کد خبر 1421452
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
1

وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: بانک‌های دولتی از ابتدای بهمن ۱۴۰۰ تا پایان مردادماه امسال، ۲۳ هزار و ۶۷۳ میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان تسهیلات به ۷۰۳ هزار و ۴۶۰ نفر پرداخت کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت اموراقتصادی و دارایی، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی از اواخر دی‌ماه سال گذشته بانک‌های دولتی را موظف کرد در پرداخت تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صرفاً اعتبارسنجی را ملاک پرداخت قرار دهند و از روش سنتی درخواست ضامن دست بکشند.

به دنبال این رویکرد، وزارت امور اقتصادی و دارایی در ۲۹ دی‌ماه سال گذشته طی بخشنامه‌ای بانک‌های دولتی را به پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن مکلف کرد و با وجود آنکه بانک مرکزی بخشنامه مرتبط را در ۱۲ تیرماه به شبکه بانکی ابلاغ کرد؛ اما بانک‌های دولتی از همان ابتدای بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ اعطای تسهیلات بدون ضامن و بر اساس اعتبارسنجی را در دستور کار قرار دادند.

در همین راستا از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته تا پایان تیرماه امسال ۱۵ هزار و ۹۳۱ میلیارد و ۶۳۲ میلیون تومان تسهیلات در قالب ۴۷۵ هزار و ۴۴۸ فقره تسهیلات توسط بانک‌های دولتی پرداخت شده است که این آمار در پایان مردادماه با جهشی قابل توجه به ۲۳ هزار و ۶۷۳ میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان تسهیلات به ۷۰۳ هزار و ۴۶۰ نفر رسید که تنها در یک ماه ۷ هزار و ۷۴۱ میلیارد و ۷۲۴ میلیون تومان رشد داشته است.

۷۰۳ هزار نفر وام بدون ضامن گرفتند

طبق این جدول، بیشترین تسهیلات بدون ضامن توسط بانک سپه با ۷ هزار و ۷۴۶ میلیارد تومان در ۲۷۴ هزار و ۹۹۴ فقره پرداخت شده است. در واقع ۳۳ درصد از کل تسهیلات پرداختی بدون ضامن توسط بانک سپه انجام شده است.

بعد از آن بانک تجارت با ۱۸ درصد، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ۱۴ درصد، رفاه کارگران با ۱۳ درصد و بانک ملی با ۱۲ درصد رتبه‌های بعدی را از نظر بیشترین میزان پرداخت وام بدون ضامن دارا هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    2 0
    بخاطر خدا بخاطر فاطمه الزهرا ملت رو احمق فرض نکنید ۲ تا وام گرفتم۴تا ضامن
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 1
      خودتی
  • عرب سرخی IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    1 0
    سلام. لطفا بررسی کنید چند درصد این وام ها به مردم عادی پرداخت شده و چند درصد به کارکنان دولت...امتیازات ویژه ای که سیستم دولتی به مستخدمین و کارمندان خودش به خصوص در این چندسال اخیر میده باعث بیعدالتی گسترده ای در جامعه شده که با ادامه داشتن این موضوع بخش قابل توجهی از افراد جامعه روز به روز شاهد تبعیض و نابرابری هستند تو را به خدا کمی هم به فکر بقیه آحاد مردم باشید... همه کشور کارمند نیستند
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    1 0
    فقط به آشنایان خودمیدن پارتی بازی یکی ازبدترین وکثافتها ی این کشور است که باعث بزرگترین نارضایتی هاست مردم رابه نظام دلسرد کرده.من یک نظامی بازنشسته ام ۴۰سال حقوق بگیر بانک سپه هستم نتونستم وام بگیرم هروقت میری میگه بایدفلان مقدار پول بگذاری بعد اگه من اون مقدار پول داشتم مگه دیوانه ام وام بگیرم.۱۰۰تا مثل رئیسی هم نمی تونه کشورراازالودگی نجات بده.بجای بانکها خودرئیس بانکهارااتش میزدند بلکه آدم میشدن.بیت المال حیف است
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    0 0
    بقیه بانکها چی؟ چرا این بانکهای خصوصی رو نظارت کافی نمی کنید؟!؟! بگیرید جلوی این حرام خواران رو که پول ها رو خرج بواسیر می کنند. ننگ بر این فرهنگ غربی که خوب بودن رو در کت وشلوار تمیز پوشیدن وادکلن زدن میدونه. چرا کارمندان بانکها برضد مدیران لاابالی حرامخوار اعتراض نمی کنند؟!؟!؟!
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    2 0
    وام فرزند آوری ضامن خواستن، کدام وام ها رو بدون ضامن قبول کردن بفرمایید بدونیم ؟، لطفاً خود مشرق یه سری به بانکها بزنه عملا اخبار تهیه کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس