واکنش دپارتمان داوران به اظهارات جنجالی استقلالی‌ها / سلیمانی: مشکلی با شنود تلفن داوران نداریم

مسئول اجرایی دپارتمان داوران به اظهارات بازیکنان و مسئولان باشگاه استقلال علیه حمید حاج ملک پس از بازی شب گذشته با فولاد واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، غلامرضا سلیمانی در مورد شکایت حمید حاج ملک از فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال اظهار داشت: صبح امروز حاج ملک به فدراسیون فوتبال آمد و شکایتش را دریافت کردیم. من هم این نامه را به کمیته داوران فرستادم و قرار است کمیته داوران با توجه به اظهارات فرشید سمیعی پس از بازی با فولاد و همچنین صحبت‌هایش در برنامه شب‌های فوتبالی، از وی به کمیته انضباطی شکایت کند.

وی افزود: اگر قرار به شنود است، مشکلی با این موضوع نداریم و از صفر تا صد شنود کنند تا متخلف مشخص شود، اما این حرف‌ها درست نیست. اشتباه داوری در فوتبال وجود دارد و نمی‌توانیم منکر این قضیه شویم. نه کمیته فعلی و نه کمیته قبلی و نه کمیته‌ای که در آینده می‌آیدT هیچ‌گاه نمی‌توانند اشتباه داوری را به صفر برسانند. کمیته‌ای هم که چنین ادعایی کند، ادعایش باطل است. ضمن اینکه همه داوران ما قدیمی هستند و داوری کم یا اضافه نشده است.

مسئول اجرایی دپارتمان داوران خاطرنشان کرد: اگر قرار بود ادعای سمیعی صحت داشته باشد و داوران به عمد اشتباه کنند، چرا در این چند سال ثابت نشده است؟ یک نفر پیدا شود و تا آخر کار بیاید تا ثابت شود فلان داور عمدی اشتباه می‌کند. چرا هیچ کس پیدا نمی‌شود چنین موضوعی را ثابت کند؟ وقتی  مستندی نیست، چرا چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند؟

بیشتر بخوانید:

باشگاه استقلال: تلفن داور را باید شنود کنید +فیلم

سلیمانی در مورد اینکه آیا روی اشتباهات حاج ملک در بازی استقلال و فولاد به جمع‌بندی رسیده‌اند، توضیح داد: کمیته داوران نرم‌افزاری دارد که عملکرد داور هر مسابقه را آنالیز می‌کند. سپس در مورد این موضوع نتیجه‌گیری خواهیم کرد. هنوز این کار انجام نشده، اما استقلالی‌ها از چهار صحنه‌ای که مدعی بودند داور باید برای این تیم پنالتی می‌گرفت، در نهایت به یک صحنه رسیدند. در حال حاضر روی همان صحنه زوم کرده‌اند، اما چرا وقتی موضوعی برایشان محرز نیست، تهمت می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بیایند و ثابت کنند چهار پنالتی به عمد برای این تیم گرفته نشده است. داور در شرایط سخت و در لحظه باید تصمیم‌گیری کند. استقلالی‌ها در مورد صحنه‌هایی مدعی هستند که بررسی همه آنها نیاز به VAR دارد و از طریق این سیستم قابل تشخیص است. صبح امروز چندین بار صحنه مورد اعتراض‌شان را دیدم اما قاطعانه نمی‌توانم بگویم پنالتی هست یا نیست. دیگر کارشناسان نیز قاطعانه نمی‌توانند اظهارنظر کنند.

مسئول اجرایی دپارتمان داوران گفت: محمد فنایی شب گذشته سخت توانست بگوید صد درصد پنالتی بود و فقط می‌گفت به نظر من پنالتی بود. شاید برخی کارشناسان بگویند این خطا اتفاق نیفتاده بود. می‌گویم ممکن است اشتباهاتی شده باشد اما اینکه بگویند این موضوع عمدی است‌ گناهی نابخشودنی و دور از انصاف است. ‌ برخی مواقع صحنه‌هایی در فوتبال اتفاق می‌افتد که فقط با VAR می‌توان آنها را تشخیص داد. امکان تشخیص آنها در لحظه برای داور خیلی سخت است.

سلیمانی در خصوص اینکه باشگاه استقلال مدعی است که صحنه‌هایی که برای این تیم پنالتی گرفته نمی‌شود، راحت برای تیم رقیب پنالتی می‌گیرند، توضیح داد: این موضوع نیز مثل همان صحبتی است که می‌گفتند داور چهار پنالتی برای استقلال نگرفت اما در نهایت به یک پنالتی رسیدند. کجای دنیا در مورد داوری اینگونه اظهارنظر می‌کنند. اگر اشتباهات داوری برای استقلال عمدی است چگونه این تیم سال گذشته قهرمان شد.

وی ادامه داد:‌ اشتباه داوری بین همه تیم‌ها تقسیم می‌شود، برخی از آن سود برده و برخی ضرر می‌کنند. مگر همین هفته گذشته در دقیقه 93 بازی استقلال و گل گهر برای همین تیم پنالتی نگرفتند؟ اگر قرار بود دست‌های پشت پرده‌ای در کار باشد تا اجازه قهرمانی مجدد به استقلال را ندهند، در آن بازی که راحت‌تر می‌توانستند بگویند پنالتی نبوده و توپ را بیرون بیاورند. چگونه داور آن مسابقه تشخیص داد که آن خطا داخل محوطه جریمه بود؟

مسئول اجرایی دپارتمان داوران خاطرنشان کرد: امیر عرب براقی در بازی گل گهر و استقلال با کمک داور خود اختلاف نظر داشت اما قاطعانه به سود استقلال پنالتی گرفت. در کجای دنیا می‌بینیم که هر صحنه‌ای درون محوطه جریمه پنالتی گرفته شود در نهایت گل شود. در همین دو هفته در لیگ برتر ایران دو پنالتی از دست رفت. اما برخی باشگاه‌ها اشتباه داوری و اعلام نشدن پنالتی را برای خود امتیاز در نظر می‌گیرند. اگر پنالتی گرفته نشود می‌گویند 3 امتیاز را به خاطر اشتباه داور از دست دادیم. این واقعیت در فوتبال وجود دارد و باید به آن برسیم.

سلیمانی افزود: نباید فضا را برای داور سخت کرد. اکنون برای انتخاب داوران بازی‌های هفته آینده با توجه به شرایط ایجاد شده مصیبت داریم. همه به داوری فشار می‌آورند و می‌خواهند تحت فشار امتیاز بگیرند. بازیکنی که به زمین آمده همان دقیقه اول به دلیل شبیه‌سازی اخطار گرفت. معلوم است خود بازیکن هم گاهی مواقع شیطنت می‌کند و یا شاید برای این موضوع آموزش دیده است. تماشاگران هم همین صحنه‌ها و مصاحبه‌های بعد از بازی را می‌بینند و معاون باشگاه استقلال می‌گوید روز سیاه و افتضاح داوری. ما که نمی‌توانیم از فضا داور بیاوریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    5 1
    اشتباه داوری وجودداردچراهفته پیش به نفع پرسپولیس این هفته به ضرراستقلال؟ اینوتوضیح بده لطفا
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    5 1
    شیتیل شیتیل خسروی ، افشاریان . فقط مجیدی حریف این باند تبهکار همه فن حریف و به شدت ضد استقلالی شد اما امسال در انتقام سال قبل استقلال را نابود می کنند بخصوص در دربی
  • رضا IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    12 2
    اسم این کار اشتباه داوری نیست اسم آن مهندسی لیگ به نفع تیم سوگلی شماست.!!! مردم را گاگول فرض کردید. مردم که هیچ مرغ پخته از حرفهای شما خنده اش می گیرد.
  • اولادعلی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    5 1
    باید به آقای حاج ملک قسم قرارداد وبگویند بجان بچه هات از عمد پنالتی نگرفتی خداوند به حق فاطمه زهرا داورانی که بحق پنالتی نمی گیرند ویا ناحق پنالتی می گیرند سالم به منزل نرسند الهی آمین
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    3 1
    آقای سلیمانی تو و وجدانت آیا در خلوت خودت هم همین نظر را داری؟ مرد باش و خق را بگو چرا ماست مالی میکنی تمام پرسپولیسی های 2 آتیشه و با وجدان پنالتی با تراکتور را قبول نداشتند اونوقت تو که مسئولی و باید عیب ها را اصلاح کنی ماست مالی می کنی خواهشا فیلم بازی را بفرستید کارشناسان فیفا نظر بدهند تا معلوم شود چقدر شما همه چیز را ماست مای میکنید
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 1
    فوتبال تابلو زد و بند شده است
  • رضا IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 4
    متاسفانه استقلالیها فصل قبل بدعادت شدن .چون بیشتر امتیازتشون رو از اشتباه داوری وپنالتی های به ناحق گرفتن .ای کاش واسه تمام تیمها یک آمار دقیقی منتشر بشه تا واقعیت هویدا بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس