کد خبر 1419374
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
چهار خودروی ایرانی در ونزوئلا تولید می‌شود

رئیس‌جمهور ونزوئلا در نمایشگاه علمی و فناوری صنعتی کاراکاس گفت: چهار خودروی ایرانی در ونزوئلا تولید می‌شود.

به گزارش مشرق، المیادین طی گزارشی نوشت، نمایشگاه علمی و فناوری صنعتی در کاراکاس، نقطه عطف دیگری در راهبرد همکاری ۲۰ ساله ایران و ونزوئلا ایجاد کرد چراکه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، ۴ خودروی ایرانی در ونزوئلا تولید خواهد شد.

وی افزود: «اینها خودروهایی هستند که امکان صرفه جویی اقتصادی را برای مردم فراهم می کنند؛ خودروهای با مصرف سوخت ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر که ۱۲ تا ۱۶ هزار دلار فروخته خواهد شد.»

به نوشته خبرگزاری یوروپا، این خودروها قرار است در شرکت Veniranuto مونتاژ شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: «تجهیزات پزشکی همودیالیز که با فناوری ۱۰۰ درصد ایرانی ساخته شده است در ماه‌های آینده وارد ونزوئلا می‌شود.»

ایران و ونزوئلا از سال ۲۰۲۰ در بحبوحه تحریم های شدید ایالات متحده که هر دو کشور بارها با آن مواجه شده اند، بر روی توسعه همکاری های دو کشور به ویژه در پروژه های انرژی و تجارت نفت کار می‌کنند.

این اقدامات به هر دو کشور کمک می‌کند تا به کاهش تاثیرات تحریم ها بر اقتصادهایشان کمک کنند.

در سایه برنامه همکاری دو کشور، مادورو از تصمیم شجاعانه ایران برای ارسال نفتکش های حامل سوخت به کشورش قدردانی کرد و گفت: ارسال نفت از سوی تهران به کاراکاس کمک بزرگی به مردم ونزوئلا بود.

رئیس جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد، ایران با وجود تحریم های آمریکا و تهدیدهای این کشور به ونزوئلا نفت ارسال کرد.

به نوشته این گزارش، ایران و ونزوئلا توانسته ‌اند در برابر فشار اقتصادی آمریکا مقاومت کنند و برای جبران تأثیر تحریم‌های غیرقانونی، به‌ ویژه تحریم‌ هایی که بخش انرژی این کشورها را هدف قرار داده، همکاری نزدیکی داشته‌اند.

ایران با وجود فشارهای آمریکا، بنزین و تجهیزات مورد نیاز برای پالایشگاه های نفت به ونزوئلا ارسال کرد. کاراکاس همچنین محموله‌های قابل توجهی میعانات گازی و رقیق کننده نفت از ایران دریافت کرده است.

نمایشگاه علمی و فناوری صنعتی کاراکاس از پنجشنبه گذشته آغاز شده و تا امروز برای بازدید عموم دایر بود. در این نمایشگاه میزگردهای مختلفی برای شرکت‌ های ایرانی و ونزوئلایی به منظور انجام امور تجاری و گفت‌وگو با هدف گسترش روابط تجاری بین ونزوئلا برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 1
    همانطور که شهید همدانی را به سوریه فرستادیم و بسیج را در سوریه ایجاد کرد و در مقابل داعشی ها مقاومت کردند باید سورنا ستاری را به ونزوالا بفرستیم تا معاونت علمی پژوهشی بسیجی را در ونزوالا بفرستیم تا جهاد علمی را در ان کشور فعال کند و به این طریق مقاومت را در ان کشور ایجاد کنیم
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    0 1
    ببین اونا دیگه چقدر...
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    1 0
    اگه اشتباه یادم نباشه قبلاً سمند تولید می کردیم زمان جاوز، بفرمایید چی شد؟
    • پرهام IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      0 0
      از زمان روحانی دیگه قطع شد تمام سایت های تولید خودرو ایران در خارج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس