کد خبر 1422094
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
آمریکا از کره جنوبی برای اوکراین تسلیحات می‌خرد

وزیر دفاع جمهوری چک، اعلام کرد، آمریکا ۲.۹ میلیارد دلار تسلیحات پیشرفته از کره جنوبی خریداری کرده تا از طریق کشور متبوعش به دست اوکراین برساند.

به گزارش مشرق از تارنمای خبری وایر، روزنامه ملادا فرونتا چاپ چک، گزارش داده است کره جنوبی ۲.۹ میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین تحویل می‌دهد.

به نوشته این روزنامه، آمریکا این معامله را تامین مالی خواهد کرد و تسلیحات به یکی از شرکت‌های دفاعی چک تحویل داده می‌شود تا به صورت رایگان در اختیار اوکراین قرار گیرد.

انتظار می‌رود به عنوان بخشی از این قرارداد، اوکراین سامانه‌های موشکی ضدهوایی Chiron (KP-SAM) و مهمات مربوط را از کره جنوبی دریافت کند. این سیستم‌های پدافند هوایی برای دفع حملات هواپیماهای کم پرواز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در همین باره، جانا چرنوچووا، وزیر دفاع جمهوری چک اعلام کرد، کمک به اوکراین همچنان ادامه دارد، اما به دلایل امنیتی هیچ جزئیاتی ارائه نخواهد شد.

جمهوری چک تاکنون ۱۵۷ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین ارسال کرده است.

پیش از این، الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین گفته بود که عرضه تسلیحات به اوکراین در حال کاهش نیست.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

روسیه هدف از این عملیات را آزادسازی دونباس و پاک کردن اوکراین از وجود نئونازی‌ها در سازمان‌های دولتی این کشور اعلام کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس