اربعین

فرمانده کل انتظامی کشور از معطلی ۷۲ ساعته زائران در مرزهای زمینی خبر داد و گفت: از زائران می‌خواهیم به مرزهای کشور مراجعه نکنند.

به گزارش مشرق، سردار حسین اشتری روز شنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: تا به امروز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از زائران عتبات عالیات از مرزهای کشور خارج شده‌اند و ۵۰۰ هزار نفر هم به داخل کشور برگشتند.

وی با بیان اینکه در همه مرزهای زمینی شاهد ازدحام جمعیت هستیم افزود: در مرزهای مهران و شلمچه ازدحام نسبت به سایر مرزها بیشتر است و فقط افرادی که در پایانه‌های مرزی هستند، می‌توانند از کشور خارج شوند که تاکنون بیش از ۴۰ درصد از افرادی که در شهرهای مرزی منتظر خروج از کشور بودند از مرزها خارج شدند.

به گفته سردار اشتری،  مصوبه ستاد اربعین حسینی این است که جاده‌ها بسته شود؛ به دلیل اینکه برخی از اتوبوس‌ها و سواری‌ها باید بتوانند به شهرهای مرزی بیایند تا زائران را به شهرهای خود برگردانند، نمی‌توانیم جاده‌ها را ببندیم.

تکمیل ظرفیت پارکینگ‌های مرزهای زمینی

وی با بیان اینکه اکنون ظرفیت پارکینگ‌های مرزهای زمینی تکمیل شده است گفت: بخشی از زمین‌های کشاورزی در مرز مهران به پارکینگ تبدیل شده است به همین منظور از مردم می‌خواهیم از انجام سفر خودداری کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: عوامل پلیس راهور تنها به وسایل حمل و نقل عمومی که نسبت به انتقال زائران اقدام می کند اجازه سفر می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    12 2
    اینها همش به خاطره بی تدبیریهای مسئولینه که برمیدارن دقیقه نود گذرنامه موقت و رایگان هم صادر میکنن که حجم خروجی مردم از کشور یه دفعه اینقدر زیاد بشه که خودشونم نمیتونن جلوشو بگیرن و مدیریت کنن . انشالله که هیچ اتفاقی برای کسی نیفته و همه سلامت به مقصد برسن .
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    4 2
    خدا قبول کنه، ما چون بچه بچه کوچک داشتیم نتونستیم بریم و از وسط راه برگشتیم
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    20 2
    حالا اگه روحانی بود که جدو ابادش را جلو چشمهاش آورده بودید
  • فراجناحی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    6 4
    استفاده از مرز دریایی خرمشهر _بصره، واستفاده از ظرفیت عظیم کشتی های مسافر بر تا حدودی می توان با ترافیکی و ازدحام در مرز ها جلوگیری کرد
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      6 1
      خدا بداد برسه من بعد باید منتظر غرق شدن مردم هم بود
  • ایرانی IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    2 4
    صلی الله علیک یا ابا عبدالله صلی الله علیک یا ابا عبدالله صلی الله علیک یا ابا عبدالله سال 1398 هم وسیله نقلیه کم بود اما مسئولین از قبل شرایط عراق را برآورد کرده بودند و بدون هیاهو و تبلیغات اتوبوسهای زیادی از ایران به داخل عراق برده بودند و از نجف و ... اتوبوس برای مهران وجود داشت...
  • جواد IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    11 1
    مسولین ما متخصص ساختن بحران از هر چیزی هستند.
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    2 3
    عراق امسال اجازه نداد عراق عادل عبدالمهدی حامی ایران با مصطفی الکاظمی مخالف ایران زمین تا آسمان فرق دارد آنموقع حاج قاسم و ابومهدی شهید نشده بودند
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    4 2
    همش تقصیر دولت روحانی واصلاح طلبان هست .زمان روحانی هم اربعین همین طوری برگزار می شد .باز دم دولت انقلابی گرم که با حضور میدانی مشکلات رو لمس کردن اما حل نکردن.
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    1 2
    این هم باید در نظر داشت امسال مراسم بعد از دو سال وقفه کرونایی دوباره شکل گرفته سالهای پیش اربعین در پاییز بوده شدت گرما به این حد غافلگیر کننده نبود عراق درگیر زد و خورد های سیاسی شده بودجه ای که ایران به موکب ها داده به دلیل مشکلات اقتصادی کم شده جمعیت بیشتری هم رفته اند اینها همه دست به دست هم باعث غافلگیری شده.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    2 1
    وقتی یک دولت از امکانات وشرایط کشور همسایه خود خبر ندارد چرا باید مردم را تشویق به این راهپیمایی کند دولت با بی تدبیری وشعار الکی می خواهد خود را کارآمد جلو دهد صداقت داشتن ودرست عمل کردن به شعار نیست به نتیجه یک کار برمی گردد یعنی نمی شد تعداد افراد برای این مراسم کمتر باشد اما آبرومندانه به انجام برسد بی‌تدبیری در این دولت موج می زند نه اینکه قبلی‌ها بهتر بودن نه اما اینا نوبر هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس