روسیه: حمله اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا، اقدام تروریستی است

وزارت خارجه روسیه ضمن تکذیب ادعای اعزام جنگجو از کره شمالی به عملیات در دونباس، حمله ارتش اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا را اقدامی تروریستی توصیف کرد.

به گزارش مشرق،  بعد از حملات توپخانه‌ای و موشکی ارتش اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا در جنوب شرقی این کشور و متهم کردن روسیه به انجام این حمله، مسکو این اقدام کی‌یف را تروریستی خواند.

«ایوان نِچایف» معاون سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) گفت: «بمباران نیروگاه زاپوریژیا توسط اوکراین یک اقدام تروریستی است و می‌تواند منجر به فاجعه‌ای شود که پیامدهای آن فراتر از حادثه چرنوبیل است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، نچایف طی نشست خبری در مسکو، گزارش‌ها در مورد پیشنهاد کره شمالی برای اعزام داوطلبان برای شرکت در عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین را ساختگی و جعلی خواند.

وی درباره صادرات مواد غذایی از بنادر اوکراین نیز اظهار داشت: «کشتی‌های مملو از غلات از اوکراین به کشورهای نیازمند نمی‌روند، بلکه به غرب می‌روند و این موضوع صحت ایده‌های حل بحران جهانی غذا را زیر سوال می‌برد».

این دیلمات روس درباره کمک نظامی آمریکا به اوکراین توضیح داد: «ایالات متحده با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای خصوصی، اطلاعاتی را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد که منجر به نظامی‌شدن فضا می‌شود».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، نچایف همچنین تاکید کرد که عرضه کنترل نشده تسلیحات غربی به رژیم کی‌یف از هم‌اکنون منجر به افزایش قابل توجه قاچاق و فروش آنها در بازار سیاه اینترنتی شده است.

پیش از این نیز نمایندگی روسیه در سازمان ملل درخواستی برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت جهت بررسی حملات اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا با حضور مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برای روز پنجشنبه ارائه کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • هوشنگ IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 2
    زلنسکی زنی بیش نیست او احساسات و اواطف زنانه اش را نمی تونه کنترل کنه برای از پا درآوردن شما مردی مثل ارباب ترامپ نیاز است نه زنی مثل زلنسکی عروسک آمریکا
    • محمد US ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
      2 0
      نه تو مردی!!، زلنسکی مردی بود که از ابهت پوشالی روسیه نترسید وبون امکانات لباس رزم پوشید و به میدان جنگ رفت. والان هم داره با تمام بلوک شرق به تنهایی مقابله میکنه. روسیه و چین و کره شمالی و بلاروس رو باهم تو باتلاق انداخته.
  • هوشنگ IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 2
    خخخخخ زلنسکی زنه فکر کنم ترنسه دو جنسه است. خوب به لحن حرف زدن احساساتش دفت کنین زنه در لباس و قیافه مرد ظاهر می شه دارین با یک زن می جنگین که اصلا مردانگی نیست
  • هوشنگ IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 2
    خخخخخخخخ زلنسکی زنه مثل یک عروسک نه شجاعت داره نه مردانگی نه قدرت مثل زن جیغ بنفش می کشه : کمک..کمک کنین... تو رو خدا ..تو رو خدا...تووووورووووو خداااااااااا خخخخخخ
    • محمد IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
      2 0
      پوتین چقدر دلقک که زلنسکی ۶ ماه گذاشتش سرکار
  • هوشنگ IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 2
    خانوم زلنسکی فکر می کنم بهتر تشریف ببرین آرایشگاه به کار آرایشگری مشغول شین جنگ مال مرد است نه زن
  • هوشنگ IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 2
    خانوم زلنسکی احمق می دانی با کی داری می جنگی ؟ با یک مرد داری می جنگی با مردی که مردانه پا در میدان جنگ گذاشته گمشو تو به درد حمالی هم نمی خوری چه برسه به ریاست جمهوری ترامپ باید تو را مجازات کند مردی در اوکراین پیدا نمی شه فرماندهی جنگ را به عهده بگیره ؟ همه شما زن هستید وای بر شما
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      0 0
      به بانوان توهین نکن
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    2 0
    روسیه خیلی روداره ،حمله کرده به اوکراین بعد میگه حمله اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا، اقدام تروریستیه، آخه یکی نیست بگه بیشرف تو به اوکراین حمله کردی ، اون داره از خودش دفاع میکنه، هر چی هم بشه طبعاتش با روسیه اس ، چون اون شروع کننده جنگ بوده
  • US ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    کریمه را به اوکراین برمی‌گردانیم
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    توریست های جزیره کریمه رو هم تهدید کرده! تروریسم دولتی واقعا نیازی به حمایت داره که اروپایی ها از آن حمایت میکنند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس