کد خبر 1404785
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
ترامپ: نانسی پلوسی همیشه مشکل درست می‌کند

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا با انتقاد از سفر اخیر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان گفت: او همیشه مشکل درست می‌کند.

به گزارش مشرق، تارنمای بیزنس اینسایدر نوشت: ترامپ به انتقادهایش از رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل سفر تاریخی اش به تایوان ادامه داد.

سفر پلوسی به تایوان به رغم این که از سوی بسیاری از جمهوریخواهان هوادار ترامپ مورد حمایت قرار گرفته، خشم پکن را برانگیخته است،

ترامپ در «تروث سوشال»  شبکه اجتماعی متعلق به خود نوشت: «چرا نانسی پلوسی به تایوان رفته است. او همیشه دردسر درست می کند.» «او هیچ کاری را درست انجام نمی دهد (دو استیضاح ناموفق، از دست دادن مجلس نمایندگان و غیره) حالا ببینید!»

پلوسی اواخر روز سه‌شنبه وارد تایوان شد و  به اولین رئیس مجلس نمایندگان و عالی‌ترین مقام آمریکایی تبدیل شد که در دهه‌های اخیر از این جزیره بازدید می‌کند. سیاست آمریکا برای چندین دهه این بوده است که به طور رسمی استقلال تایوان را به رسمیت نشناخته است؛پلوسی پس از ورود خود به تایوان در بیانیه ای این موضع را تأیید کرد.

روابط آمریکا و تایوان پس از تهاجم روسیه به اوکراین تحت نظارت دقیق قرار گرفته است و این نگرانی را برانگیخته است که پکن ممکن است تلاش کند به زور تایوان را  که به عنوان یک «استان جدا شده» می‌داند بار دیگر به خود محلق کند.

روابط ترامپ و پلوسی مدتهاست که دچار اختلاف شده است. این اختلافات، به‌ویژه پس از آن بروز کرد که  دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا دو بار سعی کردند ترامپ را استیضاح کنند که این اولین بار در خصوص یک رئیس جمهوری آمریکا بود . در هر دو بار، سنا در نهایت ترامپ را تبرئه کرد، اگرچه تعداد بی سابقه ای از جمهوری خواهان از استیضاح ترامپ به دلیل تحریک حمله ۶ ژانویه به کنگره آمریکا حمایت کردند.

در حالی که جمهوری‌خواهان مدت‌هاست که از پلوسی انتقاد می‌کنند، سفر او به تایوان از سوی  منتقدان همیشگی اش مورد حمایت قرار گرفته است. میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا و ۲۵ جمهوری خواه دیگر سنا بیانیه ای را امضا کردند که در آن از سفر او تمجید می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناصر IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    3 1
    آقای ترامپ پلوسی هم مثل تو خره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس