سی‌ان‌ان: آمریکا نگران است بحران انرژی باعث شکاف در اروپا شود

یک شبکه خبری آمریکایی در گزارشی اعلام کرد که واشنگتن نگران است که بحران انرژی به شکاف در کشورهای اروپایی منجر شود.

به گزارش مشرق، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که آمریکا نگران است که بحران انرژی باعث ایجاد شکاف در اروپا شود.

بر اساس گزارش این شبکه خبری، واشنگتن بیمناک است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممکن است که در بحبوحه بحران انرژی، موضع خود در قبال روسیه در جنگ اوکراین را تغییر دهند که این موضع می‌تواند به شکاف میان آمریکا و قاره اروپا شود.

در مقاله سی‌ان‌ان آمده است: «خطر شکال در اروپا واقعی است. شهروندان در اروپا ممکن است که علیه راهبرد غرب در خصوص انزوای اقتصادی روسیه شورش کنند».

مقام‌های آمریکایی طی روزهای اخیر از نزدیک اعتراض‌ها و تظاهرات در کشورهای اروپایی را دنبال می‌کنند.

چند روز پیش بود که هزاران نفر از مردم جمهوری چک با حضور در خیابان‌ها به دولت این کشور، اتحادیه اروپا و ناتو اعتراض کردند.

 به گزارش خبرگزاری «رویترز» حدود ۷۰ هزار نفر روز شنبه در شهر «پراگ» پایتخت جمهوری چک علیه دولت تظاهرات کردند و از ائتلاف حاکم خواستند اقدامات بیشتری برای کنترل افزایش قیمت انرژی انجام دهد. تظاهرکنندگان همچنین مخالفت خود را با اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کردند.

این تظاهرات از سوی گروه راست افراطی و گروه‌های سیاسی دیگر از جمله حزب کمونیست سازماندهی شده بود و پلیس نیز ناظر این رویداد بود.  این گروه‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند  که جمهوری چک باید از نظر نظامی بی‌طرف باشد و از قراردادهای مستقیم با تامین کنندگان گاز از جمله روسیه اطمینان حاصل کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 1
    این شکاف خیلی وقت هست اتفاق افتاده و چند کشور همراه آمریکا مثل آلمان و بلژیک و هلند و دو سه تای دیگه یک بخش خواهند شد و بقیه اروپا بک بخش دیگه. کلا آلمان از صحنه اقتصادی زمین حذف خواهد شد و این به نفع همه هست این کشور ظرفیت اینکه با آن به عنوان یک کشور عادی برخورد گردد را ندارد. در قضیه اوکراین نشان داد که هنوز آلمان همان آلمان هیتلری هست
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 0
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • سعید IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    هدف از اول فروپاشی اتحادیه اروپا بود پسرم ، انشاالله داستان غرب درسی آموزنده برای کتب درسی مردم دنیا می شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس