بلومبرگ: رکود اقتصادی غیرمنتظره در انتظار کشورهای اروپایی است

کارشناسان اقتصادی در گفتگو با سایت اقتصادی بلومبرگ پیش‌بینی کردند نرخ رکود اقتصادی و تورم در قاره اروپا بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، کارشناسان اقتصادی در آخرین اطلاعات و ارزیابی‌های خود که در اختیار رسانه اقتصادی بلومبرگ قرار دادند، اعلام کردند که خطر رکود اقتصادی کشورهای اروپایی در سال جاری به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۲۰ تا کنون رسیده است و کمبود سوخت و محصولات انرژی موجب تشدید این وضعیت شده است.

گزارش منتشر شده در روز دوشنبه نشان می دهد که احتمال کاهش تولید برای دو سه ماه متوالی از ۴۵ درصد به ۶۰ درصد رسیده است. این نرخ قبل از آغاز جنگ روسیه و اوکراین ۲۰درصد بود.

بلومبرگ با نظرسنجی از کارشناسان و نخبگان اقتصادی اعلام کرد که آلمان بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا به خاطر کمبود عرضه گاز روسیه نیز با رکود اقتصادی قابل توجهی روبرو است.

بلومبرگ همچنین با اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی و تاثیر آن در اقتصاد نوشت: افزایش هزینه‌های زندگی به شرکت‌ها و خانواده‌های ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا آسیب می‌زند، زیرا تهدید ناشی از قطع گاز روسیه این مشکل را تا ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۲ تشدید می‌کند.

اقتصاددانان در نظرسنجی انتظار دارند تورم در این بلوک به طور متوسط ​​تقریباً ۸ درصد در سال جاری باشد که حدود چهار برابر بیشتر از شاخص اعلام شده توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) است. این بانک پیش‌بینی کرده است تورم در اروپا در سال ۲۰۲۳ به ۴ درصد و در سال ۲۰۲۴ به ۲درصد برسد.

کارشناسان همچنین پیش بینی می‌کنند که بانک مرکزی اروپا در ماه سپتامبر نرخ بهره را نیم واحد افزایش خواهد داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    اینهم از کارهای عجیب مشرق استکه از راشاتودی مطلب میاورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس