا تحت کنترل باشند و جرات دزدی نداشته باشند ، و اگر دزدی ای صورت گرفت ابتدا وضعیت مکانی آنان چک شود. مورد دیگر هم مواد فروش ها هستند که باید با پابند الکترونیک آزاد شوند تا محل های احتمالی تهیه و فروش مواد راحت تر کشف شود
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    0 0
    انصاری مجددا نیز می‌گوید: به صورت کلی اگر از من سووال کنید آیا ما توان مقابله با تحریم‌ها را داریم؟ از دیدگاه بنده، بله می‌توانیم تحریم‌ها را تحمل کنیم. ما چهل سال مقاومت کردیم حالا هم می‌توانیم اما مقاومت ما، مقاومت پرهزینه‌ای است.[ ایشان کجا از مقاومت انتقاد کرده اند ؟! گفته اند مقاومت هزینه دارد
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    1 0
    با توجه به شرایط قطع دست در سرقت
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    2 0
    من مالم رو دزذیدن سال91بیست میلیون تومن اما راضی نیستم دست انسانی رو بخاطر دزدی قطع کنند
    • DE ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      1 1
      خب عمو دیگه بالاتر از کشتن انسان که نیست میتونی دیه بگیری از قصاص صرف نظر کنی مگه اصلاح طلبها برا دوستشون شهرتار سابق 10 میلیارد جمع نکردند که زنش را کشته بود تا اعدام نشه الان هم شده باز مشاور اصلاح طلبها.معلوم نیست چه اطلاعاتی اون زن از اینها داشت که بایست کشته میشد و معلوم نیست چه اطلاعی این شهرتار سابق زنکش از این ها داره که 10 میلیارد براش جور کردند. چه اوضاعی دارن اصلاح طلبها هرجا رسیدند فقط اغتشاش کردند و رفتند. ولی من خودم اعتراض دارم به وضع ایران جدا آزادی نیست آدم اصلا اختیار نداره یه ذره زن خودش را بکشه تندی پلیس میفرسن. مسخره ها مکگه زن شماست . زن خودمه خودم میدونم چه موقع سرش را ببرم یا گوله بزنم تو قلبش
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    1 11
    باید قطع دست سارقان و زور گیران در ملع عام باشد البته اعدام و زندان هم دریغ نگردد از اونها که دیگه...
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 0
    حجت الاسلام غضنفر آبادی ، یعنی انشاالله قرار دست اختلاس گر ها بریده بشه یا دست چهار تا دزد که به خاطر گرسنگی دزدی کردن رو می خواید قطع کنید .
  • هیئت علمی IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 0
    ضمن احترام به آقای انصاری. شما سالها معاون اقتصاد دیپلماسی کشور بودی. همگان و همه ما دانشگاهیان معتقدیم در توان شما این کار نبود. استعفا می دادید و اجازه می دادید کس دیگری این کار را انجام دهد. آقای ظریف هم اذعان به این موضوع کرد. حالا اجازه دهید مصلحت مملکت در دست دیگری است که اسلوبش با شما متفاوت.
  • حاج IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    اقا قبل اینکه دست کسی رو قطع کنید اول اطلاع رسانی کنید بترسونید چون انقد شل گرفتید طرف درکی ازین بدبختی و بلایی ک قراره سرش بیاد نداره اول باید چند سال هشدار بدید
  • حسین IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    خبرگذاری محترم مشرق نیوز خواهشا قطع دست سارقان را پیگیری کنید و انجام بشه ، حکم الهی اجرا بشود به نفع جامعه هستش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس