جاسوسی کارمند سابق توییتر برای بن سلمان درازای دریافت صدها هزار دلار

رسانه‌ها فاش کردند یک کارمند سابق توییتر به اتهام جاسوسی به نفع پادشاهی سعودی از سوی دادگاهی در آمریکا مجرم شناخته شد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های بین‌المللی روز چهارشنبه فاش کردند که یک کارمند سابق شبکه اجتماعی توییتر به دلیل انتقال اطلاعات خصوصی کاربران و حساب‌های مخالف  پادشاهی سعودی به یک مقام عربستانی از سوی دادگاهی در آمریکا مجرم شناخته شد.  

طبق گزارش روزنامه گاردین، «احمد ابوعمو» ۴۴ ساله، کارمند سابق توییتر، پس از انتقال اطلاعات شخصی کاربران منتقد پادشاهی سعودی به «بدر العساکر»، مشاور بن‌سلمان در ازای دریافت یک ساعت لوکس و صدها هزار دلار و لو رفتن این ماموریت توسط دادگاهی  در «سانفرانسیسکو» مجرم شد.

بر اساس این گزارش، این شخص روز سه شنبه توسط هیئت منصفه ۱۱ نفره دادگاه فدرال سانفرانسیسکو به دلیل پولشویی، جعل سوابق و یک فقره کلاهبرداری مجرم شناخته شد. ابوعمو از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ در توییتر کار می‌کرد. او به حساب‌های ایمیل و شماره تلفن حساب‌هایی که از دولت عربستان سعودی انتقاد می‌کردند، از جمله حساب کاربری «مجتهد» دسترسی داشته است.

دادستان دادگاه سانفرانسیسکو گفت که ابوعمو تقریباً در یک سال نزدیک به سه برابر حقوق سالانه خود رشوه گرفته است. با این حال، توییتر از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد. ابوعمو قرار است روز چهارشنبه به دادگاه بازگردد. ابوعمو پیشتر در شرکت آمازون به عنوان مشاور رسانه‌های اجتماعی کار می‌کرد.

وکیل مدافع ابو عمو استدلال کرده از آنجایی که ابوعمو دارای یک همسر و سه فرزند است، خطر ترک کشور را ندارد.

دادستان‌ها گفتند که این طرح در تابستان ۲۰۱۴ زمانی آغاز شد که ابوعمو با «بدر العساکر» دستیار «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی، در جریان بازدید از مقر توییتر ملاقات کرد. مدت کوتاهی پس از آن، رابطه این دو شروع شد. حدود ۶ ماه بعد، در دسامبر، ابوعمو در یک سفر کاری در لندن با بیناساکر ملاقات کرد و با یک ساعت لوکس به ارزش بیش از ۴۰۰۰۰ دلار به ایالات متحده بازگشت.

جاسوسی کارمند سابق توییتر برای بن سلمان درازای دریافت صدها هزار دلار
         جمال خاشقجی

«جمال خاشقچی» خبرنگار سعودی روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»  از معرفترین منتقدان دولت ریاض بود که در سال ۲۰۱۸ به دست ماموران سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول به طرز فجیعی به قتل رسید به طوریکه مقام‌های اطلاعاتی آمریکایی می‌گویند که قتل وی مورد تایید محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی بودهف هرچند که وی هرگونه مداخله در این قتل را انکار کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس