قفل کردن سامانه موشکی اس-۳۰۰ یونان بر جنگنده‌های اف- ۱۶ ترکیه

خبرگزاری دولتی ترکیه از قفل کردن سامانه موشکی اس-۳۰۰ یونان بر جنگنده‌های اف- ۱۶ این کشور به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی اِی بی سی نیوز، خبرگزاری دولتی ترکیه امروز یکشنبه اعلام کرد که موشک‌ های زمین به هوای یونان بر جنگنده‌ های اف- ۱۶ ترکیه که در حال انجام یک ماموریت شناسایی در حریم هوایی بین‌ المللی هستند، قفل کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، ترکیه در این خصوص اعلام کرد که هواپیماهای این کشور بر فراز دریای مدیترانه شرقی و دریای اژه هدف این اقدام یونان قرار گرفته اند.

به گزارش آناتولی به نقل از منابع وزارت دفاع ترکیه، رادار سامانه موشکی اس-۳۰۰ یونانی مستقر در جزیره «کرت» در ۲۳ آگوست سال جاری میلادی بر روی جت های جنگنده ترکیه قفل شد.

گزارش صادره از سوی وزارت دفاع ترکیه در این خصوص اضافه می کند: مطابق با اطلاعات دریافتی از وزارت دفاع ترکیه، هنگام پرواز جنگنده‌ های اف- ۱۶ ترکیه در حریم هوایی بین‌ المللی بر فراز دریای اژه و مدیترانه در آگوست حادثه بزرگی رخ داد که با روح ائتلاف سازگار نیست. در این حادثه جنگنده های ترکیه از سوی سامانه های موشکی اس- ۳۰۰ یونان مستقر در جزیره کرت،‌ رهگیری شدند.

در همین ارتباط، وزیر دفاع ترکیه چندی پیش در اظهاراتی جنجالی گفت که کشورش برنامه هایی را در راستای تصاحب یک جزیره غیر مسکونی در یونان در نظر دارد.

«خلوصی آکار» در این باره گفت: اگر خدا بخواهد، (ما به این جزیره) می آییم.

وزیر دفاع ترکیه در سخنانی در کنفرانس سفرای ترکیه در آنکارا، به فاصله این جزیره تا کشورش اشاره کرد و در اظهاراتی کنایه آمیز گفت که این فاصله تنها ۱۹۵۰ متر است و دانشجویان نظامی حتی می توانند تا آنجا شنا کنند.

گفتنی است که کشورهای یونان و ترکیه بر سر مالکیت تعدادی از جزایر میان مرزهای آبی در دریای مدیترانه و اژه اختلاف دارند. دلیل اصلی شدت گرفتن تنش‌ ها میان آنکارا و آتن در مدیترانه شرقی، اقدام ترکیه در اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    2 7
    کاش ارتش ترکیه‌غیرت و وطن پرستی داشت و پایگاه های نظامی امریکای خبیث آریایی را در خاک ترکیه خراب میکرد.
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 2
    سلام ایران بر یاران حسین ع سلام ایران بر لشگر شاهِ جهان مهدی فاطمه، سلام ایران بر پیاده های راه اربعین
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    2 2
    ترکیه قبل از ایران با امریکا وارد جنگ خواهد شد اینو همه در غرب می دانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس