فرانسوی‌ها به دلیل بحران انرژی به خاک اره روی آورده‌اند

مردم فرانسه در پی افزایش قیمت انرژی به اجاق‌ های هیزمی روی آورده و تقاضا برای سوخت خاک اره افزایش یافته است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، فدراسیون مواد اشتعال‌ زا، سوخت و گرمایش فرانسه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تقاضا برای خاک اره به عنوان سوخت در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش رسانه‌ های فرانسه، این فدراسیون ضمن ابراز نگرانی از کسری عرضه مواد مرتبط با انرژی، تاکید کرد: ترس از کمبود انرژی باعث شده تا مصرف‌ کنندگان قبل از فرا رسیدن فصل زمستان به سمت چوب بروند و آن را ذخیره سازی کنند.

این فدراسیون که از ۳۰۰ شرکت تامین کننده تشکیل شده است، اعلام کرد که با توجه به زمستان سخت و حجم تقاضا، مشتریان ثابت خود را در اولویت قرار خواهد داد.

این در حالیست که در ادامه پیامدهای ناشی از تحریم روسیه به بهانه عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین، تنگنای اقتصادی قاره سبز بیشتر شده و بهای برق در اروپا به بالاترین سطح رسیده است.

قیمت معاملات یک سال آتی برق آلمان به ۹۹۵ یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسید و این رقم در فرانسه از یک هزار و ۱۰۰ یورو عبور و نسبت به سال گذشته، در هر دو کشور افزایشی ۱۰ برابری را تجربه کرد.

اداره نظارت بر بازارهای گاز و برق در انگلیس (اوفگِم) در این خصوص اعلام کرد که سقف قیمت برق و گاز را از اول اکتبر، به ازای هر سال به طور متوسط به ۳ هزار و ۵۴۹ پوند (۴ هزار و ۱۹۷ دلار) افزایش خواهد داد.

اوفگم دلیل این افزایش را، برداشته‌شدن محدودیت‌های کووید -۱۹ و همچنین تحریم‌های اعمال شده بر عرضه محصولات انرژی از روسیه عنوان کرده است.

جمهوری چک که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، دیروز (جمعه) اعلام کرد که در «سریع‌ ترین زمان ممکن» اجلاس بحران انرژی اتحادیه اروپا را تشکیل خواهد داد.

به‌دنبال عملیات نظامی روسیه در اوکراین و کاهش عرضه گاز این کشور به اروپا، بهای انرژی در این قاره به شدت افزایش یافته و در بحبوحه تشدید تنش‌ ها میان مسکو و غرب درباره جنگ اوکراین، قطعی گاز و برق در زمستان، اروپایی‌ها را بیش از پیش نگران کرده است.

بهای گاز در اروپا دیروز به ۳۴۱ یورو به ازای هر مگاوات ساعت افزایش یافت. قیمت گاز در اروپا در ماه مارس به ازای هر مگاوات ساعت به ۳۴۵ یورو رسید و رکورد شکست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 1
    هوزکه سرمانیومده ازمهرماه میاد
  • سلام IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    تورم فرانسه ۶ درصده. روسیه ۱۵ درصد . زیاد واسه قدرت پوشالی انرژی صرف نکنید که رفتنیه
  • عتا IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    بمیرم واسه مردم مظلوم فرانسه... آخی طفلی ها!
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 0
    با موریانه دارند رقابت می‌کنند! از خروس مغرور به موریانه قورباغه خوار تبدیل شدند!
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 0
    اگر گاز و برق به کلی قطع شود در سرما تنها راه پناه بردن به زغال و خاکه زغال و کرسی است از الان که هوا گرم است اروپا باید بفکر این چیزها باشد شوخی نمی کنم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس