کد خبر 1416816
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
دستگیری

ماموران گشت کلانتری سپاد مشهد، نوجوان ۱۵ ساله ای را با شلیک ۱۰ تیر هوایی به دام انداختند که به همراه همدست فراری خود و با استفاده از سلاح شبه جنگی از شهروندان زورگیری می کرد.

به گزارش مشرق، چند روز قبل نیروهای گشت نامحسوس که مشغول انجام وظیفه در خیابان شهید چراغچی بودند، خبری از زورگیری دو نوجوان موتورسوار دریافت کردند و بلافاصله منطقه را به قرق خود درآوردند. در همین هنگام، دو نوجوان موتورسوار در مسیر حرکت نیروهای انتظامی قرار گرفتند که مشخصات آن ها با گزارش های مردمی مطابقت داشت.

در حالی که افسر گشت انتظامی فرمان «توقف» صادر کرد ناگهان راکب موتورسیکلت با مشاهده نیروهای انتظامی، گاز موتورسیکلت را فشرد تا از مقابل ماموران بگریزد اما نیروهای گشت با مشاهده سلاحی که در دست یکی از مظنونان بود بلافاصله شیوه تعقیب و گریز را با رعایت تدابیر انتظامی تغییر دادند و با شلیک تیرهای هوایی تلاش کردند تا دو نوجوان موتورسوار را متوقف کنند ولی راکب موتورسیکلت همچنان بر سرعت آن می افزود تا این که بالاخره بعد از شلیک ۱۰ تیرهوایی، موتورسواران در محاصره قرار گرفتند و راه فرار آنان سد شد. در همین حال، یکی از نوجوانان مظنون قمه ای را بیرون کشید و با حمله به سوی ماموران انتظامی، موجب شد تا همدستش از صحنه حادثه فرار کند.

با وجود این افسران دایره تجسس کلانتری، در حالی نوجوان چاقوکش را دستگیر کردند و به مقر انتظامی انتقال دادند که از وی یک قبضه سلاح ساچمه ای شبه جنگی نیز کشف شد. این نوجوان ۱۵ ساله که با دستورات ویژه سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری سپاد مشهد) مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفته بود، همدست فراری خود را به پلیس لو داد و پرده از زورگیری های وحشتناک با تهدید سلاح برداشت.

دستگیری زورگیر ۱۵ساله با شلیک ۱۰تیر هوایی +عکس

این زورگیر نوجوان پس از آن که در جلسه روان شناختی مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری شرکت کرد، درباره سرگذشت تلخ خود نیز به سوالات پاسخ داد.

نامت چیست؟ سهراب

چند سال داری؟ ۱۵ سال

تاکنون دستگیر شده ای؟ نه! اولین بار است.

چقدر سواد داری؟ تا کلاس پنجم ابتدایی درس خواندم اما بعد از آن که پدر و مادرم از یکدیگر جدا شدند دیگر چیزی برایم اهمیت نداشت و من هم درس و مدرسه را رها کردم و خیلی زود معتاد شدم.

یعنی از چند سال قبل مواد مصرف می کنی؟ از چهار سال قبل با دوستانم شیره و تریاک می کشم البته قبل از آن قرص های مخدردار مانند ترامادول مصرف می کردم.

پدرت چه کاره است؟ هیچی! یک بیکار معتاد! فقط کار خلاف می کند.

از مادرت هم خبر داری؟ بله! او هم با کارگری در خانه های مردم هزینه های زندگی خودش را درمی آورد.

آثار خودزنی هم داری؟ بله! تاکنون سه بار به قصد خودکشی خودزنی کرده ام.

از چه زمانی چاقو و قمه حمل می کنی؟ از ۱۰ سالگی همیشه چاقو داشتم.

چرا؟ برای آن که قدرت نمایی کنم! می خواستم دوستانم از من بترسند و حساب ببرند!

فقط برای همین موضوع چاقو حمل می کنی؟ البته بیشتر اوقات برای دعوا هم استفاده می کردم که دیگران را بترسانم. اکنون نیز برای گوشی قاپی با خودم چاقو حمل می کنم.

پدر و مادرت چرا از هم جدا شدند؟ نمی دانم من دلیل جدایی آن ها را نفهمیدم چون کودک بودم.

اسلحه کلت ساچمه زنی را از کجا آوردی؟ از بولوار مصلی خریدم.

با همدستت که فرار کرده است، چگونه آشنا شدی؟ در یکی از کافه های زیرزمینی با «داش محمد» دوست شدم.او دو سال از من بزرگ تر است و بیشتر اوقاتم را با او می گذرانم.

مواد هم با یکدیگر مصرف می کنید؟ بله! در واقع او مرا معتاد کرد وگرنه من از اعتیاد چیزی نمی دانستم. شب ها با هم مواد مخدر مصرف می کردیم گاهی هم به خاطر پول مواد مخدر درگیر می شدیم.

همدستت سابقه دار است؟ بله! او قبلا به جرم سرقت دستگیر شده و مدتی را در کانون اصلاح و تربیت بوده است.

چرا موبایل قاپی و زورگیری می کردید؟ پدرم که معتاد بود و نمی توانست هزینه های مرا بدهد چون خرج اعتیاد خودش را هم ندارد مادرم نیز به سختی روزگارش را می گذراند به همین دلیل وقتی «داش محمد» پیشنهاد زورگیری داد و گفت که گوشی قاپی درآمد خوبی دارد من هم قبول کردم و با او همراه شدم.

نمی ترسیدی؟ ابتدا ترس داشتم. من پشت موتورسیکلت «داش محمد» می نشستم و او به من آموزش می داد. در واقع من راکب موتورسیکلت بودم و به افرادی که بی خیال با گوشی صحبت می کردند نزدیک می شدم تا او گوشی را سرقت کند! گاهی هم با تهدید چاقو و اسلحه از جوانان و زنان کیف و گوشی می گرفتیم.

بیشتر زورگیری ها را در کجا انجام می دادید؟ مقابل شهربازی! شب هایی که شلوغ بود به شهربازی می رفتیم و پس از گوشی قاپی با موتورسیکلت فرار می کردیم البته سرقت هایی را نیز در اطراف مراکز تجاری منطقه سپاد انجام دادیم.

اگر امروز این دستبندها به دستانت حلقه نشده بودند، دوست داشتی کجا باشی؟ همواره آرزویم این بود که یک خانواده خوب داشته باشم. پدر و مادرم با هم دعوا نمی کردند و از یکدیگر طلاق نمی گرفتند تا من هم از ۱۰ سالگی به جای خلافکاری به دنبال بازی کودکانه و درس و مشق بودم...

شایان ذکر است با اعلام شکایت شاکیان ، این نوجوان روانه کانون اصلاح و تربیت شد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    48 4
    جاي تامل داره واقعا بخصوص بحث طلاق زوجين در اين مصاحبه
    • مظلوم IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      43 15
      کجا باید از این جانوران نگهداری کرد که جامعه در امنیت باشه . این موجودات به هیچ عنوان قابلیت اهلی شدن رو ندارن
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      28 20
      قضیه خیلی ساده است، این نتیجه دو اشتباه مرگبار از سوی مسئولان است: 1-معتاد مجرم نیست! 2-مجازات اعدام قاچاقچیان باید کاهش یابد! نتیجه: افزایش اعتیاد، افزایش جرایم، افزایش ناامنی. راه حل بسیار ساده: حمل مواد مخدر بیش از 100 گرم، حتی برای بار اول، بلافاصله مجازات اعدام داشته باشد و در صورت سابقه حمل مواد کمتر از 100 گرم، در مرتبه دوم دستگیری حتی با حمل 1 گرم مجازات اعدام داشته باشد. تبعات: در کوتاه مدت، 1000 سگ وحشی روانی اعدام میشوند (چون معتادان عادی غیر از اراذل و اوباش، از ترس جانشان ترک خواهند کرد)، حرامی های غربی مدتی عر و تیز و تحریم خواهند کرد و سپس خفه خواهند شد، 85 میلیون نفر برای همیشه از شر اعتیاد و جرایم خشن و آسیب های اجتماعی خلاص خواهند شد.
    • تک سوار DE ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      20 9
      میوه ترویج فمینیسم. نتیجه نابودی جایگاه مرد در خانواده رو برداشت بفرمایید
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      5 3
      مسئولان و افراد صاحب نظر و دلسوزان بايد به اوضاع و احوال رفتاري و فرهنگي و اجتماعي مشهد بالاخص جوانان نگاه خاصي داشته باشند. مشهد پايتخت معنوي ايران اسلامي است. چرا بايد شاهد اين اخبار ناصواب و ناهنجاري هاي متعدد از اين شهر مقدس باشيم... واقعاً چرا ... ؟!!!
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    29 13
    اینارو از جامعه ایزوله و به کمپی در کویر تبعید کنید یا شهرکی مخصوص شان در بیابان های دورافتاده بسازید. اینا تو شهر و میان مردم برگردن دوباره همان خلافکاری هارو تکرار میکنن. ایندفعه شاید با قتل.
    • ایرانی IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      7 1
      به این دهه هشتادیها سرود سلام فرمانده یاد بدهید.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    28 2
    حقیقتا این همه جنایت مختلف چرا در مشهد؟ کسی جوابشو میدونه
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      6 21
      جنایات همه جا هست
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      9 31
      همه جا هست ولی چون مشهد یه شهر مهم و بزرگه برا ادمایی که ذهنشون یکم مشکل داره بیشتر به چشم میاد...میخوان ربطش بدن به یچی دیگه...ذهنتو درست کن...
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      5 11
      همه جا هست حتی بیشتر از مشهد ولی چون مشهد روزنامه اختصاصی داره که تو تهران هم چاپ میشه برا همین مشرق بیشتر و بهتر بهش دسترسی داره و درج خبرهایش هم راحت تره
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      18 3
      مشهدشهری است اولا به مرزافغانستان نزدیک ومنشأموادمخدر!!!درثانی مردم یکدستی نداره واز همه قوم وقبیله ای درآن زندگی میکنه وبه همین خاطر خلافکاران براحتی گم وگورمیشن وپیداکردن آنان مشکلتراست!!!ثالثا چون زائران فراوانی درطول سال داردواین زائران غریبه هستند لذا سرقت ازآنان راحت تر است!!!رابعاباخلافکاران آنطورکه شایدوبایدبرخوردقاطع نمیشه وبهمین دلیل آنها روزبروز جسورترمیشن!!!
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      8 15
      مشهد فقط ازلحاظ جرم وجنایت بزرگ ومهم است وگرنه ازلحاظ اقتصادی وفرهنگی وعلمی هیچی نداره!
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      9 7
      اگه مرقدامام رضا علیه السلام دراین شهرنبود میدادیمش به افغانستان وراحت میشدیم.
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      13 3
      چون پاتوق اصلی افاغنه و محل اصلی حمل موادمخدراست.
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      8 1
      ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰ اگر چشاتو خوب باز کنی و ذهن ناپاکتو پاک کنی میفهمی که حضور اقوام مختلف و عدم نظارت و کنترل کافی بر حضور این افراد باعث این جنایات میشود.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    35 2
    این کانون اصلاح و تربیت تا حالا کسی ر ااصلاح و تربیت هم کرده ؟
    • مصطفی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      10 1
      این کانون اصلاح باتربیت. والا ما بچه هامون رو نمی فرستیم مدرسه دولتی واسه این چیزا انوقت اینا فکر می کنند کانون اصلاح تربیت کاری می کنه. ( جمله بالا توهین به ملت نبود نقد به دولت بود)
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    23 0
    مطمئنین کار این کانون اصلاح و تربیته؟ این کانون اگه میتوانست همون همدستشو تربیت میکرد .
  • محمد IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    27 3
    دوتا جغله رو با کلت پلاستیکی گرفتن اینقدر بوق و کرنا نداره. اقا پلیس بیدار‌‌برید بزرگراه نیایش رو در یابید بعد اون زورگیری وحشتناک دوباره زورگیری اونجا تکرار شده...گویا شهر بی کلانتر شده
  • حمید IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    21 2
    چرا مشهد این همه خلافکار دارد؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      11 1
      50درصد جرم وجنایت های کشور فقط درمشهد بوقوع میپیونده!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      7 2
      چون مردمان وفرهنگ یکدستی ندارد.
    • محمد قزل IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      1 2
      تهران که جرم وجنایت بیشتر از همه ی شهرهاست
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      1 0
      چو دانی و پرسی خطاست!
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    11 0
    متاسفا سن ارتکاب جرم در کشور بسیار پایین آمده و دامن گیر نوجوانان را گرفته به نظر میاد که با کمی سختگیری می‌توان ترس را در دل این مجرمان نوجوان ایجاد کرد تا از اقدامات مجرمانه و خشن خود دست بردارند.
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    16 0
    نبود یه سازمانی که بچه های بدسرپرست را از والدین ناباب بگیره و بزرگ کنه کاملا حس میشه میزارن بچه هرطوری شد بزرگ بشه بعد که خلاف کرد ببرن کانون اصلاح و تربیت که دیگه هیچ فایده ای نداره این کانون !!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    7 11
    اول پدرش و خلاص کنن بعدم اینو بفرستن کار اجباری...
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    6 1
    اینها باید در تاریخ ثبت شود
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    9 1
    توی کانون ۱۰۰ تا خلاف دیگر هم یاد می گیرد سزای دزدی قطع دست هست
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    5 1
    پلیس آمریکا علیرغم اینکه میگن بیرحم هستند اما قانونگذارشون دست اونها رو دربرخورد با جرایم ومجرمین باز گذاشته که اگر این طوری نبود بعضی از اون سیاه های غول آمریکایی امنیت شهررو از بین می بردند حالا اینجا اصلا پلیس اختیاری هم از خودش نداره.مجرم باید تو سطح شهر احساس ترس کنه .جرم قمه کشی تو شرع هم اومده محاربه هست واعدام .چند تا رو اعدام کنند حساب کار دستشون میاد .مگه تو آمریکا پلیس تبهکاران رو میکشه چیزی میشه اینجا هم چیزی نمیشه.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    5 1
    حیف وافسوس که مرقدوبارگاه مقدس ثامن احجج(ع) که دراین شهراست!!!
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    5 1
    درخلاف وجنایت متأسفانه همیشه مشهد رتبه نخست کشوری را داشته است.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    7 0
    احتیاج به ده تا گلوله نبود این گوساله رو دوتا تیر مثل پلیس آمریکا می زدید تو کله گندیده اش تا یک ملت از شرش راحت بشه.
  • علیرضا IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    4 9
    شماهایی که پیشنهاد کویر فرستادن میدید و جانور خطاب میکنید یک انسان رو واقعا خودتون نیاز به اصلاح تربیت دارید. در تمام جوامع و در تمام شهرها و کشورها این مشکلات هست . عوامل و اصلاح روند شیوه توسعه باید تغییر کند.
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      5 2
      حرف مفت نزن
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      4 1
      دوکلمه هم از مادرعروس شنیدیم!
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      2 0
      اتفاقا کاملا درست فرمود یا تربیت می شن یا سقط
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      3 1
      حتما" خودت هم یکی از همین خلاف کارها هستی که اینطور بهت بر خورد ، خوب عزیز من با آدم متخلف زورگیر خشن چه باید کرد ! چون همه جای دنیا خلاف کار دارد ما هم بی خیال بشیم این جانوران وحشی هر کاری دلشون خواست تو جامعه انجام بدهند
  • ... IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    7 1
    شا که نمیتونید مسئولیت یه بچه رو بپذیرید چرا بچه دار میشید که بچه اواره بشه
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    6 0
    بابا تو را به خدا اینها را بفرستید به درک این دیگه درست بشو نیست به هیچ وجه وقت و هزینه بیت المال را برای اینها هدر ندهید آخه ۱۵ ساله ببینید چقدر پررو برای پلیس قمه کشی میکنه این چه وضعیه؟ توی افغانستان هم اینجور نیست به والله
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      3 1
      هرچه قاچاقی دوزد تجاوز گر در افغانستان پیدا
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    2 5
    متاسفانه فعلا مشهدشده استخوانی درگلوی کشور که روزبروز هم بدترمیشه
  • محمد FR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    3 0
    این نوجوان حرفه ای تر خواهد شد
  • حسين DE ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    2 0
    اين يك هشدار بسيار دردناك و خطرناك است ،طبق گزارش رسانه ها آمار خفت گيرى و زورگيرى و كيف قاپى و موبايل قاپى و جرائمى از اين دست در سطح كشور متا'سفانه بطرز بى سابقه و وحشتناكى افزايش پيدا كرده و دو نكته اساسى در اين جرائم وجود داره يكى اينكه كاربرد وحشتناك خشونت و نوجوان بودن اكثريت قريب باتفاق مجرمين است كه اين يك خطر بسيار بزرگ براى جامعه ما و نسلهاى آينده است از خفت گير دوازده سيزده ساله تا خفت گير هفده هيجده ساله آمار بسيار تكان دهنده ائى است كه بيانگر اوج ناهنجاريهاى خانوادگى و اجتماعى است كه در شرايط كنونى متا'سفانه واقعيت تلخ جامعه امروزى ما است ،چرا بايد به جاى كتاب دستبند بر دستان نو جوان سيزده و يا پانزده ساله باشد؟ چه كسى و يا يا چه كسانى مقصر هستند؟ خانواده ؟جامعه و روابط و مناسبات فرهنگى و اجتماعى بر آن ؟ ما اين همه كارشناس و متخصص در علوم آموزشى و تربيتى داريم،نهادها و ارگانهائى داريم كه كه مسئوليت دارند و بايد بعنوان مثال به آينده و سرنوشت بچه هاى طلاق رسيدگى كنند و نه اينكه اين معصومان را به حال خود رها كنند،حرفهاى اين نوجوان پانزده ساله تكان دهنده و دردناك است ،با اميد اينكه گوشى براى شنيدن اين حقايق تلخ وجود داشته باشد،چرا بايد به جاى مدرسه نوجوان ما دستبند بدست بزندان برود؟ روساء سه قوه وظيفه مند هستند در قبال اين معضل و ناهنجاريها برنامه و راهكار در جهت از بين بردن آنها ارائه دهند،نگذاريم آينده عزيزانمان تباه شود، شعار نديم آمار رو به تزايد است اقدام عملى در غير اينصورت خطر بسيار بزرگى نسلهاى آينده را تحديد خواهد كرد.
  • FR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    3 0
    متاسفیم قمه میکشه زورگیری تجاوز حریم و مسلح بودن داشته بعد برای مامور قمه میکشه و مامور اونو از پا هدف قرار نداده است. باید مامور در این وضعیت پای این محارب ها هدف قرار میداده است. تا از این طریق توان بزهکاری از او سلب نماید
  • امام رضایی ام IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    3 5
    اون آدم احمقی که از مشهد بدمیگی من مطمئن هستم تویک وهابی ومنافق هستی وگرنه مشهدتمیز ترین ارزانترین وبا فرهنگترین مردمان رو داره شما بهتره یه سری به شهرخودت بزنی تا بفهمی از کدوم شهرداری بد میگی این هم به وجود مبارک امام رضا ع است به کوری چشم منافقینی مثل تو
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      2 2
      لطفا ماله کشی نکن!وهابی توهستی که مثل کبک سرتو کردی زیربرف تاچیزی را نبینی!
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      2 2
      زپلشک! مادرعروس هم حرفید خخخخخخخخخخختونمیخوادحرف بزنی افغانی
    • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      1 0
      افغانی را خوب اومدی
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    3 0
    علت تمام مشکلات ومعصلات مملکت،خودیها اقاها واقازاده های فاسد غارتگر جنایتکار ...هستند
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    2 0
    این نسل جدید روانی تربیت کردن
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    2 2
    وقتی اسلام می گوید باید خمس بدهی باید زکات بدهی باید امر به معروف کنی نهی از منکر کنی به همسایه و فقر همسایه توجه کنی برای امنیت خودت است وقتی پول خمس و زکاتت را نمی دههی بجای آن خانه اضافه می خری تا اجاره بیشتری بگیری فقر زیاد می شود وقتی فقر زیاد شد فقرا باعث ناامنی و قتل می شوند مسیله ساده است وقتی طرف غربگرا پولش را حاضر است صرف نگهداری سگ بکند ولی خمس و زکات را مسخره می کند فقیر و معتاد زیاد می شود و در خیابان و کوچه همان ثروتنمد را خفت گیر می کنند
  • هموطن GB ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    3 0
    واقعا آدم باید دست مریزاد بگه به این همه نرمش نیروی لنتظامی، ۱۰ تیر هوایی ؟؟؟ شانس آوردید که بالاخره با تعداد زیاد محاصره شدن، آنوقت از یک نوجوان ۱۵ ساله قمه بدست ترسیدند و اجازه دادند همدستش فرار کند. حتی پلیس بی خاصیت سوئد با دیدن اسلحه چه واقعی چه پلاستیکی شللیک میکند و صاحب اسلحه را نابود میکند. خجالت بکشید نیروی انتظامی بی خاصیت.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    4 0
    اردوگاه کار سخت اجباری هر حیوانی رام میکنه
  • هادی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    4 1
    بنظرم با یه گلونه میزندش .این دوروزه دیگه حزو زورگیران درجه یک میشه.زورگیران را به محض شناسایی باید با گلوه زد و خلاص کرد
  • DE ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    5 1
    حیف ۱۰ گلوله که هوایی زدن . این حیف نون چندسال دیگه میشه بزرگترین قاچاقچی هروئین و باعث از بین رفتن هزاران جوان میشه .
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    5 0
    بحث اقتصاد که تکلیفش مشخصه... اینهم بحث فرهنگی جامعه (زورگیر 15 ساله)!!! اعتراض میکنی میشی ساکن آلبانی... در ضمن هشتگرد ساکنم...
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    2 0
    این بچه جطوری باید اصلاح بشه، نه خانواده و نه.....
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    4 0
    دستشو قطع کنید وگرنه این گرگ لاش چارروز دیگه زن و بچه ی مردم راخواهدکشت
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    1 0
    درایران والدین حتی اگر نالایق باشندبا بچه ها زندگی میکنند ،والدین ناباب و فاسد بچه ها رافاسد میکنند
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    3 0
    بدبخت کشور ما همسایه با افغانستان هرچه قاچاق دوزد معتاد قتل به مشهد افغانی هستند۴
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    4 0
    تو بگو از کجا ترامادول و مواد دیگه رو پیدا میکرد؟؛ تفنگ ساچمه ای هم که آزاد میفروشند. در ضمن این داس مند که دو سال بزرگتر هست چطوری بدون گواهینامه جلوش تا بخال گرفته نشده؟! نمیشه بصورت هوشمند پلاک موتورها رو کنترل کرد و از روی بیمه فهمید کدوم غیرقانونی حرکت میکند؟ یا داروهای کنترل شده رو فقط تحت شرایطی در مراکز مشخصی به افراد مشخص با هویت داد! در بعضی از کشورها ترامادول بصورت مایع توسط یک دستگاه که در داروخانه هسته فرآوری میشود و حتی داروخانه نمی‌تواند دخالتی داشته باشد و مصرف کننده با هویت فقط میتواند مقداری که تجویز شده هست را از دستگاه در مقابل داروساز دریافت کند و همانجا مصرف کند! برای قرص های کنترل شده دیگر نیز قوانین بسیار سختگیرانه ای هست
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    3 0
    اعدامش کنید بزرگ بشه یه خلافکار سابقه دار مخل جامعه میشه
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    اینان همون نسلی هستند که از امام رضا(ع)حمایت نکردن وبه شهادت رسید. پس حالا هم توقع نداشته باشین که رنگ خیروخوشی را ببینند.
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 0
    مشهد یک شهر فله ای و درهم است چون ازهرقوم وقبیله ای درآن زندگی میکنه
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    0 0
    مسئولین سارق اینجوری عکسشون بگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس