سردار پاکپور: نیروی زمینی سپاه در سه سال اخیر ٣٢٠ مدرسه در استان سیستان و بلوچستان احداث کرده است

فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: طی سه سال اخیر تا امروز تعداد ٣٢٠ مدرسه توسط نیروی زمینی سپاه در استان سیستان و بلوچستان احداث و اهدا شده است.

به گزارش مشرق، با حضور جمعی از مردم و مسئولان، آیین اهدای ۱۰۵ باب از ۱۳۲ مدرسه ساخته شده توسط قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه با محوریت قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و مشارکت سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کل کشور و همکاری نواحی سپاه سلمان  برگزار شد.

در این مراسم که با حضور و تجلیل فرمانده نیروی زمینی سپاه و وزیر آموزش و پرورش از مهندسان و دست اندرکاران ساخت این مدارس همراه بود، ۴۲۴ کلاس درس در قالب ۱۰۵ مدرسه به مردم شریف استان  سیستان و بلوچستان اهدا شد.

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در این مراسم، ماهیت و فلسفه وجودی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خدمت و دفاع از امنیت و صیانت از ارزش های دینی، اخلاقی و انسانی برشمرد و گفت: در این مرحله و با پایان عملیات ساخت این ۱۰۵ مدرسه، تعداد مدارسی که طی سه سال اخیر تا امروز توسط  نیروی زمینی سپاه در استان سیستان و بلوچستان احداث و اهدا شده، به ۳۲۰ مدرسه رسید.

وی افزود: در همین مدت، ۹۱ مدرسه تعمیر و مرمت و بیش از ۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و آبخوری نیز برای ۱۱۱ مدرسه استان احداث و ایجاد شده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: این هدیه بخشی از هزاران طرحی است که نیروی زمینی سپاه اجرای صفر تا صد آن را با مشارکت سایر نهادها و دستگاه های دولتی بر عهده داشته و به ثمر رسانده است.

وی ادامه داد: افتخار و اعتبار سپاه در کنار همه وظایف و مسئولیت های ذاتی و جاری، خدمتگذاری مردم و یاری رساندن به دولت‌ها در امر مردم یاری، عمران و سازندگی است و باور داریم که این اقدامات، بخش مهم و تفکیک ناپذیر امنیت پایدار به شمار می آید.

سردار پاکپور با بیان اینکه در دیدارهایی که با مقام معظم رهبری داریم، ایشان همیشه برای اقدامات محرومیت زدایی در نقاط مختلف کشور تاکید دارند، گفت: هر موقع خدمت حضرت آقا شرفیاب می‌شویم، ایشان ما را برای انجام اقدامات محرومیت زدایی تشویق می کنند، ایشان همیشه مشوق ما برای انجام اقدامات مردمانی هستند و حمایت های مالی نیز فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر زیرساخت های لازم در سیستان و بلوچستان فراهم شود قطعا شاهد حضور بیشتر سرمایه گذاران در بخش های مختلف از جمله معادن در این استان خواهیم بود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: علاوه بر کارهای ذاتی و امنیتی، بیشتر برنامه‌های ما با ریش سفیدان و سران طوایف، برنامه های فرهنگی است که بتوانیم تامین امنیت را با اقدامات فرهنگی در منطقه همچنان تامین کنیم.

یوسف نوری وزیر آموزش پرورش نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات محرومیت زدایی سپاه در نقاط مختلف کشور به ویژه سیستان و بلوچستان، گفت: ما نهاد مقدس سپاه را به عنوان یک نهاد فرهنگی می شناسیم که دارای روحیه خدمت رسانی و جهادی است.  

در جریان ساخت این مجموعه مدارس که بیش از ۱۴ هزار دانش آموز را به طور مستقیم در نوبت نخست آموزشی تحت پوشش قرار خواهد داد و دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی از آن بهره می‌برند، بیست رده و مجموعه از سپاه در قرارگاه قدس نیروی زمینی و سپاه سلمان مشارکت داشتند.

در این مدت  بیش از ۴ هزار نفر مستقیم و غیرمستقیم و به صورت ثابت و یا فصلی در احداث این ۱۰۵ مدرسه و  ۴۲۴ کلاس با مساحتی بالغ بر ۲۴۵۱۰ مترمربع زیربنا، نقش آفرینی کردند.

در این عملیات عمرانی بیش از ١٢ هزار و ٨٠٠ سرویس مصالح ساختمانی از داخل و خارج استان به نقاط احداث مدارس انتقال داده شد تا هدیه ای  با هزینه ۱۳۵۰ میلیارد ریال (۱۳۵ میلیارد تومان) و  ارزش روز بیش از۱۹۶۰میلیارد ریال(۱۹۶ میلیارد تومان) که ۶۱۰میلیارد ریال (۶۱میلیارد تومان) در هزینه ها صرفه جویی شده  در قالب کلاس و مدرسه توسط سپاه پاسداران به ظرفیت های آموزشی استان سیستان و بلوچستان افزوده شود.

گفتنی است؛ همچنان که صدها طرح متنوع دیگر توسط سپاه و از جمله نیروی زمینی به بهره برداری رسیده و صدها طرح گوناگون دیگر نیز در حال اجرا است، طی مدت کوتاه اخیر فقط در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۲۱ هزار بسته لوازم تحریر، بیش از ۱۴۰۰۰ دست انواع لباس و ۲۰۰۰۰ جفت کفش مختلف توسط قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در استان توزیع و اهدا شده است.

افتتاح دو باب مدرسه در روستاهای زاهدان توسط وزیر آموزش و پرورش و فرمانده نیروی زمینی سپاه با اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان نیز انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 0
    اگر زیر مجمعوعه های اقتصادی و علمی سپاه مدیریت اجرایی کشور را در دست بگیرد وضعیت ایران صدو هشتاد درجه تغییر خواهد کرد
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 0
    سپاه خدمتگزاری بی منت
  • DE ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 0
    آفرین بر سپاه
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    چطوریه که وضع مالی شماها از دولت بهتره
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
      0 0
      حرف مفت نزن
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    0 0
    واعدوه لهم ماستعطم بالقوه درود بر سپاهیان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس