.

تظاهرات‌کنندگان در انگلیس با تجمع مقابل دفتر نخست‌وزیری این کشور خواستار قطع حمایت‌های لندن از رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش مشرق، منابع خبری گزارش دادند در انگلیس شمار زیادی از فعالان روزگذشته (چهارشنبه) برای اعتراض به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه در خیابان «داونینگ‌استریت» که محل استقرار دفاتر رسمی نخست‌وزیر انگلیس است تجمع کردند.

پایگاه Labouroutlook گزارش داده این تظاهرات با حمایت گروه‌های حامی فلسطین شامل «کارزار همیستگی با فلسطین»، «ائتلاف توقف جنگ»، «کارزار خلع سلاح هسته‌ای» و «دوستان مسجد الاقصی» برگزار شد.

این تظاهرات بعد از آن برگزار شد که رژیم صهیونیستی به مدت سه روز نواحی مختلف غزه را بمباران کرد. در این حملات ۴۷ فلسطینی از جمله ۱۶ کودک به شهادت رسیدند. تظاهرات‌کنندگان در انگلیس اسامی این شهدای کودک را قرائت کردند.

رژیم صهیونیستی سال گذشته هم به غزه حمله کرده و ۲۶۰ فلسطینی را به شهادت رساند. این دو حمله باعث افزایش مشکلات در باریکه غزه شده که از سال‌ها پیش تحت محاصره قرار گرفته است.

تظاهرات‌کنندگان انگلیسی خواستار اتمام بمباران غزه و کشتار کور فلسطینی‌ها شده و از دولت انگلیس خواستند تسلیح رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

سخنرانان در تظاهرات دیروز بیانیه لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس در واکنش به جنایات اسرائیل را مورد انتقاد قرار دادند. تراس که یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای به دست گرفتن سمت نخست‌وزیری است در آن بیانیه بر «حق اسرائیل برای دفاع از خود» تأکید کرده بود.

تظاهرات‌کنندگان درباره محاصره غزه و ادامه اشغال کرانه باختری، تخلیه‌های غیرقانونی منازل فلسطینیان در قدس و ماهیت آپارتاید رژیم صهیونیستی نیز سخنرانی کردند.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

 سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 0
    تعجب بشربه ادم بودنش پی برد
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 0
    مردم جهان دارن بیدارمیشن
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    3 0
    فهمیدن که صهیونیست عفت وامنیت وسلامتی شون روبه تاراج بره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس