کد خبر 1400191
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
شلیک موشک ابرفرصوت اسرار آمیز جدید آمریکا

پنتاگون از آزمایش موفق یک موشک ابرفراصوت جدید خبر داده است.

به گزارش مشرق، آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی پنتاگون ( وزارت دفاع آمریکا) روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور یک موشک ابرفراصوت اسرار آمیز جدید ازمایش کرده است.

به گزارش وبگاه «دیفنس بلاگ» طبق بیانیه این آژانس، این دومین موشک ابرفراصوت  است که توسط شرکت ریتون ساخته شده است.

پنتاگون به دلایل امنیتی به جزئیات بیشتری از  شلیک این مشوک و مکان آن اشاره‌ای نکرده  است.

پیشتر یک موشک نظامی آمریکا در اولین پرتاب آزمایشی تنها لحظاتی پس از جدا شدن از سکوی پرتاب منفجر شد.

طی  این حادثه   موشک «مینوتور-۲» تنها ۱۰ ثانیه پس از پرتاب از پایگاه نیروی فضایی آمریکا در «وندنبرگ» کالیفرنیا، منفجر شد. این پایگاه دربیانیه‌ای مدعی شد که در این انفجار کسی  آسیبی ندید  و مسئولان در حال بررسی علت این حادثه هستند. این موشک برای پرتاب‌های زیر مدار زمین آماده شده بود. قراربود این موشک پس از موفقیت در پرتاب به کلاهک اتمی مجهز شود.

این در حالی است که روسیه، رقیب آمریکا به تازگی یک موشک کروز ابرفراصوت را با موفقیت آزمایش کرد.  وزارت دفاع روسیه اعلام کرد کشتی جنگی «ادمیرال گورشکوف» یک موشک کروز ابرفراصوت «زیرکان» را با موفقیت از دریای بارِنت شلیک کرد.  این موشک با طی کردن مسافتی حدود هزار کیلومتر به هدف دریایی خود در دریای سفید اصابت کرد.

 «یوری بوریسوف» معاون نخست‌وزیر روسیه اخیرا اعلام کرد که مسکو درصدد تجهیز بیشتر نیروهای مسلح این کشور به تجهیزات و موشک‌‎های هدایت شونده است.

روسیه اخیرا نیز  یک رادار نظامی را به مدار زمین پرتاب کرد.

روزنامه «میرر»  در این باره  نوشت، روسیه سامانه راداری نظامی فوق سری را  برای استفاده در جنگ اوکراین در مدار زمین  قرار داده است. وزارت دفاع روسیه  نیز در بیانیه خود اعلام کرد که یک فضاپیما از نوع «آنگارا» از پایگاه پلستسک در منطقه آرخانگلسک، با موفقیت به فضا پرتاب شد. روسیه اکنون حدود یکصد ماهواره در مدارکره زمین دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • امین IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 7
    سیستم دفاعی یکپارچه لیزری رو با متخصصین ایرانی ابداع و اجرایی کنید و بر کل اسمان ایران اجرایی کنید یه چیز مثل لایه های جو زمین ولی با تکنولوژی لیزری . هر چیزی که بخواد رد بشه نابود بشه کنار گزاشتن پدافند امواج پایه و نقطه ای و شناسایی و هدف .......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس