کد خبر 1424244
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
آمریکا ادعاها علیه ایران را تکرار کرد

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن به اقدامات و تحریم های ضدایرانی ادامه خواهد داد.

به گزارش مشرق، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در سخنانی ادعا کرد که اگر ایران همچنان مواضعی که برای واشنگتن و متحدان اروپایی آن و اعضای برجام قابل قبول نیست اتخاذ نماید آمریکا وضعیت فعلی اجرای سختگیرانه تحریم ها را ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، «ویدنت پاتل» بدون اشاره به خروج یکجانبه واشنگتن از برجام و سنگ اندازی در مسیر دسترسی به توافق مجدد، مدعی شد: موضع ما کاملاً مشخص است. اگر ایران مواضعی اتخاذ نماید که برای ما و دیگر اعضای برجام قابل پذیرش نباشد مسیر فعلی یعنی اجرای سرسختانه تحریم ها ادامه خواهد یافت و انزوای بین المللی ایران تشدید می شود. در نهایت انتخاب با خود آنهاست.

این در حالی است که «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره‌کننده ارشد این کشور در مذاکرات رفع تحریم‌ها در گفت‌وگو با رادیو «ان‌پی‌آر» درباره تضمین این کشور برای عدم خروج دوباره از توافق احتمالی گفت: ما نمی‌توانیم رفتار رئیس‌جمهور بعدی آمریکا را کنترل کنیم.

وی دراین‌باره مدعی شد: از همان روز اول آغاز گفت‌وگوهای غیرمستقیم در مارس ۲۰۲۱، ما به آنها (ایران) گفتیم که نمی‌توانیم آنچه که رئیس‌جمهوری بعدی انجام می‌دهد، را کنترل کنیم…توافق این بود، بنابراین اگر این چیزی است که ایران بر آن اصرار دارد، گفت‌وگو فایده‌ای ندارد.

رابرت مالی در ادامه سیاست دولت این کشور برای مقصرجلوه‌دادن ایران در به نتیجه‌رسیدن توافق مدعی شد: در ماه مارس توافقی روی میز بود… و همه طرف‌های برجام با آن موافق بودند. سپس در طول تابستان. بعد دوباره ماه آگوست. و هر بار ایران برخی درخواست‌ها و مطالبات جدیدی مطرح می‌کرد که بیشتر اوقات یا مطالباتی غیرواقعی بودند یا خارج از توافق هسته‌ای.

با تجربه خروج دولت پیشین آمریکا از برجام، ارائه تضمین عدم خروج دوباره از توافق احتمالی، راستی‌آزمایی رفع موثر تحریم‌ها و رفع ادعاهای پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مهمترین خواسته‌ها و مطالبات ایران در مذاکرات رفع تحریم‌هاست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    در هر معامله و توافقی بحث هزینه و فایده همیشه مطرح هست،در برجام ایران با توافقی کودکانه و بسیار بد برای همیشه خودش رو از پلوتونیوم محروم کرد و ذخایر اورانیومی رو که به گفته مسئولین امریکایی برای ساخت ۱۲ سلاح اتمی کافی بود نابود کرد یعنی در اون زمان در صورت اراده مسئولین ایران تبدیل به قدرت اتمی در حد کره شمالی مشد و این یعنی امنیت ابدی برای تمامیت کشور،بعد تز ۳ سال هم که امریکا توافق رو پاره کرد و قیمت دلار ۱۰ برابر شد ،متاسفانه الان هم لابی بسیار قدرتمندی در داخل کشور وجود داره که با عجله اصرار به توافق دوباره داره افرادی که رد پای اونها در بتن ریزی در نیروگاه اراک و خروج دلار از کشور و رانت های دولتی در دولت قبل و دولت فعلی دیده میشه ،امریکا هم که حاضر به دادن تضمین عدم خروج دوباره از توافق و غرامت بابت دهها میلیارد دلار خسارت ترک توافق نیست با چنین شرایطی توافق فقط راست کار رانت خوار ها و مسئولین دزدی هست که نکبت زاده هاشون در امریکا و کانادا منتظر دریافت دلار هستد ،ساده لوح ها هم بروند و توافق کنند بعد از یک سال یانکی ها دوباره توافق رو پاره میکنند و اونوقت با دلار ۱۰۰ تومنی همه بیچاره میشیم .
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    رژیم سگ پدر آمریکا هرگز آدم نمیشه. به تلافی شرارت اخیر آمریکا در ایران و ریختن خون 100 ایرانی و به آتش کشیدن شهرها 2 کار بکنید. 1_پایگاههای آمریکا در عراق و سوریه را طوری بزنید که حداقل 500 نفر تلفات بدهند 2_ غنیسازی را به 88 درصد برسانید. ریختن خون ایرانی ها تاوان دارد یا خون ایرانی ها مثل خون خرگوش هدر است؟
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس