جواد امام

یک فعال چپ در اظهاراتی عجیب پیرامون دستگیری تاجزاده اینطور گفته است که باید دید این دستگیری شکاف‌های موجود میان سیستم و طبقات مختلف مردم را پوشش می‌دهد!؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

ساخت بن‌بست‌های رایگان در ذهن مردم!

ساخت بن‌بست‌های رایگان برای مردم!/ حمایت چمران از ممنوعیت سگ‌گردانی

فیض‌ا... عرب‌سرخی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 در بخشی از یک مصاحبه که سایت صبح ما آنرا منتشر کرد، گفته است:

"افزایش نرخ اقلام اساسی در سفره مردم و تکرار اعتراضات به گونه‌ای است که نمی‌شود گفت اوضاع خوب است. باید سیاست‌ها اصلاح شود تا بتوانیم از این وضعیت خارج شویم. نه در دوره آقای روحانی و نه امروز چنین اراده‌ای بر اصلاح سیاست‌ها وجود نداشته و ندارد."

او می‌افزاید: تصور من این بود که برنامه اصلاح سیاست‌ها را برای رییسی و دولت او نگه داشته‌اند. ولی با گذشت یک سال از عمر دولت می‌بینیم که چنین اراده‌ و قصدی وجود ندارد. بخش‌های مهمی از ورودی منابع به اقتصاد ما بسته است. ما بخواهیم یا نخواهیم اقتصادی داریم که اتکا بسیار بالایی به درآمدهای ارز از محل فروش نفت و گاز دارد و این مسئله با خروج ترامپ از برجام آغاز شده و روز به روز بدتر می‌شود. اقتصاد منابع لازم را برای هزینه‌های جاری و سرمایه‌گذاری و توسعه در اختیار ندارد. [1]

*لگد زدن به انتخاب مردم و نفهمیدن قواعد دموکراتیک رویه‌ای غیر عقلانی است که نباید باب شود.

آقای عرب‌سرخی گویا نمی‌داند که هم روحانی و هم رئیسی با رأی مردم به ساختمان پاستور رفتند و مردم از قبل در جریان برنامه‌های آنها بودند.

اینکه کارنامه این دو رجل سیاسی چه بوده یک مسئله است و اینکه عرب‌سرخی قصد دارد فرایند دموکراتیزه رأی‌آوری 2 رئیس‌جمهور را به بازی‌های سیاسی تقلیل دهد یک مسئله دیگر.

و بدتر اینکه او با بیان جمله "تصور من این بود که برنامه اصلاح سیاست‌ها را برای رییسی و دولت او نگه داشته‌اند" القا می‌کند تصمیم‌گیر اجرائیات کشور رهبری است!

این نگاه بنیادبرافکن و غلط در حالی است که اگر رهبری مسئول اجرائیات کشور بود اساسا نیازی به برگزاری انتخابات هم نبود و اینهمه کنشگری رجال سیاسی برای به دست آوردن قدرت اجرایی طی 43 سال گذشته (که البته اصلاح‌طلبان هم نقش بزرگی در آن داشته‌اند) جملگی بی‌معنا بود.

دقت شود که انگیزه عرب‌سرخی و دوستانش از ناامید کردن مردم و بیان حرف‌های بن‌بست‌نما در حالت بدبینانه مشخص است.

اما ظلم بزرگتر اینست که این افراد بعنوان رجال سیاسی که حقیقت را می‌دانند، حاضر نیستند به مردم بگویند که نوشداروی مشکلات کشور صندوق رأی است.

و تلخ‌تر آنکه در جرمی بزرگ دست به تحریم صندوق رأی هم می‌زنند تا شاهراه امیدواری مردم را نیز مسدود کنند. (عرب‌سرخی پیش از این در اظهاراتی اینطور گفته بود که انتخابات بعدی را هم تحریم می‌کنیم!)

بدیهی است که جرم ناامیدسازی مردم و تقلا برای این ادعا که نه در دولت روحانی و نه در دولت رئیسی هیچ قراری برای اصلاح امور نبوده؛ جرمی است که بسا از جرم‌های تاجزاده هم سنگین‌تر باشد.

***

اظهارات عجیب یک فعال چپ:

باید دید دستگیری تاجزاده اشکالات مختلف را پوشش می‌دهد؟

ساخت بن‌بست‌های رایگان برای مردم!/ حمایت چمران از ممنوعیت سگ‌گردانی

جواد امام، از فعالان جریان چپ و از چهره‌های نزدیک به لیدر اصلاحات، طی یادداشتی در شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه اعتماد پیرامون دستگیری تاجزاده نوشته است: در سال‌های گذشته گفتمان‌های افراطی باعث شد ایران ذیل قطعنامه‌های متعدد قرار بگیرد و زیر فصل هفتم قرار بگیرد. همین تندروی‌ها بود که برجام را بی‌اثر ساخت و تحریم‌های اقتصادی شدید را متوجه کشور کرد. تنها یک اقلیت محدود در کشور که کاسبان تحریم هستند از این تحرکات افراطی راضی هستند. در برابر این گروه اندک، گستره وسیعی از اقشار گوناگون مردمی از جمله بازنشستگان، معلمان، کارگران و... از مشکلات اقتصادی ناراضی هستند.

او می‌افزاید: "باید دید دستگیری تاجزاده شکاف‌های موجود میان سیستم و طبقات مختلف را پوشش می‌دهد؟ بدون تردید پاسخ این پرسش منفی است"! [2]

*واقعا قرار است دستگیری تاجزاده ایراد یا انتقادی را پوشش بدهد؟

آقای امام برای اظهار این حرف که ذره‌ای عقلانیت در آن یافت نمی‌شود چقدر فکر کرده‌اند؟

اساسا آیا ایشان قائل به احترام به شعور مخاطب هم بوده‌اند که چنین حرف بی‌مبنا و مضحکی را مطرح می‌کنند؟

ما متوجه لزوم بیعت اصلاح‌طلبان صف با اصلاح‌طلبان ستادی هستیم. متوجه دستور کار چپ‌ها برای بزرگنمایی از دستگیری بی اهمیت تاجزاده هم هستیم. اما آیا قرار است در این میان عقلانیت هم به مذبح برود و از تریبون‌های چپ شنوای اباطیل و حرف‌های بی‌مبنا باشیم؟

ما قضاوت درباره این حرف و علت بی ارج شدن عقلانیت و منطق در اردوگاه اصلاحات را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

***

حمایت چمران از ممنوعیت سگ‌گردانی

ساخت بن‌بست‌های رایگان برای مردم!/ حمایت چمران از ممنوعیت سگ‌گردانی

ایسنا گزارش داد: مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران طی سخنانی در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به منع سگ‌گردانی در پارک‌های تهران گفته است:

"این قانون است و نیروی انتظامی نیز بر اساس قانون عمل کرده است."[3]

*سگ‌گردانی اگرچه معضلی است که بهداشت و امنیت شهروندان را در خطر قرار می‌دهد اما بروز آن در پارک‌ها که محل تردد و تفریح کودکان است؛ خطری صد چندان دارد.

چه اینکه کودکان بیدفاع هستند و نه تنها نمی‌توانند در مقابل حمله سگ‌ها از خود دفاع کنند بلکه جسم کودکان نیز بسیار ضعیف است و در مقابل بیماری‌هایی که سگ‌ها منتقل می‌کنند قوی نیست.

فلذاست که شهرداری و نیروی انتظامی حتما بایستی به این مسئله ورود جدی داشته باشند و کودکان را از خطرات سگ‌ها حفظ کنند.

در اینجا البته ممکن است عده‌ای هم با توجه به رسم بد "طعنه‌زنی" به صحنه بیایند و ماجرای "سقوط یک کودک در قنات منطقه 15" را یادآوری کنند.

پاسخ اینست که وظایف یک سازمان وظایفی در طول یکدیگر نیستند که اول یکی و سپس دیگری اجرا شود. بلکه این وظایف در عرض هم قرار دارند و یک سازمان اجرایی وظیفه دارد همه وظایف خود را همزمان به انجام برساند.

به دیگر سخن اینکه مثلا شهرداری تهران باید همان اندازه که برای برخورد با معضل سگ‌گردانی همکاری می‌کند؛ همان اندازه هم در حفظ جان کودکان در محیط‌های شهری کوشا باشد و اجازه ندهد حتی یک کودک بر اثر بی‌مبالاتی آسیب ببیند.

در این میان البته بایستی متوجه تفاوت "رویه و اتفاق" نیز بود.

باید پذیرفت که معضل سگ‌گردانی در تهران بزرگ تبدیل به یک رویه شده اما سقوط یک کودک در چاهی که گفته می‌شود شاید ریزش آن ناگهانی بوده یک اتفاق است. اتفاقی که اگرچه باید حتی‌الامکان جلوی بروز آنرا هم گرفت اما وقوعش دلیلی بر هجو برخورد با سگ‌گردانی یا طعنه‌زدن به ابعاد دیگر کارنامه مدیریت اجرایی نیست.

***

1_ http://sobhema.news/?p=21664

2_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/187567

3_ https://www.isna.ir/news/1401042114056/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    10 19
    به فکر نان مردم باشید
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      15 7
      امنیت وجان مردم توسط سگها وسگ پرستان، تهدید میشود،جان مردم مهم نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      15 6
      سگها با ادرار ومدفوع کردن در محیط بازی کودکان ،سلامتی آنها را به خطر میاندازند.هم نان ،هم سلامتی وامنیت جانی.چرا همه چیز را دوگانه سازی میکنید.
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      8 3
      قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه و آشوب اصلاح طلبان در سال 88 بود جواد امام عوامفریبی نکند.
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      7 6
      برجام کلاه گشادی بود که امریکا و اروپا بر سر روحانی و ظریف گذاشتن زیرا نه تنها تحریم ها لغو نشدند بلکه تشدید هم شدند.
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      3 2
      برای نان مردم اینها محدود میشن
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      4 0
      اتفاقا سگ باز ها در حالی سگ هایشان را با گوشت تغذیه می کنند که خیلی ها پول خریدن گوشت را ندارند. و قیمت گوشت هم یارانه ای هست و ناعادلانه این طور اسراف می شود
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      2 0
      فکر# نان# مردم# این واژه ها چه ربطی محتوای متن داشت , هیچ فقط پارازیت تیرانایی است
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    9 9
    از دولت انقلابی بابت اقدامات موثر تشکر و امیدواریم با همین جدینت پیگیری نمایند.
  • سعید MD ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    9 6
    ادله و شواهد همه دلالت بر این دارد که اکثر اصلاحطلبها منافق و ضد اسلام و امام و انقلاب هستند اینها را شرم را قورت داده اند
  • محمدایوب IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    8 4
    اینکه عرب سرخی گفته ترامپ از برجام بیرون رفته این خودش میتونه یک کم امیدواری باشه یک جو وجدان پیداشده در اصلاح طلبان حالا باید به اون گفت علی مطهری هم بگو البته این بعدش دوباره میگه ماباید بریم طرف آنها باز
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    9 5
    سگ گردانی در کل ایران باید برخورد شود نه این که فقظ در تهران !!! ما در کرج هستیم اغلب اوقات کودکان ما جرات نمی‌کنند در پارک ها بازی کنند برخی افراد با انواع سگ های کوچک و بزرگ در پارک ها سگ گردانی می‌کنند اغلب بدون قلاده و افسار هستند و این خطرناک !
  • FR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 5
    کسی که سگ دارد، روزی ۳ بار او را باید به بیرون ببرد
    • FR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      0 3
      من اضافه کرده بودم برای رفع احتیاجات
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    3 2
    اقای عرب سرخی تبدیل به اژدهای سیاه هزار سر شد ه اید
  • ا,,,,,, IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 4
    درست شما هم پیاله نه هم عقیده تاجزاده هستید اما کمی به خود آزادی اندیشه بدهید ودر باره چرخش او از سال ۵۹ تا الان بیندیشید وگفتار الان ایشان را تحلیل کنید حتما از او برائت میجویید او از نداشتن مسئولیت دق کرده و بلندگوی خارج نشینها و منافقان شده خدا عاقبت مارا ختم بخیر کند
  • امیر IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 4
    جناب چمران ، نیازی به هزینه‌های زیادی برای جمع آوری سگها نیست ، کافیه عباس آخوندی و ظریف و شرکا رو بدون روتوش نشونشون بدید ، خود سگها از ایران خارج میشود .
  • امیر IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 5
    جناب چمران ، نیازی به هزینه‌های زیادی برای جمع آوری سگها نیست ، کافیه عباس آخوندی و ظریف و شرکا رو نشونشون بدید ، خود سگها از ایران خارج میشود
  • مجید IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 1
    یعنی مسئولین از زمان چمران در بن بست کوچکی هستند؟؟!!!!
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 2
    ائتلاف گروه‌های سیاسی ذیل یک دولت مستقر ایجاد شود گلوبالیست های وطنی برای براندازی ائتلاف تشکیل داده اند که نادر است به هرحال برانداز راا نوازش نمی کنند
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    5 2
    اولا ما نظام و رهبری مان را قبول داریم ثانیا مشکلات اقتصادی سابقه اش به حداقل یک قرن قبل برمی گردد،ما از پدر بزرگهایمان مشکلاتی به مراتب شدیدتر را شنیده ایم ،قبل و بعد انقلاب را خودم دیده ام،ثالثا ریشه مشکلات اقتصادی,مسولین اجرایی فاسدوبعضا خاین است رابعانبایدبه کسانی که انتخابات تحریم میکنندو تشت رسواییشان افتاده اجازه لجن پراکنی و فعالیت سیاسی را داد.
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    4 4
    سگ ترس اوروزخمی کننده است بایدجمع بشه
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    3 4
    سگ گردانی ممنوع شود و یا یک مکانی را درست کنند که هر کسی دوست داشت برود آنجا ، از صبح تا شب با سگش بازی کند شاید کمی عقده اش خالی شود!!
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    4 3
    کنار اداره ما در تهران یه پارکینگ هست که صاحبش دو تا سگ بزرگ آورده. روزایی که نیست اینا آزادن و مدام پوزه هاشونو از زیر در بیرون میکنن. هرکی رد میشه هم با پارس این دو تا سگ به شدت می ترسه. واقعا کک مسئولان نمیگزه اگه یه نفر سکته کنه یا یه زن حامله سقط کنه یا یه بچه به شدت بترسه؟
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    4 3
    کنار اداره ما در تهران یه پارکینگ هست که صاحبش دو تا سگ بزرگ آورده. روزایی که نیست اینا آزادن و مدام پوزه هاشونو از زیر در بیرون میکنن. هرکی رد میشه هم با پارس این دو تا سگ به شدت می ترسه. واقعا کک مسئولان نمیگزه اگه یه نفر سکته کنه یا یه زن حامله سقط کنه یا یه بچه به شدت بترسه؟
  • شهروند IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 5
    سلام علیکم ، جناب آقای چمران سگ ستیزی را متوقف کنید .
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      4 1
      شما بچه ات را بده سگا بخورند که رسم سگ دوستی را اجابت کرده باشی
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    جک جدید و خیلی بی مزده در موردتاجزاده گفته ، برای مردم این خائن ها مطرح نیستند
  • FR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    یاد جربان فتنه ۸۸ میفتم که نقشه امنیتی درست کردند و با آن افتضاح شکست خوردند
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    3 0
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • ج IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 0
    دین اسلام بسیار سفارش به صله ارحام شده ودر صداسیما هم بسیار در درسهای اخلاقی به آن اشاره میشود، حالا که این رواج سگ بازی زیاد شده و چه بسا در آینده در اقوام و فامیلها رسوخ پیدا کنه ، آیا میشود با اقوامی که سگ در منزلشان دارند رفت و آمد کرد، پس تا این سگ بازی یاد نشده به خودتان بیایید تا صله ارحام و این برکت بزرگ از بین نرود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس