کد خبر 1404608
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
حمایت سوریه از مواضع چین در قبال آمریکا

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای بر حمایت کامل از موضع چین در خصوص سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان تأکید کرد و آن را اقدامی خصمانه خواند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای تأکید کرد که سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان اقدامی خصمانه و بر خلاف قانون بین‌المللی است که حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی چین را نقض می‌کند.

در این بیانیه آمده است که سوریه این تنش بی‌سابقه و سیاست تحریک‌آمیز آمریکا علیه جمهوری چین را بشدت محکوم و تأکید می‌کند که تصمیم پلوسی برای سفر به تایوان اقدامی خصمانه و بر خلاف قانون بین‌المللی و نقض حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی چین است.

بنابر گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، در بیانیه مذکور با اشاره به سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه حاکمیت کشورها، تمامیت ارضی و حق این کشورها برای تعیین سرنوشت خود آمده است که این امر باعث نگرانی برای حال و آینده بشریت است.

سوریه همچنین بر حمایت مطلق و نامحدود از تلاش‌های چین و مواضع اصولی آن برای مقابله با هر گونه دخالت‌های خارجی در امور داخلی این کشور  چه در تایوان، هنگ کنگ یا سین کیانگ تأکید می‌کند.

وزارت خارجه سوریه همچنین با تأکید بر اینکه دمشق تنها چین واحد را به رسمیت می‌شناسد، حمایت خود را از مواضع چین علیه سفر پلوسی به تایوان و حق پکن برای اتخاذ هر گونه اقداماتی در دفاع از خود و حفظ حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور، اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس