معاون بنیاد شهید: برای رفع مشکلات ایثارگران مدیریت بلدیم اما معجزه بلد نیستیم!

معاون بنیاد شهیدگفت: طبق قانون ۱۰۰ درصد هزینه درمان جامعه ایثارگران باید پرداخت شود، اما در بسیاری از سال‌ها شاهد آن هستیم که ایثارگران از این وضع ناراضی‌اند. ما هم مدیریت بلدیم، اما معجزه بلد نیستیم.

به گزارش مشرق، نشست خبری طاهر موهبتی معاون تعاون و توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز با جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

موهبتی در این نشست با اشاره به افزایش بودجه بنیاد شهید گفت: بودجه ما از ۳۱ هزار به ۷۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته که البته بدهی‌های ما هم بیشتر شده و بنیاد شهید فقط حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان بدهی ثبت شده دارد، از جمله بدهی به بیمه ایران.

وی افزود: البته صرف اینکه بودجه‌ای برای یک نهاد تصویب شود، کافی نیست؛ بلکه در بحث بودجه رکن اصل، تخصیص و ریختن اعتبارات تصویب شده به حساب ارگان‌هاست. 

موهبتی با بیان اینکه در سال گذشته مستمری والدین شهدا ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است، اظهار داشت: با افزایش حقوق، امسال مقرر شد ماهیانه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به خانواده‌ها تعلق بگیرد، اما با توجه به اینکه بسیاری از مردم جامعه که از بیرون به جامعه هدف نگاه می‌کنند، فکر می‌کنند چه امکاناتی در خدمت خانواده‌ها است، باید بگویم از این مبلغ هم سازمان برنامه تنها ۵ میلیون تومان را پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سکوت کردن، ظلم در برابر مشکلات ایثارگران است، زیرا این کم‌کاری‌ها به نام بنیاد شهید تمام می‌شود، ادامه داد: ما هر ماه ۴۸ هزار میلیارد تومان به خاطر کم کردن ماهی ۶۰۰ هزار تومان از حقوق‌ها،‌ کسری بودجه پیدا می‌کنیم که باید پرسید از کجا باید این کسری را جور کنیم؟ این کسری‌هاست که موجب می‌شود در بخش‌های دیگر مثل درمان نیز نارضایتی ایجاد شود.

معاون تعاون و توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید خاطرنشان کرد: این د رحالی است که به ما اعلام شده حق نداریم هزینه فروش املاک بنیاد را صرف بدهی کنیم.

وی گفت: ۱۰۵ هزار جانباز معسر فاقد شغل شامل کمک هزینه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی هستند که تازه ۲۸ هزار نفر نیز حدودا رزرو هستند. در حالی که ما جانبازانی داریم که در دهک اول و دوم جامعه قرار دارند، اما ما بیش از ۳ میلیون نمی‌توانیم حقوق بدهیم؛ آن هم در این شرایط سخت اقتصادی.

موهبتی با اشاره به حق پرستاری نیز اظهار داشت: ۷۰ درصد والدین شهدا بالای ۸۰ سال سن دارند و ۸۱ درصد بالای ۶۰ هستند که طبیعتا نیازهایشان نیز بیش‌تر از قبل می‌شود و این موضوع در مورد همسران جانبازان و خود جانبازان هم صدق می‌کند.

وی ادامه داد: اما حق پرستاری هم آنقدر که باید باشد نیست و ما تنها به ۶۶ هزار نفر حق پرستاری می‌دهیم که مبلغش معادل کمترین میزان حقوق مصوب قانون کار بود، اما الان که پنج ماه هم از سال گذشته و قانون کار ۵۷ درصد افزایش پیدا کرده، حق پرستاری هیچ تغییری نکرده است. 

معاون تعاون و توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید با بیان اینکه هزینه‌های این عزیزان اجتناب ناپذیر است، اظهار داشت: ما بارها در جلسات مختلف این موضوع را مطرح کرده‌ایم، اما فایده‌ای نداشته؛ مضاف بر اینکه دستورات متعدد رئیس جمهور را نیز داریم که تأکید شده بر پرداخت اعتبارات اما خبری نیست که نیست.

وی گفت: وقتی سن بالا می‌رود، در حوزه سلامت ۵۰ درصد هزینه فرد بحث‌ درمان است که این در مورد جانبازان ۷۰ درصد و والدین شهدا خیلی بیشتر و متفاوت‌تر هم می‌شود.

موهبتی بیان داشت: قانون هم گفته ۱۰۰ درصد هزینه درمان جامعه هدف باید پرداخت شود. اگر قانون ایراد دارد آن را اصلاح کنید. کمااینکه در بسیاری از سال‌ها شاهد آن هستیم که ایثارگران از این وضع ناراضی هستند. 

وی در پایان با گلایه از تأمین نشدن اعتبارات بنیاد شهید گفت: ما مدیریت بلدیم، اما معجزه بلد نیستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    چطور بلدین چیزی هنوز نمیتونین بدید و نه اجرایی کنین 20 بار تو تلویزیون میگید که ملت فکر کنن
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    امیدواریم کمکی از غیب برسد تا بلکه معجزه هم شامل شود .
  • ایران IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    مدیریت بلد بودید وضع این نبود . مدیریت مناسب و اصولی خود معجره میکند.
  • ایمان IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    مدیران بنیادشهید
  • محمد US ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 0
    س معجزه بلد نیستیم یعنی چی شماحقوق میگیرید وظیفه ای که دولت بر دوش شما گذاشته به نهو احسن انجام بده مگر توخداهستی که تقاضای معجزه میخای انجام بدی. منت نگذار. تو. اگرمیدونیتی ما. چه مشکلاتی در منزل با خانواده داریم این حرف رانمیزدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس