بایدن

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اذعان کرد ایالات متحده آمریکا در حال از دست دادن برتری خود در برابر چین است.

به گزارش مشرق، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی که در فرودگاه بوستون سخن می گفت، تعهدش به سرمایه گذاری در زیرساخت های آمریکا را دوباره گوشزد و بر اهمیت پیشرفت صنعتی بیوتکنولوژی در کشورش تاکید کرد.

بایدن که به بوستون سفر کرده است، در سخنانی در کتابخانه جان اف کندی این شهر نیز به دفاع از طرح ابتکاری خود برای ایجاد درمان‌های جدید و کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان پرداخت.

رئیس جمهوری آمریکا در شصتمین سالگرد سخنرانی جان اف کندی که از آمریکایی ها خواسته بود در اکتشاف فضا پیشرو باشند، گفت: برای سرطان مهم نیست که شما جمهوری خواه باشید یا دموکرات.

بایدن با مقایسه هدفش برای کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان با هدف جان اف کندی برای رسیدن به ماه، افزود: امروز هدفی بلند مدت را برای مبارزه با سرطان تعیین‌ می کنم تا به نبوغ آمریکایی ها جان تازه‌ای ببخشم.

رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی دستور اجرایی بیوتکنولوژی و تولیدزیستی را امضا کرد.

کاخ سفید اعلام کرد آمریکا در گذشته بیش از حد به محصولات و صنعت تولیدزیستی کشورهای خارجی تکیه کرده  و انتقال فعالیت های صنایع حیاتی به خارج از آمریکا، توان ایالات متحده در دسترسی به مواد شیمیایی و دارویی را در معرض تهدید قرار داده است.

کاخ سفید تصریح کرد هدف از امضای این دستور اجرایی سوق دادن نوآوری های آمریکایی به سوی موفقیت اقتصادی و اجتماعی و واقف شدن بر توانایی های دانش تولیدزیستی است که می تواند همه آنچه را که ما در زندگی روزمره استفاده می کنیم، تولید کند.

کاخ سفید هفته آینده میزبان نشستی در این راستا خواهد بود و قرار است نهادهای دولتی، سرمایه گذاری و بودجه های جدیدی را در این زمینه اعلام کنند.

این درحالی است که وزارت بازرگانی آمریکا نیز اعلام کرده است طرح اجرای برنامه ۵۰ میلیارد دلاری را برای پرداخت رایانه به تولیدکنندگان تراشه داخلی و گسترش پژوهش در این زمینه، منتشر کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    1 1
    تسلیت به همهٔ غربگداها و عسلاهاطچیا، کم کم باید از پاسپورت های امریکاییتون به جای دستمال توالت استفاده کنین!!!! خخخخخخخخ
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    1 1
    غربگدا: غلط کرده، این کیه ازین حرفها میزنه؟! فامیلمون آمریکاست میگه وضع عالیه و چینی‌ها دارن میلیون میلیون خودکشی میکنن، بعععله!!!!
  • ایرانی IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    0 0
    این دوتا قردی کع تسلیت گفتن به غربگداها و هزاران خخخخ تایپ کردن در جوابشئن باید گفت که اگر بخوابم وافع گرا باشیم امریکا 1 تریلیون دلار قراره توی زیرساخت هاش هزینه کنه و اتفاقا با خروج خطوط تولید شرکت هاش هم داره مخالفت میکنه نمونش مخالفت با اینتل و اینکه تولیدات هم با توجه به اخبار داره در امریکا شدیدا حمایت و احیا میشه. و اگر نگاهی به چین بندازید و اکثر خبرگزاری ها هم سر تیترشون هست رشد اقتصاد چین از 15 دذصد در سال های گذشته الان به 3 درصد رسیده و شرکت های بزرگی که به دلیل کرونا خطوط تولیدشون تعطیله گفتن سرمایه گذاری در چین نخواهند کرد این نشان از افول چین در اینده هست. دشمن رو باید شناخت از روی احساسات نمیشه به تمسخر گرفت ماهم باید با الگو برداری از اونا زیرساخت کشور رو احیا کنیم از جاده تا حمل و نقل و..... این میشه موتور محرک رشد اقتصاد کشورمون . ما باید فکری به حال مملکت خودمون بکنیم هیچ جا برای ما اینجا نمیشه . دست از سر بقیه هم برداریم که هیچ کشوری 100 درصد خوب نیست چه شرقی چه غربی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس