کد خبر 1417640
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
بحران انرژی

بهای گاز مایع در اروپا هم اکنون ۱۵ برابر بیشتر از بهای آن در ابتدای سال است.

به گزارش مشرق، در حالی که اروپا تلاش می‌کند که خود را از انرژی روسیه بی نیاز کند تلاش می‌کند که از منابع جایگزین استفاده کند. شرکت‌های کشتیرانی به دنبال انتقال گاز مایع بیشتری به اروپا در آستانه زمستان هستند.

به نقل از سی جی تی ان چین، تغییرات آب و هوایی، جنگ در اوکراین و تورم سبب افزایش بهای انرژی در اروپا شده است. اما عامل دیگر در دریا قرار دارد. درخواست برای گاز مایع به شدت افزایش یافته است. هم اکنون کشتی‌های کافی برای حمل آن وجود ندارد.

گریگوس خیراداکیس، کارشناس اقتصاد دریایی در این باره می گوید: دلیل کمبود کشتی در حال حاضر به خاطر این است که بار و فاصله‌ای که باید حمل شود دو برابر شده است. اروپا هم اکنون برای آمریکا مهم شده است. برای این موضوع به کشتی نیاز است. اروپا باید هم اکنون گاز مایع مورد نیاز خود را از خاورمیانه (غرب آسیا) و قطر تامین کند. به همین خاطر مابه گاز مایع بیشتری نیاز داریم.

وقتی که روسیه انتقال گاز طبیعی را از خط لوله گاز نورد استریم دو کاهش داد، اروپا ۱۸۰ درجه به طرف گاز مایع متمایل شد. اما دیگر بازارهای بزرگ گاز مایع همانند کره جنوبی و ژاپن هم اقدامی مشابه را انجام می‌دهند و این موضوع سبب شده است که تامین کنندگان گاز مایع نتوانند پاسخگوی وضعیت موجود باشند. این موضوع سبب ایجاد رقابت بین اروپا و آسیا بر سر به دست آوردن این محموله‌های باارزش باشیم. این موضوع سبب می‌شود که حتی هزینه‌ها چند برابر شود. بهای گاز مایع هم اکنون ۱۵ برابر بیشتر از بهای آن در ابتدای سال است. اما به خاطر کمبود کشتی برای حمل آن هم کاهش نیافته است.

گریگوس خیراداکیس در ادامه گفت: افزایش بهای انرژی به خاطر افزایش بهای حمل و نقل نیست. اما باید بگوییم که بهای حمل و نقل دو برابر شده است. اما بهای گاز مایع ۱۴ تا ۱۵ برابر افزایش یافته است. این به خاطر کمبود منابع است. قطعا نمی‌توانید حجم خط لوله گاز نورد استریم یک و دو را با یک کشتی جایگزین کنید.

بیشتر برقی که در این کشتی‌ها مصرف می‌شود از گاز روسیه تامین می‌شود. این همان گازی است که خانه‌های ما را گرم می‌کند. در حال حاضر هوا در یونان گرم است و این وضعیت برای یک یا دوماه دیگر هم اینگونه خواهد بود. اما با نزدیک شدن به زمستان مردم دستگاه‌های گرم کننده خود را روشن می‌کنند. اما اینکه هزینه چقدر بالا باشد، یک نگرانی دیگر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 1
    این شکست چند نکته جالب دارد 1- اوکراین جنگ چریکی را توسط نئونازی ها ومزدوران النصره و تیپ گولانی براه انداخته است و روسیه نیز باید نیروهای کاماندو و داوطلب برای این جنگ باید وارد نبرد کند نه نیروهای کلاسیک چون شکست نیروهای کلاسیک در این نبرد قطعی است 2- شهرهای و روستاهای پر از جمعیت اوکراین همانند جنگ سوریه علیه بشاراسد بعنوان سپر انسانی علیه ارتش روسیه استفاده می شود در نتیجه باید ارتش روسیه باید تمامی شهرهای تحت تسلط خودش و حتی تا 30 کیلومتری خطوط مقدم در مناطق تحت تصرف اوکراین را نیز خالی از سکنه نماید 3- خلبانان پهبادهای ایرانی باید به همراه پهبادهای شاهد اگر بخاطر منافع اقتصادی دولت رئیسی و مذاکرات هسته ای محافطه کاری کنند تا ارتش روسیه شکست بخورد ما باید جنگ را از داخل شهر تبریز و تهران باید آغاز کنیم 4- هدف از جنگ اوکراین سوریزاسیون اوکراین و نابودی ارتش اوکراین است ایران اگر بمانند بحران سوریه در بحران اوکراین نیز دیر وارد میدان شود اینبار روسیه سوریه نیست و ایران در صورت تاخیر وقت را از دست خواهد داد و دیگر کاری نمی تواند بکند 5- ایران باید بمانند جنگ سوریه باید به روسیه برای تشکیل بسیج مردمی از مردم خود روسیه و در صورت امکان از شرق اوکراین کمک نماید 6- در دنیای امروز هیچ کشوری به کشور دیگر بدون ائتلاف حمله نمی کند نه امریکا و نه عربستان همه اول یک ائتلاف جنگی تشکیل دادند روسیه نیز قبل از فرسوده شدن ارتش این کشور باید این خطا را تصحیح نماید و یک استان اوکراین را که درجه دوم اهمیت قرار دارد به نیروهای متحد بسپارد 7- بدون حمایت عملی ایران از روسیه نباید انتظار حمایت عملی روسیه از نیورهای ایرانی در عراق و سوریه را داشته باشیم و امروز باید پدرخوانده های داعش را باید در اوکراین شکست داد
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      0 0
      تو هم این مطلب را کچی وهمه جا میچسبونی هااااااااا بسه دیگه خفه شدیم!
  • سعید IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    به لطف خدا پروژه فروپاشی اتحادیه اروپا طبق برنامه قبلی به پیش خواهد رفت و روزی شاهد نتیجه آن خواهیم بود . یک نکته : هدف اصلی پیروزی سریع در جنگ اوکراین نیست . هدف اصلی جای دیگری است . چه برای ما و چه برای غربی ها . فعلا که غربی ها در میز شطرنج سیاست همه مهره ها یکی پس از دیگری به لطف خدا از دست می دهند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس