کاملا هریس

معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر به ژاپن تداوم ارسال کمک‌های نظامی به تایوان را وعده داد.

به گزارش مشرق، «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر به کشورهای جنوب شرق آسیا، تداوم کمک‌های نظامی را به تایوانی‌ها وعده داد.

به نوشته روزنامه «ژاپن تایمز»، هریس روز چهارشنبه در بزرگ‌ترین پایگاه دریایی برون‌مرزی آمریکا در جهان که در ژاپن قرار داردگفت، واشنگتن به «حمایت از توان تایوان برای دفاع از خود ادامه خواهد داد».

معاون رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به سفر تحریک‌آمیز ماه گذشته «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان که خشم پکن را برانگیخت مدعی شد، پاسخی که چین داد از جمله برگزاری رزمایش‌های گسترده موجب «ثبات‌زدایی» در منطقه است.

هریس گفت:‌ «با توجه به تلاش‌های پکن برای تضعیف یک‌جانبه وضعیت [تایوان] پیش‌بینی ما حاکی از تداوم رفتارهای خشونت‌آمیز از سوی چینی‌ها است».

این مقام آمریکایی افزود:‌«در راستای سیاست‌های دراز مدت خود، به حمایت از توان تایوان در دفاع از خود ادامه داده و به تعمیق روابط غیر رسمی با آن‌ها ادامه می‌دهیم».

آمریکا مدعی است طبق اصل چین واحد، تایوان را جزو خاک این کشور می‌داند اما در عمل میلیون‌ها دلار کمک تسلیحاتی به جدایی‌طلبان آن ارسال کرده است.

در حالی که سازمان ملل متحد نیز تایوان را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت نمی‌شناسد،  کمک‌های نظامی آمریکا به ارسال تسلیحات و تجهیزات محدود نبوده و کشتی‌های جنگی آمریکایی بارها اقدام به تردد از تنگه تایوان کرده‌اند.

در جدیدترین مورد از این اقدامات تحریک‌آمیز، وزارت دفاع چین هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد کشتی جنگی آمریکایی «هیگینز» و کشتی کانادایی «ونکوور» در اقدامی تحریک‌آمیز از تنگه تایوان عبور کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس