فرافکنی سفیر آمریکا در تل آویو درباره مذاکرات رفع تحریمها

سفیر آمریکا در تل آویو همانند سایر مقامات آمریکایی با فرافکنی درباره مذاکرات رفع تحریم ها مدعی شد که توپ در این باره در زمین ایران است.

به گزارش مشرق، «تام نیدز» سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی در مصاحبه با خبرگزاری صهیونیستی «جویش تلگراف» با نادیده گرفتن خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای با ایران در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و ادامه سیاست های شکست خورده او در دوره بایدن، به زعم خود جمهوری اسلامی ایران را مسئول بن بست در مذاکرات هسته ای رفع تحریم ها دانست و همسو با سایر مقامات آمریکایی با فرافکنی گفت: شرایط برای بازگشت به توافق هسته ای با ایران تاکنون فراهم نشده و توپ در زمین ایران است.

نیدز در ادامه سیاست همیشگی دولت های آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی افزود: چه به خواست دولت بایدن توافق انجام شود یا آنطور که اسرائیل آرزو دارد، انجام نشود؛ واشنگتن چیزی را درباره نحوه تقابل با ایران، به تل‌آویو دیکته نخواهد کرد.

او افزود: ما همکاری امنیتی نزدیکی با اسرائیل داریم اما دست آنها را نخواهیم بست.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که لازمه رسیدن به توافق، پایدار بودن رفع تحریم‌ها به نحوی تضمین شده است و اینکه موضوعی نباید به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی بماند و به دنبال توافقی است که در آن منفعت اقتصادی مردم تامین، موانع تجارت خارجی ایران رفع و محدودیت‌های غیرقانونی فروش نفت برداشته شود. از این رو، توپ در زمین طرف مقابل است و چنانچه طرف مقابل مطالبات منطقی ایران و الزامات شکل‌گیری یک توافق پایدار و قابل اتکاء را بپذیرد، توافق نهایی حاصل خواهد شد.

سفیر آمریکا در تل آویو در بخش دیگری از مصاحبه خود به وضعیت کرانه باختری رود اردن در سایه افزایش مقاومت و مبارزه مردم و گروههای مبارز فلسطینی علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست اشاره کرد و گفت: ما نگران امنیت اسرائیل هستیم و در این باره با تشکیلات خودگردان فلسطین به صورت روزانه در تماس هستیم.

مردم و گروههای مبارز فلسطینی بویژه در کرانه باختری تشکیلات خودگردان فلسطین را همدست رژیم صهیونیستی در برخورد با مقاومت در کرانه باختری رود اردن می دانند. تل آویو و دستگاههای امنیتی تشکیلات خودگردان با یکدیگر همکاری امنیتی علیه مقاومت دارند.

سفیر آمریکا در ادامه مصاحبه خود از حمایت واشنگتن از تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس برای کمک به تامین امنیت صهیونیست ها در کرانه باختری و قدس اشغالی سخن گفت و گروههای مبارز فلسطینی را به زعم خود "تروریستی" خواند و گفت: "ما به همکاری با تشکیلات خودگردان برای تامین امنیت ادامه می دهیم زیرا حضور هسته های ترور در این منطقه به نفع آنها نیست."

نیدز در بخش دیگری از این مصاحبه به نقش "آموس هوکشتاین" میانجی آمریکا در پرونده مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی اشاره کرد و در حمایت ضمنی سیاسی از بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود در آستانه انتخابات پارلمانی ماه نوامبر آینده رژیم صهیونیستی گفت: شالوده پیش نویس پیشنهادی کنونی توافق مطرح شده از سوی میانجی آمریکایی درباره این پرونده، مشابه پیش نویس های متعددی است که در سال های گذشته از جمله در دوره نخست وزیری بنیامین نتانیاهو مطرح شده بود.

سفیر آمریکا درباره پیش نویس پیشنهادی یاد شده افزود: ما هرگز از چیزی که به نفع اسرائیل نباشد یا امنیت اسرائیل را به خطر اندازد، حمایت نمی کنیم.

این دیپلمات آمریکایی مدعی شد که تداوم شهرک سازی توسط رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن و شهر اشغالی قدس مورد تایید دولت بایدن نیست اما همزمان افزود که " آمریکا چیزی را به اسرائیل دیکته نخواهد کرد".

نیدز با تقدیر از تلاش دولت ترامپ برای عادی سازی روابط برخی حکام عرب با رژیم صهیونیستی در قالب طرح سازش موسوم به «ابراهیم»، اذعان کرد که سیاست دولت های پیاپی آمریکا در قبال حمایت از این رژیم یکی است. او گفت: سیاست دولت بایدن تقویت این پیمان (طرح سازش موسوم به ابراهیم) است.

او همچنین خواهان بهبود روابط سازشکارانه رژیم بین صهیونیستی با مصر و اردن شد و ابراز امیدواری کرد که روزی عربستان سعودی نیز رسما به طرح سازش موسوم به  ابراهیم بپیوندد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    توافق قبلی دیگه بدرد ما ایرانی ها نمیخوره تو فکر یک چیز بهتر مثل پیمان استارت هستیم.
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    4 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • سید IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    از آن جایی که دروغگو کم حافظه است مقامات صهیونی گاهی فراموش می کنند که باید دولت خود را مخالف برجام دستپخت ظریف الممالک نشان دهند! قابل توجه ابلهانی که به گمان مخالفت صهیونی ها با برجام بی فرجام از هول هلیم با سر در دیگ افتادند!
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    3 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس