کد خبر 1413952
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹
کاظم انبارلویی

فرض کنید با یک دوربین و ضبط صوت مخفی به تحریریه رسانه‌های ضدانقلاب فارسی زبان می‌رویم تا ببینیم سردبیر خبر، گزارش و تحلیل وقتی صبح وارد تحریریه می شود، «دستور کار» روزانه مجریان، خبرنگاران و گزارشگران را چگونه و براساس چه محورها و دستورالعمل هایی ابلاغ می‌کند؟

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت: فرض کنید با یک دوربین و ضبط صوت مخفی به تحریریه رسانه‌های ضدانقلاب فارسی زبان می‌رویم تا ببینیم سردبیر خبر، گزارش و تحلیل وقتی صبح وارد تحریریه می شود، «دستور کار» روزانه مجریان، خبرنگاران و گزارشگران را چگونه و براساس چه محورها و دستورالعمل هایی ابلاغ می‌کند؟

می‌شود حدس زد در فضای تحریریه BBC ، رادیو آمریکا ، ایران اینترنشنال و ... که من نام آنها را رسانه‌های هفت‌خط می‌نامم چه می‌گذرد؟

۱- تاب‌آوری ذهنی مردم را با دروغ‌های گوبلزی به هم بریزید و بگویید به چی فکر کنند و چگونه فکر کنند؟

سؤال یک خبرنگار؛ «به چی فکر کنند و چگونه فکر کنند» را ما تعیین می کنیم.

اما به چی فکر نکنند ، چیست که نباید به آن نزدیک شود؟

پاسخ سردبیر: مردم نباید به سه چیز فکر کنند الف: تاریخ

ب: انسان

ج : فلسفه خلقت و هستی

این سه مقوله خطرناک ، آنها را به دام تفکر پیامبران و مصلحان دینی می اندازد.

از فکر کردن به اکنون باز می‌دارد و به ابدیت می‌اندیشند . ما نباید اجازه بدهیم مردم به این سه مقوله فکر کنند.

۲- فرهنگ دینی و فرهنگ سیاسی را با دو قطبی‌های موهوم هدف بگیرید نباید مردم به وحدت و همگرایی سیاسی و اجتماعی برسند.شناخت آنها را از آنچه ، در خارج از ذهن آنها می‌گذرد مختل کنید.

۳- اختلال در دریافت‌های ذهنی مردم را از طریق دور کردن آنها از سبک زندگی دینی با «حیازدایی» کلید بزنید. مقوله زن، نوع شادی مردم، یک راه ورود به این اختلال است. سوژه رفتن زنان به ورزشگاه‌ها ، حجاب اجباری، لغو کنسرت‌ها و... کلید ورودبه مسئله اخلال در ذهنیت مردم است.

تیتر اخبار،  گزارشات و تحلیل‌های خود را روی این سوژه‌ها ببندید.

۴- ولنگاری در فضای مجازی را ترویج کنید.بحث قداست «گردش آزاد اطلاعات» به ما اجازه می‌دهد «قداست‌زدایی از دین و ارزش‌ها» را برای اعتبارزدایی رهبران مذهبی و دینی عملیاتی کنیم .هرکس در برابر این رویکرد ایستاد، بگویید ؛ آزادی از دست رفت ، آزادی بیان و قلم خدشه‌دار شد... .

مردم باید احساس خفقان کنند تا بشود جمهوری اسلامی را متهم به استبداد کرد.

بدون ترویج این احساس نمی شود مقوله «اخلال ذهنی مردم نسبت به مشروعیت نظام» را پیش برد.

تاب آوری ذهنی مردم را باید به هم ریخت برای این کار به اندازه کافی سوژه هست.

رسانه های اصلاح‌طلب در داخل کدهای آن را برایمان ارسال می‌کنند.

۵- سلبریتی‌ها را تقویت، تبلیغ و ترویج کنید هرچقدرآنها را بزرگ کنید علما و روحانیون به حاشیه رانده می‌شوند.زدن مرجعیت و مدرسان حوزه‌ها به‌ویژه علمای اخلاق وعرفان یک سیبل ثابت ماست.حیات آنها، حتی نفس‌کشیدن آنها در فضای سیاسی و اجتماعی ایران نشان می دهد دین زنده است و مردم می خواهند اخلاقی زندگی کنند.

فراموش نکنید ؛  تیتر ؛

«مردم از دین برگشته اند»

«مردم از حکومت دینی بیزار هستند»

«مردم از دخالت دین در سیاست ناراضی هستند»

دال مرکزی گفتمان غرب علیه جمهوری اسلامی است.

۶- قهرمانان ملی ، مجاهدان فی سبیل‌الله ، شهدای ۸ سال جنگ عراق علیه ایران ، شهدای مدافع حرم و ...را تخریب کنید آنها مقوّم اتحاد ملی و انسجام اسلامی و از همه مهمتر مقوّم جبهه مقاومت در منطقه هستند از هر فرصتی برای زدن آنها استفاده کنید. رهبران جنبش سبز در ایران به ما در این معرکه کمک می کنند.

۷- نباید دموکراسی در ایران پا بگیرد. نباید دولت و نهادهای قانونی نظام را پایدار و باثبات نشان دهیم. از هر خبر و گزارش و اتفاقی در ایران برای تزلزل حاکمیت باید بهره برد. چه سیل باشد؟ چه زلزله؟ و چه آتش‌سوزی و یا هر اتفاق دیگر ، فرصت را در این حوادث غنیمت بشماریم.

*

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت فرمودند:« مهمترین توفیق دولت زنده کردن امید و اعتماد در مردم است.» و نیز فرمودند:« دولت در وسط میدان مسئول خدمت رسانی است.»

رسانه های هفت خط در ادامه جنگ شناختی،‌«امید» و «اعتماد» مردم را هدف قرار داده اند. آنها رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت را در وسط میدان خدمت تحمل نمی کنند.

رئیسی با هوشمندی در حال عبور از منطقه مین گذاری شده  رسانه های هفت خط  دشمن است. باید او را در این عبور یاری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    6 10
    و حکومت هم در دام آنها می افتد!
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      21 1
      صهیونی سیاستگذار، سعودی سرمایه گذار و بهائی خبرگزار بخش خارجی موضوع هستند و اصلاح طلب خبرنگار مردم آزار هم ستون چهارم شان در داخل کشور!!!
    • محمدایوب IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      3 0
      23/56 به لطف خدا حکومت رهبری باهوش وفرزانه وحکیم دارد که با توکل به خدا وهدایت ومحبت امام زمان عج با چشمان بصیر مواظب وهدایت می کند که اگر نبود اکنون شیخ کذاب همه چیز را داده بود به اوبامای با ادب وبایدن حر حالا دیر وقته سر تو بکن زیر پتو بگیر بخواب خواب ارباب ببینی
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    8 2
    باورمیکنی کلکشون روشده
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    21 1
    مراقب این اروپاییهاوغربیهای(اشک تمساحی واسب ترووایی)باشید چون اولا ازاتحاد بین کشورهای شرق شدیدا درهراسند دوما میخواهند با وساطت ایران ازفشار جنگ روسبه واوکراین بکایند که( نفت وگازشون تامین باشد ،با تفرقه افکنی بین شرقیهاوتحریمهای بیشتر که شرقیها به پیشرفت نرسند...) به پیشرفنهای بزرگی برسند که بتوانند بازهم سلطه وغارت خودشان برشرق راافزایش دهند وبجایی برسند که کاملا شرقیها(چه بخواهند ونخواهند)عروسکشان باشندوکاملادراختیارشان باشند(دراین برهه وشرایط زمانی ومنطقه ای باید بیشترین ضربات به غربیها واروپائیها زده شود والا دیگر نخواهندگذاشت این شرایط ادانه پیدا کندوضربات مهلکی به اتحاد شرقیها خواهند زد)
    • مسیح US ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      7 0
      افرین
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    8 1
    الحمدالله مردم ایران با همت و اقدامات همه ایران دوستان و دست اندرکاران در عرصه های مختلف متوجه و هشیار هستند و همچنان امیدوار و استوار که پیروز نهائی ایران قوی تحت زعامت ولی فقیه و رهبر معظم خود هست حجم دشمنی ها به تبع میزان جایگاه و اهمیت و تاثیر گذاری کشورمان است که همواره به انحا و موقعیت مختلف وجود داشته که در دولت جناب آقای رئیسی به جهت از دست دادن و مایوس شدن از همیاری اثر گذار به جهت واگذاری و فرق ماهوی در این دوره دولت با قبل همان فرق شعار و عمل و میز و حضور در بین مردم . فکر باطل می کنند که تصور دارند با انواع و اقسام یک کلاغ و چند کلاغ و نشر اکاذیب و استفاده از جمله ترسوها و ضعفا و جاسوسان و وابستگان فراری و ورشکسته سیاسی که خود دچار مشکلات عدیده شخصی میباشند بمانند گردانندگان برنامه ها . مردم توجهی میکنند و اغراض و امیال واقعی آنها را تشخیص نمی دهند دشمن خارجی تکلیفش روشن هست این چسبندگان و آویزان ها و وابستگان که واقعا شرم آوره نام هموطن برد یک وقتی ایرانی بودند در واقع آمریکا و انگلیسی و ... های فارسی زبان باید بنامیم چه عرض کنیم همه تاریخچه و هدف پایه گذاری و چگونگی نحوه خبر رسانی و برنامه های مختلف بی بی سی و صدای آمریکا و به پیوند دیگر رسانه های فارسی زبان متعلق به دشمنان تاریخی ایران را نداند و تشخیص ندهد
  • SE ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 3
    ما بالاخره نفهمیدیم که یک رسانه خبری که اخبار و رویدادهای جهان رو باید به گوش مردم برسونه چرا باید از کارکنانش بخواهد که به انسان و فلسفه خلقت و هستی فکر نکنن؟!!! هر انسانی میتونه بطور شخصی به این سه مقوله اعتقاد داشته یا نداشته باشه،اینا چه ربطی داره به کار یک رسانه خبری؟!
  • SE ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 2
    روقتی کارکنان صبح سر کار میان به کارکنان گفته میشه بجای اینکه سرتونو درد بیارید و به سه مقوله انسان و فلسفه خلقت و هستی فکر کنید بجاش فقط به یک مقوله خیلی ساده فکر کنید که اونهم عبارتند از مقوله سانسور در نظرات کاربران هستش(طوفان خنده)
  • SE ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    1 5
    پس حکمتی داره که مشرق سانسور میکنه بخاطر اینکه به مقولاتی مثل انسان!و فلسفه خلقت و هستی! خیلی باور داره!
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    14 2
    خدا لعنت کند کسانی را که به شهدا توهین میکنن.ایرانی های که رفتن جان شیرین خودشون رو دادن و دیگه نیستن،در تاریخ این کشور همیشه سرباز وجود داشته،کجا دیدید در تاریخ که یکی بیاد به انها توهین کرده باشه.
  • اکبر DE ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    12 1
    رسانه خوب یعنی کیهان، یعنی مشرق نیوز، یعنی رجا نیوز. واقعیت جامعه رو میخواین بدونین باید برین سراغ این رسانه ها. بقیه یا سیاه نمایی میکنن یا دروغ میگن.
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      1 8
      خخخخخخخخخ، دمت گرم ترکیدم از خنده!
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      4 0
      خداروشکر
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    8 1
    فریب اسب تروا واشک تمساح اروپا وغرب را نخورید-اینها سالها کشورهای شرقی را استعمار وغارت کردنند وهرچی مردم شرق زجه ودادوبیداد کردنند فقط کشتند وغارت کردنند-حالا نوبت اتحاد کشورهای شرقی هست که با بی نفت وبی گاز کردنشان بیایند التماس کنند وقراردادهای یکطرفه باهاشون ببندیم(ولی باید اول وهابی،اردوغان واوکراین بطور کامل طرف اتحاد شرق بیایند یا برای همیشه ازمنطقه گورشان را گم کنند وبروند نزد اربابان غربیشان-ولاغیر
  • صادق IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    4 1
    مسیولین ایران بخصوص وزارت ارشاد وحوزه علمیه ورادیومجموعه ای رااز علوم دینی واییولوژی اسلام وقران ونهج اابلاغه وسیاست رادر دروس مدرسه ودانشگه وهنر ودر رسانه های مطبوعات ورادیو تلویزیون فعال نمایندو ساوه های معاند که فرهنگ غرب رابااسلام ستیزی متاسفانه با بودجه دولت مبارزه میکنند مجوز آنان راباطل واحزاب مخالف رابرای همیشه مردود ومسیواین مطبوعاتی وسایت های انهاراجمع آوری ومحاکمه نمایند
  • مجید IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    1 0
    مثل رسانه های خاص!!
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    1 0
    دنیا مال آقازاده ها بدبختی مال مردم این تبلیغ مال کفار است و اختلاس گران
  • محمدرضا کیانفر IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 0
    . محمدکاظم انبارلویی اصولگرا نوشت: دموکراسی و دین لازم و ملزوم یکدیگرند. آقای انبارلویی، دموکراسی و دین شدیداً متضاد یکدیگرند زیرا در دموکراسی رهبر جامعه با رأی مستقیم مردم برای مدت محدود انتخاب می‌شود اما رهبر حکومت دینی بدون رأی مردم مادام‌العمر است. دلا زان لب زلال خضر می‌خواهی خیالست این، ز آتش آب می‌جویی تمنای محالست این. مکن صورت‌پرستی گر نخواهی در بلا افتی، که دام و دانه‌اند اینها نه زلفست آن نه خالست این. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی. 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی. با تشکر از توجه شما.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس