کد خبر 1418743
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹
پلوسی در پی درگیری مرزی وارد ارمنستان شد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز (شنبه) در حالی وارد ارمنستان شد که درگیری‌های مرزی مرگبار چند روز گذشته میان این کشور با جمهوری آذربایجان در جریان است.

به گزارش مشرق، این خبرگزاری به نقل از پلوسی افزود: این سفر او «نماد قدرتمندی از تعهد قاطع ایالات متحده به ارمنستان دموکراتیک و مرفه و منطقه باثبات و امن قفقاز است».

پلوسی بالاترین مقام آمریکایی است که از زمان استقلال این کشور کوچک فقیر در سال ۱۹۹۱ از اتحاد جماهیر شوروی به ارمنستان سفر کرده است.

«آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان، پیش از ورود پلوسی و هیات همراه به خبرنگاران گفت که این سفر سه روزه «نقش بسزایی در تضمین امنیت ما خواهد داشت».

تارنمای «آرمنیا نیوز» نوشت: پلوسی در سفر ۱۷ تا ۱۹ سپتامبر (۲۸-۲۶ شهریور) خود با «نیکول پاشینیان» نخست وزیر، «آلن سیمونیان» رئیس مجلس ملی و دیگر مقامات ارشد ارمنستان دیدار و درباره روابط آمریکا و ارمنستان و وضعیت امنیتی کنونی گفت و گو خواهد کرد.

سفارت آمریکا در ارمنستان درباره سفر هیات آمریکایی به ریاست رئیس مجلس نمایندگان این کشور به ایروان نوشت: پلوسی در این سفر به همکاری قوی میان دو کشور که ریشه در ارزش‌های مشترک و روابط دیرینه میان مردمان ما دارد، خواهد پرداخت.

پلوسی روز جمعه تایید کرد که پس از درگیری‌های مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان که در این هفته بیش از ۲۰۰ نفر کشته شدند، به ارمنستان سفر خواهد کرد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۰ و در دهه ۱۹۹۰ بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی، منطقه ارامنه‌نشین جمهوری آذربایجان تجربه دو جنگ را داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 4
    ارمنستان هم روسیه را فروخت و به بلوک غرب پیوست
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 1
      ارمنستان ظاهرا چاره دیگری نداره،بین دوهمسایه قدرتمند یعنی ترکیه وآذربایجان قرار داره که بدشون نمیاد کل ارمنستان روضمیمه خودشون کنند ،دو کشور ایران وسوریه هم سیاستی منفعل ودرحد حرف دارند،به هرحال هرکشوری برای حفظ تمامیت ارضیش سعی می کنه هر چه در توان داره انجام بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس