کد خبر 1424667
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
قیمت تخم‌ مرغ امروز 17 مهر 1401/ هر عدد تخم‌مرغ 3 هزار تومان

هر چند قیمت تخم‌مرغ بالاتر از نرخ فعلی است، اما فروش آن بالاتر از این نرخ نیز گران‌فروشی است. 

به گزارش مشرق، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۳۷هزارتومان و هر شانه ۱.۸۰۰ گرمی کمتر از ۷۰هزارتومان است.

حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت منطقی هر عدد تخم‌مرغ در خرده‌فروشی‌ها را ۳هزار تا ۳هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: عرضه با نرخ‌های بالاتر ۱۰۰درصد گران‌فروشی است.

کاشانی می‌گوید: علی‌رغم آن‌که قیمت واقعی تخم‌مرغ ۳۰درصد بالاتر از نرخ فعلی است، دولت در هفته گذشته به پشتیبانی امور دام اجازه واردات تخم‌مرغ داده است. این درحالی است که به سبب شرایط مازاد تولید قرار بود به صادرکنندگان مشوق صادراتی دهند.

وی گفت: روزانه ۳هزار و ۵۰۰ تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود که به‌سبب مازاد مصرف برآورد می‌شود که میزان مازاد تا پایان ماه به بالای ۸هزار تن برسد.

بنابر گفته رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی، قبل از مردمی‌سازی یارانه‌ها بارها به دولت اعلام کردیم که در صورت آزادسازی نرخ نهاده‌ها اقداماتی هم‌چون اصلاح واقعی قیمت، پرداخت طلب نهاده مرغداران و مشوق صادراتی را در دستور کار خود قراردهند که هیچ یک از پیشنهادات عملیاتی نشده است.

آمارها حاکی از آن است که امسال تولید تخم‌مرغ به بالاترین سطح خود در ۱۰ سال اخیر رسیده است، دولت برای حمایت از تولید راهی جز پرداخت مشوق صادراتی ندارد، این در حالی است که با اتخاذ سیاست واردات زمینه را برای نابودی صنعت فراهم می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهران IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    5 0
    کار از دست همه در رفته .... روزهای خوبی نیست
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    5 2
    همین قیمت تخم مرغ نشان می دهد که نظام قصد ندارد مردم رفاه داشته باشند
  • جواد IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    3 0
    هرقت قیمتهامیادعادلانه بشه ویکم بنفع مصرف کننده پایین بیاد. دولت به کمک عوامل دلال میادوچنانی صادر میکنه ک دیگه عرضه کم بشه وتقاضاچندبرابر. ای کاش این کمکی ک فوری ودرعرض یکروزبه دلالان میکنن به همین سرعتهم مشکلات گرانی رابرای ملت کم میکردن بورس شده رانت بازی ودلال بازی مسکن ک قیمتگذارش بانکهاهستن وکالاهای دیگه مشخصه وضعشون ای کاش ناظرین باوجدان وانصاف خودشون بازاررارصدکنن نه با یه رشوه سرپوش بزارن وگرنه این گرانیهابیدادنمیکرد یجای کارمیلنگه توحوزه بازرسی ونظارت حتی دولت را هم فریب میدن ونام دولت راخراب میکنن
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 0
      دقیقا همینه
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    دیگه هوا داره روبه سردی میره وتخم مرغ خانخور میشه ومابیچاره ها باید نون وپنیربخوریم!!!
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 0
      پنیر که هر روزگرانتر از دیروز!
  • ناشناس IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    5 2
    قیمت تخم مرغ و تورم چمد صد درصدی که در ایران اهمیتی نداره!!!!!از تظاهرات اروپا در خصوص تورم و گرانی 10 تا 15 درصدی گزارشات آنچنانی تهیه کنید!!!!!
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    3 1
    بله دونه ای 3 هزار تومن میفروشن ولی هر کدومش به اندازه یه تخم کفتره از ریزی . درشتاش تموم صادر میشه عراق و افغانستان
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 2
    وقتی نمیتونم بخورم میخوام بشه دونه ای 800هزارتومن
  • کاربرعمومی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 0
    باید برای هر تولید کننده بر حسب میزان تولیدش سهمی برای صادرات در نظر گرفته شود مثلا تولید کننده همده که 5 تن تولید میکند و یک تن مازادبرای آن در نظر گرفته می شود فقط باید نیم تن صادرات داشته باشد تا بر اثر صادرات محصول تولیدی در کشور نایاب نشود که قیمت آن بالا و پایین شود . برای صادرات نباید دروازه کشور را فله ای کشود و برای واردات هم همچنین باید برنامه ریزی داشته باشید هرچه تولید بیشتر به شرط اولیت در بازار داخل صادرات هم بیشتر خواهد شد هم بازار داخلی تأمین شده و هم بازار صادراتی را از دست نده ایم.
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    صد رحمت به دولت روحانی حداقل یه شونه تخم مرغ ۳۲ تومن بود حقوقهارو هم تا حدودی بهتر از رییسی میداد این رییسی مردم رو جادو کرد ۱۸ میلیون رای دادیم که تخم مرغ صد هزار تومنی بخریم با پراید ۲۱۰ تومنی که پارسال همین موقع ۱۲۰ تومن بود پس ۱۸ میلیون چرا رای دادن به این بشر اگر قرار بود گرونتر بشه که مردم خودشون سیاستشون بهتر بود ضامن بانک هارو هم سخت کردن به اسم رتبه بندی که وام ندن میخوان مردمو بکشن بنظرم این نظام فکر مردم نیست فکر حکومت خودشه نه اسایش مردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس