شکست نزدیک والیبال ایران مقابل لهستان/ ایران یک ست کم آورد!

تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌های والیبال مقابل لهستان شکست خورد.

به گزارش مشرق، دومین روز مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۲ امروز (پنج‌شنبه ۳۰ تیرماه) با دو دیدار در سالن یونیپول شهر بولوینا ایتالیا پیگیری ‌شد. در دومین دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان بهروز عطایی در این مسابقه سه بر دو مغلوب لهستان تیم نخست رده‌بندی جهان شدند.

لهستانی‌ها در ست‌های دوم و چهارم این مسابقه ۲۶ بر ۲۴ و ۲۵ بر ۱۶ مغلوب ایران شدند، اما در ست‌های اول، سوم و پنجم با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۸ و ۱۵ بر ۷ به پیروزی رسیدند و به مرحله نیمه‌نهایی و چهار تیم برتر مسابقات صعود کردند.

تیم ملی والیبال ایران این مسابقه را با ترکیب میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور آغاز کرد.

شکست نزدیک ایران مقابل لهستان/ پایان شگفتی سازی شاگردان عطایی

در ابتدای ست نخست میلاد عبادی‌پور سرویس زد و تیم ایران با دفاع خوب نخستین امتیاز را به دست آورد. در ادامه دو تیم رقابت بسیار نزدیکی با هم داشتند اما وقت استراحت فنی نخست این ست ۱۲ بر ۹ به لهستان رسید.

این ست پس از افت و خیز فراوان ۲۵ بر ۲۱ به سود لهستان به پایان رسید. عطایی در این ست از دو وقت استراحت خود استفاده کرد و ملی پوشان را دعوت به آرامش بیشتر در زمین مسابقه کرد.

لهستان در این ست ۱۳ امتیاز حمله به دست آورد و ایران ۱۰ امتیاز، تیم ایران در دفاع دو امتیاز کسب اما لهستان یک پوئن و در سرویس نیز دو تیم دو امتیاز کسب کردند. دریافت خوب لهستانی‌ها در این ست کمکی زیادی به برد این تیم کرد، با این حال امین اسماعیل‌نژاد با کسب ۹ امتیاز، بهترین بازیکن این ست بود.

در ابتدای ست دوم لهستان چهار بر یک پیش افتاد تا عطایی وقت استراحت فنی درخواست کند. در امتیاز ۱۰ دو تیم با اسپک اسماعیل‌نژاد برابر شدند تا کمی استراس بازیکنان ایران کاهش یابد. وقت فنی استراحت این ست ۱۲ بر ۱۱ به سود ایران شد. در این لحظه دو تیم در حمله نیز در مجموع در امتیاز ۲۰ برابر شدند که نشان از رقابت بسیار نزدیک تیم‌های ایران و لهستان در این مسابقه داشت.

در ادامه این ست لهستان چهار امتیاز متوالی به دست آورد و عطایی مجبور به گرفتن وقت استراحت در امتیاز ۱۵ بر ۱۲ به سود لهستان شد. ملی‌پوشان در امیتازهای  ۱۶ و ۱۸ با حریف برابر شدند و مهدی جلوه امتیاز ۱۹ را برای ایران به دست آورد تا سرمربی لهستان وقت استراحت درخواست کند.

شکست نزدیک ایران مقابل لهستان/ پایان شگفتی سازی شاگردان عطایی

در نهایت این ست ۲۶ بر ۲۴ به سود ایران به پایان رسید تا دو تیم یک بر یک در ست شماری برابر شوند. عملکرد تیم ایران در ست دوم به گونه‌ای بود که تیم ایران در حمله ۲۶ بر ۲۴ از حریف پیش افتاد، همچنین در دفاع چهار بر سه جلو افتاد و در سرویس نیز دو تیم در امتیاز سه برابر شدند.

رقابت نزدیک دو تیم در ست سوم نیز ادامه یافت و وقت استراحت فنی این ست نیز ۱۲ بر ۱۱ به سود لهستان شد. در این ست تماشاگران حاضر در سالن که اکثر آن‌ها ایرانی بودند، با هر حمله ملی‌پوشان ایران یک تا سه شمارش می‌کردند و در حمایت از تیم ایران چیزی کم نگذاشتند. در امتیاز ۱۷ بر ۱۴ به سود لهستان عطایی درخواست وقت استراحت کرد تا افزایش امتیاز دو تیم جلوگیری کند. در نهایت این ست با امتیاز ۲۵ بر ۱۸ به سود لهستان به پایان رسید تا عقاب‌ها از نظر ست شماری دو بر یک پیش بیافتند. عطایی در امتیاز ۲۰ بر ۱۴ ست سوم ترکیب تیم ایران را تغییر داد تا بازیکنان اصلی برای ست چهارم استراحت کنند.

در ابتدای ست چهارم تیم ایران سه امتیاز متوالی به دست آورد. ملی‌پوشان ایران در ادامه این ست اقتدار خود را بر حریف دیکته کردند و ۲۵ بر ۱۶ این تیم را شکست دادند تا دو تیم از نظر ست شماری دو بر دو برابر شوند و ست حساس پنجم تعیین کننده نتیجه نهایی مسابقه باشد. سرمربی لهستان در میانه این ست به بازیکنان اصلی خود استراحت داد.

شاگردان بهروز عطایی در ابتدای ست پنجم برخلاف ست چهارم، چهار امتیاز متوالی به حریف دادند و در نهایت ملی‌پوشان ایران به‌رغم تلاش و ارائه عملکردی تحسین‌ برانگیز در این دیدار، در ست پنجم ۱۵ بر ۷ مغلوب لهستان شدند تا در نهایت سه بر دو نتیجه این مسابقه را واگذار کنند و به کار خود در این رقابت‌ها با کسب رتبه هفتم لیگ ملت‌ها پایان دهند.

سیلیکا الکساندر، کوچانوفسکی جیکو، بارتوش کورک، کمیل سمنیوک، متئوش بینیک و مارسین یانوش ترکیب تیم لهستان در ابتدای این مسابقه بود که در مناطق شش گانه زمین این تیم قرار گرفتند و هدایت این تیم را نیکولا گربیچ برعهده داشت.

شکست نزدیک ایران مقابل لهستان/ پایان شگفتی سازی شاگردان عطایی

کولادوس فابریکه از فرانسه و ورا مچان والتر هوگو از پرو به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت دیدار ایران و لهستان را برعهده داشتند.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال نیز این مسابقه را به همراه ایرانیان ساکن ایتالیا نظاره‌گر بود. در نخستین مسابقه امروز نیز فرانسه سه بر صفر ژاپن را شکست داد و حریف ایتالیا در مرحله نیمه‌نهایی شد.

مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ روز شنبه یکم مردادماه با دو دیدار در شهر بولونیا پیگیری خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    5 0
    در درجه اول از همه بچه ها و کادر فنی و حتی ذخیره های تیم بی نهایت سپاسگزاریم که نهایت تلاش و حمایت را داشتند و ما را سرافراز کردند. بهشون افتخار میکنیم و دستشان را می بوسیم. دو نکته را بد نیست مورد بررسی قرار بدن تا در بازی های آینده نقاط ضعف برطرف بشه: 1- بررسی بشه تیمی که در گیم چهارم لهستان را لوله کرده بود چطور در گیم پنجم از همان اول پر اشتباه ظاهر شد و چرا تقریبا همه کم و بیش در این گیم ضعیف عمل کردند. 2- تیم ایران نیاز اساسی به یک پاسور خوشفکر و طراح داره تا بازی را به اصطلاح در بیاره و گره گشا باشه. در همین گیم پنجم اسماعیل نژاد جوان و پر انرژی آمار خوبی نداشت اما در طرف مقابل بارتوش کوورک مسن عملکرد خوبی داشت چرا؟ نقش پاسور لهستان دلیل اصلی بود که با طراحی و ظرافت دفاع ما را خلع سلاح می کرد و به کورک میدان عمل می داد. وادی خیلی زحمت کشید و دستش درد نکنه اما خب او یه پاسور طراح و هنرمند نیست. و تیم ما بایستی این ضعف را برطرف کنه. به امید سربلندی و افتخارات بیشتر با این تیم.
  • والیبال IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    7 0
    یکی به صدا و سیما بکگه ماهایی که ماهواره نداریم گناه نکردیم که اینقدر رو اعصاب میری و هی حرکت آهسته پخش میکنی به جای بازی. در بازی فرانسه و ژاپن همش حرکت لب بازیکن شماره 17 ژاپن را پخش می کرد. جالبه اون حرکت بازیکن ژاپن در دست اول بود اما تلویزیون حتی در دست سوم هم همونو پخش می کرد. لا اقل در سانسور کمی سلیقه به خرج بدین
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    سرمربی تو ست 3 به بازیکنان استراحت داد که تو ست 4 کولاک کردن ولی وقتی برد قطعی بود بازیکنانی اصلی رو بیرون نکشید و خستشون کرد و ست 5 رو واگذار کردند
  • محمد IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    3 0
    بچه ها عالی بودین و ما هم اصلا شما رو سرزنش نمی‌کنید. دوستانی که میخوان بدونن بچه ها چه کار بزرگی کردن میانگین سنی تیم ایران رو ببینن
  • حسين DE ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    4 0
    باختيم اما سرافراز بوديم،لازمه كه از همه بچه ها و مربيان و كادر فنى تشكر كرد در يك جمله كوتاه گفت بچه ها متشكريم ،تيم متحول و دگرگون شده واليبال ما عليرغم كمبود تجربه بين المللى و جوان بودن توانست نتايج بسيار خوبى كسب كند و با وجود باخت در برابر لهستان من فكر ميكنم مردم از عملكرد كلى تيم راضى هستند ،چند نكته خطاب به مسئولين محترم واليبال ،قدر اين تيم را بدانيد تا بازى هاى المپيك زمان زيادى باقى نمانده و در اين بازى ها تا حدود خيلى زيادى نقاط ضعف و قوت تيم مشخص شده كه بايد روى آنها كار كرد،بچه ها نشون دادند كه در برابر تيم هاى قدرتمند جهان با قدرت ميتوانند بازى كنند نمونه بازى در برابر لهستان كه در ست پنجم باز هم كمبود تجربه هم در زمين و هم بيرون از زمين باعث شكست تيم ما شد البته اين هيچ چيز از ارزشهاى تيم ما رو كم نميكنه،نكته ديگر اينكه نتايج خوب واليباليستهاى ما در سطح جهانى سطح توقع و انتظارى مردم رو از اين رشته ورزشى بشدت بالا برده و رياست محترم فدراسيون واليبال جناب آقاى داورزنى بايد حتمًا به اين مسئله توجه كنه و آنرا به فال نيك بگيره كه همين امر يك پشتيبانى بسيار ارزشمند براى واليبال ما خواهد بود،نكته بسيار مهم ديگه اينكه آقاى داورزنى و سرمربى محترم و همه كادر فنى تلاش كنند كه مبادا خداى نكرده تيم دچار حواشى بشه همانگونه كه متاسفانه فوتبال ما دچار آن است، من پيشنهاد ميكنم آقاى داورزنى و آقاى عطائى به مسائل روحى و روانى بچه ها كاملًا توجه كنند تا مشكلى پيش نياد،دنيا روى واليبال ما حساب باز كرده و ما تبديل شديم بيك قطب قدرت در واليبال در عرصه جهانى ما اين ظرفيت و پتانسيل را داريم كه جايگاه خودمان را ارتقاء دهيم و بچه هاى خوب ايران زمين اين را ثابت كردند،در المپياد رياضى،فيزيك،شيمى ،زيست شناسى،ستاره شناسى ووو نوجوانان عزيز ما جزء بهترين هستند و چرا نبايد در ساير زمينه ها جزء بهترين نباشيم ؟ باميد پيروزيها و افتخارات بيشتر براى ايران عزيز. آقاى داورزنى و آقاى عطائى لطفاً فراموش نشود كه تلاش كنيد تا ورزش واليبال ما دچار حواشى هاى آن چنانى نگردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس