برجام

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دوربین‌های فراپادمانی را تا بازگشت طرف مقابل به برجام روشن نمی‌کنیم.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی در جریان بازدید از نمایشگاه هم‌افزایی مدیریت ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خیلی مهم است مردم ایران و مسئولان حافظه تاریخی خود را بروز کنند. ۲۰ سال است که کشورهای غربی به جمهوری اسلامی اتهام می‌زنند که "شما در حال ساخت بمب اتمی هستید." و هر روز یک جا را آدرس می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر تاریخ را مرور کنیم می‌بینیم که به‌طور مرتب ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع می‌دادند و علیه ما قطعنامه صادر می‌کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ سال است همه دولت‌های گذشته با غربی‌ها مذاکره کرده‌اند افزود: حاصل این مذاکرات سند برجام بود، این در حالی است که غربی‌ها همان اتهامات گذشته را در قالب اسناد ربوده‌شده و مکان‌های ادعایی تکرار می‌کنند.

اسلامی گفت: اساس پذیرش جمهوری اسلامی ایران در برجام این بوده است که رفع اتهام شود و اعتمادسازی کند. ایران محدودیت ها را پذیرفته است که فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم را محدود کند و ظرفیت و سرعت حرکت خود را کاهش دهد تا این اعتمادسازی به‌وجود آید اما غربی‌ها به این محدودیت‌ها پایبند نبودند. جمهوری اسلامی ایران محدودیت‌های تشدیدشده را برای رفع این اتهام پذیرفته است.

وی تأکید کرد: دوربین‌های برجامی در مراکز هسته‌ای ایران برای رفع این اتهامات نصب شد؛ اگر قرار است این اتهامات پابرجا بماند دلیلی ندارد که دوربین‌های برجامی (فراپادمانی) روشن بماند! این دوربین‌ها را آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پلمب کرده است و در تأسیسات نگهداری می‌شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در این بین لفاظی‌هایی هم صورت می‌گیرد، جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه در فعالیتهای هسته‌ای پنهانکاری نداشته است ضمن اینکه در غنی‌سازی اورانیوم نیز بدون هماهنگی آژانس کاری انجام نشده است.

اسلامی تأکید کرد: همه زیرساخت‌های صنایع اتمی ایران با هماهنگی آژانس و تحت نظارت این سازمان بوده است. کسی تصور اشتباه نکند، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همین الآن بر اساس ضوابط پادمانی در همه مراکز اتمی ایران مستقر است.

وی تصریح کرد: دوربین‌های فراپادمانی یا به‌اصطلاح برجامی به توافقنامه برجام ربط دارد اگر غربی‌ها به این توافقنامه برگشتند و وقتی اطمینان حاصل کردیم شیطنتی انجام نمی‌دهند برای این دوربین‌ها تصمیم‌گیری می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تهرانی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    3 3
    شما بی خود کردید که تعهد فراپادمانی داده اید.شما بی خود کرده اید که بیش از دیگر کشور ها تعهد داده اید.
    • رهگذر IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      5 4
      داداش الان وقت گفتن این حرف ها نیست. کاریه که شده! جلو ضرر رو هرجا که بگیری منفعته! موضعگیری الان دولت گرچه آهسته‌س ولی باز هم خوبه.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    2 2
    جناب بازمانده دولت غربگدای افساد طلب ملعون روحانی اصلا چرا دوربین های فرا پادمانی و امثال آن بخواد وجود داشته باشه که روشن و خاموش بشه
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      1 1
      اولا برادر یا خواهر من بی دلیل به کسی توهین نکنید دوما ایشون مگه خودش خودش رو منصوب کرده؟!!!
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    3 2
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    تصمیمتون مشخصه کی هی برگشت پذیر بودن اقدامات رو میگه؟
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    از همین الان به بهانه فرصت خدادادی بصورت کامل و رسمی از فرا پادمانی در وهله اول خارج شوید . با اما و اگر و بعد . ترا خدا برای دل بدست آوردن دشمن بپرهیزید . ضعفه این همه مینالیم از کلاه گشادی که بر سرمان رفته . بخواهیم دو دستی بچسبیمش
  • امین IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    1 0
    وقتی همه می دانند که تمام اعضای سازمان آژانس اتمی جاسوسان امریکا و غرب هستند چرا اجازه داده می شود در مراکز هسته ای کشور حضور داشته باشند!!!؟؟؟
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    1 0
    بمب اتم موشک حقوق بشر همش بهانه است اینها میخوان مملکت مثل زمان شاه باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس