حزب اعتماد ملی نمایه

سعید حجاریان می‌گوید اصلاحات صندوق‌محور مُرد و قائم مقام حزب اعتماد ملی تأکید دارد که اصلاحات باید صندوق‌محور باشد. حل این تعارض از بزرگترین تکالیف جریان اصلاحات است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

پدری که شهید شد، پسری که منتقد شد

داستان تلخ پسر شهید بهشتی

داستان تلخ پسر شهید بهشتی/ فلسفه اسلامی در بعد دنیوی عقب‌تر از فلسفه غرب است!

علیرضا بهشتی، فعال اصلاح‌طلب و فرزند شهید بهشتی اخیراً طی اظهاراتی در مراسم بزرگداشت آن شهید در مؤسسه مطالعات دین و اقتصاد گفته است:

"شما در شرایطی زندگی می کنید که همه از بحرانی بودن و سلسله بحران هایی که بر جامعه ما حاکم است آگاه هستید و نیازی به کتمان نیست. هرکدام از ما کم و بیش با بخش‌هایی از این بحران‌ها به طور رومزه درگیر هستیم. طبیعی است که این سؤال پیش می آید که چرا چنین شد؟"

به گزارش جماران،‌ او می‌افزاید: انقلابی که برای دستیابی به آرمان‌های بیش از 150 ساله مردم ایران شکل گرفته بود و در تداوم جنبش‌ها و نهضت‌های دیگر موفق شد که نظام استبدادی را سرنگون کند و آرزوی تحقق عدالت، آزادی و استتلال را داشت، چرا به چنین حال و روزی افتاده که مردم ما هیچ کدام از این مطالبات را تحقق یافته نیابند![1]

*"سیاه‌نمایی" گزاره‌ای است که طی یک دهه اخیر تبدیل به قاتق نان اصلاح‌طلبان ستادی و خاصّه فعالان فتنه 88 شده است و روزی نیست که مردم کلامی درباره بدبختی و مصیبت از لسان اینان نشنوند و نخوانند. بدرفتاری ناجوانمردانه‌ای که البته کتمان پیشرفت‌ها و دست‌یافته‌های انقلاب اسلامی نیز جزو مقوم آن شده است.

درباره اظهارات بهشتی اولا باید دانست که ایران اسلامی به اثبات سند و عقلانیت با هیچ بحرانی مواجه نیست. ضمن اینکه با بن‌بست هم مواجه نیست.

مشکلات کشور نیز اموری عادی هستند که در همه حکومت‌های جهان مبتلی‌به محسوب می‌شوند و عملا کشوری نیست که با تورم و فساد و... مواجه نباشد.

اساسا باید دانست که بحرانی جلوه دادن شرایط کشور و بزرگ‌نمایی از مشکلات نیز بخش سوم پازل اشاره شده در بالاست.

جالب آنکه مثلا آقای بهشتی دقیقا 3 سال قبل نیز مدعی بود که جمهوری اسلامی ایران با پارادایم جنبشی "نان" مواجه است![2]

برای درک بهتر رفتار این افراد در "پروژه سیاه‌نمایی" باید بدانیم که آنها زمانی مدعی بروز پارادایم نان در ایران بودند که با گرانی‌های امروز مواجه نبودیم، ایران در جایگاه هجدهمین اقتصاد جهان قرار داشت و نرخ دلار 4 هزار تومان بود.

پس امروز حرجی به اینان نیست که همچنان القا کنند ایران در بحران است!

در مقابل اظهارات بهشتی همچنین باید دانست که ایران امروز اولا در مسیر رفع مشکلاتش قرار دارد، همچنان ارزان‌ترین نان و سوخت و مالیات جهان را به شهروندانش ارائه می‌کند، فساد سیستماتیک ندارد و در مسیر عدالت و اخلاق نیز پیشرفت‌های شگرفی داشته است.

و در یک کلام همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز تصریح کردند "مایه افتخار و مباهات اسلام" است.

اینکه چرا آقای بهشتی و دوستان ایشان بر خلاف واقعیت و عقلانیت و البته بر خلاف مسیر "شهید بهشتی" حرکت می‌کنند، سوالی است که ما پاسخ آنرا بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

اگرچه تأکید می‌کنیم که ریشه بسیاری از انگیزه‌های بدخواهانه علیه نظام اسلامی را بایستی در کار ناتمام فتنه‌گران سال 88 و البته توطئه فرماندهان فتنه اقتصادی جستجو کرد!

***

"صندوق رأی" مرده باد یا زنده باد؟!

داستان تلخ پسر شهید بهشتی/ فلسفه اسلامی در بعد دنیوی عقب‌تر از فلسفه غرب است!

اسماعیل گرامی‌مقدم، قائم مقام حزب اعتماد ملی در بخشی از یک مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی گفته است:

"جریان اصلاحات برای اینکه بتواند در معادلات سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار باشد باید صندوق محور و جامعه محور باشد و برخلاف کسانی که معتقدند جریان اصلاحات نباید برای کسب قدرت تلاش کند معتقدم این اتفاق باید رخ بدهد. جریان اصلاحات اگر بتواند در قدرت حضور داشته باشد بهتر می‌تواند اهداف خود را در زمینه‌های مختلف به نتیجه برساند. نمی‌توان شرایطی را در نظر گرفت که یک جریان سیاسی بیرون از قدرت باشد اما ادعا کند که می‌تواند نیازها و مطالبات مردم را نمایندگی کند."[3]

*این اظهارات ظاهرا آوانگارد در حالی است که سعید حجاریان بعنوان معلم و تئوریسین سیاسی اصلاح‌طلبان، پس از رفتار جمعی چپ‌ها در تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 طی یک توییت صراحتا نوشت: "اصلاحات صندوق محور مُرد! اما قبل از تدفین شکوهمند باید به اتاق تشریح برده شود تا علت مرگ روشن شود. آیا مرگ به علت کهولت سن بوده است یا می توان رد پای قاتل یا قاتلانی را پیدا کرد؟"[4]

در واقع اکنون آقای گرامی‌مقدم باید خیلی صریح و البته صادقانه به مردم و مخاطبان اصلاحات توضیح بدهد که حزب اعتماد ملی برای این پارادوکس بنیادی در اردوگاه جریان چپ چه راهبردی دارد و آیا اساسا آقایان خود را در قد و قامتی می‌بینند که مقابل سعید حجاریان و حجاریانیست‌ها قد علم کنند و بگویند که با آنها درباره مرگ صندوق‌محوری مخالف‌اند؟!

لازم به ذکر است که حزب اعتماد ملی در کنار چند حزب چپ دیگر در جریان انتخابات 1400 تصمیم ستاد اصلاحات برای تحریم انتخابات را برنتافتند و در قالب ائتلاف جمهور در انتخابات شرکت و از نامزدی آقای همتی حمایت کردند.

اما همانطور که شترسواری دولادولا نمی‌شود؛ مواضع بنیادی هم در سیاست بایستی بصورت صریح و شفاف بیان شود. نه اینکه یک نفر در گوشه جریان اصلاحات بگویند زنده‌باد صندوق رأی اما کسی در سمتی دیگر فریاد "مرده باد صندوق رأی" سر بدهد. و البته کفه ترازو هم به سمت مرده‌بادها سنگین باشد!(اشاره به تحریم رسمی انتخابات 1400 ازسوی ائتلاف جبهه اصلاحات)

تعیین تکلیف این اختلاف نظر راهبردی از اهمّ موضوعاتی است که در جبهه اصلاحات بایستی تعیین تکلیف شود.

***

فلسفه اسلامی در بعد دنیوی عقب‌تر از فلسفه غرب است!

داستان تلخ پسر شهید بهشتی/ فلسفه اسلامی در بعد دنیوی عقب‌تر از فلسفه غرب است!

آیت‌الله مصطفی محقق داماد، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری کتاب ایران پیرامون "فلسفه اسلامی" و فلسفه غربی گفته است: به عقیده من فلسفه اسلامی از یک جهت جلوتر از فلسفه غرب و از یک جهت عقب‌تر از آن است. از بعد متافیزیک جلوتر است ولی از بعد فلسفه دنیایی به این معنا که سر سفره زندگی امروزه ما باشد، عقب‌تر از فلسفه غرب است.
او سپس در پاسخ به این سؤال که "پس اینکه فلسفه غرب با سنت‌های مختلف گفت‌وگو دارد اما فلسفه اسلامی ندارد به همین علت است؟" تصریح می‌کند:

"بله. زیرا فلسفه اسلامی بیشتر تمرکزش روی بعد متافیزیک است و متافیزیک روی شام و ناهار امروز بشر ترجمه نمی‌شود. اما فلسفه غرب اینگونه نیست. مساله دیگر این است که در اسلام یک بعد فقاهت مطرح شد که سیاست به فقها و متکلمین واگذار شد و فلسفه سیاسی به فقه و کلام منتقل شد اما در مسیحیت اینگونه نشد."[5]

*ما از بعد نظری با این اظهار نظر پیرامون فلسفه اسلامی و ابراز اینکه نسبت به فلسفه غرب عقب‌مانده و رویکرد این‌جهانی‌اش ضعیف است، مخالفیم.

چه اینکه موفقیت انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ع) بعنوان یک فقیه فیلسوف حکایت از رجحان فلسفه اسلامی در عصر حاکمیت فلسفه غربی بر جهان بود.

رجحانی که بعدها برگ و بار بیشتری هم داد و نشان داد که مانیفست این‌جهانی فلسفه اسلامی چه دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های امنیت و اقتصاد و سیاست و عدالت دارد و چگونه می‌تواند در ظرف کمتر از 4 دهه به یک هژمون بزرگ در جهان تبدیل شود. همانطور که در اعصار گذشته هژمون برتر جهان بود.

در واقع ما باید بپذیریم که آنچه امروز از پیشرفت‌های بزرگ نظام اسلامی و امیدهای پیش رو می‌بینیم تماما منبعث از "فلسفه اسلامی" است زیرا انقلاب اسلامی مولود فلسفه اسلامی و نقاشی دست فلاسفه چیره‌دستی همچون امام خمینی، آیت‌الله خامنه‌ای، علامه طباطبایی و شهید مطهری است.

دقت شود که استدلال عمومی ما برای رد آنچه آیت‌ا... محقق مطرح می‌کند اینست که مابه‌اِزای فلسفه اسلامی نشان می‌دهد که در مقولات این جهانی و دنیوی، اتفاقا این فلسفه اسلامی است که توانسته با تبلور و تعیّن و تجسّد در قامت انقلاب اسلامی نشان دهد که چگونه کیلومترها جلوتر از فلسفه غربی در حرکت است.

چه اینکه اگر بپذیریم حکمرانی و سیاست والاترین و بارزترین عرصه بروز فلسفه است؛ کارنامه حکمرانی در غرب چیزی جز مالیات سنگین، فساد سیستماتیک، خونریزی، استثمار و گرسنگی رهاوردی نداشته است.

در بحث گفتگو و مکاتب مختلف نیز میزان گفتگوی بیشتر این یا آن؛ یک گزاره نظری است نه فلسفی که البته ما از بعد نظری با این گزاره هم مخالف و معتقدیم رستاخیز گفتگو و مکاشفه میان مکاتب فلسفی صرفا در وادی مباحثات فلسفه اسلامی با سایر مکاتب فلسفی نهفته است نه در تخاطب فلسفه غربی با سایر مکاتب. چه اینکه این فلسفه اسلامی بوده که نشان داده است چنته پری در مباحث این‌جهانی و آن جهانی دارد.

در این باره انتظار است که فلاسفه، رجال دانشگاهی و فعالان عرصه فلسفه اسلامی اقتراح بیشتری داشته باشند و دستاوردهای فلسفه اسلامی را در جهاد تبیین شرح کنند.

محقق داماد پیش از این در اظهارات دیگری گفته بود که امروز پرچمدار صلح، آشتی و دوستی مسیحیت است!

***

1_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1557048

2_ mshrgh.ir/867289

3_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/detail/337369

4_ https://fararu.com/fa/news/493676

5_ https://www.ibna.ir/vdccx1q1e2bqis8.ala2.html

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 136
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    28 38
    پسر شهید بهشتی که پدرش به هیچوجه خود و شرف و ایمانش را حتی به خاطر انقلاب نفروخت دروغ نمی گوید
    • مجتبی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      32 15
      گیرم پدر او بود فاضل / از فضل پدر او را چه حاصل
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      20 4
      این روزها که چهره امام خمینی هم تحریف می شود تعجبی ندارد که چهره شهید بهشتی را منتقد انقلاب اسلامی معرفی کنند، اما بدانند که شهید بهشتی یک عالم غربشناس و دنیا دیده و عاشق امام و انقلابی بود، او در همان ابتدای پیروزی انقلاب خطاب به قبله آمال غربپرستان یعنی آمریکا می گوید: ای آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر!!!. این چهره حقیقی شهید بهشتی است و اما علیرضا بهشتی کجای مواضعش به پدر رفته که این یکی رفته باشد؟؟؟
    • AE ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      19 7
      بله درست مانند پسر نوح
    • DE ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      17 6
      حیف که من سواد این چیزها را ندارم و سر در نمی آورم ولی از دوستان مخلصی که در این سایت قلم فرسایی مینمایند و یا از کاربران حاذق دست به قلم انتظار اینستکه جدولی یا لیستی مقایسه ای از مواضع شهید آیه الله بهشتی در مورد امریکا و کلا امپریالیسم کاپیتالیسم و نظرات علیرضا خان تهیه گردد تا سیه روی شود آنکه در او غش باشد. باشَد ؟ ممنون. راستی چرا مردم شهید داده هنوز بر آرمانهای امام رض و خط امام رض مانده اند و بیشترین هزینه ها برای انقلاب را پرداخته اند و کمترین انتظارات را دارند لیکن ااصلاحطمعکاران سیاه کار همیشه طلبکار و دو قرت و نیمه شان باقی و بیشترین درآمدهای میلیاردی را در این ۴۳ ساله ازآن خود کرده اند. و بالاترین پست ها و مدیریت ها را داشته و اکثرا خوارج درس خوانده اند.منظور اکثرا خارج درس خوانده اند. راستی جمع لغت خارج چی میشه خوارج یا خارجه ها؟
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      1 1
      باید چشات رو ببندی
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      13 7
      پدرش نفروخت اما خودش خوب فروشنده ایه
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      14 7
      مگر همین شهید مطهری ایمانش را فروخته بود که علی مطهری را گذاشت و رفت؟ پسر شهید بهشتی هم به همین سیاق مایه ننگ پدر شهیدش است. این آدم به جز دروغگویی و ریزه خواری مفسدین فی الارض سیاسی و اقتصادی کاری یاد نگرفته است. حالا هم متأسفانه گرفتاری های مالی دارد که دوباره به عرصه اظهار فضل زیادی پا گذاشته است و گرنه بیچاره را ولش که آبروی نام شهید بهشتی را بیشتر نبرد برای خودش بهتر است.
    • DE ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      19 1
      اول انقلاب بود بنده با یکی از سران گنده ضد انقلاب بحث میکردم‌ در خیلی از موضوعات .او حرف بسیار جالبی زد گفت ما نیروی خود را برای خراب کردن انفلابیون شکنجه شده توسط ساواک یا زندانی های زمان شاه و مبارزین نمیگذاریم‌ زیرا اگر اینها خریدنی بودند شاه و ساواک میخریدنشون و اگر بنا بود جابزنند با شکنجه های ساواک جامی زدند و‌اگر بی ایمان بودند بریده بودند . پس ما با افرادی بسیار قرص و محکم طرفیم لذا نیرویمان را بایستی روی فرزندان آنها بگذاریم بعد پدر دنبال بچه اش و خط بچه اش میرود لذا بسیاری از آقا زایده ها را خود ستون پنجم و امریکا به مردم تحمیل کردند. حالا چرا این ضد انقلاب اینطور میگفت زیرا این روش به اندازه تاریخ بشر قدیمی است و اتفاقا کار ساز است . لذا مسوولینی که در رده های بالا مشغول کار هستند اعضای خانواده آنها اجازه دوتابعیتی شدن و خارج مقیم شدن و آقازائده بازی کردن نباید داشته باشند. بیشتر از خود مسوولین بایستیم آقازایده ها باشید
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      9 0
      در جواب ۰۷:۳۷: آره دقیقا پسر نوح هم همین طوری بود
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      9 0
      علیرضا بهشتی و این نظر دهنده جوابشان این است به همان دلیلی که تمام دشمنان و قاتلان پدرش از منافقین تا امریکا و لیبرالها و مالک ریگی و بنی صدر و بیبیسی و بن اره از سال 88 به بعد تماما با او و دوستانش در یک جبهه و موضع بر علیه ایران و انقلاب قرار گرفتند
    • حجت IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      6 0
      ملا پسرش را نصیحت می کرد که در قیامت پرسند که عملت چیست، نپرسند که پدرت کیست
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 0
      شما با پرچم آلمان سواد نداری و قضاوت ناحق و ناصواب را خوب بلدی
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 1
      داداشی که با پرچم آلمان یه چیزی الکی پروندی. عزیز برادر اشتباه میزنی. آقازاده شما کجا ؟ آقا زاده شهید بهشتی کجا ؟ امثال شما اگر شهید بهشتی الان در قید حیات بودند چه وصله پینه هایی که امثال شما به ایشان نمیچسباندید@. حتما خودتو اصلاح کن و الکی از قول مثلا" ضد انقلاب " مطلب بی ارزش و بی محتوا برای لاپوشانی و خودنمایی ارایه نکن و با این نظرات پوشالی خودت را بیش از این فریب نده
    • حاج حسین IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 0
      تو داری شرافت را برای کی می فروشی؟ او که با بدان بنشست و به هرحال راه دشمنان پدرش را پیگرفت و مثل همانها .... یعنی با عناوینی (در خارج): شبکه های فارسی غرب و صهیونیسم و سلطنت طلب و عجوزه های تیرانا نشینان و در داخل با عناوینی چون اصلاح طلب و کارگزار و غربگرا و... مشغول سیاه نمایی و حمله به امید مردم است که چه بداند و چه داند دارد به دشمن خدمت می کند.
    • DE ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 0
      پسر نوح ع با بدان بنشست- خاندان نبوتش گم شد / سگ اصحاب کهف روزی چند- پی نیکان گرفت و مردم شد./// پسر خوب با غربگدا بنشست- اهداف مقدسش گم شد/ چند سالی به انگلیس رفتش - چون که بازگشت کژدُم شد
    • DE ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      0 0
      ۱۹:۴۳ - شما با پرچم آلمان سواد نداری و قضاوت ناحق و ناصواب را خوب بلدی// ممنون از محبت شما. قبلش فکر میکردم هیچی بلد نیستم ولی الان میبنم نه بابا شما تایید کردی و گفتی " حداقل قضاوت ناحق و ناصواب را خوب بلدی" ...خب بالاخره آدم که نمیتونه در همه رشته ها سرآمد باشه خود قضاوت ناحق و ناصواب کم نیست .والا به جان جان کریه . باش میتونم هزارتا روزینامه غربگرا و روزینامه اصلاح طلب راه بندازم. کم سرمایه ای نیست قضاوت ناحق و ناصواب.بعضی وقتها آدم از داشته هاش غافل هست تا وقتی که یه نفر به اون داشته ها پی ببره . این سرمایه عظیم قضاوت ناحق و ناصواب کلا زیر بنای روزنامه هایی مانند شرق و امثالهم است .باید همکاری را با آنها آغاز کنم درآمد خوبی داره مصی علی نژاد هم همین مسیر را رفت.
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    17 3
    هیجدهمین اقتصاد جهان ؟ ؟؟؟؟ کی اونوقت؟
    • DE ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      6 2
      چندمین اقتصاد جهان را ایران تعیین نمیکند که به خودش بتواند کاپ اخلاق بدهد منظور کاپ اقتصاد بدهد. موسسه های غولپیکر معروف جهانی مشخص میکنند تا اعتبار سنجی شود و تجار و سرمایه گذاران خارجی و دولت های خارجی بدانند با چه کشوری و چه اقتصادی طرف هستند . حالا اینکه اصلاحطمعکاران حقوق نجومی میگیرند و همه در بهترین جاها با بهترین حقوقها استخدام هستند و مردم گرسنگی میکشند ربطی به چندمین اقتصاد دنیا ندارد بلکه این مقوله عدالت اجتماعیست
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    18 11
    پسر نوح ....
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      14 12
      غربگداها در خانواده علما هم زیاد شده اند باید دولت انقلابی دستگیر و محاکمه کند.
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      5 9
      ملاک وضعیت فعلی افراد است چه بسا خود آقای بهشتی هم اگر
    • حجت IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      3 1
      آخه ، شهید بهشتی اگه دنبال دنیا بود که بهترین شرایطو آلمان داشت. حداقل یکی دیگه رو مثال میزدی منافق
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    14 11
    ایشان باید در کلاس های استاد رائفی پور شرکت کند.
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      4 3
      استاد رائفی پور !!!!!!! خخخخخخخخخ
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    6 19
    واکسن هایی که توسط دولت بنفش به مردم زده شد موجب گردیده مردم از انقلاب و اسلام فاصله بگیرند.
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    11 12
    دانشمندان جوان باید به تکنولوژی پهباد های غربگدا زن و اصلاحات زن دست پیدا کنند تا در خیابان ها بد حجاب ها و غربگداها و اصلاحاتی ها را نشانه گرفته و نابود کنند.
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      20 7
      ریشه نابسامانی اقتصادی دولت بی حجابی است که باید توسط دولت و مجلس قاطعانه و با با دستگیری و محاکمه سخت برخورد شود.
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      4 4
      ریشه نابسامانی اقتصادی بی حجابی است !!!!!!!!!!!!!! فکر نمیکنید که بر عکس اظهار فضل فرمودید ؟
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    5 1
    آدمای باسوادتری بزارین براینقدهاتون
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    10 6
    غربگدا ها جایی در ایران ندارند و باید مانند سروش دباغ اریران را ترک کنند و در دانشگاه های کدخدا تدریس کنند.
  • محسن MD ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    13 7
    آقایان ناراحت میشند چرا تا کسی حرفی می زنه بلافاصله انگ فتنه گر را به او می چسبایند
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    9 6
    دولت انقلابی باید هزینه های غربگداها را آنقدر بالا ببرد تا ناگزیر شوند از ایران بروند.
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 11
    اگر آیت ا.. بهشتی به جای آلمان در مساجد روسیه یا چین فعالیت میکرد امروز پسر خلفی داشت.
  • رسول عباس زاده IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 0
    داداش من دوختی و پوشیدی منظور ظلم ودزدی هست نه فرموده که در سر قبر کسی نوشته کرسنه بو
  • مورخ ایرانی IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 1
    رشد سیاسی و عقلانی جامعه، در گرو همین تفاوت در دیدگاههاست. اگر همه قرار باشد از یک زاویه به یک پدیده نگاه کنند که بشر از ده هزار سال پیش تاکنون درجا میزد. از نظر من هم آقای بهشتی درست میگوید و هم شما؛ چرا که طرز نگاهتان به سوژه موردنظر متفاوت است.
  • حسام IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    3 6
    درباره اظهارات بهشتی اولا باید دانست که ایران اسلامی به اثبات سند و عقلانیت با هیچ بحرانی مواجه نیست. ضمن اینکه با بن‌بست هم مواجه نیست
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      4 1
      احسنت. بحران های جمعیت و ریزگرد و آب و محیط زیست و سرماه گذاری و صندوق های بازنشستگی و ... بحران های جدی نیستند و در دولت انقلابی به زودی رفع میشوند.
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    7 1
    ساده انگارانه است اگر فکر کنیم دشمن فقط برای بیت منتظری و رفسنجانی برنامه داشته است و به هیچ بیت دیگری نفوذ نکرده است
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    5 3
    تورم شدید در غرب و صدها نوع فساد و بی اخلاقی و بی خانوادگی و حرامزادگی در جامعه غرب نتیجه و خروجی همین بعد دنیوی فلسفه غرب است. خجالت بکشید جناب فرزند ناخلف
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      4 1
      الحمدوالله اینجا که همه چیز خوبه !!! همه خوشبختن.
  • DE ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    4 5
    مشکلات کشور نیز اموری عادی هستند که در همه حکومت‌های جهان مبتلی‌به محسوب می‌شوند و عملا کشوری نیست که با تورم و فساد و... مواجه نباشد.
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      8 2
      چند درصد تورم؟ کجای دنیا؟ ریسک های ایران
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      5 1
      مثلا اسکاندیناوی و آمریکا بدترین نقاط برای زندگی و رفاه هستند و ایران بهترین.
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      2 4
      سختی های دنیای فانی در ایران موجب قربت و علو درجات مردم در دنیای دیگر خواهد شد.
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      2 1
      دقیقا کدام مشکلات؟
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 0
    یعنی جام زهر را ایشان?!
  • DE ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    4 0
    او می‌افزاید: انقلابی که برای دستیابی به آرمان‌های بیش از 150 ساله مردم ایران شکل گرفته بود و در تداوم جنبش‌ها و نهضت‌های دیگر موفق شد که نظام استبدادی را سرنگون کند و آرزوی تحقق عدالت، آزادی و استتلال را داشت، چرا به چنین حال و روزی افتاده که مردم ما هیچ کدام از این مطالبات را تحقق یافته نیابند. // از زندگینامه خود ایشان به قلم خود ایشان..... از مهندس میرحسین موسوی مشورت می گرفتم....سال ۱۳۶۷ از دانشگاه یورک در انگلستان برای کارشناسی ارشد پذیرش گرفتم. همسرم که در دانشگاه کارشناسی علوم قرآنی می خواند مجبور شد درسش را رها کند. به توصیه یکی از دوستان، از آنجا که می خواستم برای دکتری آمادگی بیش تری کسب کنم، اول یک دوره یک ساله Postgraduate Diploma در اندیشه سیاسی گذراندم. کارشناسی ارشدم را هم در همان دانشگاه یورک گرفتم. برای دکتری بین دو حوزه مطالعاتی اندیشه سیاسی قرون وسطا و سیاست چندفرهنگی مردد بودم. برای چندماهی هم لاتین خواندم، اما سرانجام به دانشگاه هال رفتم و فلسفه سیاسی چندفرهنگی خواندم. همسرم هم در دانشگاه یورک و بعد از آن در هال، روانشناسی می خواند که در سال ۱۳۷۱ اولین فرزندم به دنیا آمد. در سال ۱۳۷۳ پسر دومم هم به او ملحق شد. سال ۱۳۷۶ از رساله ام دفاع کردم و اواخر خردادماه به ایران برگشتم. بعد از بازگشت، برای همکاری به گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس دعوت شدم..... سال تحصیلی ۸۰-۸۱ برای فرصت مطالعاتی، به هزینه خودم، همراه با خانواده به لبنان رفتیم. در گروه فلسفه دانشگاه آمریکایی بیروت به مطالعاتم در حوزه چندفرهنگی ادامه دادم...... خب ایشون هم که مثل آقای روحانی و بسیار افراد دیگر اصلاح طلب خارج درس خونده و دنیا دیده و زبان دیپلماسی بلد شده اند که....
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      1 3
      و مانند خیلی از عزیزان اصولگرا مثل آقاتهرانی یا کدخدایی که در امریکا و انگلیس
    • DE ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      5 0
      عزیز دل برادر خود شهید آیه الله بهشتی در آلمان سالها امام مسجد هامبورگ بودند و خدمات ایشان و تحولاتی که ایشان در مسجد و تبدیل آن به مرکز اسلامی هامبورگ داشتند را کسی نتوانسته در جای دیگری انجام دهد.
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 1
      خو ووووووووب!! دیگه چی بلدی؟؟
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 0
      بنده هم می افزایم اینها که فرمودید چه ارتباطی در نقض و رد نظرات و انتقادات ایشان دارد.؟
  • مجتبی ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    2 2
    کلی به توجیهات خندیدم خیلی باحال بود
  • 140 IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    4 1
    به نظر من تمام بدبختی هایی که الان ما دچار هستیم ناشی از خیانتهایی هست که اصلاح طلبان بر انداز انجام دادند. ممکن است آنچه آقای بهشتی میگوید راست باشد اما این بلا را چه کسانی بر سر ما آوردند؟ وَ اِذَا قيلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِى الْاَرْضِ قَالُوا اِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ اَ لا اِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَ لٰكِنْ لا يَشْعُرُونَ
  • FR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    4 1
    نمیدونم چرا با این همه دکتر و مهندس و ..... وضع اداره کشور اینجوریه شاید اون دسته ای که سر کارند دکتر قلابی و مهندس قلابی هستند
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      2 1
      دکتر مهندس ها توو اسنپ هستند.
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    3 0
    تخریب وانتقاد راحتترین سخنی است که حتی مردم کوچه وبازار هم میزنند اما هیچکدام از این اقایان اصلاح طلب توانایی وجسارت اقتصاد عملی را ندارند که پیاده کنند مثلا در قضیه بنزین در صبح جمعه متوجه شدند این یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سید IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    3 0
    جناب محق داماد بفرمایند که بعد دنیوی فلسفه غرب که به ادعای ایشان از فلسفه اسلامی جلوتر است، آیا توانسته است برای جامعه غربی سعادت به همراه بیاورد!؟ اگر فلسفه در بعد زندگی دنیایی به سعادت جوامع منجر نشود، اساساً نام آن را دیگر فلسفه نمی توان گذاشت و این نهایتاً همان اصالت فرد و پوچ گرایی (اگزیستانسیالیسم) ژان پل سارتر می شود! آیا ایشان همین فردگرایی و اصالت وجود را پیش روتر از فلسفه اسلامی که بر اساس اول جار ثمّ دار هست می دانند؟!
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 0
      سوء تفاهم نشود! منظور این است که فیلسوفان غربی در مورد فلسفه زندگی مطالعات و کار بسیار بیشتری انجام داده‌اند. نه اینکه فلسفه آن‌ها پیشرفته‌تر باشد.
  • سید IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 0
    جناب محق داماد بفرمایند که بعد دنیوی فلسفه غرب که به ادعای ایشان از فلسفه اسلامی جلوتر است، آیا توانسته است برای جامعه غربی سعادت به همراه بیاورد!؟ اگر فلسفه در بعد زندگی دنیایی به سعادت جوامع منجر نشود، اساساً نام آن را دیگر فلسفه نمی توان گذاشت و این نهایتاً همان اصالت فرد و پوچ گرایی (اگزیستانسیالیسم) ژان پل سارتر می شود! آیا ایشان همین فردگرایی و اصالت وجود را پیش روتر از فلسفه اسلامی که بر اساس اول جار ثمّ دار هست می دانند؟!
  • سید IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 0
    جناب محقق داماد بفرمایند که بعد دنیوی فلسفه غرب که به ادعای ایشان از فلسفه اسلامی جلوتر است، آیا توانسته است برای جامعه غربی سعادت به همراه بیاورد!؟ اگر فلسفه در بعد زندگی دنیایی به سعادت جوامع منجر نشود، اساساً نام آن را دیگر فلسفه نمی توان گذاشت و این نهایتاً همان اصالت فرد و پوچ گرایی (اگزیستانسیالیسم) ژان پل سارتر می شود! آیا ایشان همین فردگرایی و اصالت وجود را پیش روتر از فلسفه اسلامی که بر اساس اول جار ثمّ دار هست می دانند؟!
  • CA ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    2 0
    یعنی باید درست حسابی تو مغز و اندیشه بعضیا آتیش ریخت
  • سید IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    4 0
    پسر شهید بهشتی و پسر شهید مطهری و پسر آیت اللّه خزعلی و پسر آیت اللّه جنتی و پسر آیت اللّه اشرفی و پسر آیت اللّه گیلانی و دختر آیت اللّه طالقانی و پسر آیت اللّه غفاری و پسر و دختر هاشمی و پسر احمد خمینی و پسر نوح و پسر زبیر و ....... امان از این فرزندان که آبرو و دودمان خاندانشان را به باد می دهند!!!
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      3 1
      نمی دانم چرا بزرگان از تربیت صحیح فرزندان خود ناتوان هستند
    • IQ ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 2
      دختر صدام یادت رفت اونم میگفتی هستش اردن
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    8 3
    سخنان علیرضا بهشتی دقیقا در راستای سخنان شهید بهشتی است.سیاه نمایی نیست واقعیات را بدون تعصب و با انصاف ببینید.به کدام هدف انقلاب رسیده ایم؟آیا آرمانهای ما این وضعیت سیاسی اجتماعی و اقتصادی بود؟منصف باشید میگویید نه.
  • لیلا IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    5 6
    حرف های فرزند بهشتی درست است
  • 140 IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    2 0
    با توجه به نظر آقای بهشتی باید گفت مجرم را در اطراف محل جرم میشود پیدا کرد>
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    4 0
    سایت جماران با پشتوانه بودجه چند ده میلیاردی موسسه آثار امام، تبدیل به بلندگوی مواضع ضد امام همچون فرزند شهید بهشتی است. حرف زدن از درد مردم و همزمان استفاده از بیت المال مردم، تناقض آشکاری است که به کمی تعقل مخاطب نیاز دارد
  • ali IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 0
    جناب آقای مصطفی محقق! فسفه برای شما که نان و شام شد اگر برای کس دیگر نشد!
  • مهدی IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 5
    تهمت زدن به منتقدین چاره کارنیست!!
    • حجت IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      1 1
      موافقم، مجازات متناسب لازمه
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 0
    چرا اینقدر سیاه نمایی؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 1
    هم او غیر واقعی سخن گفته هم نویسنده که میگه هیچ بحرانی نیست.
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    4 3
    گفتن واقعیت ها شده سیاه نمایی؟
  • علی IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 0
    بنظر میرسداین قبیل آقا زاده ها یعنی فرزندان بعضی بیوت وشخصیت های اصلی وتاثیرگذارانقلاب دچار یک چالش روانی وعذاب وجدان خود ساخته دربرابر مشکلات وضدانقلاب هستند. بعضی از اینها با درپیش گرفتن مبارزه سخت ومسلحانه حتی در زمان حیات پدران خود در خاکریز گروهکها مقابل بزرگترین انقلاب صف آرایی کردند ودرمواردی با حکم پدران خود بدست مجازاتهای قانون سپرده شدند بعض دیگر آنان در زمان مابجای اینکه درسنگر مقاومت میلیونها انقلابی عاشق وهمچنان پای کار از دستاوردها دفاع کنند. برای جبران کم آوردگی روحی وروانی خود دربرابر فشارهای خارجی وانتقادات وطعنه وکنایه های داخلی درکوچه وخیابان وبازار ودانشگاه وحوزه خاکریزها وسنگرهای تدافعی وندامت خودرا درجبهه دشمن بنا کرده اند.که یقینا" برخلاف مشی ومرام پدران خود هستند.البته کسی منکر سختی مضاعف کار اینان در برابر آماج حملات وفشار ها وسرکوفت زدن لشگر همزه ولمزه مجهز به جریان پرفشار رسانه ای وفضای مجازی نیست.ولی انقلابی بی نظیر که آرمانهایش جهانی است .با جهاد تبیین می تواند در برابر این هجمه پایداری کند.عنصری که دراین یادگاران نزدیک به لحاظ زنتیک ولی دور به به لحاظ آرمانها وارزشها به هر دلیل بچشم نمی خورد.ولی در گمنامان فرشی دیروز ونام آوران عرشی امروز همچون سلیمانی ها وحججی هاوادامه دهندگان راهشان درگوشه وگوشه دنیابا نام جبهه مقاومت جلوه گری می کند. خلاصه کلام آقا زاده هایی چون مسلم می خواهد در بالای دارالاماره کوفه از هول وهراس مرگ از ندامت راه روشن ولی سخت بهشتی هارا مشوه وتخطئه نکند وبر چهره رهبر حقیقت وامام خود چنگ نکشد واورا تنها نگذارد.
    • DE ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      2 0
      جزاک الله خیرا . بنده اون بالا عرض کردم سواد این بحث ها را ندارم دوستان زحمت بکشند ما را هم مستفیض بفرمایند.چون میدانم کاربران شریف و باسواد در این سایت کم نیستند ماشالله . دستمریضاد. تشکر از همه دوستان . انشالله که روزی جناب علیرضاخان بهشتی هم باسواد شوند و از احزاب اشرافی و غربزده فاصله بگیرند زیرا اگر از غرب یا شرق آبی گرم میشد رضا شا و ممرضا شا اشرف غنی صدام مبارک و.....صدها دولت دیگر در این چند قرن به فلاحت رسیده بودند. و نه به فلاکت.
  • ایرانی IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    3 0
    اینکه نوه امام خمینی و فرزند بهشتی و مطهری و هاشمی رفسنجانی همه و همه در برابر انقلاب پدرانشان قد علم کرده اند قابل تا مل است
    • IQ ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 1
      اینها دنبال سهم خواهی هستن از انقلاب نه حق مردم اشتباه نکنیم صلاح و مصلحت جامعه به ید با کفایت سید علی است و ایشون که باید بگه تعیین تکلیف کنه برای همه
    • ایرانی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 1
      صد رحمت
    • DE ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      2 0
      اینکه نوه امام خمینی و فرزند بهشتی و مطهری و هاشمی رفسنجانی همه و همه در برابر انقلاب پدرانشان قد علم کرده اند قابل تا مل است / شاید برای شما که مطالعه تاریخی نداری قابل تامل باشد .متاسفانه شماها فکر میکنید تقوا و سواد و علم ژنتیکیست و هر کس پدرش مثلا شهید بهشتی است یا شهید مطهری...چه بخواد یا نخواهد ژنتیکی و به حکم توارث هم باسواد میشود هم دانشمند . فرزندان اشخاص خود مختار و آزاد هستند چه راهی را انتخاب کنند . به ندرت پسر مانند پدر میشود
  • راضیه IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    3 0
    خدایی نمیدونم چرا پسر همه ادمهای بلند پایه معاند نظام شدند!!!اخه چرا
    • حاجی اذری IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 0
      سلام.کل نفس بماکسبت رهینه...درجامعه بشری هیچکس مصون ازخطا وبیمه مطلق نیست...شیطان همه رادنبال میکند جایگاه والدین برکسی مصونیت نمیافریند...هرکس قبل از نظر آنرا با خدا بسنجد وسپس اظهارکند کمترخطا می‌کند وای ازهوای نفس...
  • سعید IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    3 1
    آقای مشرق اصلا ما دوست نداریم مثل شما فکر کنیم؟
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      1 1
      غربگدا آلبانی
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    3 0
    امام راحل گفتند نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد. امروزه از آرمانهای انقلاب کدامیک به وقوع پیوسته؟ عدالت اجتماعی؟ برابری و عدم تبعیض؟ بانکداری اسلامی؟ تکریم مردم؟ آموزش رایگان؟ ...
  • حسین ک.ا. IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 1
    شهید بهشتی انسان والامرتبه ای بود اما پسر ایشان که مدعی فلسفه است، فقط با رانت نام پدر در دانشگاه جای گرفته است. این قبیل تحلیل های بی‌حساب‌ و کتاب و من در‌آوردی از ایشان جای تعجب ندارد.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    2 0
    به نظر شما پسر شهید بهشتی نمی تونست مثل خیلی از آقازاده های رانتخور صاحب مناصب مهم وثروتهای بادآورده بشه اما نخواست چون پسر دکتر بهشتی بود
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 2
    خانوده بهشتی جیره خوار امریکا هستند. باید سعی کنند. با وطن فروشی موقعیت خود را در نوکری به امریکا بالا ببرند.
  • علی GB ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    2 1
    «ایران اسلامی به اثبات سند و عقلانیت با هیچ بحرانی مواجه نیست.» بله هیچوقت مسئولین و آقازاده هاشون بحرانی رو حس نمی کنن فارغ از بحث این جناح و اون جناح که هیچکدوم برای خدا تاسیس نشدن و فعالیت نکردن!
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 2
    جناب اقای علیرضا بهشتی برای درک اینکه چرا نظام اسلامی در بعضی از اهداف خود از جمله تحقق عدالت اجتماعی و فرهنگ سازی به موفقیت صد در صدی نرسیده باید به سراغ جریان فکری و سیاسی غربگرا موسوم به اصلاحات رفت که بیش از سی سال است که در کشور در راس امور اجرایی و بعضا قانونگذاری قرار داشته اند . انان بواسطه دور شدن از اموزه های انقلاب و فلسفه سیاسی و اجتماعی و فرهنگی اسلام به سراغ نسخه های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی غرب رفتند و با الگوبرداری از ان نسخه ها و اجرای نیم بند انها کشور را به این روز کشاندند . پروژه استادان اعظم مثل میرزا ملکم خان و میرزا فتحعلی اخوند زاده و جلال الدوله محمد علی فروغی و و جریان وابسته و منحط غربگرایان و فراماسونرهای صدر مشروطه و پهلوی اول و دوم توسط غربگرایان دوران انقلاب اسلامی بشدت دنبال و اجرایی شد . همانطور که امام عظیم الشان ره پیش بینی فرمودند ایران از دست رضا خان و محمد رضا ازاد شد ولی از دنباله های غربگرایان به این زودی ها رهایی پیدا نخواهد کرد . یقینا تا هنگامیکه غربگرایان نفوذی و معاند انقلاب و اسلام در تصمیم گیری و اجرا در نظام اسلامی حضور فعال دارند ما نباید منتظر رشد عدالت و فرهنگ و معنویت و امنیت مورد نظر و ایده ال باشیم . غربگرایان در 200 سال گذشته در ایران منشاء همه مصائب و گرفتاری ها و بی فرهنگی ها و ناعدالتی ها و چالشهای فرهنگی و اجتماعی بوده اند . ایجاد مدینه فاضله هرچند به اجمال با حضور غربگرایان ارزویی محال است .
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 0
      در کشور می بینیم.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    جناب اقای بهشتی ارزوی عدالت و معنویت و عقلانیت و رشد صحیح اسلامی و انسانی با تکیه به فرهنگ و نسخه و اموزه های غربی که هم حزبی های شما شدیدا دنبال ان هستند محال است . دوستان شما دنبال اشرافیت و ارتباط افراطی و منعلانه با غرب وحشی و اسلام زدایی از نظام اسلامی وبوجود اوردن نظام سکولار هستند . و از بیان ان هم ابایی ندارند . کسانی که با اندیشه های غربگرایان اشنا هستند و از نزدیک با انان کار کرده اند به روحیه استبدادی و خشونت و انحصار طلبی و تمامیت خواهی و قانون گریزی انان کاملا اشنا هستند .
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 1
    این که شما سعی دارید که بر خلاف جریان و اوضاع امروزه ایران حرکت کنید به خود تان مربوط است . اینکه مثل کبک سرتان را زیر برف کرده و نمی خواهید که تورم و مشکلات معیشتی مردم را که نهادینه شده است را ببینید به خود تان مربوط است
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    2 2
    من با خط خطوط سازی و.. مخالفم فرزند شهید والا مقام بهشتی مطالب صحیحی را فرموده اند جامعه در شکاف طبقاتی عظیمی از بازار سنتی شبه مدرن و تکنوکراتهای طماع و متدین های دین نما دارد به قهقرا می رود
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      2 1
      لابد تو آلبانی اینجوریه ایران که عالیه
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      3 0
      نه جانم در بطن و متن انقلاب هستم و هستی ام را فدای انقلاب اسلامی می کنم و فدا کرده ام چرا تحمل من وشما این قدر پائین آمده راستی یک میلیونم تحمل و فداکاری شهید بهشتی را داریم
    • حجت RU ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 0
      گلکم، موقعی که به قر کمر رای دادی باید به فکر لرزشم می بودی. قرار نیست همه جارو خراب کنی بعد کی بود کی بود من نبودم راه بندازی. مطمئنم آخرین بار که دست به اسلحه بردی تو فروغ جاویدان با رفقای خلقیت بوده
  • علی افصحی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    دربرخورد با نظرسازی و بهتربگویم نظربازی! اصلاح طلبان رانت خوار سر سفره اماده انقلاب امده ،از فرزند بهشتی گرفته تا حجاریان و تا گرامی مقدم وتا فقیه و فیلسوف نماهایی چون محقق داماد و...باید بیش و پیش ازهربحث نظری به تبارشناسی حضرات پرداخت والا نمی توان درک درستی ازاین جماعت به دست اورد. همانند خطای فاحش کسانی که دربرابر واقفیه یا مرجئه درتاریخ اسلام یا درتاریخ معاصر دربرخورد با حزب توده، جبهه ملی ،و یا حتی منافقین ویا انجمن حجتیه به جای تبارشناسی به مقابله فکری و استدلال نظری پرداختند که نتیجه ای نداشت. اخر حزب توده ای که مواجب رسما ازشوروی میگرفت تا مثلا مبارزه ملی کند!ایا جایی برای بحث فلسفی می ماند؟ بامنافقینی که به فلسفه تاریخی مارکسیزم معتقد بودند و اصل انقلاب رابه این دلیل قبول نداشتند باید بحث فلسفی کرد ؟که الان هم در دامن امپریالیزم است؟یا فرزند اقای بهشتی جزفرزندی ان سرو قامت جاوید شهید بهشتی چه صلاحیت دیگری دارد پس ازشهادت بهشتی مظلوم او سرگرم اخذ مدارک دانشگاهی بدون کنکور و ترتیب دادن زندگی فوق اشرافی بوده! و...و اقای مجقق درسال پنجاه و هفت سی و چهارسالش بوده ویک خط علیه شاه یا یک خط ذرباره فلسفه دنیایی فاسد نظام شاهنشاهی پپدا نمیشود اما همین فرد به ناگاه فلسفه نخوانده و نیزفقه بارانت پدرش و خانواده تو درتو ی وابسته به لاریجانی، مطهری، اشراقی داماد امام، موسس جوزه شیخ عبدالکریم حائری ونیزامام خمینی، فلذا هم فقیه و هم فیلسوف نامیده میشود. او درسازمان بازرسی کشور چنان فضاحتی به بارمی اوردکه دیگر مسئولیتی به وی واگذارنمیشود ازان به بعد ولایت فقیه راازفهم ناقص فقهی ا ش حذف کرده وحتی با نظام مقدس جمهوریاسلامی زاویه میگیرد اما ازهمه مواهب نظام ازحضور در دانشگاه، سفرهای خارجی، جوایزمتعدد کتابسازی، نفوذ درقوه قضائیه برای دلالی پرونده های مالی کلان به یمن حضورصادق لاریجانی در راس قوه، حضر و نشربا سلطنت طلبان ، ثروت اندوزان و ثروت اندوزی حریصانه خودش ... همه این ها نشان میدهد اصلاح طلب مثل محقق داماد یعنی رانت خوار محض که برای رد گم کنی ازفلسفه دنیایی غرب هم لفظی میاید. و...
  • IQ ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    3 0
    اگه انحرافی هم ایجاد شده در انقلاب از صدقه سر شماست آقای بهشتی و اون پایه گذار اصلاحات کذایی تون خاتمی دجال هستش که سال ۷۶ اومد شعار آزادی داد و در بین یک مشت دانشجو بی حجاب صحبت از اصلاحات آمریکایی زد
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      4 1
      محاکمه سران فتنه در دولت و مجلس انقلابی حداقل خواسته امت اسلامی ایران است.
  • IQ ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    4 0
    همفکرانت آقای بهشتی همه نشستن انگلیس شدن مفسران بی بی سی و اینترنشنال با پول ملت فرار کردن رفتن برا خودشون زندگی درست کردن تو اروپا مثل همین مسیح علی‌نژاد روزنامه نگار دوره اصلاحات و خیلی دیگه که هستن و اون وزیر ارشاد وقت که اسم وامونده ش یادم نیست
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 0
      دولت انقلابی باید سریعتر این غربگداها را فراری دهد و یا به اشد مجازات محاکمه کند وگرنه انها هم
    • IQ ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      1 0
      عطاالله مهاجرانی
    • DE ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 0
      اکثرشون مهاجرت کردند خارج پناهنده شدندو ارتباط مستقیم با اصلاحات درون کشور دارند لذا دولت بایستی اصلاه طلبان را از مدیریت ها بیرون کند
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    مسئولین نجومی بگیردزداشرافی نورگیرهستن که بایدباشفافیت درستشود
  • بابک IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 0
    چرا اوضاع را نمیبینید؟ راحتید؟!
  • حسين DE ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 0
    خطاب به آقاى بهشتى : ممكنه توضيح دهيد دست آورد سى و دو سال حاكميت دولتهاى اصلاح طلبان و ليبرالها بر اقتصاد و سياست ايران بعد از انقلاب چه بود؟ آقاى بهشتى بنيان گذاران اقتصاد ربوى چه كسانى بودند؟ آيا شما داراى شناخت و شهامت هستيد تا نقش ويرانگر بانكها ، اتاق بازرگانى ،و سرمايه دارى تجارى انگل صفت را در اقتصاد ايران توضيح دهيد ؟مشكلاتى كه شما اشاره ميكنيد امروزه سراسر اروپا و آمريكا را در بر گرفته و شرايط از اين هم بدتر خواهد شد،شما به جاى سياه نمائى نظرتون را در باره اصل ٤٤ قانون اساسى و مافياى واردات توضيح دهيد ،در مورد مافياى خودرو،در مورد زمين خواران و در مورد سيستم بانكى و گروه نياورانى ها و در مورد كسانيكه و يا جرياناتى كه اقتصاد ايران را باين روز انداختند، متاسفانه بايد گفت شما و على مطهرى دو پديده نوظهور در بعد از انقلاب هستيد كه ميتوان گفت ، پسر نوح با بدان بنشست………………………………….
  • FR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    اول نام اصلاح طلبان باید رسما به براندازان داخلی تغییر یابد !
  • FR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    این اصلاح طلبان همه چیزشان در سیستم سیاسی کشورمان منافقانه و قلابی ست .. فقط آنها باعث و بانی تاخیر چهل ساله در مسیر انقلاب و سختی های ناشی از آن بوده اند
  • حسين DE ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 0
    آقاى اسماعيل گرامى مقدم تو اگر يه كمى سواد و شعور سياسى دارى اولآ بيا و واژه (اعتماد ملى) را تعريف كن و بر اساس تعريف خودت توضيح بده كدام اعتماد ملى را شما جذب كرده ايد؟
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    اگه قدرت دست اصلاح طلبا باشه دیگه بحرانی نیست،از بدخواه و خودخواه چه انتظاری داری غیر این؟
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    سیاه‌نمایی" گزاره‌ای است که طی یک دهه اخیر تبدیل به قاتق نان اصلاح‌طلبان ستادی و خاصّه فعالان فتنه 88 شده است...
  • محسن IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    با سلام؛ بنده واقعاً نمی دانم چرا و بر چه پایه و اساسی، هم نویسندگان محترم مشرق و هم کامنت نویسان، تصور می کنند در هر زمینه ای صاحبنظر هستند و علاوه بر آن، خود را مامور و موظف می دانند که به هر اظهار نظری پاسخ دهند! آقای محقق داماد موضوعی را در خصوص تفاوت بین فلسفۀ اسلامی و فلسفۀ غرب مطرح کرده است و فقط کسانی صلاحیت پاسخگویی و بحث در این موضوع را دارند که خودشان در این موضوع صاحبنظر باشند. اگر این نویسندگان و کامنت گذاران، خود را فیلسوف یا آشنا با ویژگی های فلسفۀ اسلامی و فلسفۀ غربی می دانند، بنده دیگر عرضی ندارم.
    • IQ ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 0
      تفاوت فلسفه اسلامی و غرب، مثل غذای ایرانی و چینی است تفاوت فلسفه اسلامی و غرب، مثل غذای ایرانی و چینی است، به عنوان غذا بودن (یعنی این‌که نام غذا دارد) یکی است، اما دو تفاوت اساسی دارد. بعضی‌ها می‌گوید چون فلسفه اسلامی یا مثلا مسیحی است، پس فلسفه نیست، اگر فلسفه است، پس قید اسلامی و مسیحی و... مثل همان غذای ایرانی و چینی است
  • DE ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    2 0
    بابا کلا کی به این جناب محقق داماد دختر داده . والا من اگر دختر داشتم اول خوب تحقیق میکردم و دختر بهش نمیدادم بعد میخواستم ببینم فامیلش رو چی میگذاره. مردم شما را بخدا اول تحقیق کنید بعد دختر شوهر بدهید محقق داماد یعنی ایشون خوب تحقیق کرده از کجا زن بگیره که آینده داشته باشه نه اینکه خانواده عروس تحقیق کردند بهش دختر دادند . جان ما اگه اشتباه میکنم بگو درسته نه جان ما این تن بمیره حق با منه یا‌حق بامنه . عجب گیری کردیم ها .والا
  • DE ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    کاش اهیه کننده این نوشتار در عالم واقعی زندگی می کرد و نه در جهان صدا و سیمایی.
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 11
      دولت انقلابی باید دستگیر و مجازات کند سریع فوری انقلابی
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    چون عمر شریف و با برکتشون رو صرف دین و جاری و ساری شدن کلام خدا و احکام دین در جامعه و پیروز شدن نطام اسلامی کردن و فرصتی برای تربیت فرزندانشون نداشتن
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 0
      رئیسی: افزایش قیمت برخی کالاها را می‌گذاریم برای سال بعد
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    مشکلات کشور نیز اموری عادی هستند که در همه حکومت‌های جهان مبتلی‌به محسوب می‌شوند و عملا کشوری نیست که با تورم و فساد و... مواجه نباشد. رتبه تورم ایران در دنیا از آخر دومه برادر من. بعد شما میگی تو همه دنیا عادیه. مردم ایران هم نمیفهمند. میدونم منتشر نمیکنی
  • GB ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    درود بر مشرق نیوز.
  • GB ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    الله و اکبر از تأثیر لقمهٔ حرام!!
  • DE ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    در باره اظهارات فرزند گرانمايه شهيد بهشتى و همينطور استاد بزرگ آيه الله محقق داماد اساساً ميرایگان میزنيد
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    فساد سیستماتیک
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 1
    فساد سیستماتیک دارد.
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 0
    فرزندان مطهری، بهشتی، .... به نظر دوستان کجای کار ایراد داشته
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 0
      هروقت خواستیدنام سیدبزرگوارخاتمی رابیاوریدبرای سلامتی اش صلوات بفرستید
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    بی شک بزرگترین دست آورد انقلاب مهیا شدن زمینه گفتگو و مباحثه و تبادل اندیشه‌ها ست. با پرهیز از هرگونه افترازنی، تهمت و انتساب کلمات ناروا به دیگران و مخالفان خود وشنیدن و تحمل نظرات سایرین و با پاسخ‌گویی متقن ومستند و با مطالعه دقیق. ، این نعمت بزرگ را حفظ و قدردان باشیم و بلوغ روحیه انقلابی خودرا به زیبایی به جهانیان نشان دهیم. بدیهی است هرگونه اشتباه ما گزکی است به سود دشمنان و بدخواهان همه ما.
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    پسر نوح با بدان بنشست عابت خاندان نبوتش گم شد
  • عبدالله IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    این افراد و اشباه الناس مانند علیرضا بهشتی و امثالهم موسوم به اصلاح طلب واقعاً گمراه و بدبخت و بیچاره هستن وراه شیطان را میروند. خدایا آنها را از این ضلالت و گمراهی نجات بده.
  • IQ ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    دوستان سالگرد شهادت شهید بهشتی هستش نثار روح این شهید بزرگوار و ۷۲ تن از یارانش همگی فاتحه ای و صلواتی هدیه کنیم به روح مطهرشون یا علی مدد
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    اینکه صهیونیسم فکر کند با آنوسیهای فاسد میتواند اسلام را تحریف کند و آنتی تز انقلاب را از درون حوزه علمیه قم بیرون میکشد ،زهی خیال باطل!
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    بهشتی مظلوم زیست و مظلوم از دنیا رفت با داشتن همچو فرزندی که سنخیتی با افکار پدر ندارد مظلومیت آن شهیدبزرگوار بیشتر مشخص میشود
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    ته که نوشم نه‌ای نیشم چرایی_ته که یارم نه‌ای پیشم چرایی__ ته که مرهم نه‌ای بر داغ ریشم__نمک پاش دل ریشم چرایی__ _______________________________________________________ اگر یاری به دین حق تو ای دوست __بدان این را که از تو نیز کنند پوست __همانانی که بگرفتند در دست __کلیدی اطول اما زود بشکست __کلیدی که نکرد هیچ قفل را باز __فقط خوب بود برای کردن ناز __می انداختند اگر بر گردن غاز __همانگه نیز باهم میزدند ساز __بخوشحالی بهم می گفتند راز __به از آن بود که باشند صاحب آز__
  • سجاد IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 1
    آقای محقق داماد در ظاهر نام بلند ولی میان تهی چون طبل است وی که از اسلام سیاسی انقلاب به نان و نام رسیده اکنون برای خوشامد عوام کنونی ساز مخالف می زند بهترست نام وی به محقق عروس تغییر یابد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس