دوقطبی سازی حوزه فرهنگ مضر است/ لزوم توجه به پیوستهای فرهنگی

محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر اینکه دوقطبی سازی حوزه فرهنگ مضر است؛ گفت: این روزها، ما در جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم.

به گزارش مشرق، محمدمهدی اسماعیلی عصر پنجشنبه در نشست با فعالان فرهنگی که در استانداری همدان برگزار شد، با بیان اینکه نگاه ما در حوزه فرهنگ با نگاه به سبک زندگی اسلامی و ایرانی است، با تاکید بر اینکه دوقطبی سازی حوزه فرهنگ مضر است، ادامه داد: این روزها، ما در جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم.

وی با تصریح بر اینکه دشمن به دنبال این است که مسائل عفاف و حجاب را محور دوقطبی سازی کنند؛ افزود: ما با این موضوع مخالفیم، جامعه ایرانی جامعه‌ای عفیف است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تخصیص اعتبارات فرهنگی برای استان همدان خبر داد و گفت: ۶۰ میلیارد تومان برای تالار قرآن همدان تخصیص یافته است.

این مسئول در ادامه صحبتهای خود، از اتمام کامل موزه هنرهای معاصر همدان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: باید تمام مصوبات دولت همراه با پیوست‌های فرهنگی باشند.

در ادامه، علیرضا قاسمی فرزاد خواستار ساری و جاری شدن اقدامات فرهنگی در جامعه شد و افزود: باید اعتماد آسیب دیده مردم ترمیم و اقدامات در این مسیر وارد کار شوند.

استاندار همدان، شرایط فعلی فضای مجازی را سم مهلک و فضایی رها شده دانست و تصریح کرد: باید فرهنگ دینی و اسلامی در سطح جامعه نمود یابد.

وی هم چنین بر لزوم اجرای مهندسی فرهنگی تاکید ورزید.

در پایان این نشست، فعالین فرهنگی استان به مسائلی چون مشکلات انجمن‌های فرهنگی، کمبود زیرساخت‌های فرهنگی، ضرورت هوشمندسازی و تحول دیجیتال در حوزه فرهنگ، توجه به موضوع بیکاری هنرمندان، تسریع در روند انجام موزه هنرهای معاصر، خلأ وجود تالار بزرگ فرهنگی در همدان، کمک به جامعه فعالین قرآنی، توجه به اقتصاد رسانه، توجه به سبک زندگی اسلامی و ایرانی و غیره اشاره کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    1 0
    خنثی شدن
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    9 2
    این خزعبلات روشنفکرانه رو کنار بزارید . بی حجابی فراگیر بشه یعنی نظام رفته رو هوا.... نمیشه هم حکومت اسلامی بشه و هم انظار عمومی پر صحنه های بدحجابی. مطمئنا قضیه به روسری هم ختم نخواهد شد.... یادتون نره کمربند ایمنی صرفا از طریق اجبار پلیس به فرهنگ تبدیل شد...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس