تفریح با کمترین هزینه در جنوب شهر | از یخدان ترشنبه تا بازار ارزان‌فروش‌های یاران و شریعتی

اگر تصمیم دارید در روزهای خلوت و تعطیلات آخر هفته از امکانات جنوب پایتخت استفاده کنید، در همین حوالی، یعنی منطقه۱۸ خودمان، مراکز تفریحی و سرگرمی زیادی وجود دارد که می‌توانید در آن تفریح و از جاذبه‌های گردشگری آن استفاده کنید.

به گزارش مشرق، بوستان‌ها و باغ‌های منطقه۱۸  را که در طراوت و وسعت و سرسبزی مشهورند، مثل بوستان بزرگ قائم(عج)، بوستان جنگلی گلدسته و  بقیه جاها، هم در ادامه گزارش به شما معرفی می‌کنیم تا در اوقات تعطیل آخر هفته به آنجا بروید و خوش بگذرانید.

گردش و تفریح در منطقه۱۸ که از مناطق جنوب شهر است چندان خرجی هم ندارد، هر چه باشد با این وضعیت اقتصادی، گرانی بلیت اتوبوس و قطار و... از به شمال و کنار دریا رفتن که بهتر است! نهایت با یک بلیت اتوبوس شهری می‌توانید خودتان را به جایی که می‌خواهید برسانید.

بوستان‌های جنگلی؛ دیدنی و جذاب

بوستان‌های جنگلی شهرک «گلدسته» و «خلیج‌فارس» بسیار دیدنی‌ هستند. این جنگل‌ها با تغییرات و ساختمان‌هایی که در آنها ساخته شده است، محل مناسبی‌ برای پیک‌نیک‌های روزانه است. می‌توانید ساعت‌ها در این جنگل‌ها پیاده‌روی کنید و در میان درختان و گیاهان خوش باشید.

اینجا محل مناسبی‌ برای آموزش‌ به بچه‌هاست. بچه‌ها در این محیط می‌توانند درختان و گل‌ها و پرندگان را ببینند و نام آنها را یاد بگیرند.

تفریح با کمترین هزینه در جنوب شهر | از یخدان ترشنبه تا بازار ارزان‌فروش‌های یاران و شریعتی

زیارتی از ته دل از امامزاده‌ای در جنوب شهر

امامزاده‌های کوچک و محلی، ساده‌ و دلنشینند. زرق و برقی ندارند و سکوت و آرامش آنها امکان ساعت‌ها زیارت را به آدمی می‌دهد. امامزاده زید(ع) واقع در شهرک ولی‌عصر(عج) جزو همین گروه است.

اهالی اعتقاد زیادی به آن دارند و نذر و نیازهای زیادی را به‌ آستان این امامزاده تقدیم می‌کنند. اگر تا به حال به این امامزاده نرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنم به زیارت امامزاده زید(ع) بروید.

این امامزاده نزدیک‌ترین زیارتگاه برای مناطق اطراف هم محسوب می‌شود.

گشت وگذار محلی از بزرگ‌ترین بوستان

یک منطقه ۱۸ است و یک بوستان قائم(عج). بوستانی با این امکانات و این وسعت در شهر تهران کمیاب است. اینجا محل مناسبی‌ برای تفریح و پیک‌نیک است.

امکانات متنوع بوستان قائم(عج) می‌تواند باعث سرگرمی همه اعضای خانواده برای ساعت‌های طولانی شود. پارک ترافیک قائم(عج)، با تجهیزات و وسایلی که در آنجا نصب شده است، کاربرد علائم رانندگی را به کودکان آموزش می‌دهد.

وسایل و امکانات زمین‌بازی این بوستان بسیار متنوع است. ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی هم به وسایل ورزشی مجهزند.

زنده‌ باد هنر هفتم در اوقات فراغت

تعطیلات آخر هفته جان می‌دهد برای سینما رفتن. مگر چند منطقه در تهران، پردیس سینمایی دارد؟ بجز دیدن فیلم، گشت‌وگذار و دیدن گوشه و زوایای این سالن‌ها هم خالی از لطف نیست.

مسئولان سالن‌های پردیس سینمایی تماشا واقع در خیابان معلم، خیابان مدائن منطقه ۱۸ در تلاشند همه فیلم‌های اکران شده را به نمایش بگذارند و برای همین، سئانس‌های فوق‌العاده برگزار می‌کنند. پس حتماً سینما رفتن را در برنامه‌های خود بگنجانید.

سفر به عمق تاریخ در ترشنبه

شاید تنها مرکز تفریحی و فرهنگی که در منطقه ۱۸ وجود ندارد، موزه است، اما یک یخدان تاریخی نقلی و زیبا در روستای ترشنبه انتظار شما را می‌کشد.

یخدان ترشنبه به ثبت میراث فرهنگی رسیده است و پس از بازسازی حسابی‌دیدنی شده‌ است.

بازارچه‌های پوشاک ارزان‌فروش

بازارچه پوشاک، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها را هم خانم‌های خانه بهتر از هر کسی می‌شناسند؛ مغازه‌هایی که همیشه به دو دسته «ارزان‌فروش» و «گران‌فروش» تقسیم می‌شوند.

بافت تجاری بازارچه خیابان شریعتی و خیابان حیدری توجه افراد بیشتری را به خود جلب می‌کند و تمامی اعضای خانواده می‌توانند خریدهای خود را در اینجا انجام دهند.

در این بازارچه هر آنچه  بخواهید، پیدا می‌شود؛ از لباس و سیسمونی نوزاد تا طلا و اجناس عتیقه‌. اگر کمی صبر و حوصله داشته باشید؛ در این شلوغی‌ گاهی می‌توانید خریدهای پرسودی کنید.

میوه‌های محلی از دستان هم‌محله‌ای

در خیابان زندیه محله یافت‌آباد هم می‌توانید میوه‌های محلی را پیدا کنید. صاحبان باغ‌های کوچک و بزرگ منطقه هم این روزها میوه‌های مختلف را در این بخش از محله عرضه می‌کنند. میوه‌هایی که هم ارزان‌تر و هم خوشمزه ترند. هرچند که انگورهای معروف این باغ‌ها در تابستان می‌رسند، اما الان هم فصل انگور به پایان نرسیده و می‌توانید این میوه را از هم‌محلی‌هایتان بخرید.

تفریح با کمترین هزینه در جنوب شهر | از یخدان ترشنبه تا بازار ارزان‌فروش‌های یاران و شریعتی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس