لاوروف: غربی ها با مسدود کردن دارایی های کشورها از آنان انتقام می گیرند

به گفته سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، آمریکا با سفر نانسی پلوسی به تایوان می‌خواهد به جهان نشان دهد که این کشور از مصونیت برخوردار است.

به گزارش مشرق، با شدت گرفتن تنش‌ها بر سر سفر تحریک آمیز رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، وزیر خارجه روسیه این اقدام واشنگتن را محکوم کرد. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه برای انجام سفری رسمی به میانمار رفته است.

یکی از خبرنگاران حاضر در سفر وزیر خارجه روسیه از او درباره هدف آمریکا از سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان به رغم مخالفت‌های چین سوال کرد.

سرگئی لاوروف گفت: «من نمی‌دانم (هدف آمریکا از این سفر چیست؟) من واقعا در موقعیتی نیستم که درباره انگیزه آنها حرف بزنم البته این (سفر) خطی را که من درباره (مواضع آمریکا) در خصوص اوکراین به ان اشاره کردم، نشان می‌دهد».

وزیر خارجه روسیه افزود: «من هیچ تردیدی ندارم که این تمایل که ثابت کند آنها (آمریکایی‌ها درباره انجام دادن هر گونه اقدامی) مصون هستند و می‌توانند هر کاری که دوست دارند انجام دهند. من هیچ دلیلی دیگری غیر از این برای ایجاد چنین تنشی نمی‌بینم البته ما کاملا متوجه هستیم که این موضوع چه معنایی برای چین دارد».

واکنش این مقام ارشد مسکو به سفر نانسی پلوسی به تایوان در حالی انجام شده که وزارت خارجه روسیه در واکنش به سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان گفته بود، ایالات متحده باعث بی‌ثباتی در جهان است.

نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته به رغم هشدارهای شدید چین،  وارد این جزیره شد و مورد استقبال مقامات تایوانی قرار گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    2 7
    اینم توی اوکراین غرق شده میخواد چین رو وارد جنگ با تایوان کنه بلکه شاید آمریکا دست از سرش توی اوکراین برداره
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      1 0
      توهم آمریکا زدگی شماها واقعا از بلاهت و حماقت هم رد شده - گوته می گوید حقه باز و دزد؛ از ابله و احمق بهتر است - چون هر حقه باز و دزدی روزی بیدار می شود اما حماقت وبلاهت هیچ راه خروج و درمانی ندارد.
    • ایرانی IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      1 2
      نه دوست عزیز اونی که گیر افتاده غربه و ایجاد یک بحران فراگیر با تعداد قربانیان و فدائیان بیشتر برای حفظ کدخدا در زمستان استراتژی جدید آمریکاست آنها به یک پیروزی ولو نمادین در شرف انتخابات کنگره بشدت نیاز دارند طوریکه از گزینه های نمایشی مثل ترور ایمن الظواهری هم چشم پوشی نمیکنند اگه سواد تحلیل نداری لزومی نداره نظر بدی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس