وبگاه آمریکایی: ایران سلاح‌هایی دارد که دشمنانش را ناامید می‌کند

وبگاه آمریکایی نوشت، زرادخانه موشکی‌ و زیردریایی‌های ایران دشمنان این کشور را نگران می‌کند.

به گزارش مشرق، یک وبگاه آمریکایی روز دوشنبه در مطلبی به وجود سلاح‌های مختلف و قدرتمند در زرادخانه ایران پرداخت و نوشت، ایران دارای سلاح‌هایی است که باید آمریکا و اسرائیل را به نگران کند.

وبگاه «19 فورتی فایو» در مطلبی به قلم «مایا  کارلین» در ابتدا به خانواده موشک‌های «سجیل» پرداخت و نوشت، سجیل خانواده‌ای از موشک‌های بالستیک میان برد با سوخت جامد است.

موشک ویرانگر بالستیک سجیل

این موشک زمین به زمین نخستین بار در سال ۲۰۰۸ آزمایش شد و به دلیل تحرک بیشتر، نسبت به همتایان خود پیشرفته‌تر است. موشک‌های سوخت جامد زمان پرتاب سریع‌تر را امکان‌پذیر می‌کنند. موشک سجیل ۱۸ متر طول دارد و وزن پرتاب کلی آن ۲۳۶۰۰ کیلوگرم است. حداکثر برد این موشک ۲۰۰۰ کیلومتر است.

زیردریایی غدیر ویژه مسدود کردن تنگه هرمز

در ادامه این مطلب به زیردریایی «غدیر»  اشاره شده است. زیردریایی‌های ایرانی کلاس غدیر که برای عبور از آب‌های کم عمق خلیج فارس طراحی شده‌اند، پیشذفته‌تر از زیر دریایی‌های کلاس «کیلو» هستند. شکل کوچک این زیردریایی رصد آن را مشکل می‌کند.

وبگاه آمریکایی: ایران سلاح‌هایی دارد که دشمنانش را ناامید می‌کند

نیروی دریایی ایران در امتداد تنگه هرمز فعالیت دارد ، یک مکان راهبردی که سالانه نزدیک به یک پنجم نفت جهان از آن عبور می‌کند. با توجه به این عوامل محدود کننده در این تنگه ، زیردریایی‌های کلاس کیلوی ایران فقط می‌توانند در یک سوم خلیج فارس کار کنند، در حالی که کلاس غدیر می‌تواند در سراسر این منطقه حرکت کند.

*ناوچه کلاس موج مجهز به ‌موشک‌های ضد کشتی

در ادامه این مطلب به ناوچه موشک انداز کلاس «موج» اشاره شده  و آمده است، در سال ۲۰۲۱ سومین ناوچه کلاس «موج» ایران وارد خدمت  در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد. طبق گزارش‌ها، این دسته از ناوچه‌ها مجهز به سامانه‌های  جنگ‌های ضد زیردریایی و سایر سامانه‌هایی هستند که آن را قادر می‌سازند تا با تهدیدات سطحی مقابله کند.

وبگاه آمریکایی: ایران سلاح‌هایی دارد که دشمنانش را ناامید می‌کند

ناوچه موشک انداز موج قابلیت جابجایی ۱۵۰۰ تن و  سرعت ۳۰ گره دریایی دارد و می‌تواند ۱۴۰ خدمه را در خود جای دهد. این ناوچه به چهار موشک ضد کشتی «نور» یا «قادر» مسلح است. علاوه بر این، ناوچه کلاس موج دارای قابلیت پرتاب اژدر و رادارهای به‌روز است که کلاس ناوچه را به پیشرفته‌ترین کشتی در نیروی دریایی ارتش ایران تبدیل می‌کند.

*خلیج فارس، موشک ضد کشتی قاتل

در ادامه این مطلب به موشک بالستیک ضد کشتی «خلیج فارس» اشاره شده که برخی از آن به عنوان «قاتل» یاد می‌کنند و نقش مهمی در توانایی‌های دریایی ایران دارد.

این موشک شبه بالستیک تک مرحله‌ای سوخت جامد بردی حدود  ۳۰۰ کیلومتر دارد و قادر به حمل کلاهک جنگی ۶۵۰ کیلوگرمی است. این موشک مجهز به سامانه ضد راداری است.این موشک به راحتی می‌تواند برای هدف قرار دادن نفتکش‌ها در تنگه هرمز استفاده شود

این گزارش حاکیست، ایران احتمالاً ترکیبی از موشک‌های ضد کشتی، مین‌های دریایی و قایق‌های موتوری کوچک را برای بستن مسیرهای کشتیرانی در تنگه هرمز مستقر خواهد کرد و موشک خلیج فارس به تحقق این سناریو کمک می‌کند.

در خاتمه این مطلب آمده است، زرادخانه موشک‌های بالستیک و زیردریایی‌های مسلح ایران دشمنان این کشور را نگران می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 22
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    29 3
    ایران دراین 40دهه شروع وانبارسازی تسلیحات بومی همه چیزدرتعدادکافی ساخته
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      7 3
      ما در این دنیای وحشی تا بمب اتم نداشته باشیم عددی نیستیم
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      8 1
      فقط بمب اتم کم داریم تا ابر قدرت بشویم
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      3 1
      امنیت= بمب اتمی
  • هوشنگ IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    27 1
    ایران سلاحی خطرناک تر از این هم دارد مین های دریایی آره مین دریایی
  • عبدالله IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 0
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا مرگ بر اسرائیل מוות לישראל الموت لإسرائیل Death to Israel
  • US ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 1
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • US ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 1
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • RU ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 15
    هیچی نیستید هیچی
    • علیرضا IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      4 0
      کسی که خودش را باور ندارد هیچی نیست مثل شما!!!!
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      9 0
      زیرهمون بیرق بالای سرت زوزه بکش تاتکه ای استخوان بندازن جلویت!!!
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      3 0
      بدبخت و کاسه لیس
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      3 0
      مثلاتوچیزی هستی عقب مونده؟
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      6 0
      الحمدلله که پیشرفتهای ایران باعث عصبانیت شما شده
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 6
    عه شماها که می گفتید ما فقط با سلاح ایمان می جنگیم؟
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      5 0
      و اعدوا لهم ما استطعتم بالقوه و من رباط الخیل ترهبون به عدو الله و عدوکم بله سلاح اصلی ما ایمان است اما اعداد قوه ( تقویت قدرت نظامی/فناوری/اقتصادی ) دستور دین است برای ترساندن دشمن ( ترهبون به عدو الله و عدوکم ) اما همچنان باور ما بر این است که پیروزی اصلی از جانب خداوند عزیز و حکیم است ( و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم)
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      1 0
      آره ایرانی های واقعی دقیقا با سلاح ایمان و خلوص تونستن با این همه طوفان دشمنی و تحریم و فتنه همچین سلاح هایی بسازن وگرنه ایران و ملتش رو خیلی وقت پیش تیکه تیکه میکردن اون جنایتکارانی که عقل و شعور و شرف و هویتتون رو ازتون گرفتن
  • خشم ملت IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    1 13
    چه بدرد میخوره اینا که نون نمیشه بگو شکم گشنه مردم رو سیر کن بگو اقتصاد درست کنن الان پراید چند تا ایرانی رو کشته
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      3 0
      قدرت فناوری / اقتصادی و نظامی مکمل یکدیگرند. و همه در خدمت اقتدار کشور. علم و فناوری در خدمت اقتصاد و قدرت نظامی بدون قدرت نظامی رسیدن به رفاه توهمی بیش نیست. اگر ضعیف باشی توسری خور هستی و نوکر قدرت های بزرگ باید ثروتت را دو دستی تقدیم زورمداران و باجخواهان کنید. البته اگر ثروت و کشوری برایت باقی بماند.
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 4
    توی امریکا بیشتر از 100 میلیون وبگاه هست که هر چی منتشر کنن کسی کار نداره با صحت و سقم خبر
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    4 0
    جوانان نخبه ایرانی باید دنبال هوشمندکردن و نقطه زن کردن تمام سلاح های ایرانی باشند
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    5 0
    اینها فقط بخش کوچکی از داشته های نظامی و دستاوردهای ایران هست که رسانه ای و اعلام شده ابران در زمینه نظامی پیشرفت ها و دستاوردهای فوق العاده ارزشمند و سورپرایزهای ویژه ای برای دشمنانش تدارک دیده ... تنها راه بقا و حیات در منطقه غرب آسیا و جهان فعلی همین قوی شدن قدرتمند شدن در عرصه دفاعی و نظامی است ..
  • ایران iran IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    3 0
    دنیا قانون جنگل حکمفرماست به حکم قانون جنگل ضعیف محکوم به فنا و نابودی است، تنها راه بقا و حیات عزتمندانه ئ هر کشور و ملتی قوی شدن قدرتمند شدن در عرصه دفاعی و نظامی است، قوی شدن در عرصه نظامی دفاعی سفارش دین ما است سفارش بزرگان دین ما است .. ایران عزیز علاوه بر این موارد دستاوردهای با ارزش و مهمی در این عرصه داشته و دارد که بنا به مصلحت اندیشی و صلاح دید بزرگان میهن رسانه ای نشده .. جانم ایران قوی #
  • ایران مقتدر iran IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    4 0
    خداوند در قرآن کریم و در آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال مسلمانان را به افزایش توان و قدرت نظامی امر می‌کند و می‌فرماید: براى آمادگى مقابله با دشمنان، هرچه مى‌توانید از نیرو و از اسبان سوارى فراهم کنید و به این وسیله دشمن را بترسانید. حتی خداوند در این آیه مسلمانان را دعوت به انفاق در این راه می‌کند که نشانه این است که تقویت توان نظامی نیازمند حمایت همه جانبه مردم و حکومت است.
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    5 1
    مهمترین سلاحهای ایران اسلامی،ایمان وتوکل به خدا و ولایت مداریست.
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    4 0
    ایران قدرتی دارد که بسیاری از قدرتها حسرت داشتن آن را دارند، ایران دارای نیروی انسانی با ایمان و شهادت طلب است که با تعدادی آرپیچی منجر به پیروزی در عملیاتهای متعدد برابر لشکرهای تا بیخ دندان مسلح عراق میشدند!
  • IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 0
    زرادخانه موشک‌های بالستیک و زیردریایی‌های مسلح ایران دشمنان این کشور را نگران می‌کند./// با توجه به غرق شدن ناو پیشرفته و عظیم مسکوا در جنگ اوکراین اولویت ما باید ساخت زیردریایی کلاس فاتح باشد و نه ساخت ناو. ناو عظیم و پیشرفته روسی مسکوا « _که ما هنوز لنگه آن را نداریم _» بر اثر اصابت یک موشک ضدکشتی در دریای سیاه غرق شد. پس ما نباید بدنبال ساخت ناوهای عظیم برویم بلکه باید بدنبال ساخت زیردریایی کلاس فاتح برویم. زیردریایی فاتح جواهره.
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      5 0
      هر کدام کارکرد تاکتیکی خودش را دارد ناوهای عظیم هواپیما بر یک پایگاه هوایی متحرک است و نشان قدرت کشور در آبهای آزاد ناوشکن یک جنگنده چابک با قدرت مانور بالا است قایق ها تندرو نیز واحد های کوچک و بسیار چابک هستند که مناسب جنگ های پارتیزانی در دریا هستند. انواع زیر دریایی با کلاس ها و اندازه های مختلف کار کردهای خودشان را دارند. همانطور که پهباد جای موشک را نمیگیردو موشک ما را بی نیاز از پبهاد نمیکند و هیچکدام جایگزین هوایپیماهای ترابری و جنگنده ها نمی شوند در دریا نیز هر ابزار کارکرد تاکتییکی خودش را دارد هر کدام برای یک ارتش قدرتمند لازم است.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    1 1
    فقط بمب اتم
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      1 1
      داریم، خوبش رو هم داریم ... ان شا الله !
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      0 1
      ایران تا موشک قاره پیمای اتمی نداشته باشه حرفی برای گفتن نداره
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    1 0
    ننگ بر افراد وطن فروش غربزدگان بی شرف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس