کد خبر 1417418
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
نفع آمریکا از رکود اقتصادی اروپا

مقامات دولتی آمریکا بر این باورند که رکود اقتصادی در اروپا به این کشور سرایت نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی اعلام کرد کشورش از بحران اقتصادی که به واسطه جنگ اوکراین گریبان گیر اروپا شده است، ذینفع خواهد شد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روز یکشنبه در مطلبی نوشت مقامات کاخ سفید بر این باورند که تأثیر رکود اقتصادی در اتحادیه اروپا بر اقتصاد این کشور متوسط خواهد بود. این در حالیست که برخی از اقتصاددانان معتقدند که رکود اقتصادی در اروپا در واقع به نفع آمریکا خواهد بود.

این رسانه آمریکایی در ادامه می نویسد در بحبوحه افزایش قیمت انرژی و افزایش تورم و در نتیجه افزایش ۰.۷۵ واحدی نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در هفته گذشته، دستیاران کاخ سفید بر این باور رسیده اند که احتمال فزاینده رکود اقتصادی در اروپا در مسیر فعلی آنها تغییرمحسوسی بوجود نخواهد آورد.

مقامات آمریکایی همچنین اعلام کردند که تصور نمی‌کنند رکود اقتصادی در اروپا لزوما منجر به رکود مشابه در آمریکا شود. واشنگتن پست به نقل از یکی از اعضای ارشد دولت بایدن نوشت که برآورد وزارت خزانه داری و شورای مشاوران اقتصادی آمریکا حاکی از آن است که رکود اقتصادی در اروپا تاثیرخود را به شکلی متوسط و قابل مدیریت بر اقتصاد ایالات متحده نشان خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    تبعات تحریم روسیه قطعادرامریکاتاثیرمیذاره اروپا هیچی ولی خودامریکا علاوه برتحریم وفرستادن داعشی وشهروندجنگجوداره باساخت سلاح عملاباروسیه میجنگه وقطعا مکیدن اروپا که تموم بشه امریکا بایدپایگاههایش دراروپارابسرعت تخلیه کنه یاازجیب نداشتش یاگاوهای درباری وصهیونیستها هزینه بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس