هند اولین بالگرد رزمی ساخت داخل را عملیاتی کرد

بالگرد رزمی سبک ۵.۸ تن وزن دارد و دارای حفاظت زرهی، قابلیت حمله در شب و ارابه فرود مناسب برای بقای بهتر است

به گزارش مشرق، اولین بالگردهایی رزمی سبک ساخت هند در نیروی هوایی این کشور امروز دوشنبه به کار گرفته می شود.

راجنات سینگ، وزیر دفاع هند روز یکشنبه پیش از سفر خود به جودپور در ایالت راجستان، جایی که قرار است مراسم تحلیف برگزار شود، گفت این اقدام  توانایی رزمی نیروی هوایی بین‌المللی هندوستان را تقویت می کند.

قابلیت نبرد در هر شرایط آب و هوایی، عملکرد خوب در ارتفاع بالا، چابکی، مانورپذیری و برد بالا از جمله ویژگی های یک هلیکوپتر رزمی سبک است. گفته می‌شود این بالگردها که توسط شرکتHindustan Aeronautics Limited (HAL) ساخته شده‌اند، دارای حفاظت زرهی، قابلیت حمله در شب و ارابه فرود مناسب هستند.

در اوایل سال جاری، در ماه مارس (فروردین)، کمیته امنیتی کابینه (CCS) به ریاست نارندرا مودی، نخست وزیر هند  تشکیل جلسه داد و خرید ۱۵ هلیکوپتر رزمی سبک (LCH) سری محدود را با هزینه ۳۷۷ کرور روپیه معادل ۴۶ میلیون دلار تصویب کرد.

 هند به طور سنتی یکی از بزرگ ترین کشور های وارد کننده سلاح  از کشورهایی مانند روسیه، آمریکا، رژیم صهیونیستی و فرانسه بوده است، اما این کشور چهارمین کشور از نظر رشد سریع صادرات سلاح در جهان به شمار می آید.

هند ۱۵ نوع سلاح  از جمله موشک های هوا به هوا  استرا، موشک زمین به زمین  پراهار، جنگنده های سبک، موشک کروز براهموس، تانک های آرجون، سیستم های کنترل و اخطار اولیه و انواع رادر های جنگی و پهپاد را برای صادرات، معرفی کرده است که مشتریان آن غالبا کشورهای جنوب شرق آسیا بوده اند.

همچنین هند بر اساس طرح «ساخت هند» خود قصد دارد وابستگی این کشور را به واردات نظامی کاهش دهد و علاوه بر خودکفایی برای ارتش خود، هند را به یک مرکز تولید کننده سلاح در جهان تبدیل کند.

در این راستا دولت هند از شرکت های  خارجی نظامی درخواست کرده است که  با انتقال تکنولوژی به این کشور، کارخانه های نظامی خود را در هند احداث کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس