فنونی‌زاده:‌ عاملان پرونده ویلموتس باید پاسخگو باشند/صرف فوتبالی بودن ماجدی به درد فدراسیون نمی‌خورد

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: تاج در پرونده ویلموتس مقصر بود اما نباید از نقش سلطانی‌فر هم در این قرارداد گذشت.

به گزارش مشرق، مرتضی فنونی زاده، درمورد وضعیت فعلی فدراسیون فوتبال در آستانه انتخابات هشت شهریور و در فاصله کمتر از چهار ماه مانده تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: فدراسیون فوتبال در حال حاضر مشکلات متعددی دارد که پرونده ویلموتس نیز به آن اضافه شد. باید پول هنگفت و حدود ۱۱۰ میلیارد تومان به مربی بدهند که در کل ۴۵ روز در ایران حضور داشت. باید بازرسی کل کشور و سازمان‌های ذی ربط ورود کرده و با همه افرادی که پای این قرارداد بودند، برخورد شود زیرا این پول گزافی که قرار است از بیت المل به جیب ویلموتس برود باید خرج تیم‌های پایه و جذب یک مربی خوب می‌شد.

وی ادامه داد: تاج در این پرونده مقصر بود اما نباید از نقش مسعود سلطانی‌فر هم در قرارداد با ویلموتس گذشت. همیشه گفته‌ام برخی مدیران سیاسی که به ورزش ما می‌آیند، بدهکاری بالا می‌آورند. همانگونه که تاج باید درمورد قرارداد ویلموتس به عنوان رئیس فدراسیون و مقصر پاسخگو باشد، وزیر ورزش قبلی هم باید جواب بدهد. به همین دلیل باید دستگاه‌های ذی‌ربط ورود کنند تا مشخص شود چه افرادی او را که به جز کاپیتانی و سرمربیگری بلژیک، سابقه خاصی در مربیگری نداشت به ایران آوردند. باید در قرارداد این مربی به جز آپشن‌های تشویقی، موارد تنبیهی را می‌گنجاندند تا وقتی تیم ملی ما در چهار بازی دو بار به عراق و بحرین باخت، به شدت تنبیه می‌شد.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: ویلموتس تیم ملی را به جایی رساند که در دور رفت مقدماتی جام جهانی بین پنج تیم سوم شد اما باز هم دم بازیکنان خوب‌مان گرم که با وجود بلایی که سر تیم ملی آمد، کاری کردند یکی از بهترین و راحت‌ترین صعودهایش به جام جهانی را تجربه کند. درمورد اسکوچیچ هم خودم اعتقاد داشتم باید مربی بهتری روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی بنشیند اما به هر حال در دور مقدماتی فوق العاده کار کرد و باید از هیات رئیسه و سرپرست فدراسیون برای حفظ این مربی تشکر کنیم. چاره‌ای هم جز این کار نداشتیم.

بیشتر بخوانید:

تا این لحظه هیچ کاندیدایی رد صلاحیت نشده است/ بحث تعلیق در کار نیست

فنونی‌زاده درخصوص  اینکه آیا فدراسیون فوتبال شرایط آماده‌سازی خوبی را برای تیم‌ملی قبل از جام جهانی فراهم کرده است، گفت: وقتی فدراسیون فوتبال با سرپرستی میرشاد ماجدی نمی تواند یک بازی دوستانه خوب برای تیم ملی تدارک ببیند، نمی‌توان به آن نمره قبولی داد. او فردی است که به زبان تسلط دارد و باید با رایزنی قوی‌تر شرایط بهتری برای تیم ملی ایجاد  کند. صرف فوتبالی بودن برای مدیریت فدراسیون به درد نمی‌خورد. ماجدی فردی جنتلمن و بازیکن خوبی بود. توانایی مدیریتی هم دارد اما در فدراسیون تاکنون عملکرد موفقی نداشته است. 

وی ادامه داد: فراهم کردن بازی دوستانه خیلی خوب است. الان می‌گویند دیدار با اروگوئه قطعی است. قطعا چنین بازی‌ای به ۱۲ دیدار با تیم‌هایی مثل الجزایر و سایر حریفان عربی می‌ارزد. امیدواریم نهایی شود. در دوره ماجدی ما که فقط یک بازی دوستانه برابر تیم نصفه و نیمه الجزایر انجام دادیم که همان را هم باختیم و هزار حرف و حدیث، دعوا و دودستگی ایجاد شد. کار به جایی رسید که بازیکن به خودش جرات داد علیه سرمربی تیم ملی حرف بزند. اولین نفری که باید به این مسائل ورود می‌کرد، سرپرست فدراسیون بود اما نتوانست این بحث را مدیریت کند. نباید دیگر بازیکن‌سالاری در تیم ملی ببینیم. فرقی ندارد چه کسی در تیم ملی است اما همه باید مطیع کادرفنی و سرمربی باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    1 1
    این جناب ماجدی اصلا به درد نمیخورد چه برسد به ریاست فدراسیون!
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      0 1
      حتما جناب بابا سلطانی فر به درد میخورد .
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    کلا این 3نفر که کاندید شدن کارنامه شون معلومه چقدر درخشانه با این اوصاف فاتحه فوتبال خونده هست......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس