کد خبر 1422196
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
افزایش قیمت گاز در اروپا

قیمت گاز در معاملات روز پنجشنبه اروپا افزایش یافت و قراردادهای آتی سوخت آبی بالای دو هزار دلار برای هر هزار مترمکعب معامله شد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، قیمت گاز در معاملات روز پنجشنبه اروپا افزایش یافت و قراردادهای آتی سوخت آبی بالای دو هزار دلار برای هر هزار مترمکعب معامله شد.

در ساعت ۱۰:۱۵ دیروز به وقت مسکو، معاملات آتی سوخت آبی افزایش یافت و در سطح ۲۰۱۶ دلار در هر هزار متر مکعب معامله شد.

قراردادهای آتی سوخت آبی در روز پنجشنبه معاملات خود را در سطح ۱۹۶۵.۸ دلار در هر هزار مترمکعب آغاز کردند.

یک منبع در اتحادیه اروپا فاش کرد که کشورهای اتحادیه اروپا خواستار تعیین سقف قیمت گاز هستند، اما منبع اشاره کرد که این موضوع حساس است.

پیش از این، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیاریای اروپا، درباره لزوم تعیین سقف قیمت گاز روسیه صحبت کرده بود و کرملین نیز به نوبه خود تاکید کرد که روسیه منابع نفت و گاز را به کشورهای حامی ابتکار عمل برای محدود کردن قیمت گاز روسیه عرضه نخواهد کرد.

روسیه چند وقتی است که به علت مشکلات فنی ارسال گاز از طریق خط لوله نورد استریم یک به اروپا را کاهش داده بود و در جدیدترین اقدام ۲۰ درصد باقی مانده ارسالی را نیز متوقف کرد.

پس از اینکه روسیه اعلام کرد که فعلا جریان گاز در یکی از خطوط اصلی انتقالی به اروپا برقرار نخواهد شد، قیمت گاز در اروپا در معاملات، بالا رفت. قیمت گاز در اروپا از ابتدای سال جاری تاکنون  چهار برابر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهاب شاهین IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    همسایه ما یه کپسول گاز اضافه دارن! اگه جورت دارید بیاید ببریدش خخخخخخ
  • دلخور IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    2 0
    این اروپایی های خود خواه و از دماغ فیل افتاده . همین طوری اگه پیش برن مجبورن موقع دسشویی رفتن با خودشون کیسه پلاستیکی برن که گاز شون رو تو کیسه کنن برای پخت و پزا شون
  • خلیج پارس iran IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    1 0
    خدا رو شکر و سپاس که دشمنان تاریخی ملت ایران در ترس و نا امنی شرایط کمبود انرژی و سوخت به استقبال زمستانی سخت می‌روند .. همین کشورها بودن که تحت بهانه تحریم حتی داروهای کمیاب و داروها و پانسمان مخصوص کودکان معصوم ایرانی بیماران پروانه ای رو به ایران نمی‌دادند ! خداوند دشمنان میهن و ملتم رو درگیر خودشون کرده و به زودی به چه کنم ، چه کنم خواهند افتاد .. پاینده ایران و ایرانی
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    بهتره اروپایی ها هر چه زودتر جنگل ها و حتی درختان پارک ها رو قطع و تبدیل به هیزم کنند زمستان سخت و مرگباری در انتظار اروپا است ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس