اتهام زنی اسرائیل به روسیه درباره دخالت در انتخابات کِنِست

دستگاه اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به "شاباک" به طور تلویحی روسیه را متهم کرد که قصد دخالت در انتخابات کِنِست (پارلمان) آینده این رژیم را دارد.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دستگاه اطلاعات و امنیت این رژیم (شاباک) از دستگاه اطلاعات روسیه خواسته که در انتخابات آتی پارلمانی این رژیم در اول ماه نوامبر آینده دخالت نکند.

برپایه این گزارش، سازمان شاباک در هفته های اخیر نامه‌ای رسمی با "لحنی دوستانه" به دستگاه اطلاعات روسیه فرستاده و در آن خواستار خودداری طرف روس از دخالت "به هر شکلی" در انتخابات پارلمانی رژیم اسرائیل شده است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی افزود: ارزیابی‌های دستگاه اطلاعاتی با استناد به اطلاعات و داده ها دخالتی خارجی در این انتخابات را بعید نمی داند.

سازمان اطلاعات و امنیتی رژیم صهیونیستی همچنین نسبت به التهاب عرصه داخلی این رژیم در سایه انتخابات آینده هشدار داده است.

این شبکه رژیم صهیونیستی گفت که نتایج بررسی های شاباک درباره بحث و جدل در شبکه‌های اجتماعی درباره افزایش  شعله ور شدن نزاع‌ های نژادی و نفرت ‌پراکنی بین اردوگاههای سیاسی رقیب در انتخابات آینده هشدار می دهد که می تواند بعد از انتخابات و به طور مشخص با صدور نتایج و روشن شدن قدرت هر یک از اردوگاهها و امکان تشکیل کابینه آینده به اوج خود برسد.

این شبکه افزود: شاباک معتقد است که افزایش شدید کشمکش و نزاع نژادی "بستر مناسبی را برای دخالت خارجی" ایجاد می کند که تلاش خواهد کرد تا بر خواست و نظر رای دهنده تاثیر بگذارد.

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی قرار است اول ماه نوامبر آینده برگزار شد و براساس آخرین نظرسنجی ها، بحران مزمن سیاسی کنونی و شکنندگی کابینه های ائتلافی این رژیم بعد از این انتخابات نیز ادامه خواهد یافت زیرا هیچ یک از اردوگاههای سیاسی نخواهند توانست اکثریتی مطمئن در پارلمان - حتی در صورت ائتلاف- بدست بیاورد.

اتهام زنی رژیم اسرائیل به روسیه درباره دخالت در انتخابات آینده درحالی است که از زمان جنگ اوکراین روابط بین تل آویو و مسکو با تنش همراه است. این تنش و تیرگی روابط در پی حمایت تسلیحاتی، مالی و دیپلماتیک واشنگتن از کی‌یف و حمایت سیاسی و نظامی تل‌آویو از اوکراین روی داده است.

وزارت دادگستری روسیه پیش از این، «آژانس یهود» در این کشور را به جاسوسی متهم و آن را تعطیل کرده است. این آژانس مسئول تشویق "یهودیان" جهان برای مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی است.‌

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس