کد خبر 1415738
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷
اعتراضات اروپا علیه محدودیت های کرونایی

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به تشدید بحران قیمت انرژی و بروز برخی اعتراضات در پایتخت‌های اروپایی نوشت ترس و دلهره در پایتخت‌های اروپایی پدید آمده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

روزنامه آمریکایی نوشت: با تلاش اروپا برای فاصله‌گیری از سوخت‌های فسیلی روسیه و اولین اعتراضات گسترده درباره هزینه‌های انرژی در این قاره، دولت‌ها سخت در حال تلاش برای اتخاذ تدابیر موقت پیش از پاییز و زمستان هستند.

شولتز صدراعظم آلمان در یک کنفرانس خبری در برلین گفت: «کشور ما با دوران سختی روبه‌رو است.» آلمان به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، یکی از بدترین کشورهایی است که از بحران انرژی در اروپا متاثر شده است. قیمت گاز طبیعی در این کشور طی یک سال، ۱۰ برابر شده است.

مقامات آلمانی ماه‌هاست ابراز نگرانی می‌کنند که افزایش هزینه‌ها می‌تواند باعث تحولات اجتماعی شود. گروه‌های چپ و راست افراطی وعده داده‌اند که تظاهرات هفتگی را علیه ائتلاف چپ میانه شولتز آغاز کنند. برخی از اتحادیه‌ها تهدید کرده‌اند که به خیابان‌ها می‌آیند. نگرانی اقتصادی در سراسر اروپا محسوس است. در پراگ، یک روز پس از آنکه دولت از رای عدم اعتماد به‌دلیل اتهام مربوط به عدم اقدام به موقع درباره افزایش قیمت‌ها جان سالم به در برد، ده‌ها هزار معترض به خیابان‌ها آمدند تا خشم خود را نسبت به هزینه‌های انرژی ابراز کنند. بسیاری از تظاهرات‌کنندگان از عضویت جمهوری چک در ناتو و اتحادیه اروپا انتقاد کردند. این اعتراضات بر نگرانی‌های رو به رشد در میان رهبران اروپایی تاکید می‌کند که بحران انرژی و تورم فزاینده می‌تواند باعث بی‌ثباتی سیاسی شود. بسیاری از شهروندان می‌گویند که نگران  پس‌اندازهای خود هستند و نگرانند که نتوانند قبوض خود را در زمستان پرداخت کنند.

در شرق انگلستان «جیمز آلکاک» گفت که پس‌انداز زندگی خود را در اغذیه‌فروشی‌اش در «بورلی» گذاشته است. حالا، این مرد ۳۶ساله می‌ترسد که همه چیز را از دست بدهد. او می‌گفت: «اگر در دو تا سه هفته آینده کمکی از سوی دولت صورت نگیرد، سال آینده در این زمان کسب‌وکاری نخواهیم داشت.»

موج‌های اقتصادی ناشی از جنگ باعث توقف کمک‌های برخی از اروپایی‌هایی شده که از اوکراین حمایت می‌کنند. در انگلیس ظاهرا وضعیت بدتر است. مقام‌های پلیس این کشور نگران افزایش چشمگیر برخی جرایم و تشدید ریسک بروز ناآرامی‌های مدنی در زمستان امسال به سبب بالا رفتن هزینه‌های زندگی و بحران حوزه انرژی است. در سندی که از سوی روسای پلیس انگلیس تدوین شده، هشدار داده شده که «اغتشاش اقتصادی و بی‌ثباتی مالی» احتمالا منجر به افزایش جرایمی نظیر سرقت از فروشگاه‌ها، سرقت از منازل، سرقت خودرو، کلاهبرداری اینترنتی و زورگیری شود. همچنین احتمال دارد کودکان بیشتری به باندهای مواد مخدر بپیوندند و زنان بیشتری در معرض بهره‌کشی جنسی قرار بگیرند. به همین دلیل، مقامات انگلیس برنامه‌های اضطراری برای مقابله با پیامدهای احتمالی بحران در هزینه‌های زندگی در دست تهیه دارند. مقام های پلیس می‌گویند «فشار طولانی و دردناک اقتصادی» می‌تواند خطر «ناآرامی‌های مدنی بزرگ‌تر» را مشابه شورش‌های سال۲۰۱۱ لندن ایجاد کند.

گزارش‌هایی منتشر شده دال بر اینکه ممکن است در زمستان امسال به مردم انگلیس گفته شود که تا بعد از ساعت ۸ بعدازظهر آشپزی نکنند و بین ساعت ۲ بعدازظهر تا ۸عصر از ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی استفاده نکنند. بحران انرژی و کاهش عرضه گاز صدماتی برای انگلیس به بار آورده است. پیش‌بینی می‌شود که قبض سوخت سالانه معمولی خانواده‌های انگلیسی از اکتبر به حدود ۳۵۰۰پوند افزایش یابد که سه‌برابر بیشتر از سال گذشته است. بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی انگلیس، پیش‌بینی می‌شود تورم انگلیس افزایش می‌یابد و از سه ماه چهارم سال جاری میلادی، انگلیس وارد رکود شود. در استکهلم، دولت سوئد اعلام کرد که ۲۳میلیارد دلار برای کمک به شرکت‌های فعال در عرصه انرژی تا ماه مارس ارائه خواهد کرد. فرانسه بزرگ‌ترین تلاش خود را از زمان بحران نفتی دهه۱۹۷۰ آغاز کرده است و مکرون خواستار یک دوره «اعتدال و میانه روی» در انرژی شد. دولت بیش از ۲۶میلیارد دلار برای جبران هزینه افزایش قبوض انرژی خانوار هزینه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    بدون راه حل مگرنابودکردن کاخ سفیدوصهیونیست توسط اتحادیه اروپا است
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    ممنون ازخبرگذاریتون مثل همیشه ماله کشی کاخ سفیدوصهیونیسم وندیدن عامل ایجاووراه حل رفع مشکل
  • ف IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    1 0
    سنت الهی همیشه پابرجاست
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    1 0
    نوش جان.گوارای وجودتان
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    غربگدایان ناعزیز قبل از اینکه ماله های خودشونو از غلاف در بیارن توجه کنن که این مطلب رو نیویورک تایمز نوشته، حالا یا نیویورک تایمز غلط کرده و دروغ گفته یا راست گفته که در اینصورت ظرف تخمه آفتابگردون رو بده اینور که نمایش داره جالب میشه!!! خخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    خخخخ....نه اوکراین نه امریکا جانم فدای اروپا
  • سعید IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    تازه اول ماجراست ، اتفاق ها در راهه به قول اون شبکه انگلیسی _ سعودی ، با ما بمانید ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس