رهبری - نمایه

"منکر" چیست؟ ظلم و فساد یا بدحجابی و دور دور کردن؟! و با کدامیک باید برخورد کرد؟ در لابه‌لای منظومه بیانات رهبر معظم انقلاب، دریافتهای جالبی درباره این سؤالات وجود دارد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

منکر از نگاه رهبر انقلاب؛ ظلم و فساد یا بدحجابی؟!

آرمین مزد جهانگیری را داد/ در اعتراض خیابانی پلیس را بکشیم یا بزنیم؟!

مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با مسئولان قوه قضائیه به نکته مهمی در بحث "حکمرانی مطلوب اسلامی" اشاره کردند که با توجه به قرابت این مفهوم با مسائل روز، خوانش آن برای مردم و مسئولان یک ضرورت است.

معظم‌له در بخش مورد اشاره از بیانتشان فرمودند:‌ «وَ اَمَروا بِالمَعرُوف» امر به معروف. حالا در صلاة و زکات و مانند اینها بالاخره یک کارهایی شده، -امّا در- «اَمَروا بِالمَعروفِ وَ نَهَوا عَنِ المُنکَر» عقبیم. معروف چیست؟ عدالت، انصاف، برادری، ارزشهای اسلامی؛ اینها معروف است؛ باید امر به معروف بکنیم. در قانون اساسی ما هم جزو وظایف، در اصل هشتم همین مسئله‌ی امر به معروف و نهی از منکر هست. نَهَوا عَنِ المُنکَر؛ از منکر هم نهی -کنید-؛ منکر چیست؟ ظلم است، فساد است، تبعیض است، بی‌انصافی است، عدم اطاعت الهی است؛ اینها ظلم است، اینها منکر است؛ از اینها باید نهی بشود؛ یعنی اینها -جزو- وظایف است.

ایشان تصریح کردند: امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز، مثل زکات جزو وظایف است. و حالا طبق یک روایتی امر به معروف از همه‌ی این احکام الهی حتّی از جهاد هم بالاتر است. حالا نمیخواهیم وارد این جزئیّات بشویم. به هر حال این یک وظیفه‌ای است که جزو وظایف قوّه‌ی قضائیّه هم هست و اگر چنانچه عمل نکردیم، ضربه خواهیم خورد.

رهبر معظم انقلاب افزودند: الان شما امکان دارید دیگر؛ قوّه‌ی قضائیّه یعنی قضای کشور، دادگستری کشور دست شما است؛ این امکان شما است که از این امکان باید حدّاکثر استفاده را بکنید، بیشترین استفاده را باید بکنید در جهت همین «اَقَامُوا الصَّلَوةَ وَ آتَوُا الزَّکَوةَ وَ اَمَرُوا بِالمَعرُوفِ وَ نَهَوا عَنِ المُنکَر» و بقیّه‌ی چیزهایی که در قرآن به عنوان وظیفه ذکر شده. باید استفاده کنید؛ اگر استفاده نکردید، نعمت، تضییع شده است.

مقام معظم رهبری تأکید کردند: معمولاً قدرتها از دو ناحیه ضربه میخورند: یک ناحیه، سوء استفاده‌ی از قدرت است؛ یک ناحیه، عدم استفاده‌ی از قدرت است. گاهی هست که انسان یک قدرتی دارد، از این سوء استفاده میکند؛ [یعنی] در جهت اهواء شخصی خودش، اهواء گروهی خودش، در جهت فساد و امثال اینها استفاده میکند؛ این یک جور ضایع کردن قدرت است؛ یک جور هم این است که انسان از این قدرت استفاده نکند؛ اصلاً معطّل بگذارد که این هم تضییع قوّت است؛ این هم کفران نعمت الهی است؛ فرقی نمیکند. تنبلی کردن، غفلت کردن، موجب میشود که این اقتدار از بین برود.[1]

*در فرمایشات مقام معظم رهبری به طرز آشکاری مشخص می‌شود که نظر و دیدگاه نظام اسلامی در بحث اینکه "منکر چیست؟" اشاره دارد به "ظلم، فساد، تبعیض، بی‌انصافی و...".

در اقتفای بیانات فوق‌الذکر از رهبر معظم انقلاب می‌توان به تأکیدات علی‌الدوام ایشان بر امنیت اخلاقی، لزوم رعایت حجاب، مبارزه با مواد مخدر و دوردور کردن خیابانی نیز اشاره داشت.

مقولاتی که صدالبته در مقابل ظلم و مفاسد مالی کلان، بسیار خرد محسوب می‌شوند اما برخورد با آنها نیز در کنار مبارزه با ظلم و فساد ضروریست.

***

عاقبت تندروی سیاسی به قیمت "افتادن از چشم رهبری"

آرمین مزد جهانگیری را داد

آرمین مزد جهانگیری را داد/ در اعتراض خیابانی پلیس را بکشیم یا بزنیم؟!

امتداد گزارش داد: محسن آرمین، کنشگر اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 اخیراً طی اظهاراتی در جلسه هم‌اندیشی روسای استانی حزب توسعه ملی ایران اسلامی گفته است:

"می‌توان گفت که دولت دوم آقای روحانی دولت نابختیار بود و تیر بلا از هر سمتش می‌بارید. البته عدم درک صحیح همکاران آقای روحانی از حساسیت شرایط هم مزید بر علت می‌شد؛ چنانچه در این دولت، کابینه احساس نمی‌کرد که در برابر شرایط باید مقاومت کند و یا مقداری جسارت به خرج دهد. تنها خود آقای روحانی بود که گاهی حرفی می‌زد و وزرا و حلقه اول مشورتی او، عموماً همراهی خاصی با آقای روحانی نمی‌کردند یا درکی از حساسیت شرایط نداشتند یا در قبال آن شرایط چندان احساس مسئولیت نمی‌کردند. مثلاً مسئله معاون اول ایشان در اوج بحران و مشکلات، این بود که علیه اصلاح‌طلبان که تنها متحدان دولت در آن شرایط بودند موضع بگیرد و نقش و تأثیر معدود اصلاح‌طلبان حاضر در دولت را هر چه بیشتر محدود کند." +

*روشن نیست منظور یا اشاره آرمین از اینکه مسئله جهانگیری، گرفتن موضع علیه اصلاح‌طلبان و محدودیت‌سازی برای چپ‌های دولت بوده دقیقا چیست و کدام بخش از تاریخ دولت آقای روحانی را مد نظر قرار می‌دهد. چه اینکه خود آقای آرمین هم اشاره‌ای به این معنا نکرده است!

مع‌الوصف به نظر می‌رسد شاهد یک مظلوم‌نمایی ناشیانه هستیم زیرا کیست که نداند شاکله اصلی و عقل منفصل دولت روحانی اصلاح‌طلبان بودند که زور هیچ کسی هم به حلقه کیان آنها نمی‌رسید.

جالب است که آرمین در اظهارات خود از عبارت "معدود اصلاح‌طلبان حاضر در دولت" استفاده می‌کند.

یعنی مظلوم‌نمایی اشاره شده به حدی است که آقای آرمین نه تنها جهانگیریِ وزیر خاتمی و عضو مبرّز حزب کارگزاران را از حیطه اصلاح‌طلبی خارج می‌کند بلکه مدعی می‌شود که نوبخت و زنگنه و ربیعی و آشنا و کلانتری و ترکان و... اصلاح‌طلبان معدودی در اطراف روحانی بوده‌اند که البته گویا در بخش‌های اصلی دولت هم قرار نداشته‌اند!

چه ایرادی داشت اگر آقای آرمین راستش را می‌گفت؟

یعنی به مسیر اصلاح‌طلبی روحانی و نقش بارز اصلاح‌طلبان در دولت اعتدال اشاره می‌کرد و آنگاه به انتقادات خود از جهانگیریِ اصلاح‌طلب نیز می‌پرداخت؟

در بحث آقای جهانگیری هم شاید این کنایه مقتضای سیاست‌ورزی باشد که آرمین عملا مزد اصلاح‌طلبی جهانگیری را داد.

آنجا که جهانگیری برای چپ‌روی دولت و اخذ مواضع اصلاح‌طلبانه هر کار می‌توانست کرد اما عاقبتش این شد که یک چپ ستادی بگوید او می‌خواسته ما را محدود کند.

و این عبرتی برای آقای جهانگیری است که چطور در مسیر اظهار اصلاح‌طلبی تندروانه حتی خود را از چشم رهبر معظم انقلاب نیز انداخت و جایگاه خود را از دست داد و دست آخر نیز اینطور اجر خود را از رفقایش دریافت کرد.

این از عبرت‌های زمانه ما برای همه است...

***

 

"استادان خشونت معمولی" در سودای اشغال مراکز حساس نظام

در اعتراض خیابانی پلیس را بکشیم یا بزنیم؟!

آرمین مزد جهانگیری را داد/ در اعتراض خیابانی پلیس را بکشیم یا بزنیم؟!

مشرق در شماره 31 خرداد (سه‌شنبه 2 هفته قبل) وبلاگ در مطلبی با عنوان "این پارلمانتاریست‌های مسلح"، به یادداشت آقای حسین نورانی‌نژاد، از کادرهای حزب چپ اتحاد ملت پرداخت.

نورانی‌نژاد در این یادداشت مدعی شده بود که اصلاح‌طلبان یک جریان پارلمانتاریست هستند! و ما نیز در بخش تحلیلی وبلاگ مشرق با ارائه دلائل و سوابقی مثل استعفای دسته‌جمعی اصلاح‌طلبان از مجلس ششم، تحریم انتخابات 1400 و تأکید آقای حجاریان بر اینکه "اصلاحات صندوق‌محور مرده است"! تصریح کردیم که این ادعای آقای نورانی‌نژاد صحیح نیست و جریان اصلاحات به سمت برداشتن اسلحه حرکت می‌کند. زیرا جریانی که صندوق رأی را بر زمین می‌گذارد، طبعا اسلحه را برمی‌دارد!

در اقتفای این مطلب، آقای نورانی‌نژاد در شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه اعتماد در یادداشتی تفصیلی که برای پاسخ به مشرق نگاشته شد، مشرق را شبه رسانه و تحلیل آن را عجیب، خطرناک، نامتعادل و بی‌پروا توصیف کرد! این عضو کادر حزب اتحاد همچنین نویسندگان مطلب را نیز ناآشنا به بار کلمات، ناآشنا با سیاست و تلویحا "زنگی مست" خوانده است.

او در یادداشت خود که با تیتر "در نقد اتهام‌زنی‌های یک سایت خاص" منتشر شد، مطالبی را می‌نویسد که بخش‌هایی از آنرا در ادامه می‌خوانید:

_ به نظر نمی‌رسد که درباره این ادعا، یعنی محوریت انتخابات در جریان اصلاحات شک و شبهه‌ای باشد.

_ نفی محوریت انتخابات در اصلاحات از سوی رقبای اصولگرا برای تحریک اصلاح‌طلبان به حضور در هر انتخابات و با هر کیفیتی، حرف تازه‌ای نیست.

_ فرض که ادعای انتخابات محور بودن یک جریان باطل است. از کجای این مطلب خشونت‌گرایی در می‌آید؟ آن‌هم نه خشونت معمولی که مسلح و خونبار؟!

_ کاندیدا نداشتن، رای ندادن و حتی تحریم که تاکنون اصلاح‌طلبان از آن استفاده نکرده‌اند و استعفا، همه جزو کنش‌های عادی سیاسی و مدنی و خشونت‌پرهیز محسوب می‌شوند. حتی استفاده از گزینه خیابان که اصلاح‌طلبان از آن به‌ شدت گریزانند نیز رفتاری مدنی می‌تواند باشد و با هیاهو و شلوغ کردن این و آن، مفاهیمی چنین ساده و بدیهی قلب معنا نمی‌شوند.

_ رادیکال‌ترین اصلاح‌طلبان هم همواره بر خط قرمز خشونت تاکید روشن و بدون اما و اگر داشته‌اند.[2]

*ابتدا یادآوری این سابقه سیاسی و رسانه‌ای ضروریست که مشرق تنها رسانه‌ای بود که از 1 سال به انتخابات 1400 طرح اصلاح‌طلبان برای "تحریم خاموش انتخابات" را برملا کرد و چپ‌های ستادی نیز با واکنش‌های متناقضی از قبیل ریشخند،‌ تکذیب و دست آخر تأیید کردن اما بلااشکال دانستن به استقبال این تحلیل سیاسی آمدند.

 مثلا محسن آرمین پس از برملا شدن این نقشه؛ افشاگری مشرق را "طنز" خوانده و مدعی شده بود که تحریم انتخابات را برای جلب مشارکت رقیب علم کرده‌اند![3]

(بماند که ما در همان روزها تصریح کردیم که ملاک انتخابات، قانونی بودن است نه میزان مشارکت و افشاگری درباره اقدام شریرانه تحریم انتخابات علی‌الاصول ربطی به فرض ضعیف تشویق چپ‌ها برای حضور در انتخابات ندارد. )

و اما صحبت‌های آقای نورانی‌نژاد...

از عصبانیت و تقلای او برای تحقیر و استخفاف تحلیل درست مشرق بگذریم. از این هم بگذریم که نورانی‌نژاد عملا هیچ استدلالی در ردّ مدعای مدلل ما مبنی بر اینکه چپ‌ها پارلمانتاریست نیستند بلکه ابن‌الوقت هستند، ارائه نکرده و وقت خود را بر تطویل کلام گذرانده است.

ما فقط یک گزاره فلسفی ساده را مطرح کردیم. و آن اینکه کنشگران سیاسی علی‌الاصول 2 راه بیشتر برای کنشگری و اصلاح فرایندها ندارند.

یا جمهور و صندوق رأی و دموکراتیزاسیون.

یا اسلحه و خشونت و انقلاب.

اگر آقای نورانی‌نژاد شقّ سومی را در این میان می‌شناسند معرفی کنند تا هم "سیه‌روی شود هرکه در او غش باشد" و هم مردم و مخاطبان محترم متوجه استدلال‌های صحیح‌تر و عقلانیت بشوند.

بدیهیست که اصلاح‌طلبان با "تحریم انتخابات" گزینه اولی را روی زمین گذاشته‌اند و بخواهند یا نخواهند در مسیر دوم یعنی "برداشتن سلاح" قرار گرفته‌اند.

جالب است که در یادداشت دوم آقای نورانی‌نژاد می‌بینیم که او در جهت تقلیل معنا صراحتا "اعتراض خیابانی" را یک رفتار مدنی می‌نامد و یا از مشرق شکوه می‌کند که چرا بین چیزی به نام "خشونت معمولی و خشونت مسلحانه" فرق نمی‌گذارد!

عقلانیت سیاسی هم می‌گوید خشونت، خشونت است و کسی که کوچکترین حد از نافرمانی قانونی را رواداری می‌کند یعنی برای انجام حد غایی آن هم مشکلی ندارد و اساسا به خیابان آمده تا همان حد غایی را به تماشا بنشیند.

پس در نتیجه خیابان و اعتراض خیابانی مادر گلوله‌هاست. همانطور که رها شدن عفونت عامل بیماری. 

در واقع گویا در نزد آقایان بین کتک زدن پلیس با کشتن پلیس تفاوت هست و در جهان فانتزی آنها می‌توان به رفورمیست‌های خیابانی یک شیوه‌نامه اعتراضی را آموزش داد که با پلیس درگیر شوند اما کمتر خشونت به خرج بدهند یا مثلا بدون خشونت مراکز حساس نظام را اشغال کنند!

هم‌چنان‌که "علیرضا علوی‌تبار" زمانی در قبل از فتنه اقتصادی آبان 98 به آنها دستور داده بود نقاط حساس نظام را با "اقدامات غیر قانونی اما غیر خشونت‌آمیز" اشغال کنند.[4]

حال اینکه آقای نورانی‌نژاد چطور توانسته توجیه‌گر چنین نمایش مضحکی باشد و فرجام آن که نفیر گلوله‌ها در زیر آسمان شهر و کشته شدن مردم و حافظان امنیت مردم است را انکار کند، جای سؤال دارد.

این گفتارها را می‌شود طور دیگری هم از آقای نورانی‌نژاد و دوستان ایشان پرسید...

و آن اینکه شما که مادحین و ستایشگران مصطفی تاجزاده هستید لطفا شجاعانه به ما و به مردم بگویید که "اصلاحات ساختاری" که تاجزاده می‌گوید؛ اکنون که قرار نیست از مسیر صندوق رأی پیگیری شود آیا جز با "اسلحه و خیابان" محقق خواهد شد؟

ما در پایان و از حیث تنقّح فضای انتقاد و عقلانیت؛ بخشی از یادداشت 2 سال قبل دکتر احمد توکلی، فعال اصولگرا در پاسخ به انتقاد مشرق را نیز منتشر می‌کنیم تا آقای نورانی‌نژاد بیش از آموزه‌های حزب اتحاد ملت؛ با قاعده و اسلوب انتقاد و منتقد، ادب بیان و استدلال آشنا شوند:

"آنچه ابتدائاً این نقد خیرخواهانه در من برانگیخت، حالت شکر بود. شکر برای رشد جوانان انقلابی، ارزشی و وطن‌خواه؛ شکر برای زبان فاخر در نقادی؛ شکر برای وجود آینه‌هایی بی‌غبار در پیشِ روی سیاستمداران. به خاطر این نعمت‌ها و نعم دیگری که در این نقد برای من و جامعه وجود دارد، از خدا و بندۀ خوب خدا که مرا به این حال رساند، سپاسگزارم. سپاسگزاری از این جهت نیز لازم است که فرصتی برای بنده پیدا شده تا دروغ بودن برخی از آنچه به من نسبت داده شد را اعلام کنم. برخی از آنها را که ناقص بیان شده و با بیان کامل اختلافی با منتقدانم در این حوزه نخواهم داشت، کامل نمایم و اگر انتقادی هم رواست، خود را اصلاح کنم. الحمدالله رب العالمین." [+]

***

1_ https://khl.ink/f/50545

2_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/186932

3_ mshrgh.ir/1035158

4_ https://www.jahannews.com/news/707847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    13 12
    تفسیرتان از فرمایشات معظم له، ساده‌انگارانه است. به واقع تفسیرکننده سخنان بزرگان، باید خود را در جایگاه آنان گذاشته و کمی بزرگ شود. این که حضرت امام خامنه‌ای، ابتدا به فساد و تبعیض و سپس عموم احکام الهی می‌پردازند، لزوما دلیل بر اولویت‌بندی نیست. گاهی سیاست است تا بهانه از بهانه‌جویان گرفته شود، گاهی هم ترتیبی و بدون ارجحیت خاصی است. خیلی کار دادیم تا ذهنمان را کنترل کنیم تا راه خودش را نرود.
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      14 3
      چرا فکر می کنید بی حجابی ظلم نیست؟ ایجاد فشار روانی و جنسی بر جامعه ظلم نیست؟ نابود کردن خانواده ها ظلم نیست؟ اشکهای فرزندان طلاق ظلم نیست؟
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      14 3
      به بهانه اصلاح اقتصاد، جامعه ایران را از اسلام خالی می‌کنند، بعد با جامعه‌ای بی‌ایمان، ضعیف و ترسو مواجهیم که می‌توانند راحت شکستش دهند. این وسط برای عدم واکنش درست به تضعیف فرهنگی، لشکر منافقین می‌آیند وسط و می‌گویند اجازه دهید اصلاحات اقتصادی تمام شود!
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      3 0
      ۱۶:۲۹ چنین فکری نکردیم. نویسنده خبر چنین فکری کرده که بیان شد ساده‌انگارانه منویات معظم له را تفسیر نکنید. حجاب هم در اولویت است.
  • بابک IT ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    9 2
    تئوریسین های اصلاحات غالبا علاقمندند با بزرگ گویی و بیان سخنان ابهان آمیز و بکار بردن اصطلاحات بین المللی سیاسی و امثال آن خود را بزرگ و دانا جلوه دهند ولی این مسیر به ظاهر روشن فکری ، مسیری است که کمونیست ها قبلا رفته اند و جز شکست و فروپاشی نتیجه ای برایشان نداشت
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    34 27
    دیگه مردم برای سیاسی کاریهایی که بوی کثیف انگلیس که سفیزش باگلنگن کشیدن بین اغتشاشات بنزین دنبال هدف گرفتن مردم معترض به وضعیت اقتصادی برای رسانه وبیشترکردن تحریم است ارزشی قائل نمیشوندناامنی وبی ثباتی همان چیزی است که دشمن ونفوذی واشرافی گربرای فرارازجوابگویی بدهند هرکدام دوتابعیت دارندوملک درخارج ازایران دلسوزی این افرادبرای مردم وایران توهین به درک وشعورایرانی هاست
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    2 1
    مگر نگفتن مانند روحانی نیستیم بقیه تایید کردن
  • سید IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    13 8
    لیبیایی و اوکراینی کردن کشورها دستوری است ک ارباب یانکی به همه نوکران خود در سایر ممالک می دهد و نوکران هم چنانچه امکان موفقیت در اجرای آن را داشته باشند نه درنگ می کنند و نه دریغ!!!
  • نیما IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    16 10
    اصلاح طلبان اگر همانند منافقین به سمت خوشونت با اسلحه بروند آنها را از صفحه روزگار محو خواهیم کرد
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      4 2
      در سال 88 و در آبان 98 رفتند. فکتهای مهمی درون تحلیل مشرق هست.
    • حاجی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      17 13
      نیما مواظب باش
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      4 4
      حاجی، ببخشید مناخیم، تو هم حواست به پشت سرت باشه!!!
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      3 3
      حاجی تو بیش‌تر مواظب باش. البته اگه بودی این جا نبودی
  • محمدایوب IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    9 2
    یکی به این ارمین بگه یا نمی فهمی یا خودت را به نفهمی زدی آخه مردک روحانی چیزی برای دفاع داشت که از او دفاع کنند البته انتظاری از شما نیست چون نه وجدان دارید نه خجالت می‌کشید نه حیا می کنید تنها چیزی که دارید پررویی نجومی
    • اس AT ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      7 0
      چند سال پیش جنازهای گروهی را که با کشتی از لیبی عازم اروپا بودند در مرز ایتالیا از اب گرفتند. در لابلای ناخن‌های یکی از انها گوشت و پوست چندتا از هم سفرهای او دیده می‌شد که نشان میداد آن شخص هنگام غرق شدن دستاویز آنها شده بوده تا خودش را نجات دهد. به همه مفسد طلبان پند میدم از روحانی، حجاریان ، ترکان ، فریدون ، ارمین و امثالهم فاصله بگیرید. تا دیر نشده توبه کنید و گرنه انها شما رو برای نجات خودشون غرق میکنن.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    40 23
    شک نکنید بزرگترین اولویت هر جامعه ای همان چیزی است که بیش از همه دشمن دارد آن را می کوبد. الان بیش از حتی موشکهای بالستیک، بیش از غنی سازی اورانیوم و حتی بیش از اصل اسم جمهوری اسلامی، دشمن دارد حجاب را می زند. شک نکنید آنها درست فهمیده اند که اگر گناه در جامعه اسلامی علنا آزاد شد، رسما و به طور مبنایی حاکمیت دین نفی شده است. تمام اقتصاد بهانه ای است برای آنکه تمام هم و غم جمهوری اسلامی بشود یک مساله سکولار به اسم اقتصاد. یعنی بشود نرمال مثل بقیه دنیا. یعنی گلوله دودزایی برای فاجعه اخلاقی و سقوط عفت عمومی. البته شکی نیست که از نظر اقتصادی هم بی حجابی با آمار هولناک طلاق و فرزندان طلاق و قتلهای عشقی و ناموسی و هزینه پرونده های آن سالانه بیش صدها اختلاس بزرگ برای کشور خسارت دارد. اما به هر حال هر خسارت مادی قابل جبران است. در حالی که وقتی حیا و عفت و غیرت رفت و بی غیرتی تبدیل به نشانه روشنفکری و مایه افتخار شد، دیگر جبرانی وجود ندارد. شک نکنید کسانی که دایم دم از فرهنگسازی می زنند، هدفی جز رها کردن جامعه ندارند. چون همین ها در تمام قوانین بشری بشدت از تشدید برخورد و بازرسی و نظارت دم می زنند و مثلا نمی گویند برای بد بودن اختلاس و یا رشوه باید فرهنگسازی شود! یا وقتی مردم به زور پلیس کمربند ایمی را می بندند و یا به زور عوارض شهرداری و حق بیمه را می دهند خبری از ادعای فرهنگسازی و حذف اجبار نبست. پس مطلقا جای کوتاه آمدن در این فقره نیست و هر کس در هر مقام و به هر بهانه ای ، عدم برخورد با بی حجابی را تجویز کند، خواسته یا ناخواسته در حال خیانت به اسلام و انقلاب اسلامی است.
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      5 20
      شماها منظرید تا یه دولت اصولگرا بیاد سر کار تا عقده های خفته تون رو ازش طلب کنید! اصلا کار به اقتصاد و معیشت مردم ندارید! شکم سیرید دیگه
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      21 3
      شکم سیر تویی ....اتفاقا اون هایی که میخوان سرپوش بذارن بر فاجعه اقتصادی آن هایی هستند که مخالفسن حجابن اختلاسگران مخالف حجابن برای چپاول وکنترل یک جمعیت لازم به اسلحه نیست کافی ست جامعه را در افیون واد مخدر وشهوت بی حجابی و جهل غرق کنی
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      7 2
      شکم سیر تویی
    • به ۱۵:۵۴ IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      22 1
      دقیقا دروغ می گویی. اتفاقا همیشه فقرا و پیرو انبیا بودند و همین الان بیشترین پایندی به شریعت را همانها دارند و شکم سیرهای بالاشهری عموما کمترین پایندی به دین را دارید. بی حجابی را آنها آوردند و همانها پخش کردند و همانها هم الان وقیحانه به اعتبار پولشان به خدا هم دهن کجی می کنند. این شما ایید می خواهید همه چیز را به بهانه اقتصاد فدا کنید. اصلا می فهمید این بلاهای اقتصادی چوب تنبیه همان خدا است که به او پشت کردید؟ تا بلکه توبه کنید و برگردید؟ خیال کرده اید خدا راحت گذاشت بنی اسراییل کافر شوند؟ اول حسابی حالشان را گرفت. بعد رهایشان کرد.
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    10 11
    فرقی ندارد زن بی حجاب باشی، یا قاچاقچی اسلحه و مواد مخدر، یا درویش قمه کش، یا تروریست تجزیه طلب، یا ارادذل و اوباش محلی و...، هر که می خواهی باش. فقط کافیست نیروهای نظامی جمهوری اسلامی از پلیس تا مرزدار را بزنی و بکشی تا بشوی قهرمان اصلاح طلبان.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    3 23
    آقای رییسی مثل احمدی نژاد 84 نیستند و سیاست های فرهنگی متفاوتی دارند ولی شما دارید با تحریکات رسانه ایتون آقای رییسی رو هم در دام "طرح امنیت اخلاقی" احمدی نژاد میندازید. طرحی که سر آغاز دوقطبی شدن ملت و اتفاقات 88 بود. راهش این نیست ما یکبار در دوره احمدی نژاد ازش ضربه خوردیم. روزی نیست که مطلبی در باره این موضوعات نرید. بس کنید
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      11 19
      مقابله مردم با بی حجاب ها و اصلاح طلبان مقابله عیدتی است و تا قیامت ادامه دارد
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      2 1
      اتفاقا احمدی نژاد- لعنه الله- در یک خوشرقصی آشکار برای زنان بی حجاب از مخالفان دایمی "طرح امنیت اخلاقی بود. خدا لعنتش کند. انگار نه انگار که بی حجابی هم ظلم است. فروپاشاندن خانواده ها ظلم است. تبدیل کودکان به فرزندان طلاق ظلم است و..
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      2 0
      ربطی به امنیت اخلاقی نداشت. اساسا احمدی نژاد یک لیبرال و حامی بی حجابی بود و هست و همان زمان هم تا توانست علیه نیروی انتظامی سمپاشی کرد. الان رسما دارد می گوید برایش اسلام و غیر اسلام فرقی ندارد.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    4 13
    اتفاقا حضرت آقا امر به معروف و اصلاح دولتی ها و حکومتی ها رو واجب تر از حجاب و... میدونن. چون فساد و اشکالات ساختاری در دولت ها سر منشا تبعیض ها و گناهان اجتماعی هست
    • علی ارشد IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      7 2
      کاملا در اشتباهید. چراکه مفسدان سیاسی و اقتصادی ابتدااخلاق جامعه را به فساد می کشد و وقتی آن ها را به این سبک زندگی گناه آلود وابسته کرد، با وعده حفظ این نوع زندگی خلاف توحیدی در برابر رقیب مومن به خدا از مردم امتیاز می گیرد و بر گرده آنها سوار می شود
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      2 1
      نظر خودت رو جای نظر دیگران بیان نکن. تو داری تحلیل می‌کنی، پس بگو نظر منه، نه نظر ولی جامعه. این یک. ثانیا، اشکالات سیاسی، منشاء برخی مشکلات خاص خودشه نه هر مشکلی. شما غذات ته می‌گیره علتش اشکالات سیاسیه؟!
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    3 13
    اقای رییسی درگیر اصلاحات اقتصادی هستند با حاشیه سازی های اجتماعی برای ایشون هزینه درست نکنید. اقتصاد که بهبود یافت جامعه اصلاح خواهد شد
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      13 13
      اول باید غربگدا ها و بی حجاب ها تسویه و ازکشور اخراج شوند و با امت اسلامی دولت انقلابی امور را به انجام برساند.
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      2 2
      اینکارها را حکومتهای سکولار هم انجام می دهند. هدف شما هم همین است. تبدیل جمهوری اسلامی به حکومت سکولار. حکومتی که دغدغه ای جز شکم مردم ندارد.
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      3 1
      به بهانه اصلاح اقتصاد، جامعه ایران را از اسلام خالی کنید، بعد با جامعه‌ای بی‌ایمان، ضعیف و ترسو مواجهید که می‌توانید راحت شکستش دهید.
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      2 4
      اول باید کمونیست هایی چون تو تسویه و ازکشور اخراج شوند
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    47 1
    مردم که سلاح ندارند و دشمن پلیس نیستند . مردم دنبال خواسته های قانونی خود هستند .
  • GB ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 1
    اینا رسم و راه شون همینه
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    بااین حرف مشرق موافقم که وقتی اصلاحات صندوق محور مرد طبعا خشونت و دست به سلاح بردن گزینه دوم است واین مصداقی بنام منافقین دارد که باوجود اتحاد بالنی صدر به سمت اسلحه رفتند .
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 2
    آرمین!!!!!!!!! اگه همه این جماعت رو فراموش کنند ، شما مشرقی های عزیز ، این جماعت رو فراموش نمیکنید .
  • محمدبهرامی بلوچ IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 1
    راه و رهنمودهای مقام ومعظم رهبری الگوی برای ملتی است که میخواهند وقبول کردیم بپای خود می ایستیم وجلوی استکبار جهانی خم نمیشویم غربگرایان خواستشون اجرای نمیشود
  • محمدبهرامی بلوچ IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 1
    راه و رهنمودهای مقام ومعظم رهبری الگوی برای ملتی است که میخواهند وقبول کردیم بپای خود می ایستیم وجلوی استکبار جهانی خم نمیشویم غربگرایان خواستشون اجرای نمیشود برای شان ارزوی میماند مثل اربابانشان ملت ایران باشکوفایی یک قدم فاصله دارد ملت ایران وملتهای جهان لبیک وبفرمان امام خامنه ای دریک صف گوش بفرمان و اماده هستند ::؛ محمدبهرامی بلوچ:::
  • ناصر IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    3 1
    وقتی دولتی توان اداره کشوررانداردونمیتواندقیمت اجناس را کنترل کندنمیتواندازجماعت بخواهد
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    3 0
    با سلام من از اصلاح طلبان ودولت اصلاحات متنفرم وتا حالا به اونا رای ندادم اما همین مردمی که از دست دولت اصلاحات می‌نالند وبهش رای دادن وحالا اظهار پشیمانی میکنن دروغ میگن بعد هشت سال دولت رئیسی اگه اصلاح طلبا بیان به میدون همینا 100 درصد بهشون رأی میدن و با رأی بالایی اونا رو انتخاب می‌کنند و بعد هم فحششو به نظام میدن آخه مسلمان از یک سوراخ چند بار گزیده میشه آخه عقل و اختیار هم خوب چیزیه که خدا بهتون داده. لطفا نظرم را منتشر کنید.
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    7 6
    موقع اعتراض نباید به اموال عمومی و پلیس آسیب وارد کرد
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      0 0
      اعتراض عمومی ینی چی؟؟
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    4 24
    برخورد های قهری در حوزه حجاب در کوتاه مدت شاید به مقدار کم ‌موثر باشه ولی در بلند مدت به ضرر حجاب هست
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      2 1
      دقیقا بر عکس. چرا برای سایر قوانین این حرفها را نمی زنید؟ بروید برای مبارزه با رشوه و اختلاس و تخلفات رانندگی و قمه کشی و.. فرهنگسازی کنید!
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      3 2
      برخورد، قهری و غیرقهری نداره. وقتی اموالتان را می‌دزدند، دزد رو می‌گیرید. کار فرهنگی نمی‌کنید! دزدی ایمان مردم، از دزدی اموال بزرگ‌تر است. ثانیا، برعکس ادعای شما، در مقابل انسان‌های لجوج حق‌گریز و قانون‌شکن، فقط برخورد سخت جواب میده
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 1
    بعد از هرگزی یه دولت انقلابی اومده تا با اصلاحات ساختار اقتصادی امید آینده کشور رو زنده کنه. حالا عده ای شکم سیر متعصبکقت پاییدن و دوره افتادن که آی مگه انقلابی نیستید وای حجاب وای عفت وای جامعه و... باز هم میخوان این دولت رو با این صحبت ها به حاشیه ببرن تا انرژیش رو صرف این مسائل بکنه.
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      2 1
      اتفاقا اون هایی که میخوان سرپوش بذارن بر فاجعه اقتصادی آن هایی هستند که مخالفین حجابن اختلاسگران مخالف حجابن برای چپاول وکنترل یک جمعیت لازم به اسلحه نیست کافی ست جامعه را در افیون ومواد مخدر وشهوت بی حجابی و جهل غرق کنی
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      2 1
      شکم سیر تویی ....اتفاقا اون هایی که میخوان سرپوش بذارن بر فاجعه اقتصادی آن هایی هستند که مخالفین حجابن اختلاسگران مخالف حجابن برای چپاول وکنترل یک جمعیت لازم به اسلحه نیست کافی ست جامعه را در افیون واد مخدر وشهوت بی حجابی و جهل غرق کنی
  • مجید IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    آری ظلم و ستم و توهین و افترا نهی از منکر است و گناه است
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 0
    خدا ....کنه هاشمی رفسنجانی فتنه گر را که حسن کلیدی کذاب را تو پاچه ملت کرد.
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    در بیانات رهبر معظم انقلاب می‌توان به تأکیدات علی‌الدوام ایشان بر امنیت اخلاقی، لزوم رعایت حجاب، مبارزه با مواد مخدر و دوردور کردن خیابانی نیز اشاره داشت. مقولاتی که صدالبته در مقابل ظلم و مفاسد مالی کلان، بسیار خرد محسوب می‌شوند اما برخورد با آنها نیز در کنار مبارزه با ظلم و فساد ضروریست.
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 1
    صد البته که بین کتک زدن پلیس و کشتن پلیس فرق بسیار است ، هر چند که من از این گروهی که نام بردید اصلا خوشم نمیاد اما ، با استدلال شما هرگونه اعتراض و تجمع خیابانی ممنوع است
  • DE ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 1
    بزنیم ؟؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    2 2
    در اعتراض خیابانی پلیس را بکشیم یا بزنیم؟! هر کاری دلتان خواست بکنید
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    اون عکس شبیه دجال ملعون.
  • مجرد IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    3 1
    ببینین دستگاههای تبلیغاتی غرب چگونه عمل کرده ! که یک مادر مسلمان در جامعه اسلامی با دستان خودش دخترش رو بزک کرده و اونو با تمام سعی و دقت آماده میکنه برای نگاههای شهوت آلود و بدون شرم و حیا تو کوچه و خیابون سرشو بالا میگیره و خودش و دخترشو در معرض نمایش و جذب گناه قرار میده !!!
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    عجب
  • ا IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    2 1
    یک حرکت خاموش در مملکت انجام شده که متاسفانه همه گیری آن باعث شادی دشمنان و از بین رفتن دین و آسایش مردم میشه و آن هم رواج سگ بازی در این کشور اسلامیه و مسولان هم در خواب غفلتند . سگ که داخل خونه بره نماز هم از پنجره میره بیرون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس