وحیدی: پرداخت یارانه‌ها تا آماده شدن کالابرگ الکترونیکی ادامه می‌یابد/ مصوبه سقف افزایش اجاره بهای مسکن لازم‌الاجراست

وزیر کشور تأکید کرد: شهرداری‌ها باید در "حوزه املاک و گرانی‌های مرتبط با آن"، وارد شوند و بر قیمت‌ها و دفاتر املاک نظارت کنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

بایدن دلبسته ترامپ است

اعتراف دیرهنگام قائم‌مقام ظریف

۱۱۰ سال انقلاب و جنبش بی‌فایده در ایران! / اعتراف دیرهنگام قائم‌مقام ظریف

مرتضی سرمدی، قائم مقام وقت محمدجواد ظریف در وزارت خارجه در بخشی از یک مصاحبه با فراز پیرامون شرایط احیای برجام و خروج آمریکا از این توافق گفته است:

"اگر طرف آمریکایی، جریان مذاکرات را به موضوعات دیگر گره نمی‌زد شاید مذاکرات احیای برجام در وضعیت فعلی‌اش قرار نداشت. آنچه ما از تیم آمریکایی طی مدت زمان روی کار آمدن بایدن دیدیم گویای این واقعیت است که بخشی از آنچه این رئیس جمهور دموکرات در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گفت به جای برنامه عمل، شعار بود. یعنی در گوشه ذهن این کاندیدای دموکرات هم، همچنان دلبستگی به کاری که ترامپ انجام داد، وجود داشت. این‌ها همه پارامترها و عواملی بود که مذاکرات را از مسیر اصلی خود دور کرد و امکان احیای برجام را به کمترین میزان خود رساند."[۱]

*درباره اظهارات آقای سرمدی بیان این نکته ضروریست که تحلیلگران دلسوز کشور از همان سال ۹۲ که زمزمه چیزی به نام "توافق نهایی" در دولت آقای روحانی جدی شد؛ این هشدار را دادند که ذات دولتمرد آمریکایی بدون تغییر است.

گزاره‌ای تحلیلی که البته هرگز از سوی مشتاقان اعتدالی توافق پذیرفته نشد و معتقد بودند حساب اوباما فرق می‌کند، امضای کری تضمین است و اساسا برجام را به گونه‌ای امضا می‌کنیم که امکان شکستن آن نباشد!

ضمن آنکه پس از خروج ترامپ از برجام دیدیم که امیدهای توافق‌خواهان ایرانی با پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر آمریکا مجددا نو شد. تا شاید توافق احیا شود.

جالب است که در آن روزها کرارا این خاطره ظریف نقل محافل توافق‌خواهان ایرانی شده بود که گفته بود: ۳۰ سال است بایدن را می‌شناسم و با او دیدار کرده‌ام/ بایدن قطعنامه۲۲۳۱ را اجرا کند فورا به تعهدات برجامی برمی‌گردیم/ شرایط بهتر می‌شود!

اما با کنار گذاشتن آن تحلیل دلسوزانه، مبتلای تجربیاتی تلخ شدند و دانستند که اوباما و ترامپ و بایدن جملگی یک روح هستند و آمریکای سال ۹۲ همان آمریکای سال ۹۹ است و آمریکای سال ۹۹ همان آمریکای سال ۱۴۰۱ ...

تجربه‌ای که البته با هزینه‌های گزاف و دیرهنگام در مقابل چشم دولت اعتدال عیان شد.

***

۱۱۰ سال انقلاب و جنبش بی‌فایده در ایران!

۱۱۰ سال انقلاب و جنبش بی‌فایده در ایران! / اعتراف دیرهنگام قائم‌مقام ظریف

محسن رنانی، از چهره‌های اصلاح‌طلب و کسی که گفته می‌شود پژوهشگر حوزه اقتصاد است اخیراً در اظهاراتی که روزنامه شرق آنها را منتشر کرد، گفته است:

" ۱۱۰ سال است که پی‌درپی انقلاب می‌کنیم. انقلاب مشروطیت، تغییر رژیم قاجار، نهضت ملی‌شدن نفت و به گمانم حتی جنبش سبز همگی از جنس انقلاب بودند. اما اینها همه انقلاب‌هایی بودند که به این‌ خاطر به ‌وجود آمدند که نخبگان ما گفت‌وگو بلد نبودند. با این نگاه بود که ما در پویش فکری توسعه، از سال ۱۳۹۶ گفت‌وگوهای توسعه را راه انداختیم! "[۲]

*ما قضاوت درباره این جملات که همواره مثل سنگ خارا بر پای روشنفکری ایرانی سنگینی می‌کند و بسا که "انقلاب اسلامی سال ۵۷" نیز در منظور آنست را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

در این شکی نیست که برخی حرکت‌ها و خیزش‌ها در تاریخ ایران، حرکت‌هایی از سر جهل و نفسانیت بوده‌اند (مثل فتنه ۸۸) و به هیچ سرانجام نیکی هم منتهی نشده‌اند. اما آیا این گزاره درباره انقلاب مشروطه، نهضت ملی شدن نفت و انقلاب اسلامی ایران هم صادق است؟

قطعا خیر و در یک نظر بدبینانه اما قابل اثبات، آقای رنانی صادق‌ترین این بی‌فرجامی‌ها را درباره انقلاب اسلامی سال ۵۷ نیز متصور هستند!

آنچه که در ادامه می‌خوانید قسمتی از نظرات رنانی پیرامون حوزه‌های مختلف که طی سال‌های اخیر ابراز شده است:

_ اگر فعالیت اتمی را برای ابد متوقف کنیم به نفع ماست

_ حاکمیت در برابر تکرار آبان ۹۸ توان مقاومت ندارد

_ جامعه سالم جامعه‌ای است که اجازه تجربه خشم اصیل، یعنی خشم محافظت‌ کننده و تعادل بخش، و تخلیه آن را می‌دهد!

_ امیدی به اصلاح در جامعه ایران وجود ندارد

***

مأموریت وزیر کشور به شهرداران برای ارزانی مسکن

۱۱۰ سال انقلاب و جنبش بی‌فایده در ایران! / اعتراف دیرهنگام قائم‌مقام ظریف

احمد وحیدی، وزیر کشور، در نشست شهرداران کلانشهرهای کشور که روز دوشنبه گذشته برگزار شد، ‌ طی سخنانی شهید باکری را الگوی شهرداران معرفی کرد.

به گزارش مشرق، او همچنین گران شدن هزینه شهری را عاملی برای گسترش حاشیه‌نشینی برشمرد و گفت: شهرداری‌ها باید در حوزه املاک و گرانی‌های مرتبط با آن، وارد شوند و بر قیمت‌ها و دفاتر املاک نظارت کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: مدیریت شهری باید به شهرداری‌ها سپرده شود. شهرداری هم باید با جدیت در مدیریت شهری ورود کند و اقدامات صیانتی و حمایتی لازم را به عمل آورد.[۳]

*آقای وحیدی پیش از این هم در نشست با معاونان اقتصادی استانداران سراسر کشور نیز به نگرانی مردم از افزایش قیمت‌ها اشاره کرده و گفته بود: باید کنترل بر کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت نمی‌کردند اما گران شده‌اند، تقویت شود. نگرانی اصلی مردم افزایش کالایی است که ارتباطی با ارز ترجیحی نداشتند و بی دلیل قیمت آنها افزایش یافته است.

او می‌افزود: اگر کنترل قیمت به خوبی انجام نشود و مردم احساس آشفتگی کنند، مسیر حرکت اصلاح اقتصادی، کند خواهد شد. [۴]

مجموعه تأکیدات وزیر کشور بر کنترل قیمت‌ها در بخش مواد غذایی، مسکن و... مسیر مطلوبی است که حتما بایستی از سوی مقامات ذیربط، از مرکز گرفته تا عمق شهرستان‌ها به اجرا درآید.

تشکیل یک کارگروه اقتصادی در وزارت کشور برای پیگیری "دستور راهبردی نظارت بر قیمت‌ها"، مؤاخذه و تعیین تکلیف مسئولان کم‌کار یا خاطی و ارائه نتیجه کار نظارتی به مردم و رسانه‌ها از مقولاتی است که می‌تواند وزیر محترم کشور را در امر خطیر نظارت بر بازار یاری کند و شهد ارزانی را به کام مردم برساند.

***

1_ https://www.farazdaily.com/fa/tiny/news-52026

2_ https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-849926

3_ mshrgh.ir/1395096

4_ mshrgh.ir/1394278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • سید IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    28 8
    عقده های انباشته شده در اصلاح طلبان مانند رنانی ناشی از تنفر بدنه ملت از روشنفکران غرب پرست و خود تحقیرکن هست که چون نمی دانند با این حقد و کینه و عقده از روحانیت مبارز و ضد غربی ای که در وجود قشریون روشنفکر، متراکم هست، چه کنند به ناسزا گویی به ملتی روی آورده اند که ایشان را از خود می راند!
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      16 6
      دولت انقلابی باید رنانی و سایر اقتصاد دان های غیر همسو با دولت را از ایران اخراج کند تا در کشورهای دیگر تدریس کنند.
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      4 2
      یعنی حتی عملکرد هاشمی خاتمی موسوی و سران اصلاحات خوب نبود که 110 سال انقلاب بی فایده بوده
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      5 2
      امثال آقای رنانی هذیان گویان بیشتر نیستند
  • رضا IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    6 13
    سلام مشرق جان تفاوت انسان با حیوانات در قدرت تفکر و سخن گفتن است و در جامعه ای که مردم با هم گفتگو نکنند زندگی به سطح حیوانی کاهش می یابد و از نشانه های این زندگی میتواند حرکتهای خشن باشد بنابر این در سطح اجتماعی به نهادهای مدنی نیاز است تا گفتمان عمومی ایجاد کند
    • سید IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      17 3
      حتا با وجود نهادهای مدنی مد نظر تو در بسیاری از ممالک، خشونت ها در آن کشورها تمام نشده است! بهتر نیست که به جای تقلید کورکورانه از جوامع غربی، سعی مان در امر به معروف و نهی از منکر و نصیحت به خود و دیگران برای تقواپیشگی باشد!؟
  • علی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    10 21
    کسی مثل رنانی، محقق دانشگاهیه. حرف این افراد رو سیاسی تعبیر نکنید. این حرفها از روی دلسوزی و نقد درونی مطرح میشه و میتونه وضعمون رو بهتر کنه. اگر قرار باشه هرچیزی که به حکومت مرتبطه مقدس بدونیم (رویکرد شما) همیشه در همین فلاکت می‌مونیم.
    • سید IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      17 6
      کتاب های «غربزدگی» و «درخدمت و خیانت روشنفکران» اثر جلال آل احمد را بخوان تا به ماهیت امثال رنانی پی ببری! حکومت جمهوری اسلامی را مقدس نمی دانی، اما مثلاً اساتید غربزدۀ دانشگاه را مقدس شمرده ای!!!
    • دانشجو IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      14 3
      خودش را به عنوان عنصر دانشگاهی جا زده اما دریغ از بیان یک کلمه منطقی و علمی. ایشون کاملا یک سرباز نوعی از تفکر سیاسیه و از بابت ارتزاق می فرمایند
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      2 7
      واسه اولین بار 2 کلمه حرف حساب زدی سید. ببین چقدر خوبه به جای توهین کردن از کتاب و عقلانیت حرف بزنیم.
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      11 3
      هرکس نمیتواند باید جمع کند از ایران برود مانند دانشمندان غربگدا
    • عبداله IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      10 2
      وای بحال ما که امثال اینا شدن استادای دانش کاه
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      11 1
      در 8 سال گذشته تفکرات امثال رنانی در کشور حاکم بود که دچار بحران اقتصادی شدیم راهکار این جماعت غربگدا فقط به درد خودشان می خورد و باید سکوت بکنند.
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      3 10
      دورد بر دکتر رنانی.
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    17 6
    اصلاح طلبان، عفونت جامعه هستند و تا با آن برخورد نشود جامعه را بسمت نابودی می برند. مقصر هم جامعه است که آزادی عمل بی حسابی به این نفوذی ها داده است.
    • خ. IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      1 6
      ميدونى اين طرز حرف زدن مخصوص...
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    4 8
    من اصلا می گم مشرق تواوکی عالی ....غرب وایناکلا صفر ...خودپیامبرهم زمانش ازتجربیات اروپاواینابهره می برد...الان شمایه روزبانک جهانی پول رونسخه هاش رواستعماری می دونیدالان برای دولت جدیدمی پسندیدوبهش رجوع می دید؟!به 2030گیرمی دیدباشه نسخه خودتون چیه؟به لیبرالیسم گیرمی دیدمدل اقتصادی تون چیه؟به برجام گیرمی دید؟مدل تون برای تبادلات مالی واقتصادی بابانک هاچیه؟...امنیت برگزاری یک کنکورنداریم !امنیت محیط زیستی وامنیت اقتصادی امنیت روانی و.. نداریم!...دونفرهم انتقادکنه می گه سیاه نمایی !برادرچیزی که سیاهه سیاه می بینیم وسفیده سفید...اگرمردم مقاومت می کنن وبایدهزینه بدن بایدنمایندگان مفت خورمجلس حقوق شون رواز35به 15برسونند...می تونند؟خیر...کارشون شده عزل ونصب ودخالت درسازمان های بزرگ سنجش وشرکت نفت و ...چندین شغل همزمان دارندکه باوجوداونها نماینده مانیستندنماینده جیبشون هستند...به خداوخودم امیددارم نه امثال این کشورورییسی یاروحانی...
    • ایرانی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      6 1
      برادر بزرگوار اینکه اسلام اقتصاد ندارد و دین از سیاست جداست و... که صبح تا شی توسط پیاده نظام لیبرال دمکراسی تبلیغ میشود دروغی فاحش است و برای این است که امثال شما را به این باور برسانند که چاره ای جز تقلید از آنها نداریم تازه در این تقلید هم آنها هرگز اجازه نمیدهند شما سمت موفقیتها بروید باید سمت ظواهر بروید هرگز تکنولوژیهای بروز خود را در اختیار شما نمیگزارند ولی آخرین نسخه فرهنگی مربوط به همجنسی گرایی رو تو کشورت ترویج میکنن! هرگز متدهای پیشرفته کشاورزی رو به تو آموزش نمیدن ولی نگهداری از سگ و گربه رو تو کشورت ترویج میدن! و... ولی اگر کسی اهل تحقیق و مطالعه باشد میفهمد که اسلام هرآنچه برای سعادت دنیا و آخرت یک جامعه لازم دارد یکجا دارد اگر باور نداری من یک نمونه عرض میکنم پیامبر اسلام(ص) ۱۴۰۰سال پیش حکومتی ایجاد کرد که اولاً قانون مشخصی داشت و ثانیاً همه بدون استثنا در برابر قانون یکسان بودند مساجد بعنوان گسترده ترین مراکز دینی و آموزشی بدون هیچ محدودیتی دانشمند و طالب دانش را گردهم می آورد و به رایگان دانش را توسعه میداد و... اگر شما الان توانستید یک حکومت پیدا کنید که چنین باشد من تا ابد سکوت میکنم! بقول شاعر: سالها دل طلب جام جم از ما میکرد آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      6 1
      چرا عزیزم راه حل ها را خوب می دانیم اما گفتنش فایده ای ندارد چون امثال شما و رنانی و سایر حضراتی که با همین تفکر مثل موریانه تا استخوان نظام نفوذ کرده اند مانع موفقیت و اجرای آن می شوند. بدیهی است که پول نباید کالا باشد. معامله ارز باید کلا غیر قانونی شود. پدیده شومی به بانک و ربا از اقتصاد حذف شود. امر به معروف و نهی از منکر باید تبدیل به فرهنگ و افتخار عمومی شود. گزارش دادن تخلف همسایه و همکار باید به عنوان یک وظیفه در بیاید. ایجاد روابط دوجانبه مالی با کشورهای مختلف و بویژه همسایگان انجام شود.
    • DE ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      2 2
      من اصلا می گم مشرق تواوکی عالی ....غرب وایناکلا صفر ...خودپیامبرهم زمانش ازتجربیات اروپاواینابهره می برد...// چی داری بلغور میکنی پشت سرهم‌ چرا چرت و پرت مینویسی بیسواد. ژاپن بیشترین اختراعات را در دنیا میخرد دومین کشور آلمان است . فکر کردی اروپا پیشرفته است ملت های دیگر گاو هستند نگاه به خودت نکن اطلاعاتت کمه . تا ۵۰۰ سال پیش اروپا جرات نداشت در علم پزشکی پاش را قدمی خارج تر از کتب ترجمه شده پزشکی مسلمانان و دانشمندان ایرانی بگذاره کل علم را مدیون شر ق هستند و الان کل زندگی و انرژی و در حقیقت عصاره صنعت آنها به شرق بسته است. حتی چند میلیارد مسیحی یک شرقی را پسر خدا میدانند و میپرستد حضرت مریم و حضرت عیسی و حضرت موسی و ۱۲۴۰۰۰ پیامبر ع هیچکدام غربی نبودند چون غرب بسیار بسیار عقب افتاده و غیر اجتماعی بودند. حالا افرادی مانند تو خودباخته غرب شدند با اینکه کار غرب فقط دزدی و غارت معادن و نفت و گاز ...شرق نیست تمام کتابها و علم و عالمان را هم دزدیدند و میدزدند.....کجا پیامبر در زمانش از اروپا بهره میبرد؟ اصلا پیداست تو عمرت یک صفحه تاریخ نخوندی. همین اروپای قرون وسطایی تا چند قرن پیش زنهای بیچاره زشت را زنده زنده درآتش میسوزاندند چون طاعون و وبا اومده بود دراروپا میلیونها نفر کشته شدند و چون پزشکی حالیشون نبود گفتند ما لعنت و جادو شدیم این بدبختها را آتش میزدند. برو عمو اول تاریخ اروپا را بخوان بعد مجذوب آنها بشو. ایران اگر مانند غربی ها و راه غربی ها رابخواهدو مانند آنها پیشرفت کند باید مانند آنها کشورها را غارت کند آدم بکشد وجنگ راه بیندازد و میلیاردها اسلحه بفروشد در کشورها کودتا کند و برای خودش دلقک سر کار بیاورد.....شماها متاسفانه نه دلیل عقب گرد شرق را میدانید نه دلیل پیشرفت غرب را. فقط کورکورانه دنباله رو غرب شده اید. امریکا بدون کشت و کشتار و غارت و تجاوز و فروش هزاران میلیارد اسلحه و آلت کشتار یکماهه ورشکست شده و کشورش از هم میپاشد. بقیه غرب هم همینطور. ترامپ ره گاوهای شزرده فقط ۵۰۰ مزلیارد دلر اسلحه بر ای کشتن مسلمانان یمن فروخت یه قلم . با فروشش امریکا را آباد و بلاد اسلامی را آوار میکنند چون ۷۵ سال پیش با کودتا سعودی را در حجاز سر کار آوروند برای همین و ۷۵ سال است میدوشند.....
  • حمیدعبدلی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    11 2
    طی مدت این ۱۱۰ سال این سوپر نخبه محسن رنانی کجا بوده که به داد این ملت برسه به نظرم اینقدر خوبه که باید صادرش کنیم خدایی کی به این بابا مدرک داده
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      8 1
      مدل اسلامی در دانشگاه ها ایجاد گردد.
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      6 0
      دقیقا درسته
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    7 1
    مقاومت بین الملل قدرتمندترازهمیشه
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 1
    برادران اگر شما بی خیال خدا و قیامت و مکافات الهی شدید و بر اسب قدرت نشسته و می تازید اما ما به عدل خدا و مکافات او ایمان داریم...
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 1
    صد و ده سال کلمات مانع شکوفایی ملت بوده آند . .بشر دشمنی بزرگتر از کلمات ندارد . این کلمات هستند که از لایه های ذهنی آدمهای شیطان صفت به زبانها جاری می شوند و زبان به زبان می چرخند و جای حقیقت و واقعیت را می گیرند .آنوقت است که بمب اتم هم نمی تواند لشکر کلمات موهوم رسوب کرده در اذهان را از بین ببرد .
  • محمد IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 1
    سلام آیا روزی خواهد رسید که به حمله کنندگان به امنیت روانی جامعه برخورد قانونی صورت گیرد؟!! حاشا و کلا
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 1
    به قیافه غربگداها من جمله همین رهنونی دقت کنید دیگه لازم نیست مطالبشونو بخونین
  • محمدایوب IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 1
    چرا رسانه ملی افرادی مانند قائم مقام ظریف که یک نخود وجدان دارند را جلوی دوربین نمی آورد تا نفهمان بفهمند که روحانی ودارودسته اش از اول دروغ گفته اند وحالا همین یک نخود وجدان را ندارند بیایند حقیقت را بگویند
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      2 1
      این حضرات اصلاح طلب اگر جلو دوربین هم بیایند طوری وانمود خواهند کرد که گویا ایران مقصر اصلی برجام میباشد هیچگاه نمیخواهند اعتبار امریکا را زیر سوال ببرند
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • امیر IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 2
    برید بگوش رنانی برسونید . تو یکی مونده بودی پس از ظریف حرف بزنی
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 2
    اسم جنبش سبز راهم انقلاب می گذارد. یعنی سرنگونی انقلاب اسلامی توسط جنبش سبز اصلاح طلبان و کارگزاران انقلاب است؟!
  • مرصاد IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 1
    مذاکره با آمریکا ؛ بر سر حق مسلم ما ، در شرایطی که دشمن ؛ سلاح اتمی داشته و حتی بکار هم برده ، ولی ما را ، از استفاده صلح آمیز هسته ای هم ، منع میکند ، کاری بیهوده است ! تا ما همین ایرانیم و او همان آمریکاست ، توافق معنایی ندارد !!
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 2
    در همه انقلابهائی که میفرمایید. امثال. شما. و روباه پیر انگلیس. دست به. کشتار. نخبگان ایران. زده اند. یکبار دیگر تاریخ را بخوانید. و نقش خود و اربابانتان را ببینید
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 1
    آقا مرصاد بنده و شما اعتقاد داریم ساخت و نگهداری سلاح هسته ای حرام است اما بسیاری طرفدار سلام هسته ای هستند و شما هم حرف های آنها را شنیدید و غربی ها هم از همین افراد سو استفاده می کنند.
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 2
    ملت ایران از قدیم عاشق اسلام و شیعه و پوشش اسلامی بوده و خواهد بود
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    وقتی متوجه اشتباه خود می شوند که کار از کار گذشته و فرصت اصلاح و توبه به سر آمده .
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    چرا دهیاری ها نباید در قیمت زمین و گوشت و دام و پنیر و کره روستاییان دخالت نکنند که ده برابر. شده است ؟؟؟؟
  • حسنی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    چی بگم و چیی بنویسم تا دلم کمی آرام بگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس